پوست صورت خود را آبرسانی می‌کنید؟

آبرسانی به پوست صورت
آبرسانی به پوست فواید بی‌شماری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پیشگیری از چین و چروک پوست صورت و شادابی آن اشاره کرد. برای آبرسانی به پوست روش‌های متعددی وجود دارد مانند: استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و یا ماسک‌های خانگی. در این مقاله از بازارگیت روش‌های آبرسانی به پوست را بررسی کرده‌ایم.

پوست صورت خود را آبرسانی می‌کنید؟

به دلیل اینکه پوست یکی از بیرونی‌ترین اندام‌های بدن می‌باشد و با عوامل مختلفی در ارتباط است باید توجه زیادی به سلامت آن کرد. امروزه بسیاری از خانم‌ها به شادابی، جوانی و زیبایی پوست خود بسیار اهمیت می‌دهند. یکی از روش‌هایی که می‌توانید پوستی زیبا، سر حال و شاداب داشته باشید آبرسانی پوست است که این کار بیشتر در سالن‌های زیبایی مرسوم است اما بهتر است برای این کار ابتدا از یک پزشک متخصص پوست مشاوره بگیرید تا بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید. 
هیدرودرمی و یا آبرسانی پوست به معنای رطوبت رساندن به پوست است. با انجام آبرسانی پوست می‌توانید سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید و در نتیجه پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر داشته باشید.

آبرسانی عمیق پوست در منزل
زیبایی و شادابی پوست با آب رسانی به پوست 

اهمیت آبرسانی پوست صورت در زیبایی

هنگامی که سن افراد افزایش پیدا می‌کند، چروک‌هایی در پوست نمایان می‌شود. به همین علت افراد هنگامی که به 30 سالگی می‌رسند باید به پوست خود بیشتر از قبل رسیدگی کنند. روش‌های تاثیر گذاری که می‌توان برای سلامت پوست انجام داد آشامیدن 8 لیوان آب در روز، داشتن رژیم غذایی سالم و آب رسانی به پوست است. مخصوصا افرادی که دارای پوست‌ خشک هستند حتما باید از کرم آب رسان پوست استفاده کنند.

فواید آبرسانی پوست
جوانسازی و زیبایی پوست صورت با آب رسانی به پوست 

فواید آبرسانی پوست

مهم‌ترین فایده آبرسانی پوست، افزایش خاصیت کشسانی و الاستیسیته پوست می‌باشد که همین امر موجب از بین رفتن چین و چروک و خطوط ریز پوست می‌شود. همچنین آبرسانی پوست موجب جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه و از بین رفتن چربی‌های اضافی پوست نیز می‌شود. یکی دیگر از فواید آبرسانی پوست، شادابی و شفافیت پوست است که می‌تواند تیرگی پوست را از بین ببرد.

پوستی که رطوبت داشته باشد هیچ گاه دچار اگزما و خشکی پوست نمی‌شود. گفتنی است آبرسانی روند پیری پوست را کند می‌کند و در نتیجه پوست جوان‌تر می‌شود. هنگامی که پوست آبدار و هیدراته باشد به راحتی می‌تواند از طریق تعرق کافی خود را در مقابل آلودگی‌های محیطی و سموم محافظت کند. یکی از مهم‌ترین فایده آبرسانی به پوست برای خانم‌ها این است که آرایش به آسانی بر روی پوست می‌خوابد.

دهیدراته شدن پوست
فواید آبرسانی پوست

به چه دلیل باید از کرم آبرسانی پوست صورت استفاده کنیم؟ 

اول از همه باید بدانید که هر چیز که میل می‌کنید و یا می‌نوشید بر روی پوست شما تاثیر می‌گذارد. در کل پوست از 30 درصد چربی و آب تشکیل شده است که اگر پوست این رطوبت خود را از دست بدهد و در اصل دهیدراته شود، ظاهر آن پوسته پوسته و خشک می‌شود و روند پیری پوست سریع‌تر اتفاق می‌افتد. اگر شما به سلامت پوست اهمیت ندهید و آبرسانی آن را انجام ندهید پوست کشیده و خشک می‌شود و در نتیجه عفونت‌ها و باکتری‌ها وارد پوست می‌شوند و سلامت پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

کرم آبرسانی پوست صورت
لزوم آبرسانی به پوست صورت

سن مناسب برای استفاده از کرم‌های آبرسان

هر شخصی در دوران نوجوانی خود می‌تواند متوجه جنس پوست خود شود و باید کم کم از روش‌های طبیعی برای سلامت نگه داشتن پوست خود اقدام کند. البته پس از اینکه سن افراد بالاتر می‌رود و به 30 سالگی می‌رسد استفاده از محصولات و روش‌های آبرسانی به پوست الزامی می‌شود. به این علت که در این سن پوست میزان کمتری کلاژن و الاستین تولید می‌کند، که این عوامل در نهایت منجر به خشکی و پیری پوست می‌شوند. بنابراین شما باید به سلامت پوست خود اهمیت دهید و به صورت روزانه آبرسانی پوست را انجام دهید. البته بهترین زمان برای آبرسانی پوست پس از حمام است. به این صورت که ابتدا در حمام از یک اسکراب مناسب استفاده می‌کنید و بعد با استفاده از کرم‌ها، ماسک‌ها و روش‌های دیگر آبرسانی پوست را انجام می‌دهید.

آبرسانی پوست
سن مناسب برای استفاده از کرم‌های آبرسان

اصلی ترین وظیفه کرم‌های آب رسان و مرطوب کننده چیست؟ 

کرم‌های آبرسان پوست را تقویت کرده و به دلیل تحریک الاستین و کلاژن سازی پوست، از پیری و چروک زودرس آن جلوگیری می‌کنند و در نتیجه موجب طراوت و شادابی پوست می‌شوند. 
از طرف دیگر کرم‌های مرطوب کننده به دلیل عناصری همچون گلیسیرین، هیالورونیک اسید، روپیلن گلیکول، سوربیتول، اسید لاکتیک و عصاره جو دو سری که دارد باعث جذب رطوبت به پوست می‌شود و به همین خاطر پوست با طراوت و نرم می‌شود.

با تمامی فوایدی که گفته شد باید توجه داشته باشید که برای ماندگاری این خواص باید از کرم‌های مرطوب کننده‌ای که حاوی روغن‌های گیاهی آبرسان پوست هستند مانند روغن زردآلو، روغن بادام شیرین، کره کاکائو، کره شی باتر استفاده کنید تا یک لایه محافظ بر روی پوست ایجاد شود و آب موجود در آن به راحتی از بین نرود.

روغن های گیاهی آبرسان پوست
کرم‌های مرطوب کننده با روغن‌های طبیعی 

تفاوت کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان چیست؟ 

کرم‌های مرطوب کننده بر روی پوست یک لایه محافظتی ایجاد می‌کنند که مانع از دست رفت آب سطح پوست می‌شوند و با ایجاد لایه‌ای چربی روی پوست باعث حفظ رطوبت آن می‌شوند. این درحالی است که کرم‌های آبرسان چربی کمتری دارند و سریع‌تر جذب پوست می‌شوند. البته باید بدانید هر دو این محصولات مکمل یک دیگر هستند و کسانی که پوستی خشک و معمولی دارند می‌توانند از هر دو محصول استفاده کنند.

مواد غذایی که باعث آبرسانی به پوست می‌شوند

تامین آب مورد نیاز بدن، در کنار فوایدی که برای زیبایی و سلامت پوست دارد، برای حفظ سلامت بدن هم مفید است. هنگامی که آب کافی به بدن نمی‌رسد پیامدهایی همچون خستگی، خشکی پوست، سردرد، درد عضلانی، تپش قلب و... به همراه می‌آورد. بنابراین سعی کنید روزانه 8 لیوان آب مصرف کنید تا پوستی شاداب‌تر و بدنی سر حال‌تر داشته باشید. 
از جمله میوه جاتی که برای آبرسانی پوست مفید هستند عبارت است از: هندوانه، توت فرنگی، کرفس، کاهو، گوجه فرنگی، اسفناج و...

آبرسان طبیعی پوست
مواد غذایی آبرسان پوست

ماسک‌های آبرسان پوست

استفاده از ماسک‌های خانگی به طور مداوم یکی از روش‌های خوب برای آبرسانی و درمان خشکی پوست می‌باشد که می‌توانید انواع ماسک‌ها مانند ماسک گلاب، ماسک خیار رنده شده و... را بر روی پوست قرار دهید و تاثیر آن را بر روی شادابی و سلامت پوست خود مشاهده کنید.

ماسک آبرسان خانگی برای پوست خشک
ماسک‌های آبرسان پوست

معرفی چند ماسک خانگی آبرسان پوست:

  • ماسک آبرسان پوست با ماست و فلفل

شاید تصور کنید فلفل موجب سوزش پوست می‌شود اما اشتباه می‌کنید زیرا فلفل سیاه سرشار از املاح معدنی، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های مفید است که برای آبرسانی و درمان خشکی پوست بسیار مفید است. 

  • روش تهیه و مصرف

ابتدا یک قاشق فلفل قرمز آسیاب نشده را رنده کنید و با دو قاشق ماست به خوبی ترکیب کنید. مایع به دست آمده را بر روی پوست قرار دهید و در همان حین پوستتان را به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید. سپس پوست صورت را با آب سرد بشویید و در آخر از یک کرم مرطوب کننده برای چرب کردن پوست استفاده کنید. 

ماسک آبرسان قوی
ماسک آبرسان پوست با ماست و فلفل
  • ماسک آبرسان پوست با فلفل سیاه

ابتدا صورت خود را با آب به خوبی بشویید و بعد یک قاشق فلفل سیاه، یک قاشق عسل و یک عدد سفیده تخم مرغ را با یکدیگر ترکیب کنید و ماده به دست آمده را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست قرار دهید. سپس صورت خود را با آب به خوبی بشویید.

  • ماسک آبرسان پوست صورت با روغن بادام و عسل

برای تهیه این ماسک آبرسان، دو قاشق غذا خوری روغن بادام را با 3 قاشق غذا خوری عسل به خوبی ترکیب کنید و بر روی حرارت قرار دهید. محلول را هنگامی که کمی گرم شد از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. سپس آن را به صورت ماسک بر روی پوست خود قرار دهید و بگذارید 30 دقیقه بر روی پوست باقی بماند و بعد صورت را با آب بشویید و خشک کنید.

محلول آبرسان پوست
ماسک آبرسان پوست صورت با روغن بادام و عسل
  • ماسک آبرسان پوست صورت با خیار و گلاب

ابتدا پوست خیار را به صورت ریز رنده کنید و آن را برای 30 دقیقه داخل گلاب بگذارید تا خیس بخورد. سپس پوست خیار را از گلاب در بیاورید و بر روی پوست قرار دهید. 20 دقیقه صبر کنید و بعد صورت را با آب بشویید. 
توجه: اگر از این ماسک به صورت روزانه استفاده کنید، آبرسانی پوست بهتر می‌شود و زبری پوست را نیز از بین می‌برد.

گلاب آبرسان پوست
ماسک آبرسان پوست صورت با خیار و گلاب

عوارض دهیدراته شدن پوست:

  • پوست همیشه خشک می‌ماند.
  • تنفس پوستی مختل می‌شود.
  • روند پیری پوست افزایش پیدا می‌کند.
  • پنکیک، کرم پودر و اتو برنزه‌ها قدرت نفوذ و پوشانندگی را روی پوست از دست می‌دهند. 
  • سردردهای متناوب.
  • گرفتگی عضلات شدید.
درمان پوست دهیدراته
عوارض دهیدراته شدن پوست

درمان پوست دهیدراته

1. درمان پوست دهیدراته با دوغ: 
برای درمان پوست دهیدراته خود می‌توانید روزی دو لیوان دوغ به همراه زنجبیل خشک شده میل کنید. 

2. درمان پوست دهیدراته با ماءالشعیر: 
می‌توانید یک فنجان ماءالشعیر را به آب اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید. سپس صبر کنید محلول خنک شده و به آن عسل و لیمو را اضافه کنید و آن را سه بار در روز بنوشید.

3. درمان پوست دهیدراته با چای سبز:
برای مصرف چای سبز، ابتدا چای سبز را داخل آب جوش بریزید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس آن را از صافی رد کرده و عسل را اضافه کنید. این نوشیدنی را 3 بار در روز میل کنید.

4. درمان پوست دهیدراته با آب نارگیل:
برای درمان پوست دهیدراته 4 روز در هفته 1 لیوان آب نارگیل بنوشید.

درمان پوست دهیدراته
درمان پوست دهیدراته و خشک
مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی