از بوتاکس مو چیزی می‌دانید؟

بوتاکس مو
یکی از روش‌های درمان وزی مو و خشکی بیش از اندازه آن، استفاده از روش بوتاکس مو است. در این روش کل موها با مواد بوتاکس مو پوشانده و ماساژ داده می‌شود که معمولا هم این کار در سالن‌های زیبایی انجام می‌گیرد. برای آشنایی با عوارض این روش و میزان ماندگاری آن بر روی مو با بازارگیت همراه باشید.

از بوتاکس مو چیزی می‌دانید؟

بوتاکس مو یک روش درمانی برای از بین بردن وزی مو و صاف کردن مو است. احیای مو در این روش، روشی شیمیایی نیست و تنها یک نرم کنندگی عمیق است که به بازسازی و سالم کردن مو کمک می‌کند. مواد تشکیل دهنده این ماده ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، آمینو اسیدها و لیپیدها هستند. در اصل شکاف‌های میان الیاف‌های مو باید پر شوند و خود مو نیز بازسازی، ابریشمی و براق شود که همه این موارد در بوتاکس مو وجود دارد. همچنین ترکیبات انحصاری این ماده عبارتند از بونت-ال پپتید، روغن خاویار، ویتامینE، ویتامین B-5.

بوتاکس مو چیست
بوتاکس مو چیست

چه کسانی می‌توانند از بوتاکس مو استفاده کنند؟ 

  • افرادی که مو خوره دارند. 
  • افرادی که موهایشان آسیب دیده است. 
  • افرادی که موهایشان کم پشت و کدر است. 
  • افرادی که موهای وزی دارند.
نحوه بوتاکس مو
چه کسانی میتوانند از بوتاکس مو استفاده کنند؟ 

روش انجام بوتاکس مو چگونه است؟

بوتاکس مو، به مو یا سر شما تزریق نمی‌شود. این روش، یک عمل نرم کنندگی عمیق است که مستقیما بر روی ریشه‌های مو تاثیر می‌گذارد که شما می‌توانید در سالن‌های زیبایی و یا سالن‌های متخصص در امور مو این روش را انجام دهید.
این کار ابتدا با شامپو آغاز می‌شود تا گره‌های موها کاملا از هم باز شوند و مو کاملا تمیز شود و در نهایت موها برای نرم کننده آمده شوند. پس از طی شدن این روند بوتاکس را با مالش دادن از ریشه مو تا نوک مو روی اعمال می‌شود و باید به مدت 20 تا 90 دقیقه بر روی موهای خیس باقی بماند. 
برخی از آرایشگران ممکن است موهایتان را قبل از خشک کردن با یک اتو موی داغ اتو کنند. برخی دیگر ممکن است این محصول را داخل موهایتان رها کنند تا خودش خشک شود و موهایتان صاف شود و بیشتر بر روی ریشه تاثیر بگذارد. 
همچنین شما می‌توانید نتایج روش بوتاکس را بلافاصله پس از خشک شدن موهایتان مشاهده کنید.

نحوه بوتاکس مو
بوتاکس مو چگونه کار میکند و در طی انجام کار چه اتفاقات می‌افتد؟

آیا بوتاکس برای هر نوع مو مناسب است؟ 

یکی از فواید بوتاکس مو این است که برای انواع موها می‌توانید از آن استفاده کنید. البته اگر از موهایی خشک، کدر و مجعد رنج می‌برید بیشتر از هر شخص دیگری از مزایای بوتاکس مو می‌توانید استفاده کنید. بنابراین اگر موهای آسیب دیده‌ای دارید، می‌توانید روش درمانی بوتاکس مو را امتحان کنید و نتیجه آن را ببینید که موهایتان خوش حالت‌تر و زیباتر شده است.

آیا بوتاکس مو بدون عوارض است؟ 

در بوتاکی مو عوارض خطرناکی مشاهده نشده است اما انجام هر کاری بر روی مو ممکن است موجب خارش پوست و یا واکنش‌های آلرژیک شود. به همین علت برای کاهش عوارض جانبی، مواد بوتاکس نباید با پوست سر تماس پیدا کند.

عوارض بوتاکس مو
عوارض بوتاکس مو

ماندگاری بوتاکس مو چه مقدار است؟  

به طور معمول ماندگاری بوتاکس بر روی مو بین 2 تا 4 ماه است. البته اگر از شامپوی ملایم و بدون سولفات استفاده کنید به حفظ ماندگاری بوتاکس کمک زیادی می‌کنید.

ماندگاری بوتاکس مو
ماندگاری بوتاکس مو چه مقدار است؟  

مراقبت های بعد از بوتاکس مو

برای حفظ بوتاکس مو و ماندگاری بیشتر آن باید روش‌های زیر را در پیش بگیرید. 

  • عدم شستشوی سریع موها بعد از بوتاکس مو

دو یا سه روز بعد از انجام بوتاکس مو، موهایتان را با شامو بشویید تا مواد بوتاکس جذب موهایتان شود. پس از اولین شستشو دیگر باید سعی کنید موهایتان را کمتر بشویید. تقریبا هر سه روز یکبار کافی است. اما اگر موهایتان چرب شد می‌توانید از مواد شوینده خشک مانند شامپوهای خشک برای تمیز کردن موها استفاده کنید. 

  • استفاده از شامپوی مناسب بعد از بوتاکس مو

شستن موها با شامپویی که قبل از بوتاکس استفاده می‌کردید کاملا اشتباه است. اگر می‌خواهید بوتاکس، بیشتر بر روی موهایتان بماند توجه داشته باشید که شامپوی مصرفی بدون سولفات باشد و کمترین مواد شیمیایی در ساخت آن به کار رفته باشد. همچنین از خرید محصولاتی که در فرمولاسیون آن‌ها سدیم کلرید و اولفین سولفونات به کار رفته است جدا خودداری کنید.

بوتاکس مو
مراقبت های بعد از بوتاکس مو

تفاوت بین بوتاکس مو و کراتین مو چیست؟ 

اغلب مواد کراتین‌ها شامل مواد شیمیایی (فرمالدئید) هستند که این مواد می‌تواند بوی ناخوشایندی ایجاد کنند و حتی ممکن است موجب خارش مو در کسانی که پوستشان حساس است شوند. اما بوتاکس مو روشی غیر شیمیایی است به همین علت می‌توانید با کمترین عوارض مانند حساسیت پوستی یا قوی نتایج بهتری بگیرید.

تفاوت بوتاکس با کراتین
تفاوت بوتاکس با کراتین

در انتهای این مقاله خواهشمندیم ما را از نظرات و تجربه‌های ارزشمند خود برای ارائه هر چه بهتر مقالات آموزشی یاری فرمایید.

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. هزینه انجام بوتاکس مو چقدر است؟

    قیمت نهایی انجام بوتاکس مو به عوامل مختلفی همچون سالن زیبایی، اندازه موها، برند انتخابی بوتاکس مو و... بستگی دارد. برندهای متفاوتی برای محصولات بوتاکس مو وجود دارند که هر کدام قیمت‌های متفاوتی دارند.
  2. آیا مواد بوتاکس مو همان مواد تزریق بوتاکس به صورت است؟

    در حقیقت ماده تشکیل دهنده بوتاکسی که برای صورت استفاده می‌شود سم بوتولینوم است که در مقادیر بسیار کم استفاده می‌شود اما در عوض مواد تشکیل دهنده بوتاکس مو پروتئین‌ها و آمینو اسیدها هستند.
  3. تاثیر بوتاکس مو چگونه است؟

    در حقیقت، بوتاکس مو نوعی نرم کننده عمیق تارهای مو است که باعث احیای مو و صافی آن می‌شود.
  4. آیا بوتاکس مو بی‌خطر است؟

    تا به حال خطری جدی و عوارض زیادی در رابطه با استفاده از بوتاکس مو گزارش نشده است. البته همانند سایر درمان‌ها ممکن است واکنش‌های آلرژیک و یا تحریک پذیری پوستی در فرد به وجود آید. به همین علت برای جلوگیری از عوارض احتمالی بهتر است این مواد با پوست کف سرت تماس نداشته باشد.
  5. بوتاکس مو برای کدام موها مناسب است؟

    به طور کلی، بوتاکس مو برای انواع موها مخصوصا موهای آسیب دیده، وز و رنگ شده مناسب است.
مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی