استایل گرانج چیست؟ لباس پوشیدن به سبک راحت‌ترین استایل دنیا

استایل گرانج چیست
دوست دارید راحت و بدون دردسر لباس بوشید بدون اینکه لازم باشد وسواس خاصی در رنگ و شکل لباس‌ها به خرج دهید دیپ بزنید؟ پس حتما استایل گرانج را انتخاب کنیدو استایل گرانج به استایل دهه 90 برمی‌گردد که در عین راحتی اما قوانین خاص خود را نیز دارد که در یان مقاله به طور مفصل به این استایل پرداختیم.

استایل گرانج چیست؟ لباس پوشیدن به سبک راحت‌ترین استایل دنیا

استایل گرانج به طور کلی به استایل دهه 90 گفته می‌شود که در حال حاضر بسیار رواج پیدا کرده است. در این استایل شما نیازی به پوشیدن لباس‌های مرتب، هماهنگ، اتوکشیده، سایز بدن و... ندارید بلکه می‌توانید هر لباسی را با یکدیگر ست کنید. البته ست کردن در استایل گرانج به همین سادگی‌ها هم نیست بلکه اگر سعی دارید استایل گرانج خاصی داشته باشید باید قواعد آن را رعایت کنید.

اگر طرفدار انواع استایل‌ها هستید این مقاله برای شماست زیرا در این مقاله قصد داریم شما را با این استایل و شیوه‌های ست کردن در کرانج آشنا کنیم.

استایل گرانج
استایل گرانج چیست؟ لباس پوشیدن به سبک راحت‌ترین استایل دنیا

آغاز استایل گرانج

طبق شواهد موجود می‌توان گفت که استایل گرانج به دهه 1990 ایالات متحده در واشنگتن باز می‌گردد. جالب است بدانید که این استایل به دلیل وجود مشکلات مالی که در آن زمان وجود داشت پدید آمد. پس از آن گروه‌های موسیقی راک همانند پرل جم و نیروانا از این استایل استفاده کردند و همین امر موجب محبوبیت این استایل شد. در این استایل تنها از لباس‌های ارزان‌ قیمت طبقه کارگری استفاده می‌شد. به عنوان مثال در یکی از استایل‌ها از شلوار جین پاره و لباس‌های چهارخانه استفاده می‌کردند.  
گفتنی است که این استایل در دهه ۱۹۸۰ ابتدا به عنوان حرکت اعتراضی نسبت به افراط رواج پیدا کرد اما این استایل توسط طراحان لباس به سرعت به مد تبدیل شد.

عکس تیپ گرانج
آغاز استایل گرانج

گرانج چیست؟

همانطور که گفته شد استایل گرانج در دهه 80 ظهور کرد و در دهه 90 تبدیل به مد شد. باید بدانید که در ابتدا نوازندگانی همچون کرت کوبین از جمله کسانی بودند که این استایل را با ظاهری بی دقت و خشن رواج دادند و به سرعت در میان مردم این استایل را محبوب کردند. 
شما استایل گرانج را می‌توانید با پیراهن‌های فلانل، لایه‌های سنگین لباس، دکتر مارتنز، پیراهن‌های فلانل، جین پاره شده، ژاکت‌های کشدار و سایه‌های بولد داشته باشید.

پروفایل گرانج
گرانج چیست؟

چگونه به استایل گرانج لباس بپوشیم؟

حال که با استایل گرانج آشنا شدید اگر قصد دارید از این استایل استفاده کنید باید قواعد آن را نیز رعایت کنید تا مانند یک حرفه‌ای در استایل گرانج ظاهر شوید.

1. در تیپ و استایل گرانج چند لایه و ژولیده لباس بپوشید
در ابتدا باید بدانید که در استایل گرانج لباس‌ها اتو کشیده و مرتب نیست و مهم‌ترین بخش استایل گرانج پوشدن لباس‌های بدون خط اتو و چروکیده است. همچنین برای آن که استایل گرانج خاصی داشته باشید باید لباس‌های چند لایه بپوشید. به عنوان مثال شما باید یک سوئیشرت را به همراه یک پیراهن یا یک بارانی ست کنید تا بتوانید استایل گرانج داشته باشید.

 وسایل گرانج
لباس پوشیدن در استایل گرانج

2. در تیپ و استایل گرانج جنسیت مهم نیست
اگر قصد دارید استایل گرانج داشته باشید باید بدانید که آیتم‌های لباس نقشی در تعیین جنسیت ندارند و شما می‌توانید هر لباسی را انتخاب کنید. به طور کلی گرانج یک استایل ساده است به همین منظور در طراحی لباس‌های گرانج برجستگی اندام‌ها، سیلوئت‌های واقعی و انحناهای اندامی مد نظر نمی‌باشند.

3. چند رنگی لباس‌ها و اور سایز بودن آن‌ها در استایل گرانج
در استیل گرانج برای لباس از رنگ‌های خنثی و برای اکسسوری‌ها از رنگ‌های شارپ و جیغ استفاده می‌شود. اور سایز بودن لباس‌ها یکی دیگر از مواردی هستند که شما باید آن را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال شما باید 2 تا 4 سایز لباس بزرگ‌تر از سایز خود انتخاب کنید تا استایل گراج داشته باشید.

گرانج دخترانه
چند رنگ و اور سایز

4.اصول کفش پوشیدن در استایل گرانج:
در استایل گرانج باید به سراغ کفش هایی همچون کفش های اسکینر و نظامی بروید تا اشتایلس به دور از استایل تجملاتی داشته باشید. 

5.اکسسوری و تیشرت های مناسب استایل گرانج:
در این استایل بیشتر از تیشرت هایی گشاد که بر روی شان تصویر و نوشته حک شده است استفاده میشود. برای شلوار هم از شلوار های فاق بلند یا مام استایل به همراه پیراهن های چهارخانه استفاده میشود.
همچنین اکسسوری در این استایل، گردنبند های فلزی ساده، گوشواره های جلقه ای، کمربند های چرمی ساده، جوراب های رنگی و کلاه های بافتنی میباشند.

استایل گرانج دخترونه اینستا
اکسسوری و تیشرت های مناسب استایل گرانچ

6. آرایش در گرانج
در این استایل شما میتوانید از دو آرایش متفاوت استفاده کنید. با یک آرایش میتوانید ظاهری جسورانه و ملایم داشته باشید و یا آرایشی داشته باشید که کاملا نشان دهد شما بسیار قوس هستید. برای رژ در این آرایش باید از رنگ های قرمز، شرابی و شکلاتی کمک بگیرید.

پروفایل گرانج
آرایش در گرانج

انواع استایل گرانج

گرانج ملایم یا استایل گرانج تابستانی:
با توجه به افزایش استایل گرانج بیشتر دختر خانم ها علاقه دارند که این استایل را داشته باشند اما نمیخواهند که تغییر زیادی در کمد و استایل خود ایجاد کنند بنابر این، این دسته از افراد میتوانند از استایل گرانج ملایم استفاده کنند. شما میتوانید از لباس پارچه ای چهارخونه و شلوار جین پاره استفاده کنید تا استایلی امروزی و خاص داشته باشید.

استایل گرانج تابستانی
گرانج ملایم یا استایل گرانج تابستانی

پاستل گرانج
اگر شما استایلی شبیه به استایل سنتی دارید استایل گرانج پاستلی مناسب شما میباشد. در این استایل شما باید از رنگ های پاستلی استفاده کنید. به عنوان مثال باید کمتر از رنگ مشکی و بیشتر از رنگ های آبی، صورتی، بنفش و زرد استفاده کنید تا استایلی سبک داشته باشید. همچنین در این استایل موهایتان را هم به رنگ پاستلی در بیاورید.

استایل گرانج
پاستل گرانج

استایل گرانج با دامن:
به طور کلی استایل گرانج نشان دهنده ظاهری نامرتب و خشن است اما امروزه دیگر این استایل تنها برای ظاهر خشن و نامرتب نمیباشد بلکه میتواند خاص و زیبا هم باشد. اگر قصد دارید استایلی زیبا در عین حال خشن داشته باشید باید از لباس اسکیت بازی به همراه لباس تیره به همراه لباسی بلند کمک بگیرید و یا میتوانید این لیاس ها را به همراه دامن بپوشید. کیف مناسب این استایل یک کیف چهارخانه میباشد.

استایل گرانج با دامن
استایل گرانج با دامن

ایندی گرانج:
اگر قصد دارید در یک کنسرت حضور داشته باشید گرانج ایندی میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در این استایل شما ظاهری ساده با این حال مدرن خواهید داشت. برای داشتن استایل ایندی گرانج شما میتوانید از شلوار های کوتاه، کت های جین بزرگ، چکمه، تیشرت گشاد و کوله پشتی کوچک استفاده کنید. همچنین برای استایل گرانج یا دامن میتوانید دامن را به همراه تیشرت گشاد و کوله پشتی کوچک ست کنید.

گرانج دخترانه
ایندی گرانج

مطلب مفید بود؟
7
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی