شامپو بدن جایگزین صابون‌های بدن در حمام

شامپو بدن
شامپو بدن یکی از پر مصرف‌ترین مواد شوینده است که به عنوان جایگزین صابون برای شستشوی پوست بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. شامپو بدن در مقایسه با صابون ویژگی‌های مثبت زیادی از جمله حفظ چربی طبیعی پوست بدن دارد که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت. با ادامه این مطلب در بازار گیت همراه ما باشید.

شامپو بدن جایگزین صابون‌های بدن درحمام

امروزه برای شستشوی موی سر و بدن صدها نوع ماده شوینده وجود دارد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های مختص به خود را داشته و از ترکیبات خاصی تولید شده‌اند. یکی از پر مصرف ترین مواد شوینده که مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد شامپو بدن نام دارد. 
در حال حاضر به دلیل بالا رفتن میزان تنوع در بازار شوینده‌ها انتخاب شامپو بدن مناسب به کاری نه چندان ساده تبدیل شده است. شامپو بدن در طی سال‌های اخیر به عنوان جایگزین صابون حمام وارد بازار شده است اما سوال موجود در این زمینه این است که آیا شامپو بدن عملکرد بهتری نسبت به صابون دارد؟ در ادامه این بخش شما را با تفاوت این دو شوینده آشنا خواهیم کرد:

شامپو بدن چیست
شامپو بدن چیست

شامپو بدن چیست؟ 

ژل دوش یا همان شامپو بدن یکی از محصولات بهداشی مورد استفاده افراد است که برای شستشوی بدن در حمام استفاده می‌شود. از شامپو بدن به عنوان جایگزین صابون حمام نام برده می‌شود. شامپو بدن حاوی ترکیباتی است که آن را از صابون ملایم‌تر کرده و کمتر باعث خشکی پوست می‌شود. البته باید در استفاده از صابون و شامپو بدن به تناسب آن‌ها با نوع پوست خود دقت کنید چرا که گاهی هر دوی آن‌ها چربی سطح پوست را از بین برده و پوست را کاملا خشک و کشیده می‌کنند. 

مزایای شامپو بدن چیست؟ 

شاید یک تفکر غلط در بین افراد در گذشته وجود داشته باشد که هرچه صابون یا شامپو بیشتر کف کنند تمیز کننده‌تر هستند و کارایی بهتری خواهند داشت اما این کف زیاد شاید برای پوست شما زیان آور باشد. در واقع هر چه میزان کف کردن مواد شوینده بیشتر باشد این نشان دهنده بالا بودن میزان قلیایی آن است. بالا بودن سطح قلیایی باعث می‌شود تا این ماده شوینده علاوه بر کثیفی‌های روی پوست، چربی‌های طبیعی پوست را از بین ببرند که نتیجه آن خشکی پوست و آسیب دیدن آن می‌شود. 
شامپو بدن حاوی ترکیبات موثر و عالی برای تمیز کردن پوست بدن است که تاثیرات مثبتی بر روی پوست خواهد داشت و باعث ایجاد حس لطافت بر روی پوست می‌شود.

خواص شامپو بدن
خواص شامپو بدن
  • شامپو بدن مناسب برای استفاده روزانه

فرمولاسیون شامپو بدن به گونه‌ای است که برای استفاده روزانه مناسب است و میزان PH پوست را تنظیم می‌کند. شامپو بدن میزان رطوبت پوست را به حد مورد نیاز تامین کرده و آن را به خوبی آبرسانی می‌کند. با وجود تمام ویژگی‌های خوب شامپو بدن توصیه بهتر این است از مصرف زیاد صابون دوری کنید چرا که مصرف روزانه صابون سبب از بین رفتن چربی طبیعی پوست و خشکی آن می‌شود. 

  • شامپو بدن و شست وشوی آسان آن 

شامپو بدن در مقایسه با صابون قابلیت پاک کنندگی بهتری دارد. در زمان استفاده از صابون به دلیل چرب بودن خود صابون مقداری چربی بر روی پوست باقی می‌ماند. شامپو بدن کف کمتری نسبت به صابون تولید کرده و در مقابل قدرت پاک کنندگی بهتری خواهد داشت. 
البته شامپو بدن‌ها دارای دو نوع کف‌دار و با کف کمتر هستند که می‌توانید در هنگام خرید یکی از این دو نوع را انتخاب کنید. دیگر مزیت شامپو بدن نسبت به صابون در شستشوی بهتر آن است. شامپو بدن راحت‌تر از صابون از روی پوست شسته شده و پاک می‌شود اما صابون به دلیل ساختار چرب خود به راحتی از روی پوست برداشته نمی‌شود. 

درمان خشکی پوست بدن
درمان خشکی پوست بدن با شامپو بدن

ترکیبات گیاهی موجود در شامپو بدن 

در تولید شامپو بدن معمولا از مواد گیاهی مانند سدر، حنا، بابونه، سیر و گیاهان دیگر موثر برای سلامتی پوست استفاده می‌شود به همین دلیل در استفاده بلند مدت از شامپو بدن شاهد بهبود وضعیت پوست خود نسبت به قبل هستید. عناصر گیاهی موجود در شامپو بدن به ترمیم بافت آسیب دیده پوست پرداخته و آن‌ها را بازسازی می‌کند همچنین یک منبع تغذیه غنی برای پوست به شمار می‌رود. همه این‌ها در حالیست که در ساخت صابون‌های جامد از هیچ یک از این مواد گیاهی استفاده نمی‌شود.

  • جلوگیری از رشد میکروب‌ها 

فرمولاسیون به کار رفته در شامپو بدن کودکان بسیار مناسب‌تر از نمونه صابون جامد آن است چرا که هیچ گونه آسیبی به پوست لطیف کودک وارد نکرده و باعث خشکی و کدر شدن پوست او نخواهد شد. همچنین باعث از بین رفتن میکروب‌های روی سطح پوست می‌شود.

با مطالعه این مقاله دریافتید که شامپو بدن بسیار ساده‌تر از صابون از روی پوست پاک شده و سبب تنظیم PH پوست می‌شود و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. ترکیبات گیاهی به کار رفته در آن نیز باعث آبرسانی و ترمیم سلول های آسیب دیده پوست شما خواهد شد.
 برای داشتن پوستی لطیف و سالم می‌بایست در ابتدا ویژگی‌های پوست خود را شناخته و بر اساس آن یک شوینده مناسب انتخاب کنید که هیچ گونه آسیبی برای پوست ایجاد نکند. 

نحوه استفاده از شامپو بدن
شامپو بدن

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی