استایل بوهو چیست؟ استایل لباس‌های راحت، گشاد، جذاب و رنگی

استایل بوهو چیست
استایل بوهو استایل جذاب و خاصی است که به پوشیدن لباس‌های راحت با رنگ شاد معروف است. در این استایل معمولا از لباس‌های رنگی طرح‌دار و شکل‌دار که مدل‌های گشاد و راحتی دارند استفاده می‌‌شوند. اگر فکر می‌کنید که شما هم به این مدل لباس‌ها علاقه دارید حتما درباره این استایل اطلاعات کسب کنید. همراه ما باشید

استایل بوهو چیست؟ استایل لباس‌های راحت، گشاد، جذاب و رنگی

اکثر خانم‌ها از استایل بوهو در تیپ خود و لباس پوشیدن خود استفاده می‌کنند اما نمی‌دانند که این مدل لباس مربوط به استایل بوهو است. استایل بوهو به استایلی گفته می‌شود که در آن افراد از لباس‌های گشاد، آزاد، طرح‌دار بومی، رنگ‌هایی به شکل نامتعارف و... استفاده می‌کنند. در حال حاضر این استایل در سرار دنیا طرفداران خاص خود را دارد و بسیاری از افرادی که از استایل روزمره خود خسته شده‌اند به سراغ این تیپ می‌روند. این استایل بیش از 200 سال است که وارد دنیای مد و فشن شده و تا به حال طرفداران زیادی به دست آورده است.

در این مقاله قصد داریم شما را با استایل بوهو بیشتر آشنا کنیم و نمونه مدل‌های این استایل را به شما نشان دهیم. همراه ما باشید.

استایل بوهو
استایل بوهو 

استایل بوهو چیست؟

برای آن که بتوانید استایل بوهو را بهتر درک کنید ابتدا باید با ریشه و معنی بوهو آشنا شوید. بوهو که از کلمه فرانسوی " بوهمین " گرفته شده است به معنای افراد سرگردان یا کولی می‌باشد که بدون هیچ قید و شرطی روزهای خود را سپری می‌کنند. به طور کلی این افراد از سبک زندگی سنتی پیروی نکرده و زندگی خود را به طور آزادانه سپری می‌کنند. در رابطه با نام بوهو روایت دیگری هم وجود دارد که در این روایت گفته شده است که بو به معنای کولی و هو نیز به معنای ولگرد است.
در رابطه با این کلمه بحث‌های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال برخی از افراد می‌گویند که سبک بوهو به عنوان یک سبک ضد فرهنگی توسط هنرمندان در قرن 19، پس از انقلاب فرانسه شکل گرفت.

تیپ بوهو
استایل بوهو چیست؟

تاریخچه استایل بوهو

استایل بوهو یک استایل خاص است که با بسیاری از ترندهای جهان تفاوت دارد. 200 سال پیش استایلی به نام استایل بوهو شکل گرفت که استایلی عجیب و غریب را که مختص نویسندگان، هنرمندان و روشنفکران بود را نشان می‌داد. البته اولین نشانه‌های این استایل در قرن هجدهم یعنی دوران انقلاب فرانسه مشاهده شد زیرا در آن زمان هنرمندان، نویسندگان و روشنفکران شرایط مالی خوبی نداشتند بنابراین از لباس‌های کهنه و دست دوم استفاده می‌کردند که بعد از گذشت مدتی با تثبیت اقتصادی هنرمندان، تصمیم گرفتند که هنر خود را با این استایل به نمایش بگذارند.

بوهو استایل خانه
تاریخچه استایل بوهو

ملزوماتی که برای داشتن استایل بوهو باید رعایت کنید:

1. دامن ماکسی ساده در استایل بوهو

دامن‌های ساده ماکسی و یا دامن‌های مینیمال از مهم‌ترین بخش‌های این استایل هستند. البته باید بدانید که دامن‌ها در این استایل پف ندارند و کاملا ساده از کمر تا مچ پا کشیده شده‌اند. برای ست کردن دامن با دیگر ملزومات باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • برای زیبا شدن در این استایل بهتر است که دامن ساده را به همراه تاپ و کلاه آفتابی بپوشیدن تا استایل بوهو خاص و زیبایی داشته باشید.
  • شما می‌توانید دامن ماکسی‌تان را به همراه کتانی بپوشید و همچنین بر روی لب‌هایتان رژ لب ملایم بکشید تا زیبا و خاص شوید.
  • همچنین پوشیدن دامن به همراه تیشرتی که لوگو و یا نوشته دارد می‌تواند استایل بوهویی زیبا را در شما ایجاد کند.
تم تولد بوهو
دامن ماکسی ساده

2. استفاده از الیاف طبیعی در استایل بوهو

اگر قصد دارید یک استایل بوهوی خوب و زیبا داشته باشید باید از لباس‌هایی با الیاف طبیعی مانند چرم، کتان و مخمل استفاه کنید.

3. رنگ‌های اصلی در استایل بوهو

رنگ‌های اصلی که در این استایل مورد استقاده قرار می‌گریرند شامل رنگ‌های سفید، سبز، بژ و قهوه‌ای می‌باشند.

تیپ بوهو
رنگ‌های اصلی در استایل بوهو

4. نیم بوت با رنگ خنثی در استایل بوهو

نیم بوت‌های رنگ خنثی از دیگر ملزومات استایل بوهو محسوب می‌شوند. شما برای داشتن استایل خاص بوهو می‌توانید در میان انواع نیم بوت و بوت، مدل مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید. یعنی به طور کلی شما می‌توانید هر نیم بوتی به رنگ خنثی با هر مدلی را انتخاب کنید زیرا پاشنه‌دار بودن و یا پاشنه نداشتن نیم بوت‌ها مهم نیست. نیم بوت‌های خود را می‌توانید با توجه به موارد زیر انتخاب کنید:

  • میتوانید نیم بوت خود را به همراه دامن و پیراهن بپوشید تا یک استایل بوهویی خاص داشته باشید.
  • همچنین می‌توانید نیم بوت با رنگ خنثی به همراه شلوار دم پا گشاد بپوشید تا یک استایل زیبا داشته باشید. علاوه بر این موضوع کلاه و ژاکتی گشاد هم موجب زیبایی هر چه تمام‌تر شدن می‌شوند.
تم تولد بوهو
نیم بوت با رنگ خنثی در استایل بوهو

5. هدبند و توربان در استایل بوهو

هدبند و توربان از دیگر عواملی هستند که موجب تکمیل شدن استایل بوهویی شما می‌شوند. بنابراین استفاده از این دو اکسسوری را فراموش نکنید زیرا موجب هرچه زیباتر شدن شما می‌شوند. برای انجام این کار ابتدا باید هدبند و توربان را روی پیشانی‌تان بگذارید. همچنین می‌توانید موهای‌تان را دم اسبی ببندید و بعد این کار را انجام دهید.
اگر موهای شما مجعد و یا تاب‌دار باشد هدبند و توربان صورت شما را زیباتر نشان می‌دهد. به طور کلی اگر می‌خواهید یک استایل بوهویی کامل داشته باشید بهتر است که از هدبند استفاده کنید.

6. صندل‌های چرمی در استایل بوهو

هنگامی که فصول گرم سال فرا می‌رسد و دیگر نمی‌توانید نیم بوت به پا کنید باید به سراغ صندل‌های چرمی زیبا بروید و سه ماه سال به همراه بهار را با آن سر کنید. البته باید بدانید که باید به سراغ صندل‌هایی بروید که شکل و شمایل ساده‌ای دارند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را پا کنید. با توجه به این که در این استایل سادگی اصل مهمی است از پوشیدن صندل‌های پر زرق و برق اجتناب کنید.

تیپ بوهو
صندل‌های چرمی زنانه در استایل بوهو

7. پیراهن ماکسی طرح‌دار در استایل بوهو

پیراهن‌های بلند طرح‌دار از دیگر موارد مهم در استایل بوهو می‌باشند که باید به آن توجه داشته باشید. شما این لباس‌ها را می‌توانید با کت جین بپوشید و یا بر روی آن‌ها بلوز بپوشید. این امر موجب خاص شدن استایل بوهو در شما می‌شود.

8. زیورآلات و رویه‌های گشاد در استایل بوهو

با توجه به این که سوئیشرت و رویه‌های گشاد در استایل بوهو مورد استفاده قرار می‌گیرند شما می‌توانید در پاییز و بهار از این لباس‌ها استفاده کنید. همچنین برای لایه لایه پوشیدن لباس‌هایتان هم می‌توانید سوئیشرت خود را گشاد و باز انتخاب کنید. توجه داشته باشید که سوئیشرت و رویه‌هایی که از جنس چوب، صدف و فیروزه هستند موجب زیبایی هرچه تمام‌تر شما می‌شوند.
به جز موارد بالا گوشواره‌ها و وسایل زینتی که به صورت چند لایه و بزرگ هستند برای استایل بوهو کاملا مناسب می‌باشند. بنابراین برای تکمیل استایل خود به زیورآلاتی که استفاده می‌کنید اهمیت دهید.

استایل بوهو
زیورآلات و رویه‌های گشاد در استایل بوهو

9. کیف در استایل بوهو

برای انتخاب کیف در استایل بوهو دست‌تان باز است. شما می‌توانید از کیف‌های کوچکی که از جنس جیر و چرم هستند استفاده کنید و یا به سراغ کیف‌های بزرگی که آزاد و نرم هستند بروید. در این استایل که با استفاده از مواد طبیعی تولید شده‌اند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

10. جلیقه در استایل بوهو

شما در این استایل می‌توانید جلیقه را با انواع لباس‌های خود ست کنید و به زیبایی تمام بدرخشید. به عنوان مثال جلیقه خود را می‌توانید بر روی پیراهن، تیشرت و یا شومیز به تن کنید. به طور کلی شما با پوشیدن یک جلیقه استایل بوهو خود را تکمیل می‌کنید. البته اگر به سراغ جلیقه‌های چرمی، جین و یا جیر بروید بیش از پیش شیک‌تر و متفاوت‌تر ظاهر می‌شوید.

استایل بوهو
جلیقه بوهو

11. عینک آفتابی بزرگ در استایل بوهو

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از افراد در سال‌های اخیر به عینک‌های آفتابی بزرگ روی آورده‌اند. شما هم اگر قصد دارید استایل بوهوی خود را بهتر کنید بهتر است که به سراغ عینک آفتابی که با فرم صورت‌تان یکی باشد بروید. تنها نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید بزرگ‌تر بودن سایز عینک از صورت است.

12. شال و دستمال گردن‌های بزرگ در استایل بوهو

شال و دستمال گردن‌های بزرگ از جمله مواردی هستند که موجب تبدیل شدن استایل شما به استایل بوهو می‌شوند. شما دستمال و شال گردن خود را می‌توانید با انواع استایل رسمی و غیر رسمی خود ست کنید و یک استایل بوهوی شیک داشته باشید.

استایل بوهو
شال و دستمال گردن‌های بزرگ در استایل بوهو

نکات مهمی که خانم‌ها در استایل بوهو باید در نظر داشته باشند:

  • به طور دلخواه می‌توانید یک شلوار تنگ را زیر دامن خود به پا کنید.
  • استفاده از دامت ماکسی به همراه تونیک با طرح گل گلی موجب هرچه زیباتر دیده شدن شما در این استایل می‌شود.
  • به طور کلی تمامی لباس‌های‌تان را گشاد انتخاب کرده و برای تاکید بیشتر می‌توانید شلوار یا پیراهن خود را تنگ‌تر انتخاب کنید.
  • بهترین الیاف برای این استایل الیاف طبیعی است بنابراین پیراهن‌های خود را با الیاف طبیعی انتخاب کنید.
  • توجه داشته باشید که خانم‌هایی که موی مجعد و فر دارند برای این استایل بسیار مناسب می‌باشند.
  • آرایش غلیظ نکنید.
  • برای انتخاب شال و روسری به ظاهر خود دقت کنید.
استایل بوهو
نکات مهم در استایل بوهو 

استایل بوهو برای آقایان

برای آقایانی که در طول روز فعالیت زیادی کرده‌اند و به دنبال یک استایل راحت می‌گردند بوهو بسیار مناسب است. زیرا این استایل شما را به یک فرد بی‌دغدغه تبدیل می‌کند.

ملزوماتی که برای داشتن استایل بوهو باید رعایت کنید:

1. پیراهن گل‌دار مردانه در استایل بوهو

همانطور که می‌دانید پیراهن‌های راه راه و چهارخانه را بیشتر برای نشان دادن نظم و مسئولیت پذیری می‌پوشند اما اگر قصد دارید خود را یک فرد راحت نشان دهید می‌توانید از پیراهن‌هایی که طرح گل دارند استفاده کنید.

استایل بوهو چیست
پیراهن گل‌دار در استایل بوهو

2. شلوار جین روشن مردانه در استایل بوهو

برای داشتن یک استایل بوهو باید به سراغ شلوار جین رنگ روشن بروید. بیشتر آقایان به دلیل آن که شلوارهای کتان می‌پوشند به سراغ آن‌ها می‌روند اما باید بدانید که شلوارهای جین هم زیبایی‌های مختص به خود را دارند. اگر قصد داشتن یک استایل بوهو را دارید باید به سراغ شلوار جین‌های سنگ شور شده با طیف رنگی آبی روشن بروید. البته باید بدانید که هر چه شلوار کهنه‌تر به نظر برسد استایل شما به این سمت نزدیک‌تر خواهد شد

3. لباس‌هایی با جنبه هنری در استایل بوهوی مردانه

باید بدانید که لباس‌هایی که طرح‌های گرافیکی، چاپ خطاطی و نوشته دارند از دسته سبک‌های بوهو هستند.

4. صندل چرم مردانه در استایل بوهو

افراد برای پوشیدن صندل به همراه شلوار جین نیاز به اعتماد به نفس بالایی دارند اما اگر شما می‌توانید این کار را انجام دهید باید بدانید که یک استایل بوهوی کامل خواهید داشت.

صندل چرم مردانه در استایل بوهو
صندل چرم مردانه در استایل بوهو

تفادت استایل هیپی و بوهو در چیست؟

هیپی‌ها بیشتر به دنبال آزادی هستند و به دنبال لباس‌های بی‍ربط و غیر متعارف به مد روز می‌گردند اما بوهوها به مد روز اهمیت می‌دهند و به دنبال لباس‌هایی که با مد روز هماهنگ هستند می‌گردند.

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی