علت دندان قروچه کودکان

علت دندان قروچه کودکان، ترس، اضطراب یا انگل روده + روش درمان

شاید تا به حال شنیده‌اید که کودک‌تان در خواب دندان‌هایش را به هم بفشارد و صدای ساییدگی دندان‌ها به هم بلند و ناراحت کننده باشد. بله، متاسفانه دندان قروچه یا بروکسیم در برخی از بچه‌ها به خاطر عواملی همچون اضطراب و یا خشم زیاد اتفاق می‌افتد که اگر درمان نشود مشکلات جدی را برای کودک رقم خواهد زد.

علائم سرخک در کودکان چیست

سرخک در کودکان با چه علائمی شروع می‌شود و درمان آن چگونه است

یکی از بیماری‌های ویروسی بسیار شایع در بین نوزادان و کودکان سرخک است. علائم سرخک تب بالا، بی‌حالی و آبریزش بینی است. لازم است که والدین در مورد این بیماری اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند در طول درمان این بیماری مراقبت بهتری از فرزند خود داشته باشند. در ادامه این مقاله بیشتر درباره سرخک بخوانید.

تشخیص تشنج در کودکان

زمان تشنج کودک چه باید کرد؟ روش تشخیص تشنج در کودکان

هنگامی که تب کودک بالا می‌رود، خطر تشنج در کمین است. تشنج در واقع اختلالی است که در فعالیت الکتریکی مغز به وجود می‌آید و این اختلال غالبا با حمله عصبی به صورت تشنج رخ می‌دهد. بسیار مهم است که برای پیشگیری از خطرات احتمالی حین تشنج و پس از تشنج، همه والدین درباره این بیماری اطلاعات کافی داشته باشند.

درمان عفونت لوزه در کودکان

تشخیص و درمان عفونت لوزه کودکان با دارو یا جراحی؟

لوزه‌ها دقیقا پشت گلو قرار دارند که وظیفه اصلی‌شان جلوگیری از ورود میکروب و عفونت به بدن است و در واقع جزو سیستم دفاعی بدن محسوب می‌شوند. اما گاهی به علل مختلف لوزه‌ها عفونی شده و حتما باید درمان شوند که گاه این درمان‌ها با روش‌های خانگی انجام می‌شود و گاهی لوزه‌ها باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند.

عفونت گوش در کودکان

علائم عفونت گوش در کودکان به این شکل ظاهر می‌شود

عفونت گوش از آن دسته بیماری‌هایی است که معمولا خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند برای یک بار هم که شده با آن دست به گریبان می‌شوند. تب و درد گوش از جمله مهم‌ترین علائم عفونت گوش هستند که باید حتما به آن توجه کرد. در این مقاله درباره عفونت گوش، علائم عفونت گوش و روش‌های درمانی آن صحبت کرده‌ایم.

ابله مرغان در کودکان

علائم شایع و درمان آبله مرغان در کودکان چگونه است؟

آبله مرغان در کودکان بیماری شایع و بسیار مسری محسوب می‌شود به طوری اگر یکی از بچه‌ها مبتلا شود، احتمال ابتلای خواهر و برادر کوچک او و دوستانش نیز بسیار بالا می‌رود. گرچه آبله مرغان بیماری خطرناکی نیست اما بیماری سختی محسوب می‌شود زیرا در طول بیماری شاهد جوش و تاول‌های قرمز رنگ بر روی پوست هستیم.

درمان تب کودکان

5 روش سریع پایین آوردن تب در کودکان و نوزادان

تب کردن در کودکان بسیار شایع است به طوری که از یک دندان درآوردن ساده و یا عفونت ساده در بدن، کودک تب می‌کند. نکته مهم در تب کردن کودک این است که والدین روش‌های پایین آوردن تب و دمای بدن کودک خود را بلد باشند تا خدایی ناکرده تب بالا منجر به عوارضی مانند تشنج در کودکان نشود. برای ادامه همراه ما باشید.

بازی کودکانه در خانه

15 ایده برای بازی کودکان در خانه با کمترین سر و صدا در کرونا

نیاز به بازی برای کودکان به اندازه تمام نیازهای دیگر او مهم است و باید به بهترین شکل ممکن برآورده شود. در دنیای امروز که مدل زندگی افراد از مدل سنتی به مدرنیته در حال تغییر است، شیوه بازی کودکان مخصوصا در آپارتمان‌ها نیز کاملا تغییر کرده است. در این مقاله 15 بازی جذاب کودکانه را معرفی کردیم.

کارتون فارسی دوبله برای بچه‌ها

معرفی 25 انیمیشن دوبله و کارتون فارسی مناسب برای بچه‌ها (2)

یکی از روش‌های سرگرمی و تربیتی برای کودکان، تماشای کارتون و فیلم‌های بچه‌گانه است. در دل این فیلم‌ها و کارتون‌ها نکته‌های آموزنده بسیار خوبی نهفته است که انتخاب مناسب آن‌ها برای فرزندانتان بسیار تاثیر مثبتی روی او خواهد گذاشت همانطور که لحظات خوش و لذت بخشی را نیز تجربه خواهد کرد.

آموزش نقاشی کودکان

آموزش نقاشی برای کودکان به صورت تصویری از ساده تا پیشرفته

نقاشی کشیدن برای اکثر کودکان تفریح فوق‌العاده لذت بخشی است. باید بدانید هنگامی که کودک شما نقاشی می‌کشد، هر دو نیمکره مغزش هم راست و هم چپ درگیر شده و باعث هرچه بیشتر فعالیت مغزی می‌شود. از این رو در این مقاله آموزش قدم به قدم نقاشی کودکانه را تهیه کرده‌ایم تا بچه‌ها بتوانند به راحتی نقاشی بکشند.

لوسیون بدن نوزاد

چرا باید برای نوزادان و کودکان لوسیون بدن استفاده کنیم

نوزادان پوست بسیار حساسی دارند که باید به خوبی از آن مراقبت شود. یکی از روش‌های پیشگیری از خشکی پوست نوزاد، استفاده از لوسیون بدن مخصوص نوزادان است. در این مقاله شما را با لزوم استفاده از لوسیون‌ها آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

استفاده از شامپو بچه برای شست و شوی صورت

یک شامپو بچه خوب چه ویژگی هایی دارد

انتخاب و خرید شامپو بچه خوب برای بچه ها به دلیل حساس بودن پوست سر و بدن آنها یکی از نکات مهمی است که باید توسط والدین مورد توجه قرار گیرد. شامپو بچه باید ویژگی هایی داشته باشد که واکنشی آلرژیک در کودکان ایجاد نکند. ما در این مطلب به بیان این ویژگی ها خواهیم پرداخت.