معرفی 25 انیمیشن دوبله و کارتون فارسی مناسب برای بچه‌ها (1)

فیلم کودکانه
دیدن کارتون و فیلم‌های انیمیشنی علاوه بر کودکان برای بزرگسالان نیز لذت بخش است. باید بدانید که یکی از روش‌های سرگرمی و تربیتی مهم برای همه کودکان، تماشای به اندازه کارتون و فیلم‌های بچه‌گانه است. این کارتون‌ها نکته‌های آموزنده خوبی دارند که انتخاب مناسب آن‌ها برای فرزندانتان تاثیر مثبتی دارد.

معرفی 25 انیمیشن دوبله و کارتون فارسی مناسب برای بچه‌ها (1)

تماشای فیلم و سریال در دوران کودکی یکی از بهترین لحظاتی است که کودکان دارند. البته ناگفته نماند افراد بزرگسال نیز هنوز هم به دیدن انیمیشن علاقه دارند و به احتمال زیاد بهترین انیمیشن‌های تاریخ سینما را در همان دوران کودکی خود مشاهده کرده‌اند اما بعضی دیگر از افراد هم تنها فیلم و انیمیشن‌هایی که تنها از تلویزیون پخش می‌شدند را به خاطر دارند.

نکته مهمی که در رابطه با دیدن فیلم و سریال‌های کودکانه باید توجه داشت این است که هر حتما باید با توجه به سن کودکان برای آن‌ها فیلم و کارتون انتخاب کنید زیرا انتخاب اشتباه منجر به شکل گیری طرز تفکرات اشتباه و احساسات متناقض در بچه‌ها خواهد شد و صد البته که فیلم و کارتون خوب و مناسب نقش تربیتی بسیار خوبی روی فرزندان خواهد داشت.

در این مقاله قسمتی از بهترین کارتون‌های دوبله کودکانه را معرفی کردیم. ادامه معرفی کارتون‌ها، فیلم‌های مخوص کودکان و فیلم سینمایی ایرانی کودکان و نوجوانان را در قسمت دوم این مقاله به نام معرفی کارتون دوبله فارسی و فیلم سینمایی کودکانه منتشر کردیم. پس همراه ما باشید.

فیلم کودکانه سینمایی
معرفی 30 انیمیشن و فیلم کودکانه 

1. کارتون لگو (the lego movie)

در سال 2014 کریستوفر میلر و فیلد با همکاری همدیگر توانستند فیلمی تجاری، تبلیغاتی و ماندگار را برای اسباب بازی‌های لگو بسازند و انیمیشنی فوق‌العاده را تقدیم به مردم کردند. در این فیلم تمامی اسباب بازی‌های محبوب لگو حضور دارند و داستان فیلم در رابطه با مردی است که به جستجوی چیزی می‌پردازد. آن‌ها در این فیلم بر روی یک نوع واحد الگو متمرکز شدند و از شخصیت‌های محبوب کودکان همچون هان سولو و بتمن نیز استفاده کردند. البته باید بدانید که در آن لگوهایی مانند ویلد استایل و پرنسس یونیکیتی را هم معرفی کردند.

کارگردان: کریستوفر میلر، فیل لرد
سال انتشار: 2014
صداپیشگان: ویل آرنت، کریس پرت، ویل فرل
امتیاز: 96 از 100

فیلم کودکانه جدید
فیلم لگو (the lego movie)

2. فیلم جومانجی، به جنگل خوش آمدید jumanji) welcome to the jungle)

در سال 1995 اولین سری از این فیلم به بازار آمد که در آن رابی ویلیامز در نقش یک مرد که از یک برد در بازی وارد دنیای واقعی شده بود بازی کرده بود. حدودا پس از گذشت 21 سال مجموعه دیگری از این فیلم که با چندین تغییر روبرو شده بود اکران شد اما با این تفاوت که در این فیلم چهار دانش آموز دبیرستانی در یک بازی ویدیویی شرکت می‌کنند اما آن‌ها وارد بازی شدهد و اگر می‌خواهند که زنده به خانه باز گردند باید مراحل را به درستی طی کنند. در این فیلم بازیگرانی بامزه حضور پیدا کردند و موجب شدند که فیلم پر از شوخی و لحظات شاد باشد. اولین قسمت از این فیلم توانست 962 میلیون دلار فروش داشته باشد و دو سال بعد قسمت دوم آن ساخته شد.

کارگردان: جیک کاسدان
سال انتشار: 2017
بازیگران: کوین هارت، دیوان جانسون، جک بلک
امتیاز: 76 از 100

لیست فیلم های کودک و نوجوان خارجی جدید
جومانجی: به جنگل خوش آمدید lumanji): welcome to the jungle)

3. فیلم کودکانه هوگو (hugo)

همگی افراد مارتین اسکورسیزی را با فیلم‌هایی که ژانر گانگستری دارند می‌شناسند اما او به غیر از این ژانر فیلم‌های دیگری هم در کارنامه خود دارد. مارتین اسکورسیزی در سال 2011 فیلم کودکانه هوگو را کارگردانی کرد. داستان این فیلم در رابطه با یتیمی به نام آسا باترفیلد است که در زیر تونل‌های پاریس زندگی می‌کند و همیشه سعی دارد تا آدم آهنی که پدرش درست کرده است را تعمیر کند.

کارگردان: مارتین اسکورسیزی
سال انتشار: 2011
بازیگران: ساشا بارون کوهن، بن کینگزلی، کلوئی مورتز
امتیاز: 93 از 100

دانلود فیلم سینمایی شاد برای کودکان
هوگو (hugo)

4. کارتون داستان اسباب بازی‌های 3 ( toy story 3)

تا به حال چهار قسمت از این انیمیشن ساخته شده است که تمامی قسمت های آن مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌اند. هر یک از قسمت‌های این کارتون بیشتر از قسمت قبلی رضایت بخش بوده است. اما به طور کلی داستان قسمت سوم این انیمیشن بسیار فوق‌العاده است. در این قسمت به داستان کودکی می‌پردازند که در کودکی با اسباب بازی‌های خود بازی می‌کرده است اما در حال حاضر او دانشجو شده و قصد واگذار کردن اسباب‌بازی‌های خود را به همسایه خود دارد در این فیلم شما به معنای خداحافظی همیشه به معنای پایان نیست می‌رسید.

کارگردان: لی آنکریچ
سال انتشار: 2010
صداپیشگان: تیم آلن، تام هنکس، مایکل کیتون
امتیاز: 98 از 100

فیلم کودکانه سینمایی
داستان اسباب بازی‌ها 3 (toy story 3)

5. کارتون چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (how to train your dragon)

استودیو انیمیشن دریم ورکس پس از تولید کارتون " شرک " منفعت و سود زیادی برد اما آن‌ها به دنبال کاری اصیل و به دور از فرهنگ روزمره و مدرنی بودند بنابراین در سال 2010 تصمیم گرفتند که یک انیمیشن‌ فوق العاده را تولید کند. این انیمیشن که چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم نام داشت داستان پسر یک بایکینگ را تعریف می‌کند که در سرزمین خود را در برابر اژدها محافظت می‌کند. اما او پس از آن که با یک اژدهای نادر به نام بی دندون روبرو می‌شود سعی می‌کند که این موجودات را با انسان‌ها دوست کرده و همگی آن‌ها را با یکدیگر متحد کند.

کارگردان: دین دبلوا، کریس سندرز
سال انتشار: 2010
صداپیشگان: جرارد باتلر، جی باروشل، جونا هیل
امتیاز: 99 از 100

فیلم انیمیشن جدید
کارتون چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (how to train your dragon)

6. مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (spider-man: into the spider-verse)

در سال 2018 سونی یکی از فیلم‌های مارول که مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی نام داشت را بر روی پرده‌های سینما برد و توانست این انیمیشن را به عنوان موفق‌ترین انیمیشن مارول پس از انیمیشن 6 قهرمان بزرگ اکران کند. در این انیمیشن انواع مرد عنکبوتی از چند جهان معرفی می‌شوند. در این جهان پیتر پارکر می‌میرد و مایلز فردی است که جایگزین پیترپارکر می‌شود. او با همکاری با نسخه‌های دیگر مرد عنکبوتی سعی می‌کند تا از بین رفتن چند جهان به وسیله ویلسون فریسک جلوگیری کند. همچنین سونی قصد دارد ادامه این انیمیشن را در سال 2022 اکران کند.

کارگردان: پیتر رمزی، باب پرسیچتی، رودنی روثمن
سال انتشار: 2018
صداپیشگان: ماهرشالا علی، شمیم مور، هیلی استاینفیلد
امتیاز: 97 از 100

کارتون جدید مرد عنکبوتی
کارتون مرد عنکبوتی (spider-man: into the spider-verse)

7. شش قهرمان بزرگ (6big hero)

در سال 2014 دیزنی یک انیمیشن سینمایی که از روی کاراکترهای مارول تقلید شده بودند ساخت. این انیمیشن که از روی شخصیت‌های گمنام کمیک بوک ساخته شده بود توانست طرفداران زیادی را به خود جلب کند. داستان این فیلم در رابطه با پسر جوانی است که برادر خود را از دست می‌دهد و او به همراه دوستان خود به دنبال مقصر مرگ برادر خود می‌گردد و به همراه دوستانش یک تیم ابر قهرمانی تشکیل می‌دهد. جالب است بدانید این فیلم توانسته است که برنده اسکار بهترین انیمیشن شود.

کارگردان: کریس ویلیامز، دان هال
سال انتشار: 2014
صداپیشگان: رایان پاتر، اسکات ادسیت، دنیل هنی
امتیاز: 90 از 100

فیلم کودکانه جدید
کارتون شش قهرمان بزرگ (big hero 6)

8. کارتون یخ زده (frozen)

کارتون یخ زده از جمله موفق‌ترین انیمیشن‌های تاریخ دیزنی است که در سال 2013 بر روی پرده‌های سینما به نمایش درآمد. این انیمیشن که بر اساس داستان افسانه‌ای ملکه برفی هانس کریستین اندرسون و السا پرنسس جوان ساخته شده است داستان یک پرنسس را به نمایش در می‌آورد که او به طور تصادفی زمستان ابدی را برای سرزمین خود به وجود آورده. او پس از این اتفاق تصمیم می‌گیرد تا فرار کند اما خواهر او (انا) تصمیم می‌گیرد که خواهر خود را پیدا کرده و او در این مسیر با یک آدم برفی زنده و یک مرد به نام کریستوف همراه شده و در مسیر با ماجراهایی رو به رو می‌شود. این انیمیشن در اکران خود توانست 1.28 میلیارد دلار کسب کند و دو جایزه اسکار را نیز به دست آورد.

کارگردان: جنیفر لی، کریس باک
سال انتشار: 2013
صداپیشگان: ایندینا منزل، کریستین بل، جاناتا گروف
امتیاز: 90 از 100

دانلود فیلم سینمایی شاد برای کودکان
کارتون یخ زده (frozen)

9. کارتون من نفرت انگیز (despicable me)

تقریباً همه افراد جهان انیمیشن من نفرت انگیز را می‌شناسند. این انیمیشن در سال 2010 توانست با بودجه 69 میلیون دلاری بیش از 500 میلیون دلار به فروش برسد. شما با توجه به این میزان فروش می‌توانید از کیفیت بالای این انیمیشن مطمئن شوید.
داستان انیمیشن در رابطه با تبهکاری به نام گرو است. گرو پس از آن که خبر دزدیده شدن هرم جیزه را می‌شنود تصمیم می‌گیرد که دزدی پر زرق و برقی بکند. بنابراین او می‌خواهد ماه را بدزد تا بتواند تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهد. البته او برای انجام این کار نیاز به وام رئیس بانکی دارد که برای دزدی هایش از او وام می‌گیرد. گرو برای انجام این کار نیاز به دستیارانی به نام مینیون‌ها دارد. این مینیون‌ها موجوداتی بانمک و بامزه هستند که او را در این مسیر همراهی می‌کنند. مینیون‌ها هر کاری را که گرو از آن‌ها بخواهد انجام می‌دهد اما دائما مشغول به خرابکاری هستند. گفتنی است که بهتر است این انیمیشن را به همراه فرزندان خود مشاهده کنید زیرا این انیمیشن حتی برای سنین بزرگسال هم بسیار جالب و جذاب می‌باشد.

کارگردان: Pierre Coffin
سال انتشار: 2010
امتیاز: 7.5 از 10

فیلم کودکانه سینمایی
کارتون من نفرت انگیز (despicable me)

10. کارتون خوش قدم (happy feet)

انیمیشن خوش قدم که در سال 2006 اکران شد توانست به عنوان بهترین انیمیشن سال انتخاب شود. این انیمیشن را می‌توان به عنوان مناسب‌ترین انیمیشن برای افراد خردسال دانست زیرا در این انیمیشن نکات مهمی جای داده شده که در ناخودآگاه کودکان تاثیر مثبتی می‌گذارد. در قسمت پایانی این انیمیشن می‌توان موضوعی مهم که در کره زمین اتفاق می افتد را مشاهده کنید.
داستان این انیمیشن در مورد پنگوئن‌های امپراطور است که در قطب جنوب زندگی می‌کنند. در یکی از روزهای زمستانی زمانی که یک تخم از زیر پای یک حیوان ماده جدا شد بعد از گذشت چند روز پنگوئنی به نام مامبل متولد می‌شود. داستان انیمیشن با او پیش می‌رود. هرچه از به دنیا آمدن مامبل می‌گذرد و بزرگتر می‌شود تفاوت‌های او با سایر پرندگان نیز بیشتر شده و همین امر موجب می‌شود که پنگوئن‌های دیگر او را مقصر کمبود غذا و مشکلات خود بدانند. مامبل به دلیل این مشکل مجبور می‌شود که گله را ترک کرده و با چند پنگوئن دیگر وارد ماجراجویی شود. او قصد دارد به همراه دوستان خود وارد قلمرو انسان‌ها شده و آن‌ها پس از انجام این کار مجبور به انجام کاری می‌شوند که بتوانند توجه انسان‌ها را به خود جلب کنند و....

کارگردان: George Miller , Judy Morris , Warren Coleman
سال انتشار: 2006
امتیاز: 6.5 از 10

فیلم کودکانه سینمایی
کارتون خوش قدم (happy feet)

11. کارتون کاپیتر خرگوشه (peter rabbit)

ویل گلوک کارگردانی این انیمیشن را بر عهده داشت و جالب است بدانید بیل گلوک علاوه بر اینکه کارگردانی این انیمیشن را بر عهده داشته است به عنوان فیلمنامه نویس هم در کنار راب لیور فیلمنامه نویسی این پروژه را هم انجام داده است.
بسیاری از منتقدان به دلیل آن که این انیمیشن داستانی جذاب و کاراکترهای فوق العاده و دوست داشتنی داشته است آن را مورد تحسین قرار دادند اما برخی دیگر از منتقدین این انیمیشن را به دلیل آن که اثر اقتباسی آن به خوبی به تصویر نکشیده شده بود ضعف دانستند و از این انیمیشن انتقاد کردند. 
اما باید بدانید که انیمیشن پیتر خرگوشه با اولین اکران خود توانست مخاطبان زیادی را به دست بیاورد و با بودجه 50 میلیون دلاری توانست 228 میلیون دلار در باکس آفیس به فروش برسد.
داستانی انیمیشن در رابطه با خرگوشی است که به همراه پسر عمویش و خواهر دوقلوی خود به نام‌های فارسی، فلاپسی و کتونتیل در تمام طول روز مشغول به دزدی از آقای مک گریگور هستند. اما آن ها با یک زن محلی به نام بی می‌گردند. بی در بیشتر زمان های خود مشغول نقاشی کشیدن از خرگوش‌ها و طبیعت اطراف آن‌ها است و....

کارگردان: Will Gluck
سال انتشار: 2018
امتیاز: 6.6 از 10

فیلم کودکانه جدید
کارتون پیتر خرگوشه (peter rabbit)

12.کارتون پرندگان خشمگین (the angry birds)

انیمیشن پرندگان خشمگین پس از اکران خود توانست توجه منتقدین زیادی را به خود جلب کند و به عنوان بهترین انیمیشن جهان شناخته شود منتقدان این انیمیشن را به دلیل وفاداری که در میان کاراکترهای آن وجود داشت به عنوان انیمیشنی زیبا می‌شناسند و آن را بسیار تحسین می‌کنند. این انیمیشن علاوه بر آن که نظر منتقدان را به خود جذب کرد توانست طرفداران زیادی را به دست بیاورد و در روزهای اول انتشار خود توانست با بودجه 73 میلیون دلاری 347 میلیون دلار در باکس آفیس به فروش برساند.
خلاصه داستان این انیمیشن در رابطه با پرنده‌های بسیار مهربان است که او دچار مشکل رفتاری بسیار بزرگ شده است. او به سرعت عصبانی می‌شود و به طور غیر قابل کنترلی همه چیز را بر هم می‌زند. این عصبانیت او موجب شده که شهروندان آن شهر از دست او عصبانی شوند و او را مجبور به شرکت در کلاس‌های کنترل خشم کنند. او در این جلسات با پرندگان دیگری آشنا می‌شود. از جمله این پرندگان می‌توان به ماتیلدا که یک زن زیبا و بامزه‌ است اشاره کرد. در ادامه داستان چندین دسته از خوک های سبز وارد قلمرو دگان می‌شوند و تخم های آن ها را میدزدند در ادامه ...

کارگردان: Clay Kaytis, Fergal Reilly
سال انتشار: 2016
امتیاز: 8.2 از 10

دانلود فیلم سینمایی شاد برای کودکان
کارتون پرندگان خشمگین (the angry birds)
مطلب مفید بود؟
27
19
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی