چگونه آرایش لایت و طبیعی دخترانه انجام دهیم؟

آرایش لایت دخترانه
بسیاری از خانم‌ها مخصوصا در سنین نوجوانی و جوانی به آرایش صورت علاقه بسیاری دارند، اما دوست ندارند چهره طبیعی خود را از دست بدهند به همین خاطر به آرایش طبیعی و لایت رو می‌آورند. در این مقاله قدم به قدم نحوه آرایش لایت و ساده را آموزش دادیم تا هنگام آرایش صورت چهره زیبا و طبیعی خود را حفظ کنید.

چگونه آرایش لایت و طبیعی دخترانه انجام دهیم؟

بعضی مواقع مخصوصا در سنین نوجوانی و جوانی خانم‌ها علاقه دارند آرایش کنند و به صورت خود برسند  اما دوست ندارند چهره طبیعی و واقعی خود را از دست بدهند. یکی از روش‌های آرایش صورت، آرایش لایت دخترانه است که چهره را نه تنها تغییر نمی‌دهد بلکه موجب می‌شود صورت به طور طبیعی زیباتر جلوه کند و همین تغییرات اندک می‌تواند چهره را متفاوت‌تر و زیباتر نشان دهد.

در این مقاله شما را با نحوه آرایش لایت و ساده آشنا می‌کنیم و قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه میکاپ طبیعی انجام دهید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آرایش لایت دخترانه
چگونه آرایش لایت دخترانه انجام دهیم؟

1. استفاده از مرطوب کننده برای آرایش لایت دخترانه
برای آماده سازی صورت قبل از شروع آرایش باید با استفاده از یک مرطوب کننده خوب پوست خود را مرطوب کنید. برای این کار می‌توانید از اسپری صورت، لوسیون، سرم، کرم و روغن مرطوب کننده صورت نیز استفاده کنید.
برای انجام این کار مقدار کمی مرطوب کننده را روی انگشت خود بریزید و با مرطوب کردن پیشانی شروع کنید و تا کناره‌های صورت پیش روی کنید. سپس همین کار را از بینی شروع کرده و به سمت گونه‌ها پخش کنید.

توجه داشته باشید که مرطوب کننده را به صورت هموار و صاف بر روی پوست پخش کنید تا منافذ پوستی بسته نشوند. پس از آنکه به طور کامل پوست را مرطوب کردید به آرامی صورت خود را با حرکات دایره وار ماساژ دهید و سپس کمی صبر کنید تا مرطوب کننده به طور کامل خشک شود.

آرایش لایت دخترانه
استفاده از مرطوب کننده قبل از آرایش

2. استفاده از پرایمر (زیر ساز آرایش) برای آرایش لایت دخترانه
پس از مرطوب کردن صورت باید پرایمر بزنید. توجه داشته باشید چه برای آرایش سنگین و چه برای آرایش سبک استفاده از پرایمر بسیار مهم است زیرا پرایمر پایه‌‌ی آرایش است و کمک می‌کند آرایش صاف‌تر و ماندگاری بیشتری داشته باشد. 
برای انجام این کار مقدار کمی پرایمر (به اندازه یک سکه) را بردارید و آن را کامل به صورت خود بزنید.
نکته: اگر می‌خواهید پلک‌ها را پرایمر بزنید از محصولات مخصوص این ناحیه استفاده کنید زیرا پلک‌ها در طول روز چربی زیادی جمع می‌کنند و می‌توانند موجب این شوند که سایه چشم چروک به نظر برسد.

آرایش لایت دخترانه
پرایمر در آرایش لایت دخترانه

3. کرم پودر در آرایش لایت دخترانه
ابتدا مقدار کمی کرم پودر بردارید و با براش مخصوص و یا نوک انگشتان خود به کل صورت پخش کنید. همچنین می‌توانید اسفنج نم‌دار را به روی سطح پوست خود به صورت ضربه‌ای بزنید تا به طور کامل چین و چروک‌ها و خطوط صورت  را پر کند.

آرایش لایت دخترانه ۲۰۲۰
کرم پودر در آرایش لایت و دخترانه

4. استفاده از کانسیلر زیر چشم برای آرایش لایت دخترانه
در کل دو نوع کانسیلر وجود دارید کانسیلر مایع و کانسیلر ماتیکی 
کانسیلر مایع برای کسانی مناسب است که به دنبال ساخت لایه‌ای نازک زیر چشم خود هستند به صورتی که سیاهی و گودی را بپوشاند. 
کانسیلر ماتیکی برای کسانی مناسب است که می‌خواهند علاوه بر زیر چشم، برخی نقاط صورت خود را روشن‌تر کنند. کانسیلر مایع را می‌توانید به نواحی زیر در صورت بزنید.

  • به صورت افقی در وسط پیشانی 
  • زیر چشم‌ها 
  • پایین‌تر از مرکز بینی 
  • روی برامدگی‌های های بالای چانه 
  • مقدار کمی زیر لب پایینی
آرایش لایت دخترانه
استفاده از کانسیلر (پنهان کننده) در آرایش لایت دخترانه

5. استفاده از رژگونه برای آرایش لایت دخترانه
اگر قصد دارید کمی رنگ و طراوت به چهره خود اضافه کنید بهترین کار استفاده از رژگونه است. برای انجام این کار باید از برس متراکم که موهای فراوانی دارد کمک بگیرید زیرا با استفاده از آن می‌توانید مقدار زیادی رژگونه را به پوست خود بزنید. 
در صورت استفاده از رژ گونه صورتی باید آن را فقط روی سیب‌های گونه‌تان بزنید و برای پیدا کردن گونه‌هایتان می‌توانید لبخند بزنید.

رژگونه برای آرایش لایت دخترانه
رژگونه برای آرایش لایت دخترانه

6. استفاده از هایلایتر (درخشان کننده) برای آرایش لایت دخترانه
هایلایتر موجب می‌شود کمی درخشش و لعاب به آرایش شما اضافه شود. اگر به دنبال چهره‌ای طبیعی‌تر هستید و یا اگر می‌خواهید زیبایی بیشتری داشته باشید استفاده از هایلایتر آخرین مرحله آرایش شما است. 
هایلایترها در انواع مختلف کرم، مایع و پودر وجود دارند که با توجه به علاقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر خواستید از هایلایتر استفاده کنید تنها نواحی از صورت که در زیر گفته شده را هایلایت کنید:

  • پایین پل بینی 
  • قسمت‌های بالای گونه 
  • استخوان پیشانی
  • گوشه‌های داخلی پلک‌ها 
  • فرو رفتگی بالای لب فوقانی
  • مرکز چانه 
  • مرکز پیشانی 

پس از آنکه نقاطی که گفته شد را هایلایت کردید با استفاده از انگشت یا اسفنج آن‌ها در سطح پوست پخش کنید تا کمی محو شود.

هایلایتر برای آرایش ساده دخترانه
نحوه استفاده از هایلایتر برای آرایش ساده دخترانه

7. سایه چشم برای آرایش لایت دخترانه
سایه چشم می‌تواند چهره را زیباتر نشان دهد. اگر می‌خواهید چهره‌ی طبیعی‌تری داشته باشید می‌توانید از سایه روشن‌تر از پوست و یا تیره‌تر از پوست استفاده کنید. برای انجام این کار سایه روشن را به کل پلک بزنید به طوری که از خط رویش مژه‌ها شروع و تا بالای پلک‌ها ادامه پیدا کند.  سپس قلم موی سایه چشم را داخل سایه تیره فرو کنید و بعد با ضربه زدن مقدار آن را به حداقل برسانید و بعد آن را به گوشه بیرونی چشم (بالای خط مژه) بمالید. 

آرایش طبیعی دخترانه
سایه چشم مناسب برای آرایش طبیعی دخترانه

8. کشیدن خط چشم برای آرایش لایت دخترانه
استفاده از خط چشم برای افراد مبتدی ممکن است کمی دشوار باشد. خط چشم انواع مختلفی دارد که عبارت است از خط چشم مایع، ژل خط چشم و خط چشم مدادی. بهترین روش برای کشیدن خط چشم برای افراد مبتدی استفاده از خط چشم مدادی است. برای استفاده از خط چشم مدادی باید ابتدا مداد را تیز کنید و بعد با کمک یک دستتان پلک خود را به سمت بیرون کشیده و از گوشه خارج پلک فوقاتی شروع به کشیدن خط چشم کنید و این کار را تا گوشه داخلی چشم ادامه دهید تا یک خط باریک کشیده شود. همچنین برای این کار می‌توانید به مقاله نحوه کشیدن خط چشم که قبلا در همین سایت منتشر شده مراجعه کنید.

 خط چشم برای آرایش لایت دخترانه
کشیدن خط چشم برای آرایش لایت دخترانه

9. ریمل زدن مژه برای آرایش لایت دخترانه
برای طبیعی جلوه دادن چهره باید از یک محصول خوب استفاده کنید زیرا استفاده از محصولات متنوع می‌تواند چشمان شما را براق‌تر نشان دهند. بهترین رنگی هم که می‌توانید انتخاب کنید رنگ ریمل قهوه‌ای و مشکی است. برای کشیدن ریمل برس ریمل را به محلول آغشته کرده و بعد با حرکت چرخشی مژه‌هایتان را از ریشه ریمل بزنید و تا نوک مژه‌ها آن‌ها ادامه دهید. اگر مژه‌هایتان به یک دیگر چسبیده است یک برس تمیز ریمل تهیه کنید و به مژه‌هایتان بکشید.

آرایش لایت و طبیعی
ریمل زدن در آرایش لایت و طبیعی

10. استفاده از برق لب برای آرایش لایت دخترانه
اگر لب‌هایتان ترک خورده و یا خشک شده است قبل از آنکه از برق لب استفاده کنید بهتر است لب‌ها را با استفاده از یک مرطوب کننده یا نرم کننده، نرم کنید. پس از آنکه لب‌هایتان را نرم کردید برق لب را از وسط لب‌هایتان شروع به کشیدن کنید و این کار را تا کناره لب‌ها ادامه دهید. توجه داشته باشید که از کشیدن برق لب بالای خط طبیعی لب خودداری کنید.

 استفاده از برق لب در آرایش لایت دخترانه
 استفاده از برق لب در آرایش لایت دخترانه

11. استفاده از اسپری و پودر تثبیت کننده برای آرایش لایت دخترانه
اخرین مرحله برای به اتمام رساندن آرایش استفاده از پودر و یا اسپری تثبیت کننده است. اگر قصد دارید آرایش خود را بدون آنکه چرب شود در طول روز حفظ کنید این مرحله خیلی مهم است. برای انجام این کار اسپری تثبیت کننده را با فاصله از صورت چند بار اسپری کنید تا مطمئن شوید تمام صورت‌تان پوشانده شده است.

اسپری تثبیت کننده آرایش
استفاده از اسپری تثبیت کننده آرایش

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی