آشنایی با انواع استایل مد و پوشاک

انواع استایل مد و پوشاک
هر فردی در زندگی خود سبک مشخصی برای لباس پوشیدن دارد. این سبک ممکن است برگرفته از استایل‌های مختلفی باشد که در دنیای طراحی و مد وجود دارد زیرا هر کدام از این استایل‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه مطلب انواع استایل مد و پوشاک با بازار گیت همراه باشید.

آشنایی با انواع استایل مد و پوشاک

روزانه شاهد افرادی با تیپ‌های مختلف هستیم که هر یک به نوعی بر حسب سلیقه خود سبک پوشش خاصی را برای انتخاب کرده‌اند. هر فرد استایل مشخصی برای خود دارد اما معنی واژه یعنی استایل چیست؟
استایل، یک مدل یا یک سبک خاصی است که نه تنها در پوشش و لباس، بلکه در تمامی جنبه‌های زندگی فرد مانند دکوراسیون منزل، موزیک مورد علاقه، و استایل کاری وجود دارد. استایل هر فرد بخش مهمی از هویت و تا حدودی بیانگر نوع شخصیت اوست. در واقع افراد با استایل و سبک مخصوصی که دارند خود را به دیگران معرفی می‌کنند.

در زمینه دنیای مد و لباس استایل‌های بسیاری وجود دارد که هریک دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند.

در ادامه به معرفی معروف‌ترین استایل‌های جهان می‌پردازیم.

استایل مینیمال

اصلی‌ترین ویژگی استایل مینیمال سادگی آن است. در واقع استایل مینیمال با استفاده از لباس‌های ساده زیبایی می‌آفریند. معمولا در استایل مینیمال از رنگ های کم رنگ استفاده می‌شود و استفاده از رنگ‌های گرم و تند در این استایل جایی ندارد. بیشترین رنگ‌هایی که در استایل مینیمال دیده می‌شود رنگهای خنثی مانند سفید، مشکی، خاکستری و کرم است. اگه به دنبال ساخت یک استایل مینیمال برای خود هستید توجه کنید که از اکسسوری‌های ظریف و ساده استفاده کنید و حداقل اکسسوری‌ها را به کار ببرید. نکته قابل توجه در استایل مینیمال طراحی زیبا و کیفیت بالای پوشاک مورد استفاده است که به استایل شما زیبایی می‌بخشد.

استایل مینیمال
استایل مینیمال

استایل ماکسیمال

افرادی که استایل ماکسیمال دارند معمولا افراد جسوری هستند چرا که پوشش آنها معمولا پر زرق و برق و متشکل از رنگ‌های تند و لباس های چند لایه است. ویژگی اصلی این استایل استفاده از لباس‌های متنوع با رنگ‌های گرم است که به همراه اکسسوری‌های مختص به خود جلوه خاصی را ایجاد می‌کند. معمولا استایل ماکسیمال موجب جلب نظر دیگر افراد می‌شود به همین دلیل افرادی با جسارت بالا آن‌ها را انتخاب می‌کنند. توجه کنید که انتخاب نوع لباس، اکسسوری و رنگ آن‌ها هیچ محدودیتی در استایل ماکسیمال نداشته و می‌تواند به هر نحوی که سلیقه‌ی فرد است انتخاب شوند.

استایل ماکسیمال
نوع پوشش در استایل ماکسیمال

استایل کلاسیک

نماد شیک پوشی در دنیای مد، استایل کلاسیک است. افرادی که از این استایل استفاده می‌کنند معمولا ظاهری منحصر به فرد دارند که در عین سادگی نسبی، بسیار شیک و زیبا است. معمولا شخصیت افرادی که استایل کلاسیک دارند شخصیت محافظه کارانه است. این استایل که بیشتر در محیط‌های اداری و رسمی محبوبیت دارد شامل پیراهن سفید ساده، ژاکتهای پشمی، کفش بدون پاشنه و یا چکمههای ساق بلند ساده و موارد این چنینی می‌شود.

استایل کلاسیک
انتخاب لباس در استایل کلاسیک

استایل ویبرانت

یکی دیگر از استایل‌های محبوب، پرطرفدار و پرجنب و جوش استایل ویبرانت است. این استایل شامل رنگ‌های شاد و طرح‌های نامتقارن با اندازه بزرگ بر روی لباس است که باعث جذابیت سبک پوشش افراد می‌شود. استفاده از رنگ‌های شاد و پاستیلی در این استایل بسیار مرسوم است. افرادی که استایل ویبرانت دارند معمولا نظر اطرافیان را جلب می‌کنند.

استایل ویبرانت

استایل بوهو

استایل بوهو مختص به سرزمینی تاریخی در اروپاست. در استایل بوهو که بر گرفته از لباس‌های قدیمی، بومی و محلی است از انواع طرح‌های گل‌دار هندسی و حاشیه‌دار به صورت نامتقارن و با الگوی پیچیده استفاده شده است و از چارچوب‌های رسمی بسیار فاصله دارد. معمولا در انتخاب لباس در این استایل افراد دچار محدودیت خاصی نخواهند بود. یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی این سبک، استفاده از لباس های گشاد و بلند با رنگ‌های نامتقارن است.

استایل بوهو
مدل لباس در استایل بوهو

استایل مونوکر

استایل مونوکر از واژه مونوکروماتیک گرفته شده است. مونو به معنی یک و کروماتیک به معنی رنگ است و استایل مونوکر یک استایل تک رنگ است. در این استایل معمولا از یک رنگ پایه در پوشش استفاده می‌شود که البته افراد در این استایل در انتخاب رنگ اصلی هیچ محدودیتی نخواهند داشت. در واقع رنگ اصلی متناسب با سلیقه و رنگ پوست خود افراد انتخاب می‌شود.
برای ساخت یک استایل مونوکر برای خود در ابتدا باید یک رنگ اصلی که با رنگ پوست شما سازگار است را انتخاب کنید و پس از آن با اضافه کردن مقداری سیاه و سفید به رنگ اصلی، رنگ‌های فرعی تیپ خود را انتخاب کنید.

استایل مونوکر
استایل مونوکر

استایل کژوال

استایل کژوال یک استایل بسیار محبوب است چرا که در عین سادگی و راحتی بسیار شیک و زیباست. البته نکته مثبت دیگر این استایل آن است که می‌توان از آن در محیط‌های مختلف استفاده کرد. در استایل کژوال از تیشرت، هودی، شلوار جین، کت‌های پشمی و یا چرم استفاده می‌شود. از جمله کفش های پرکاربرد در این استایل کتانی و کفش‌های چرم هستند.

استایل کژوال
انتخاب لباس در استایل کژوال

استایل ماسکولین

ماسکولین در اصل به معنی مردانه و یا مردانه وار است. این سبک امروزه بسیار در جامعه ما نیز به چشم می‌خورد. در این استایل لباس‌های نزدیک به لباس‌های مردانه برای خانم‌ها طراحی شده است. این استایل یک تیپ راحت و ساده برای خانم‌هاست که بسیار مورد استفاده است.

استایل ماسکولین
انتخاب لباس در استایل ماسکولین

استایل وینتیج

یکی دیگر از استایل‌های محبوب در جهان استایل وینتیج است. این استایل بر پایه نوستالژی بنا شده است. در واقع در این استایل از لباس‌های قدیمی که در گذشته مد بوده استفاده می‌شود. بیشتر لباس‌ها در این سبک متعلق به دهه 1000 تا 1980 میلادی است. البته امروزه عده ای از ترکیب لباس‌های قدیمی و مدرن باهم استفاده می‌کنند که به نوبه خود ترکیب خوب و جذابی را به وجود می‌آورد.

استایل وینتیج
ترکیب لباس در استایل وینتیج

استایل الگانت

استایل الگانت که بیشتر به استایل دخترانه معروف است، یک استایل پر زرق و برق و چشم گیر است. خانم‌هایی که معمولا با بهترین لباس‌ها از خانه خارج می‌شوند معمولا پیرو این استایل هستند. در استایل الگانت معمولا در انتخاب جزئی ترین بخش مانند زیورآلات نیز دقت می‌شود. 

استایل الگانت
ست کردن لباس و اکسسوری در استایل الگانت

استایل ویمسیکال

استایل ویمسیکال در لغت به معنی استایل خیالی و رویا پردازانه است. افرادی که از این استایل پیروی می‌کنند معمولا افراد جسوری هستند چرا که اغلب این افراد در جامعه موجب جلب نظر بقیه خواهند شد. در این سبک از لباس‌هایی با طرح‌های خاص و گلدوزی‌های درشت استفاده می‌شود، اغلب لباس های مورد استفاده در این استایل از پارچه‌های گل‌دار، توپی یا نقطه‌دار هستند.

استایل ویمسیکال
انواع لباس و دامن در استایل ویمسیکال

 

مطلب مفید بود؟
16
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی