ترفندهایی برای ماندگاری بوی عطر در فصل تابستان

ترفندهای ماندگاری بوی عطر
اگر دوست دارید که همیشه خوشبو باشید باید به افزایش ماندگاری عطر و ادکلن خود دقت کنید. همچنین باید بدانید که ماندگاری عطر مخصوصا در تابستان به موارد بسیار زیادی وابسته است. به عنوان مثال نحوه نگهداری از عطر، نحوه اسپری کردن به نقاط مختلف بدن و غیره می‌توانند بر روی ماندگاری عطر و ادکلن تاثیر بگذارند.

ترفندهایی برای ماندگاری عطر در فصل تابستان

روش‌های ماندگاری عطر روی لباس یکی از ترفندهای مهم برای محبوبیت و جذابیت شما در جلسات رسمی و مهمانی‌ها است اما معمولا به این مسئله به خوبی دقت نمی‌شود و افراد عطر زدن و یا استفاده از ادکلن را همیشه به سرعت و در مرحله آخر انجام می‌دهند. این‌گونه افراد با دو الی ده اسپری به نقاط مختلف بدن می‌خواهند کار خود را به اتمام برسانند و راهی جلسات و مهمانی‌های خود شوند. اما این شیوه به هیچ عنوان درست نیست که در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با روش‌های ماندگاری عطر روی لباس و بدن آشنا کنیم.

ماندگاری بوی عطر
ترفندهایی برای ماندگاری عطر در فصل تابستان

ماندگاری عطر روی لباس

برای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن روی لباس و بدن روش‌های متفاوتی وجود دارد. استفاده از عطرهای خوشبو که با روحیه شما سازگار می‌باشد موجب می‌شود اعتماد به نفستان بالا برود و در جمع خوش بدرخشید و به اصطلاحی دیگر اکلن شما امضای شما می‌شود و در هر جایی که وارد می‌شوید با هیجان ورود شما را از قبل اعلام می‌کند. بنابراین اگر دوست دارید که همیشه خوشبو باشید، باید به افزایش ماندگاری عطر و ادکلن خود دقت داشته باشید و همچنین باید بدانید که ماندگاری عطر به موارد بسیار زیادی وابسته است. به عنوان مثال نحوه نگهداری از نحوه اسپری کردن به نقاط مختلف بدن و غیره می‌تواند بر روی ماندگاری عطر و ادکلن تاثیر بگذارد.

ماندگاری عطر
ماندگاری عطر روی لباس

1. بلافاصله بعد از حمام خود عطر بزنید
زمان مناسب عطر زدن به ماندگاری رایحه عطر شما در تمام طول روز کمک می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید بهترین نتیجه را بگیرید باید پس از دوش گرفتن و خشک کردن خود عطر بزنید.

2. به نقاط نبض‌دار خود عطر بزنید
اگر می‌خواهید رایحه عطرتان به مدت بیشتری باقی بماند آن را به نقاط نبض‌دار بدن بزنید. نقاط نبض‌دار بدن شامل داخل آرنج، پشت لاله گوش و زانو می‌شود. شما اگر به این نقاط با آرامش گوش دهید می‌توانید صدای نبض‌تان را بشنوید. در این نقاط رگ‌‌ها به پوست نزدیک‌تر هستند و گرمای اضافی بدن را که منجر به عرق می‌شود به سایر نقاط بدن انتقال می‌دهد و همین امر موجب تعادل دما در این قسمت‌ها می‌شود و عطر ماندگاری بیشتری پیدا می‌کند. البته پس از عطر زدن این نقاط، باید به آرامی آن را بر روی پوست بمالید اما از مالش دادن آن خودداری کنید.

ماندگاری عطر
به نقاط نبض‌دار خود عطر بزنید

3. عطر را به فضای اطراف خود اسپری کنید
اگر به دنبال ماندگاری عطر و ادکلن روی لباس خود هستید بهتر است این روش را امتحان کنید. بدین صورت که برای انجام این روش اسپری را در همان اتاقی که قرار دارید بر روی هوا اسپری کنید و از داخل آن عبور کنید و دوباره به جای قبلی خود باز گردید. این کار موجب می‌شود هاله‌های لطیف عطر بر روی لباس شما بنشیند و ماندگاری زیادی داشته باشد. به عنوان مثال عطر یک تکه ابر است که به مدت چند ثانیه قرار است بر روی شما ببارد. 
ممکن است برای شما هم در مهمانی‌ها یا مکانی که بوده‌اید این اتفاق بیفتد که به یک باره از کنار شخصی عبور می‌کنید و بوی عطر روی لباس شخص به مشام شما می‌خورد. شما هم با استفاده از این روش یعنی اسپری کردن عطر در اتاقی که قرار دارید می‌توانید خوشبو شوید.

ماندگاری عطر و ادکلن
اسپری کردن عطر به فضای اطراف

4. اسپری کردن عطر روی پوست لخت
یکی دیگر از عوامل ماندگاری عطر، اسپری کردن آن روی پوست است. بنابراین از زدن عطر روی پارچه و لباس خودداری کنید. پوست بدن علاوه بر افزایش عمر عطر موجب بهتر شدن بوی عطر نیز می‌شود.

5. ماندگاری عطر با وازلین
اگر می‌خواهید ماندگاری عطر شما افزایش پیدا کند قبل از استفاده کمی وازلین را روی نقاط نبض‌دار خود بمالید. وازلین به عنوان نگهدارنده رایحه عمل می‌کند و به ماندگاری عطر و ادکلن شما بسیار کمک می‌کند.

ماندگاری عطر با وازلین
ماندگاری بیشتر عطر با وازلین

6. اسپری کردن عطر قبل از پوشیدن لباس
این روش همانند روش سوم است با این تفاوت که این بار شما در لباس قرار ندارید. برای انجام این کار قبل از آنکه لباس بپوشید باید لباس را در فضای اتاقی نگه دارید که عطر را در آن اسپری کرده‌اید البته در این روش می‌توانید آن را مستقیما روی لباس اسپری کنید اما باید حواستان به جنس لباس باشد تا ایجاد لک نکند. به عنوان مثال لباس‌های حریر یا پارچه‌های ابریشمی اگر روشن باشند در صورتی که عطر به روی آنها اسپری شود لکه عطر روی آن‌ها باقی می‌ماند. 
قبل از آن که لباس خود را بپوشید کمی عطر را در فضای اتاق اسپری کنید و لباس‌تان را در آن اتاق نگهداری کنید و یا می‌توانید عطر را بر روی لباس بزنید و بگذارید کمی بماند تا عطر جذب لباس شود با انجام این کار عطر با دمای بدن شما واکنش نشان می‌دهد و بوی نامطبوع نمی‌گیرد.

ماندگاری عطر و ادکلن
اسپری کردن عطر قبل از پوشیدن لباس

7. محل نگهداری عطرها
تمامی عطرها با توجه به بو و زیبایی ظروفی که دارند برای شما گران‌بها می‌باشند اگر نسبت به عطر و ادکلن‌های خود حساس هستید باید بدانید که مکان نگهداری برای آن‌ها بسیار مهم می‌باشد. به عنوان مثال یکی از مکان‌های رایجی که عطر را بر روی آن نگه می‌دارید میز آرایش است که این امر موجب قرار گرفتن عطر در معرض نور خورشید یا سایر نورهای موجود در اتاق می‌شود که همین نورها می‌توانند بر روی محتویات داخل عطر تاثیر بگذارند و رنگ و بوی آن را تغییر دهند.

دوم مکانی که برخی از شیشه‌های عطر را در آن نگهداری می‌کنید حمام است اما باید بدانید که رطوبت و آب هم می‌تواند ترکیب اصلی را تغییر دهد. شاید الان برای شما سوال پیش بیاید که مکان مناسب نگهداری عطرها کجاست؟

باید به شما بگوییم که بهترین جا برای نگهداری عطر و ادکلن فضاهای خشک، تاریک و خنک می‌باشد. اما الان تصور نکنید که کشوی میز حتما جای مناسبی است زیرا بهترین جا برای نگهداری از عطر همان جعبه‌ای است که شما عطر خود را با آن خریداری کردید. زیرا این جعبه‌ها برای نگهداری از عطر ساخته شده‌اند. اگر جعبه عطر را ندارید می‌توانید آن را در کمد اتاق خواب که یک فضای بزرگ خنک و تاریک است نگهداری کنید

علت ماندگاری عطر
محل مناسب نگهداری از عطرها

8. پوست بدن خود را بعد اسپری عطر به خود مالش ندهید
مالیدن مچ دست‌ها به یکدیگر موجب می‌شوند مواد شیمیایی عطر با یکدیگر ترکیب شوند و نوت‌های برتر سریع‌تر از بین بروند. بنابراین اگر نمی‌توانید عطر خود را اسپری کنید آن را به آرامی روی پوست خود بمالید.

9. از لوسیون معطر و سایر محصولات شستشوی مخصوص بدن استفاده کنید
یکی دیگر از روش‌های ماندگاری عطر روی بدن، استفاده از مواد مخصوص شستشوی بدن، لوسیون‌ها و سایر محصولات بهداشتی مناسب و با کیفیت است.

10. عطر را روی موهای خود اسپری کنید و موهای‌تان را برس بکشید
یک روش برای ماندگاری عطر این است کهکمی عطر را روی برس خود اسپری کنید و سپس آن را روی موهای خشک خود بکشید. حواستان باشد که عطر را مستقیما بر روی موهایتان اسپری نکنید زیرا الکل موجود در بسیاری از عطرها می‌تواند به موهایتان آسیب بزنند.

ماندگاری عطر
اسپری کردن عطر روی موها

11. عطر را روی توپ‌های پنبه اسپری کنید و آنها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید تا برای لمس کردن استفاده شوند
برای افزایش رایحه، عطر را روی چند عدد توپک پنبه بریزید در حالی که پنبه‌ها خیس هستند آنها را داخل یک کیسه پلاستیکی بگذارید و هوای پلاستیک را خارج کنید. حواستان باشد پنبه‌ها باید به اندازه مرطوب باشند که تا در طول روز بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

12. بطری عطر را تکان ندهید
تکان دادن عطر قبل از استفاده موجب می‌شود هوا به داخل آن نفوذ کرده و ماندگاری آن کم شود.

13. عطری با ماندگاری بالا بخرید
برخی از عطرها به طور طبیعی بیشتر از بقیه چه بر روی پوست و چه در بطری ماندگار هستند. اگر دقت کنید عطرها و ادکلن‌ها در غلظت‌های متفاوتی فروخته می‌شوند. بنابراین شما باید سعی کنید بهترین و با کیفیت‌ترین عطر را انتخاب کنید.

ماندگاری عطر و ادکلن
خرید عطر با ماندگاری بالا

14. در هر فصل از عطر مناسب همان فصل استفاده کنید
شاید تا به حال به این نکته دقت نکرده باشید که عطرها برای فصل‌های مختلف دسته بندی می‌شوند. برخی از شرکت‌های تولید کننده عطرهایی برای مصرف در فصول مختلف سال تولید می‌کنند اما به طور کلی باید بدانید که عطرهای گرم و تند برای فصول سرد سال مناسب است ولی در هوای گرم عطرهای خنک و تلخ‌تر مناسب است. بنابراین هر عطر یا ادکلن را متناسب با فصل مناسب خود خریداری کنید.

15. نت‌ها و گروه‌های بویایی عطر را بشناسید
باید بدانید که نت‌های عطر می‌توانند بر روی ماندگاری آن تاثیر بگذارند. همچنین گروه بویایی‌های مختلف میزان ماندگاری متفاوتی نیز دارند. به عنوان مثال گروه بویایی شرقی و چوبی ماندگارترین رایحه شناخته شده است.

ماندگاری عطر و ادکلن
رایحه‌های مختلف عطرها

چه ماده‌ای باعث ماندگاری بیشتر عطر می‌شود؟ 

اینکه چه ماده‌ای باعث ماندگاری عطر می‌شود یکی از سوال‌های پر تکرار در زمینه عطر و ادکلن محسوب می‌شود. باید بدانید که ماندگاری عطر به عواملی که ذکر شد بستگی دارد اما به طور کلی غلیظ بودن روغن معطر موجب ماندگارتر شدن بوی عطر بر روی لباس بر بدن می‌شود.

ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن؟ 

عطرها اغلب از روغن‌های طبیعی گیاهان و گل‌های مختلف به دست می‌آیند که با درصدی از الکل برای تثبیت بیشتر ترکیب می‌شوند. با توجه به این شرایط هنگامی که شما مقداری از عطر را روی بدن خود اسپری می‌کنید، تا مدت زیادی بوی عطر بر روی بدن شما باقی می‌ماند. البته میزان باقی ماندن آن به میزان الکلی که به روغن اضافه شده است بستگی دارد. هنگامی که شما عطری را اسپری می‌کنید، بوی آن تا شب بر روی بدن شما باقی می‌ماند. 
اما ادکلن‌ها با میزان الکل ببشتری ترکیب می‌شوند و این امر موجب کمتر شدن ماندگاری ادکلن می‌شود.

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی