دندان قروچه بزرگسالان

اضطراب و استرس، مهم‌ترین علت دندان قروچه در خواب + درمان

تا به حال شنیده‌اید که کسی در خواب فک‌ها و دندان‌های خود را محکم به هم بفشارد و صدای سایش دندان‌ها به هم نیز به قدری بلند باشد که هم اتاقی‌تان را بیدار کند؟ به این امر، دندان قروچه کردن می‌گویند که یکی از دلایل اصلی آن مسائلی مانند اضطراب، استرس و خشم است. برای درمان این مشکل همراه ما باشید.

بعد از کشیدن دندان عقل

توصیه‌های مهم مراقبت‌ بعد از کشیدن دندان عقل + چی بخوریم

دندان عقل برعکس نامی که دارد در بعضی مواقع ممکن است دردسر آفرین شود به همین جهت زمان مناسب کشیدن و یا جراحی آن بسیار حائز اهمیت است از همین رو 6 ماه یکبار مراجعه به دندانپزشک ضروری است. اما نکته مهم مراقبت بعد از کشیدن دندان عقل است که در این مقاله به طور مفصل این مراقبت‌ها را بررسی کرده‌ایم.

درمان درد دندان

15 روش عالی و فوری برای دندان درد شدید

دندان درد از جمله دردهای شدیدی است که باید هر چه سریع‌تر درمان شود زیرا در بسیاری از مواقع درد آن غیر قابل تحمل است. اما گاهی به دندان پزشک برای درمان درد دندان دسترسی نداریم به همین علت باید از درمان‌های خانگی برای تسکین استفاده کنیم. در این مقاله 15 روش عالی برای درمان درد را بررسی کرده‌ایم.

دندان عقل

نشانه‌هایی که باید دندان عقل خود را بکشید + دندان عقل نهفته

دندان عقل به آخرین دندان در فک بالا و پایین گفته می‌شود که در افراد مختلف به طور مختلف رشد می‌کند که در صورت عدم رشد طبیعی، ممکن است که دندان‌های دیگر را دچار پوسیدگی و خرابی کند. نشانه‌هایی وجود دارد که هر چه زودتر متوجه آسیب دندان عقل‌مان شویم و پیگیری‌های لازم را انجام دهیم. همراه ما باشید.

قرص کلسیم

در چه صورتی باید از قرص کلسیم استفاده کرد؟ مقدار مناسب کلسیم

کلسیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی موجود در بدن است که اگر مقدار آن کم و زیاد شود باعث بروز مشکلات فراوانی خواهد شد. از جمله مهم‌ترین عوارض کمبود کلسیم، پوکی استخوان است. سعی کنید منابع غذایی غنی از کلسیم که در این مقاله بررسی شده است را جدی بگیرید و حتما اگر مبتلا به کمبود کلسیم هستید، مکمل مصرف کنید

زدن ضد آفتاب

با لپ‌تاپ، کامپیوتر و موبایل کار می‌کنید؟ پس ضدآفتاب بزنید

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که استفاده از کرم ضدآفتاب فقط برای زمانی است که از خانه بیرون می‌روند. اما نکته مهم این است که وقتی در خانه هستید و با لپ‌تاپ کار می‌کنید و یا ساعت‌های زیادی را به صفحه گوشی خود خیره می‌شوید نیز باید حتما از ضدآفتاب با اس پی اف مناسب استفاده کنید. همراه بازارگیت باشید.

علت خستگی و کوفتگی بدن

همیشه احساس خستگی می‌کنید؟ 10 علت خستگی و کوفتگی بدن و درمان

تا به حال شده که خواب خوبی داشته باشید و یا فعالیت خاصی نداشته باشید اما احساس خستگی بیش از اندازه کنید؟ باید بدانید که اگر به مدت طولانی این احساس خستگی را بدون دلیل خاصی دارید باید حتما علت آن را پیگیری و درمان کنید. در این مقاله شایع‌ترین علل احساس خستگی بیش از اندازه را بررسی کرده‌ایم.

علائم کبد چرب

همین حالا با بررسی این علائم کبد چرب در خود به تشخیص برسید

کبد عضو مهمی در بدن است که مواد مغذی را به انرژی تبدیل کرده و حفظ تعادل هورمون‌های بدن را نیز وظیفه دارد. یکی از بیماری‌های شایع کبدی، کبد چرب است که میزان چربی آن افزایش می‌یابد و آنزیم‌های کبدی به هم می‌خورد. روش‌هایی برای تشخیص و درمان این بیماری وجود دارد که در این مقاله با هم خواهیم خواند.

کشیدن نخ دندان

با این روش نخ دندان کشیدن به دندان‌ها و لثه خود صدمه می‌زنید

یکی از مهم‌ترین اصول رعایت بهداشت دهان و دندان، کشیدن صحیح نخ دندان است زیرا باقی ماندن غذا مابین دندان‌ها منجر به پوسیدگی خواهد شد. در این مقاله یاد خواهید گرفت که چطور ساده و اصولی با کشیدن نخ دندان مراقب بهداشت و سلامتی دهان و دندان‌تان باشید و از بوی بد دهان نیز پیشگیر ی کنید. همراه ما باشید.

علائم گرمازدگی

این علائم گرمازدگی را جدی بگیرید و با این روش‌ها درمان کنید

در فصل تابستان، فصل گرما، اگر مراقب نباشید ممکن است که دچار گرمازدگی شوید و اگر ندانید که چگونه باید در مواقع گرمازدگی رفتار کنید و چه روش درمانی را استفاده کنید، ممکن است که به عوارض جبران ناپذیر گرمازدگی دچار شوید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و تابستان خوبی را بگذرانید.

عرق کف دست

مهم‌ترین دلایل عرق کف دست که باید بدانید و درمان کنید

آیا تا به حال برای‌تان پیش آمده است که کف دست‌تان بیش از اندازه عرق کند و نتوانید چیزی بنویسید؟متاسفانه تعریق بیش از اندازه کف دست و پا بسیار رایج است که علل گوناگونی مانند مشکلات هورمونی و مشکلات ژنتیکی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد. در این مقاله علل این تعریق و روش‌های درمان آن را بررسی کردیم.

علت تعریق زیاد

زیاد عرق می‌کنید؟ علت تعریق زیاد + ۱۰ روش کنترل و درمان

عرق کردن مخصوصا در فصل تابستان امری بسیار طبیعی است اما گاهی عرق کردن بیش از حد طبیعی شده و فرد را کلافه می‌کند و حتی ممکن است که اعتماد به نفس فرد را تحت الشعاع قرار دهد. در این مقاله کامل توضیح داده‌ایم که در چه صورتی میزان تعریق شما بیش از اندازه است و انواع روش‌های درمانی مناسب آن کدام است.

نگهداری از عینک

اشتباهات رایج در نگهداری از عینک طبی و آفتابی

افرادی که اهل عینک آفتابی هستند و یا از عینک طبی استفاده می‌کنند باید بدانند که اگر در نگهداری از آن‌ها دقت نکنند و نکات لازم را رعایت نکنند خیلی زود فرم عینک تغییر می‌کند و یا صدمه می‌بینید و غیر قابل استفاده می‌شود. در این مقاله اشتباهات رایج در نگهداری از عینک را بررسی کردیم. همراه ما باشید.

نکات خرید عینک طبی

باید عینک طبی بزنید؟ این نکات را فراموش نکنید

اگر عینک طبی استفاده می‌کنید حتما می‌دانید که برای تهیه و خرید فریم مناسب به نکات مهمی مانند توجه به فرم صورت و توجه به رنگ پوست و مو ضروری است، زیرا اگر فریم مناسب چهره شما نباشد به زودی از طرح و مدل آن خسته و دلزده می‌شوید. با ایت مقاله در بازارگیت همراه باشید تا با نکات استفاده از عینک آشنا شوید.

لنز طبی

به جای عینک از لنز طبی استفاده کنید

بسیاری از افرادی که چشمان ضعیفی دارند، ترجیح می‌دهند به جای عینک طبی از لنز طبی استفاده کنند. استفاده از عینک مخصوصا اگر دائم به چشم باشند معایبی دارد. در این مقاله به بررسی معایب استفاده طولانی مدت از عینک پرداختیم و نحوه استفاده از لنز را به صورت صحیح بررسی کردیم. با بازارگیت همراه باشید.

نحوه مسواک زدن

به این روش مسواک بزنید تا دندان‌های سالمی داشته باشید

بهترین روش رعایت بهداشت دهان و دندان، استفاده از نخ دندان و مسواک زدن اصولی است. زیرا گاهی با وجود مسواک زدن باز هم دچار پوسیدگی دندان می‌شویم زیرا به روش صحیحی مسواک نمی‌زنیم و یا نخ دندان را فراموش می‌کنیم. در این قسمت از مقاله بازارگیت روش اصولی مسواک زدن و مراقبت از دندان را بررسی می‌کنیم.

خرید خمیر دندان مناسب

راهنمای انتخاب خمیردندان مناسب

توجه به بهداشت دهان و دندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این بین انتخاب یک خمیردندان مناسب به سلامت دندان‌ها کمک بسیاری می‌کند. برای آشنایی با انواع خمیردندان‌های موجود در بازار با ما همراه باشید.