با انواع برندهای شامپوی مو آشنا شوید

برندهای مختلف شامپوی مو
یکی از شروط اصلی و مهم برای داشتن موهایی سالم و درخشان، انتخاب شامپوی مناسب است. امروزه در بازار انواع مختلفی از برندهای شامپوی سر موجود می‌باشد که انتخاب را مشکل کرده است. در این مقاله از بازارگیت انواع مختلفی از برندهای شامپوی ایرانی و خارجی را معرفی کردیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

با انواع برندهای شامپوی مو آشنا شوید

شامپو یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین محصولات بهداشتی در زمینه مو می‌باشد. به همین علت انتخاب شامپویی مناسب که با موی سر سازگار باشد بسیار مهم است.

در این مقاله شما را با برخی از بهترین برندهای شامپوی ایرانی و خارجی آشنا می‌کنیم.

بهترین شامپو
معرفی برترین برند های شامپو ایرانی و خارجی

شناخت انواع مو

حتما می‌دانید که موها انواع مختلفی دارند که آن‌ها را می‌توان به موهای خشک، معمولی و چرب دسته بندی کرد. در بعضی مواقع موی سر دچار مشکلاتی همچون آسیب دیدگی، شوره، ریزش، شکنندگی و... می‌شود. تفاوت نوع موها و وجود شامپوهای مختلف در بازار موجب شده است که افراد در انتخاب شامپو مناسب برای سر خود دچار تردید شوند. 

1. شامپو نیزورال (Nizoral)

این شامپو طبق تعاریف مصرف کنندگان یکی از بهترین شامپوها در درمان شوره سر است. شامپو نیزورال از پوسته پوسته شدن موی سر جلوگیری می‌کند و برای انواع موها مناسب است. این شامپو حاوی 1% ماده کتوکونازول است که موجب برطرف شدن شوره و خارش سر می‌شود. بیش از 70 درصد کاربران آمازون به این شامپو رتبه 5 را داده‌اند و بیشتر آن‌ها در نظرات خود نوشته‌اند که شامپو نیزورال تاثیر گذاری سریع و خوبی دارد. اگر شما شامپوهای مختلفی را برای برطرف کردن شوره سر انتخاب کرده‌اید و نتیجه‌ای نگرفته‌اید می‌توانید این شامپو را استفاده کنید و نتیجه فوق العاده آن را ببینید.

شامپو نیزورال
شامپو نیزورال (Nizoral)

2. شامپو پنتن (pantene)

این شامپو در میان ایرانی‌ها بسیار محبوب و پرطرفدار است. مصرف کنندگانی که از فروشگاه والمارت از این محصول استفاده کرده‌اند به آن رتبه چهار و نیم را داده‌اند که این نشان دهنده کیفیت خوب این شامپو است. افرادی که موهای زبر و خشکی داشتند در نظرات خود نوشته‌اند پس از استفاده از این محصول موهایشان نرم و لطیف شده است. گفتنی است همراه این محصول یک نرم کننده هم وجود دارد که باید از آن‌ به طور همزمان استفاده کنید تا پوست سر دچار خارش نشود. این شامپو 400 میلی لیتر حجم دارد که قیمت آن با توجه به کیفیت خوب آن بسیار مناسب است.

شامپو پنتن
شامپو پنتن (pantene)

3. شامپو نیوآ (nivea)

یکی دیگر از محبوب‌ترین شامپوها در ایران شامپو نیوآ است. این شامپو ترمیم کننده موی سر است و برای موهایی که آسیب دیده‌اند بسیار مناسب است. این شامپو در کنار اینکه می‌تواند سلامت موی سر را باز گرداند به هیچ عنوان موها را خشک نمی‌کند. این شامپو به تازگی به شکل جدیدی روانه بازار شده که بر روی آن کلمه new نوشته شده است. حجم این محصول 20 میلی لیتر است و قیمت آن با توجه به کیفیتی که دارد بسیار عالی است.

شامپو نیوآ
شامپو نیوآ (nivea)

4. شامپو سان سیلک (sunsilk)

این محصول که وظیفه مراقبت از موی سر را دارد یکی از برندهای پرطرفدار در دنیا است. شامپوهای سان سیلک تنوع بالایی دارد که با توجه به نظرات کاربران شامپوی فوق العاده‌ای برای موی سر است. گفتنی است از میان محصولات این شرکت شامپو سان سیلک مخصوص موهای خشک از همه پرطرفدارتر بوده است که مصرف کنندگان به تاثیر گذاری سریع آن تاکید داشته‌اند. این شامپو می‌تواند موی سر را نرم و تمیز کند و با توجه به فوایدی که دارد قیمت آن نیز بسیار مناسب است. شامپوهایی که مخصوص موهای خشک است در بطری‌های زرد رنگ و در اندازه 200 میلی لیتر ساخته می‌شوند.

شامپو سان سیلک
شامپو سان سیلک (sunsilk)

5. شامپو کافئین آلپسین (Alpsin)

این شامپو برندی آلمانی است که در میان برندهای دیگر طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. همچنین در ایران هم از این شامپو به عنوان بهترین شامپو نام برده می‌شود که می‌تواند رنگدانه‌های مو را حفظ و تار موها را تقویت کند. گفتنی است این شامپو برای آقایان بسیار مناسب است. البته برخی از کاربران گفته‌اند در کنار خاصیت تقویت کنندگی مو این شامپو می‌تواند از ریزش مو هم جلوگیری کند اما برای افرادی که موهایشان سفید شده است کارایی چندانی ندارد.
توجه: در صورتی که حساسیتی بعد از استفاده از این محصول مشاهده کردید، از استفاده مجدد آن خودداری کنید.

شامپو کافئین آلپسین
شامپو کافئین آلپسین (Alpsin)

6. شامپو لورآل (loreal)

شامپو لورآل مخصوص موهای خانم‌ها است که برای افرادی که ریزش مو دارند بسیار مناسب است. این شامپو محصول کشور فرانسه و حاوی آرژنین و پروتئین است که برای تقویت موها بسیار مفید می‌باشد. با توجه به نظرات کاربران، این محصول برای درمان ریزش مو بسیار خوب عمل کرده اما برخی‌ها اعتقاد داشته‌اند ریزش موهایشان برطرف نشده است. همچنین با توجه به نظرات مصرف کنندگان این محصول به خوبی موها را تمیز و نرم می‌کند.

برخی از کاربران پیشنهاد می‌کنند اگر به دنبال نتیجه گیری بهتری هستید باید این شامپو را در کنار ماسک موی آن استفاده کنید.

شامپو لورآل
شامپو لورآل (loreal)

7. شامپو کلیر (clear)

یکی دیگر از بهترین شامپوها در میان محصولات خارجی شامپوی شناخته شده و ضد شوره کلیر است. این شامپو حاوی ویتامین E و B5 است که برای انواع مو مناسب هستند. با توجه به نظرات مصرف کنندگان، این شامپو برای درمان شوره سر بسیار مناسب بوده اما اگر مدت طولانی استفاده شود تار موها نازک می‌شوند. البته عده اندکی از کاربران از زخم شدن و تاول زدن کف سر خود نیز شکایت داشته‌اند. اما با توجه به اینکه نظرات مثبت بیشتر از نظرات منفی است، استفاده از این شامپو بسیار عالی است.

شامپو کلیر
شامپو کلیر (clear)

8. شامپو بیوتیک (boutique)

اگر فردی هستید که نمی‌خواهید از محصولات شیمیایی برای موهای خود استفاده کنید و به دنبال شامپویی تاثیر گذار از مواد طبیعی می‌گردید، شامپو بیوتیک بسیار مناسب شماست. در مواد تشکیل دهنده این شامپو از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نشده و داخل آن موادی همچون آویشن، حنا، پوست درخت گردو و... وجود دارد.

شامپو بیوتیک
شامپو بیوتیک (boutique)

9. شامپو کلینیک پلاس (clinic plus)

مواد تشکیل دهنده این شامپو روغن بادام و پروتئین شیر است که برای سلامتی مو بسیار مفید هستند. این شامپو موها را لطیف و با طراوت می‌کند و برای افرادی که شوره سر دارند انتخانی مناسب است. لازم به ذکر است شرکت سازنده این شامپو فعالیتی 25 ساله دارد.

شامپو کلینیک پلاس
شامپو کلینیک پلاس (clinic plus)

10. شامپو هیمالیا هربالز

تمامی شامپوهای این برند بر اساس فورمولاسیون‌های دانش آیورودا تهیه می‌شود. شامپو هیمالیا با ترکیباتی طبیعی همچون روغن آملا، آلوئه‌ورا و... تهیه می‌شود که این مواد مغذی برای انواع مو مناسب هستند. اگر به طور مداوم از این محصول استفاده کنید رطوبت موها حفظ و تار موهای آسیب دیده ترمیم می‌شوند.

شامپو هیمالیا هربالز
شامپو هیمالیا هربالز

معرفی برترین برندهای شامپو ایرانی

برخی افراد معتقدند که شامپوهای ایرانی با توجه به آب و هوا و نژاد ایرانی‌ها از شامپوهای خارجی برای ما سازگارترند. اگر قصد دارید با برترین برندهای شامپوهای ایرانی آشنا شوید با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

1. شامپو استم سل مناسب موهای آسیب دیده و خشک

استم سل نام شرکتی ایرانی است که در تولید محصولات با کیفیت در حد برندهای جهانی بسیار موفق بوده است. محصولات این شرکت در میان ایرانیان طرفداران زیادی دارد. این شامپو با ترکیبات بدون سولفات می‌تواند موهای آسیب دیده و خشک را درمان کند و علاوه بر این موارد می‌تواند موها را نرم و خوش حالت و به درمان ریزش آن‌ها نیز کمک می‌کند. 
از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به تسریع جریان خون در پوست سر، تقویت موهای ناز و ضعیف، آبرسانی، درمان شوره و ریزش مو، خاصیت ضد التهابی و ایجاد لایه‌ای محافظ بر روی موی سر اشاره کرد.

شامپو استم سل
شامپو استم سل مناسب موهای آسیب دیده و خشک

2. شامپو پرو ویکات

شرکت پرو ویکات و یا چهره آرای کمال یکی از شرکت‌های معتبر ایرانی می‌باشد که فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرده است. این شرکت توانسته در تولید محصولات گیاهی و با کیفیت بسیار خوب عمل کند و محصولاتی عالی را در اختیار عموم مردم قرار دهد. شامپو مو پرو ویکات مدل بدون سولفات، یکی از محصولات گیاهی این شرکت می‌باشد که با محصولات گیاهی تولید شده است. 
از ویژگی‌های این محصول می‌توان به استفاده از فرمولاسیون خاص ایتالیایی کاملا گیاهی و سالمی که مورد تایید متخصصین بین المللی می‌باشد اشاره کرد. این شرکت از تکنولوژی روز اروپا برای حفظ رطوبت و نرم کنندگی مو استفاده می‌کند که مناسب موهای آسیب دیده و موهای کراتینه شده است.

انواع شامپو ایرانی
شامپو مو پرو ویکات

3. شامپو استم سل مدل (oily scalp)

این شامپوی ایرانی بدون سولفات است که مناسب افرادی می‌باشد که موهای چربی دارند. شامپو استم سل می‌تواند به پیشگیری از ریزش موها کمک کند و همچنین در ترمیم تارهای موهای آسیب دیده نیز تاثیر بسزایی دارد. اگر موهای چربی دارید و از ریزش موی خود نیز رنج می‌برید انتخاب این محصول بسیار مناسب است. 
از ویژگی‌های این محصول می‌توان به درمان آسیب دیدگی مو، درمان خشکی مو، کنترل چربی پوست سر، جلوگیری از نازک شدن تارهای مو و پیشگیری از ریزش مو اشاره کرد.

چه شامپویی خوبه
شامپو استم سل مدل (oily scalp)

4. شامپو استم سل مناسب موهای رنگ شده و هایلایت

یکی دیگر از شامپوهای تخصصی شرکت استم سل، شامپوی مناسب موهای رنگ شده می‌باشد که می‌تواند موها را به خوبی تغذیه کند. همچنین این شامپو می‌تواند موها را در برابر اشعه UV محافظت کند. در کنار تمامی موارد ذکر شده چون این شامپو از مواد طبیعی تهیه شده است می‌تواند موها را به خوبی آب رسانی کرده و از خشک شدن موها جلوگیری کند. 
ویژگی‌های این محصول: حفاظت مو در برابر اشعه UV، تثبت کننده رنگ مو، افزایش درخشنگی مو، جلوگیری از نازک شدن تار مو، رفع خارش پوست سر، خاصیت آبرسانی فوق العاده

خرید شامپو
شامپو استم سل مدل (oily scalp)

5. شامپو ویتامول 

اگر موهای فر و مجعدی دارید و به دنبال شامپویی هستید که سازگار با موهایتان باشد، شامپو ویتامول انتخاب مناسبی است. شامپو ویتامول شامپوی حرفه‌ای و تخصصی برای موهای فر است که حاوی روغن جوجوبا، کراتین، بامبو و... در ترکیبات خود موجب درخشندگی و جلوگیری از گره خوردن موها می‌شود. 
ویژگی‌های این محصول: مناسب موهای فر و مجعد، نرم کننده قوی مو، ترمیم کننده تارهای مو، دارای فرمولاسیون طبیعی، تقویت کننده مو و لطافت مو

بهترین شامپو
شامپو ویتامول 

6. شامپو موپک مدل (sls-sles free)

پارابن و سولفات، دو ماده خطرناک برای سلامتی انسان است که به منظور افزایش ماندگاری و ایجاد کف متاسفانه در انواع شامپوها استفاده می‌شوند. اما شامپو موپک به دلیل استفاده از مواد طبیعی و گیاهی و عاری بودن آن از پارابن و سولفات یکی از شامپوهای فوق العاده عالی محسوب می‌شود. این شامپو تمام نیازهای پوست و موی سر را می‌تواند برطرف کند و هیچگونه عوارضی نیز به دنبال نخواهد داشت. 
ویژگی‌های این محصول: مناسب موهای کراتینه و بوتاکس شده، نرم کننده تارهای مو، تقویت مو، آبرسانی مو، لطیف شدن مو

شامپو ریزش مو
شامپو موپک مدل (sls-sles free) 

7. شامپو اویلومد مای

این شامپو، محصولی فوق العاده برای موهایی می‌باشد که دائما چرب می‌شوند. این شامپو می‌تواند چربی سر را تنظیم و موهای آسیب دیده را درمان کند. اگر از این محصول به طور مداوم استفاده کنید موهایتان درخشان شده و از شر چربی‌های اضافه سر نیز راحت می‌شوید. در فرمولاسیون این شامپو ترکیباتی همچون مس، روی، دی سدیم کاپریلویل گلوتامات به کار رفته که هر کدام به تقویت ریشه مو، تمیری و درخشنگی تار مو کمک می‌کنند.

شامپو اویلومد مای
شامپو اویلومد مای

8. شامپو تالگومد مای

این شامپو یکی از محصولات ترمیمی و درمانی موی سر محسوب می‌شود. اگر سرتان شوره می‌زند و دچار خارش پوست سر می‌شوید با استفاده از این شامپو می‌توانید تمامی این مشکلات را برطرف کنید. البته اگر به دنبال درمان دائمی هستید باید به طور دائم از این محصول استفاده کنید. داخل این شامپو پروتئین هیدرولیز نیز وجود دارد که موجب تقویت پوست سر و رشد موها می‌شود.

شامپو اویلومد مای
شامپو تالگومد مای

9. شامپو فرش میکس مای

شامپو فرش میکس از برند ایرانی مای می‌باشد که داخل ترکیبات آن از عصاره نعناع فلفلی استفاده شده است. این شامپو طرفداران زیادی دارد و می‌تواند تازگی و طراوت خاصی را به موها ببخشد. همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها در فرمولاسیون این محصول موجب شده است ساختار موها حفظ و موهای آسیب دیده درمان شوند. گفتنی است به دلیل وجود عصاره گوار در این شامپو، موجب آبرسانی بیشتر به تار موها شده و مقاومت مو را در برابر آسیب‌ها بالا می‌‌برد.

 شامپو فرش میکس مای
شامپو فرش میکس مای

10. شامپو استاپ دمیج مای

این شامپو، مناسب افرادی است که موهای خشکی دارند. شامپو استاپ دمیج به آبرسانی و رطوبت رسانی به موها کمک کرده و ph آن‌ها را تنظیم می‌کند. همچنین اگر موهایتان را چندین بار رنگ کرده‌اید و آن‌ها شکننده و آسیب پذیر شده‌اند، می‌توانید با استفاده از این محصول موهای خود را ترمیم و تمامی مشکلات موی سرتان را برطرف سازید.

بهترین شامپو
شامپو استاپ دمیج مای

در انتهای این مقاله از تمام شما خوانندگان محترم تقاضا می‌کنیم تا تجربیات و نظرات ارزشمند خود را در رابطه با این مقاله با ما درمیان بگذارید و ما را در ارائه هرچه بهتر مطالب آموزشی و مقالات یاری کنید.

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی