همه چیز درباره استایل کژوال، استایل پرطرفدار دختران و پسران

استایل کژوال چیست
در دنیای مد و فشن استایل‌های متفاوتی وجود دارد و هر فردی با توجه به نوع شخصیتی و علاقه شخصیتی خود استایلی خاص را برای بیشتر اوقات انتخاب می‌کند. یکی از استایل‌های پرطرفدار دختران و پسران، استایل کژوال است. در استایل کژوال ساده‌ترین مدل لباس‌ها با قوانینی خاص انتخاب می‌شوند. همراه بازارگیت باشید.

همه چیز درباره استایل کژوال، استایل پرطرفدار دختران و پسران

همانطور که می‌دانید در دنیای مد و پوشاک استایل‌های متفاوتی وجود دارند که ممکن است که برخی از افراد با هر یک از این استایل‌ها احساس بهتری داشته باشند. برخی از افراد هم هستند که به دلیل مد بودن آن استایل خود را مجاب به پوشیدن لباس‌های آن استایل می‌کنند. اما به طور کلی هر شخصی به دنبال یک استایل راحت در کنار دیگر استایل‌های خود در لباس پوشیدن نیز می‌گردد تا بتواند کارهای روزمره خود را با راحت‌ترین حالت ممکن انجام دهد. در این جا باید به شما بگوییم که استایل کژوال یکی از آن استایل‌هایی است که حداقل یک بار همه افراد آن را امتحان کرده‌اند. در این استایل شما می‌توانید به دنبال لباس‌هایی بگردید که با آن‌ها در عین سادگی و زیبایی راحت‌ترید تا بتوانید از آن به عنوان استایلی غیر رسمی و روزانه استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با این استایل یعنی استایل محبوب کژوال آشنا کنیم.

استایل کژوال
همه چیز درباره استایل کژوال، استایل پرطرفدار دختران و پسران

استایل کژوال چیست؟

استایل کژوال نوعی استایل است که در عین زیبا بودن فرد در آن احساس راحتی می‌کند. شما این استایل را می‌توانید برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه خود انتخاب کنید یا همچنین با انتخاب مناسب لباس‌ها می‌توانید این استایل را برای حضور در محل کار و انجام کارهای روزانه مانند خرید کردن داشته باشید. به طور کلی هدف از این استایل این است که شما لباس‌هایی را بپوشید که در عین شیک بودن در آن‌ها راحت باشید. 
این استایل معمولا شامل تی‌شرت، شلوار جین، دامن، ژاکت کش بافت یشمی، پیراهن، کفش کتانی و... می‌شود. 

اگر قصد دارید استایل کژوال زیبا و خاصی داشته باشید بهتر است که به سراغ رنگ‌هایی مانند خاکستری، سفید، مشکی، آبی، خرمایی، قهوه‌ای و خاکی بروید.

تاریخچه استایل کژوال
استایل کژوال چیست؟

استایل مینیمال چیست؟

استایل مینیمال یکی دیگر از استایل‌های مد و فشن است که سادگی در آن اولویت دارد. استایل مینیمال یک استایل ساده اما بسیار جذاب و زیبا است. البته شما در این استایل باید به سراغ رنگ لباس‌هایی که با رنگ پوست‌تان هماهنگ است بروید. اما به طور کلی رنگ‌های سفید، خاکستری، مشکی و قهوه‌ای از مهم‌ترین رنگ‌های این استایل محسوب می‌شوند.

تفاوت استایل کژوال و مینیمال

همانطور که متوجه شدید استایل کژوال و مینیمال در سادگی و راحتی با یکدیگر هماهنگ هستند بنابراین شما با استفاده از این اشتراک می‌توانید از استایل کژال مینیمال که تلفیق این دو سبک است استفاده کنید.

اما در استایل کژوال بیشتر از اکسسسوری استفاده می‌شود که این موضوع در استایل مینیمال کمتر به چشم می‌خورد. بنابراین اگر شما قصد دارید از زیور آلات استفاده کنید و استایل مینیمال بزنید باید به سراغ زیورآلات ظریف و سبک بروید

تفاوت استایل کژوال و مینیمال
تفاوت استایل کژوال و مینیمال

انواع مختلف استایل کژوال

استایل کژوال انواع مختلفی دارد اما همگی آن‌ها در سادگی و شیک بودن با یکدیگر مشترک هستند. انواع مختلف استایل کژوال که شما می‌توانید آن‌ها را در موقعیت‌های متفاوت انتخاب کنید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • استایل کژوال
  • بیزینس کژوال
  • اسمارت کژوال

به طور کلی شما استایل کژوال را می‌توانید برای رفتن به رستوران، رفتن به مکان‌های تفریحی، مهمانی‌های دوستانه و... انتخاب کنید اما استایل بیزینس کژوال و اسمارت کژوال را بهتر است که برای جشن‌ها، عروسی‌ها، حضور در محل کار و... انتخاب کنید.

تیپ کژوال
انواع مختلف استایل کژوال

تیپ کژال مردانه چیست و گزینه‌های مناسب برای کژوال آقایان

آقایان برای حضور در مهمانی‌ها، حضور در محل کار، جمع‌های دوستانه، فعالیت‌های روزانه و... خود می‌توانند استایل کژوال را انتخاب کنند اما برای انجام این کار باید گزینه‌های مناسبی که در ادامه گفته می‌شوند را انتخاب کنند.

  • تی شرت
  • ژاکت
  • شلوار جین
  • هودی
  • فلانل
  • پولوشرت

علاوه بر موارد بالا کفش‌هایی که در نوک پا بسته هستند همانند کفش‌های راحتی و کتابی برای این استایل گزینه‌های مناسبی می‌باشند. 
اکسسوری مانند کمربند هم کاملا اختیاری می‌باشد.
البته توجه داشته باشید که در استایل کژوال چه برای خانم‌ها چه برای آقایان رعایت بهداشت بسیار مهم است. شما با این استایل باید آراسته باشید و لباس‌های‌تان عاری از هر گونه لک و کثیفی باشند تا یک استایل خاص و زیبا داشته باشید.

تیپ کژوال مردانه چیست
تیپ کژال مردانه چیست و گزینه های مناسب کژوال برای آقایان

تیپ کژوال زنانه و گزینه‌های کژوال برای خانم ها

خانم‌ها هم برای داشتن یک استایل کژوال باید قوانین استایل کژوال را رعایت کنند که در ادامه گزینه‌هایی که برای این استایل در اختیار دارید را توضیح می‌دهیم:

  • بلوز
  • مانتوهای کژوال
  • شلوار جین
  • هودی
  • ژاکت

علاوه بر موارد بالا بوت، کفش‌های کتانی و صندل‌های خاص مناسب این استایل می‌باشند.
همچنین اگر قصد استفاده از اکسسوری را دارید می‌توانید به سراغ جواهرات، کیف و... بروید. البته تمامی موارد باید با لباس کژوالی که انتخاب کرده‌اید هماهنگ باشند. 
توجه داشته باشید که برای این استایل نمی‌توانید کیف دوران مدرسه خود را بر روی دوش بیندازید اما انتخاب یک کوله شیک و زیبا برای این استایل گزینه مناسبی می‌باشد.

با توجه به گرم شدن هوا خانم‌ها می‌توانند از استایل کژوال تابستانی دخترانه استفاده کنند یعنی به سراغ لباس‌های تابستانی، تاپ، شلوار بلند، ژاکت دکمه‌دار، بلیزر و... بروند.

استایل کژوال تابستانی دخترانه
تیپ کژوال زنانه و گزینه های کژوال برای خانم ها

قوانین استایل کژوال

شما در استایل کژوال می‌توانید تیشرت، کفش اسپرت، شلوار جین و... استفاده کنید اما یک قانون برای استقاده از لباس‌های کژوال وجود دارد و آن هم این است که نباید لباس‌های‌تان پاره و یا آسیب دیده باشند. همچنین برای این استایل شلوارک، دمپایی لا انگشتی و لباس گشاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. 
پارچه‌هایی مانند فلانل، جین، کتان، پنبه و پلی استر از جمله پارچه‌هایی هستند که در این استایل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قوانین استایل کژوال
قوانین استایل کژوال

چگونه استایل کژوال داشته باشیم؟

در ادامه قصد داریم شما را با ملزوماتی که برای یک استایل کژوال باید در نظر داشته باشید آشنا کنیم:

1. شلوار جین در استایل کژوال
یکی از مهم‌ترین مواردی که برای یک استایل کژوال باید در نظر داشته باشید شلوار جین است. این شلوار از دهه 1950 میلادی برای استایل کژوال مورد استفاده قرار گرفته است. اگر قصد دارید استایلی خاص داشته باشید باید به سراغ شلوار جین غیر چسبنده با رنگ تیره بروید.

تیپ کژوال
شلوار جین

2. پولو شرت‌ها در استایل کژوال
یکی از لباس‌های رسمی که برای بیزینس کژوال به کار می‌رود پولوشرت است. شما برای این استایل باید به سراغ پولوشرت و شلواری متناسب با فرم بدن خود بروید تا بتوانید یک استایل خاص و زیبا داشته باشید.

استایل کژوال تابستانی دخترانه
پولو شرت ها

3. تی شرت‌های کژوال
تیشرت‌ها به طور کلی کژوال محسوب می‌شوند. تیشرت را می‌توانید در کمد هر دختر و پسری پیدا کنید. شما آن را می‌توانید با هر چیزی بپوشید و ست کنید. البته قانون استفاده از تیشرت در این استایل این است که تیشرت باید ساده باشد به عنوان مثال می‌توانید به سراغ تیشرت سرمه‌ای، سفید، خاکستری و یا سیاه بروید. اگر بخواهید می‌توانید از تیشرت‌هایی که الگو و طرح دارند هم استفاده کنید.

استایل کژوال
تی شرت های کژوال

4. پیراهن‌های کژوال
پیراهن‌های کژوال بی آستین و یا آستین‌دار برای زمان‌هایی که قصد دارید باهوش‌تر به نظر برسید مناسب می‌باشند. اگر قصد دارید در این استایل آرام به نظر برسید می‌توانید دکمه لباس را باز کنید و آستین‌های‌تان را هم به شیوه‌ای صحیح بالا بزنید. البته همانند تیشرت برای انتخاب این لباس باید به سراغ رنگ‌های اصلی بروید البته رنگ سفید رنگ پایه این استایل است. توجه داشته باشید و اگر دکمه سوم را باز کردید باید یقه به درستی بایستد.

تیپ کژوال
پیراهن های کژوال

5. شلوار چینو در استایل کژوال
شلوار چینو یکی دیگر از مواردی است که در استایل کژوال باید آن را رعایت کنید. همراه با شلوار چینو شما می‌توانید لباس‌هایی که با شلوار جین خود ست کردید را بپوشید. برای انتخاب این شلوار بهتر است که به سراغ رنگ‌های سرمه‌ای، خاکی و بژ بروید.

استایل کژوال
شلوار چینو

6. هودی و سوئیشرت‌های ساده
اگر در فصول سرد سال قرار دارید می‌توانید از این دسته از لباس‌ها استفاده کنید تا در کنار گرم ماندن استایل زیبایی هم داشته باشید. شما هودی و سوئیشرت را می‌توانید برای فعالیت‌های روزانه و استایل خیابانی خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که بهتر است به سراغ لباس‌های ساده و یقه گرد بروید تا بتوانید با استایل‌های متفاوت در مکان های رسمی و غیررسمی حضور پیدا کنید.

استایل کژوال
هودی و سوئیشرت های ساده

7. دامن و پیراهن در استایل کژوال
شما در این استایل می‌توانید از دامن‌هایی با سایز متفاوت یعنی دامن کوتاه، دامن بلند، دامن زیر زانو، دامن بالای زانو و... استفاده کنید. حتی می‌توانید از پیراهن‌هایی که بلند هستند نیز استفاده کنید تا استایل خاصی داشته باشید.
شما دامن و یا پیراهن‌های بلند را میتوانید به همراه نیم بوت و یا بو‌ت‌های زیبا ست کنید و استایلی خاص و زیبا داشته باشید. همچنین در کنار آن‌ها می‌توانید از انواع اکسسوری‌ها استفاده کنید تا استایلی زیباتر داشته باشید.

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی