استایل ماکسیمال چیست

استایل ماکسیمال
استایل ماکسیمال یکی از استایل‌های جذاب و محبوب در جهان است. این استایل متشکل از رنگ های تند و ترکیبات شلوغ است. استایل ماکسیمال نقطه مقابل استایل مینیمال است.

استایل ماکسیمال چیست؟

استایل‌های مختلفی در دنیای مد وجود دارند که هریک در دوران خاصی با توجه به شرایط فرهنگی و اقتصادی جامعه پدید آمده‌اند. در حال حاضر با مقداری توجه به افراد اطرافتان خواهید فهمید که هر فردی سبک خاصی را برای انتخاب لباس‌هایش برگزیده است. استایل هر فرد و نوع لباس پوشیدن او تا حدودی تعیین کننده شخصیت اوست. در واقع انتخاب یک استایل خاص ناشی از سلایق و شخصیت درونی فرد است. تا به حال استایل‌های زیادی به وجود آمده‌اند که محبوب ترین آن‌ها شامل استایل مینیمال، ماکسیمال، ویمسیکال، کلاسیک، کژوال و کلاسیک می‌شود. در این بخش به معرفی استایل ماکسیمال خواهیم پرداخت.

 

استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال یک استایل شلوغ و اغراق آمیز است که برای رسیدن به جذابیت از جزئیات استفاده می‌کند. در این استایل همانطور که از نام آن پیداست حداکثر پوشش و اکسسوری‌ها در کنار هم مورد استفاده قرار می‌گیرند که تشکیل دهنده یک تیپ شلوغ با رنگ‌های تند است.
استایل ماکسیمال در عصر باروک و روکوکو ایجاد شد. در آن دوره بسیاری از هنرمندان به سمت استفاده از جزئیات در آثارشان روی آورده بودند که همین موضوع به نحوه لباس‌پوشیدن افراد نیز کشیده شد و نتیجه آن ایجاد استایلیست که امروزه آن را استایل ماکسیمال می‌نامیم. استایل ماکسیمال ابتدا در معماری حضور پیدا کرد و پس از آن وارد پوشش مردم شد. از دوره پیدایش این استایل تا به حال، در دوره های زمانی مختلف این سبک دچار تغییراتی شده است.

 

ویژگی‌های استایل ماکسیمال

ویژگی‌های استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال پراز شلوغی و تنوع است که با استفاده از رنگ‌های گرم و متنوع سعی در هرچه بیشتر کردن جذابیت دارد اما در نکته مقابل این استایل، سبک دیگری از استایل‎‌ها وجود دارد با نام استایل مینیمال. این دو استایل دقیقا نقطه مقابل یکدیگر هستند. استایل مینیمال سعی دارد با سادگی و رنگ‌های هماهنگ به جذابیت برسد. در استایل مینیمال استفاده حداقلی از اکسسوری‌ها را شاهد هستیم درحالی که استایل ماکسیمال دربرگیرنده انواع اکسسوری‌ها و استفاده از پوشش چندلایه است.
اثرات این دو استایل تنها مختص به سبک پوشش افراد نیست بلکه در بسیاری از دکوراسیون‌‌ها نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند. استایل مینیمال به وجود آوردنده محیطی خلوت با رنگ‌های خنثی است و در مقابل استایل ماکسیمال محیطی شلوغ با رنگ‌های گرم را به وجود می‌آورد.

استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال بیشتر نماد گروه خاص و ثروتمند جامعه است دلیل آن هم استفاده از لباس‌های چندلایه و اکسسوری‌های متنوع است. از ویژگی‌های بارز استایل ماکسیمال استفاده ازرنگ‌های گرم و تند است که پوشیدن آن‌ها مقداری جسارت می‌خواهد. اکثرا افرادی که از استایل ماکسیمال استفاده می‌کنند افرادی با جسارت و شجاعت بیشتر نسبت به دیگران هستند چرا که عموما استایل ماکسیمال موجب جلب نظر و توجه اطرافیان خواهد شد.


چگونه استایل ماکسیمال داشته باشیم؟

چگونه استایل ماکسیمال داشته باشیم؟

برای ایجاد یک استایل ماکسیمال برای خود می‌بایست اصولی را رعایت کنید. در این قسمت شما را برای ساخت یک استایل ماکسیمال راهنمایی خواهیم کرد:
در ابتدا سعی کنید از چند لباس بر روی هم و به صورت چند لایه استفاده کنید چرا که یکی از ویژگی‌های بارز این استایل پوشاک چندلایه آن است. البته پوشیدن لباس‌های چندلایه در فصل‌های گرم سال ممکن نیست به همین دلیل عمدتا از این استایل در سرما استفاده می‌کنند. در پوشش ماکسیمال می‌توانید لباسی را انتخاب کنید که جنس پارچه بخش‌های مختلف آن بایکدیگر متفاوت باشد و این موضوع به هیچ عنوان غیر عادی نخواهد بود.
سعی کنید در انتخاب رنگ این لباس‌ها به سمت رنگ‌های تند و گرم بروید. تفاوت رنگ‌ها با یکدیگر نیز می‌تواند بر جذابیت استایل ماکسیمال بیافزاید.
در انتخاب اکسسوری‌ها نیز سعی کنید مواردی که جلوه بیشتر به استایل شما می‌دهد را انتخاب کنید. به عنوان مثال از کیفی بزرگ با رنگی خاص استفاده کنید. در چینش رنگ ‌های تیپ خود می‌توانید از رنگ‌هایی همانند زرد، بنفش، آبی و قرمز استفاده کنید.  
و در انتها سعی کنید بدون وسواس و راحت لباس‌های خود را انتخاب کنید، چرا که این یکی از ویژگی‌های استایل ماکسیمال و مزیت آن نسبت به استایل مینیمال است.

 

اکسسوری‌های مناسب برای استایل ماکسیمال

اکسسوری‌های مناسب برای استایل ماکسیمال
اکسسوری‌های مناسب برای استایل ماکسیمال

برای انتخاب اکسسوری‌ها می‌توانید از هرآنچه که دلخواهتان است استفاده کنید. این اکسسوری‌ها جلوه دهنده استایل شما هستند پس سعی کنید از رنگ‌های جیغ استفاده کنید. برای مثال می‌توان از گوشواره‌های بزرگ و عینک‌های فانتزی خاص استفاده کنید.


استایل ماکسیمال در دکوراسیون

دکوراسیون ماکسیمال
دکوراسیون ماکسیمال

افرادی که علاقمند به استایل ماکسیمال هستند علاوه بر پوشش خود، دکور محیط زندگی خود را نیز به سمت ماکسیمال سوق می‌دهند. برای اینکار لازم است تا حد ممکن محیط خانه خود را شلوغ کنید و از رنگ های بی روح دوری کنید و دکوری های متنوع با رنگ های گرم و تند را برای منزل خود انتخاب کنید. 

 

تصاویری از استایل ماکسیمال در پوشش

استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال
استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال

 

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی