چند مدل رژلب در بازار موجود است؟

مدل های مختلف رژ لب های موجود در بازار
رژ لب‌ها یکی از لوازم آرایشی پرکاربردی هستند که انواع مختلفی از آنها در بازار وجود دارد. انواع مختلف رژ لب‌ها علاوه بر رنگ بندی متنوع، از کیفیت و کاربردهای خاصی نیز برخوردارند. هر کدام از انواع رژ لب‌ها بسته به موقعیتی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای آشنایی کامل با انواع رژ لب‌ همراه ما باشید.

انواع رژلب‌های موجود در بازار

رژ لب‌ها جزو محصولات آرایشی متنوعی هستند که در انواع و رنگ‌های مختلف در بازار موجود می‌باشند. زیبایی آرایش لب نه تنها به رنگ رژ لب بلکه به کیفیت و نوع رژلب نیز بستگی دارد. برای هر سبک آرایش نوع خاصی از رژ لب مناسب است. 

در ادامه این مقاله انواع مختلف رژلب‌ها را مورد بررسی قرار دادیم:

انواع رژلب
مدل های مختلف رژ لب ها

 رژ لب جامد

این نوع از رژ لب‌ها به صورت منسجم هستند و در ساختار آنها از موم استفاده شده است. این رژ‌ها داخل استوانه چرخشی قرار داده شده‌اند که به راحتی می‌توان برای استفاده آن را چرخانده و رژ را بیرون آورد و استفاه کرد و دوباره با پیچاندن در آن را بست. رنگ رژ لب‌های جامد تنوع زیادی دارد و در دو نوع مات و براق موجود است. به دلیل استفاده از موم در ساختار رژ لب‌های جامد از خشکی لب‌ها جلوگیری می‌کنند. این رژ لب‌ها اگر 24 ساعته نباشند به راحتی حتی در حین خوردن یک نوشیدنی پاک می‌شوند.

انواع رژلب‌های جامد

  • رژ لبهای جامد پیچی

متداول ترین نوع رژ لب‌های جامد مدل پیچی آن هستند و به دلیل سهولت در استفاده و اندازه قابل حمل آن‌ها طرفداران زیادی دارند. رژ لب‌های مدادی پیچی با پیچاندن برای استفاده شارژ می‌شوند.

رژلب جامد
رژ لب‌های جامد پیچی
  • رژ لب جامد مدادی

رژ لب‌های مدادی نوعی از رژ لب‌های جامد هستند که به شکل مدادهای لوازم التحریر می‌باشند. رژ لب‌های مدادی در دو نوع قابل تراشیده شدن و پیچی در دسترس هستند. برای اینکه دوباره از این رژ‌ها استفاده کنید باید با تراش‌هایی مخصوص، آن‌ها را بتراشید. تراشیده شدن علاوه بر اینکه رژ لب را از داخل مداد برای استفاده دوباره خارج می‌کند آلودگی‌های روی آن را نیز می‌تراشد. رنگ رژ لب‌های جامد مدادی از تنوع بالایی برخوردار است.
 این رژها حالت مخملی و مات زیبایی به لب‌ها می دهند. با رژ لب‌های مدادی با دقت و ظرافت بیشتری به آرایش لب‌ها می‌توان پرداخت.

رژلب جامد مدادی
رژ لب‌های جامد مدادی
  • رژ لب‌های کاسه‌ای جامد

این نوع رژ لب‌ها نوع حرفه‌ای‌تر رژ لب‌های جامد هستند. برای استفاده از رژ لب‌های کاسه‌ای باید از براش‌های مخصوص رژ لب استفاده شود. معمولا این نوع رژ لب‌ها توسط آرایشگران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رژلب جامد
رژ لب جامد کاسه ای

رژ لب مایع

رژ لب‌های مایع جدیدترین نوع رژ لب محسوب می‌شوند که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. همانطور که از نام این رژ لب‌ها مشخص است، این رژ‌ها به حالت مایع هستند، اما بعد از استفاه بر روی لب خشک شده و حالت مات و مخملی به لب‌ها می‌دهند. این رژها درون یک استوانه قرار دارند که توسط یک براش که به در آن متصل است بر روی لب استفاده می‌شود. رژ لب‌های مایع حالت مرطوب کنندگی داشته و برای لب‌های خشک مناسب هستند. این رژ لب‌ها ماندگاری متفاوتی دارند. بهتر است در مهمانی‌ها برای جلوگیری از تجدید آرایش از رژهای 24 ساعته استفاده شود.  

انواع رژلب‌های مایع

  • رژ لب مایع براق 

رژ لب‌های براق پوشش خیلی کمی دارند. بعد از استفاده، لب از زیر رژ لب مشخص می‌شود و فقط حالت براقی به لب‌ها می‌دهد. بیشتر برای آرایش روزانه و ملایم مناسب هستند، چرا که باعث ایجاد شادابی و طراوت می‌شوند. دارای مواد مرطوب کننده نیز هستند که مانع از خشک شدن لب‌ها می‌شود. ماندگاری کمی دارند و در صورت استفاده باید آن‌ها را تجدید کرد.
اگر به دنبال یک رژ لب دخترانه و کمرنگ هستید رژ لب مایع براق انتخاب مناسبی است. 

رژلب براق
رژ لب های مایع براق
  • رژ لب‌های مایع مخملی و مات

این نوع از رژ لب‌ها با اینکه مایع هستند اما بعد از استفاده بر روی لب‌ها خشک شده و حالت مخملی و مات زیبایی می‌بخشند. رژ لب‌های مایع مخملی و مات دارای ماندگاری زیادی هستند.

رژ لب مخملی
رژ لب مایع مات و مخملی
  • رژ لب‌های اکلیلی

این نوع از رژ لب‌ها در آرایش‌های شاین و براق استفاده می‌شوند. برای یک مهمانی شبانه نیز استفاده از این نوع رژ لب‌ها جلوه و برق خاصی به لب می‌بخشد.

رژلب مایع
رژ لب‌های مایع اکلیلی و شاین
  • برق لب

برق لب‌ها نوع دیگری از رژ لب‌های مایع هستند که فاقد رنگ می‌باشند. برق لب نه تنها باعث براق شدن لب‌ها بلکه بیشتر برای درخشش رژلب بر روی رژ استفاده می‌شود. همچنین بیشتر برای آرایش تابستانی کاربرد دارد. برق لب از خشک شدن و پوسته پوسته شدن لب‌ها جلوگیری می‌کند. انواع مختلف برق لب عبارتند از:

  • برق لب ساده
  • برق لب اکلیلی
  • برق لب ویتامینه 
برق لب
برق لب

بالم لب 

بالم لب همانند برق لب بی رنگ است اما بر خلاف برق لب شفاف و براق نیست. بالم لب بیشتر محصولی مراقبتی محسوب می‌شود. بالم لب عمدتا برای کسانی که لب‌های خشک و ترک خورده دارند مناسب است که البته آقایان هم می‌توانند از آن برای از بین بردن خشکی لب‌ها استفاد کنند. بالم لب حاوی مواد نرم کننده و مرطوب کننده مثل وازلین، لانولین، موم زنبور عسل، روغن نارگیل، روغن سیاهدانه و پارافین در ترکیبات خود می‌باشد. 

بالم لب
بالم لب

 رژ لب‌های مات یا رژ لب‌های مخملی

رژ لب‌های مات (رژ لب‌های مخملی) از محبوب‌ترین نوع رژ لب‌ها در بین خانم‌ها هستند. رژ لب‌های مات دارای کامل‌ترین پوشش دهی و بیشترین ماندگاری در بین انواع رژ لب‌ها هستند. رژ لب‌های مات در واقع  تنها از رنگ خالص ساخته شده‌اند و سایر مواد و ترکیبات افزوده شده به سایر رژ لب‌ها را ندارند. رنگ رژ لب‌های مات در طیف‌های رنگی متنوعی در دسترس است. بنابراین برای استفاده در انواع مهمانی‌ها با انواع سبک‌های آرایشی و انواع تم‌ها گزینه بسیار مناسبی هستند. یکی از بزرگترین معایب این رژ لب‌ها در این است که سبب خشکی پوست لب می‌شوند به همین جهت استفاده از این رژ لب‌ها برای افرادی که دارای پوست خشک هستند توصیه نمی‌شود. 
رژ لب مات برای کسانی که به دنبال یک آرایش کلاسیک و مات هستند بسیار مناسب است.
اگر جزو افرادی با پوست خشک هستید و مجبور شدید از رژ لب‌های مخملی و مات استفاده کنید برای جلوگیری از پوسته شدن لب‌ها تا حد امکان از برق لب روی رژ لب خود استفاده کنید.

رژلب مات
رژ لب های مات و مخملی
  • لاک لب یا تینت

لاک لب یا تینت لب هم نوعی از رژ لب است که فرمولاسیونی شبیه رژلب‌های مات دارد. این محصول می‌تواند تا ساعت‌ها (در حدود 12 ساعت) بر روی لب‌ها ماندگاری داشته باشد. اگر مایل به داشتن یک آرایش بدون تجدید و ماندگار هستید از این محصول استفاده کنید.

تینت لب
لاک لب یا تینت

امید است مطالب ارائه شده در راستای معرفی انواع رژ لب‌های موجود در بازار مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد.

مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی