ایده های خلاقانه برای تغییر دکوراسیون منزل ویژه عید نوروز

تغییر دکوراسیون منزل
با فرارسیدن سال جدید و شروع فصل بهار بهتر است که تغییراتی را در فضای خانه خود ایجاد کنیم تا از حالت یکنواختی و تکراری خارج شده و حس و حال نو و جدیدی منتقل کند. برای تغییر دکوراسیون منزل احتیاجی به صرف هزینه‌های گزاف نیست، می‌توان با چند ایده بدون هزینه و یا با کمترین هزینه این تغییرات را ایجاد کرد.

ایده های خلاقانه برای تغییر دکوراسیون منزل ویژه عید نوروز

در بعضی مواقع محیط خانه برای ما تکراری و خسته کننده می‌شود و می‌خواهیم تغییراتی را در آن ایجاد کنیم. در این مواقع برخی از افراد به فکر تغییر دکوراسیون منزل می‌افتند، اما به دلیل هزینه‌های گزافی که باید پرداخت کنند از آن صرف نظر می‌کنند. اما اگر می‌خواهید خانه‌ای متفاوت نسبت به روز‌های قبل داشته باشید لازم نیست که هزینه‌های گزافی پرداخت کنید. بلکه با نکاتی که گفته می‌شود می‌توانید تغییراتی اساسی در خانه خود ایجاد کنید.

تغییر دکوراسیون منزل
ایده‌های خلاقانه برای تغییر دکوراسیون منزل ویژه عید نوروز

روش‌هایی برای تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

  • تغییر دکوراسیون منزل با اضافه کردن قالیچه: 

می‌توانید یک قالیچه کنفی یا پرزدار را انتخاب کنید و آن را در قسمتی از منزل پهن کنید تا بدون پرداخت هزینه اضافی نمای خانه شیک و مدرن شود. 

ایده های ارزان برای تغییر ظاهر خانه
استفاده از قالیچه در خانه برای تغییر دکور
  • تغییر دکوراسیون منزل با رنگ کردن وسایل قدیمی: 

اگر وسایل منزل‌تان قدیمی شده‌اند و دیگر جذابیت اولیه را برای شما ندارند. می‌توانید با استفاده از رنگ یا اسپری رنگ، آن وسایل را رنگ کنید تا جلوه خاص و جدید به منزل‌تان ببخشند.

تغییر دکوراسیون منزل قبل و بعد
تغییر دکوراسیون منزل با رنگ کردن وسایل قدیمی
  • تغییر دکوراسیون منزل با رنگ کردن دیوارها:

اگر دیوار خانه شما ساده و بدون رنگ است به آسانی می‌توانید طرح‌های مختلفی را روی دیوار بکشید و یا با پرداخت هزینه اندک یک تغییر اساسی در نمای خانه ایجاد کنید. 

  • تغییر دکوراسیون منزل با رنگ کردن درهای ورودی و درهای اتاق‌ها:

یکی دیگر از کارهایی که برای تغییر دکوراسیون منزل می‌توانید انجام دهید تغییر رنگ درب‌ها است. این کار روشی سریع و ساده است که با استفاده از رنگ آمیزی می‌توانید به زیبایی خانه بی‌افزایید.

تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه
رنگ کردن در ورودی منزل و اتاق‌ها برای تغییر دکوراسیون
  • تغییر دکوراسیون منزل با رنگ کردن و دیزاین شومینه: 

برای تغییر دکوراسیون منزل لازم نیست هزینه‌های زیادی پرداخت کنید به عنوان مثال می‌توانید شومینه قدیمی خود را کمی روشن‌تر از قبل رنگ کنید.

تغییر دکوراسیون برای عید نوروز
تغییر رنگ و دکور شومینه
  • تغییر دکوراسیون منزل با رنگ کردن چارچوب پنجره:

رنگ آمیزی چارچوب داخلی پنجره نه تنها موجب زیبایی پنجره‌ها می‌شود بلکه منظره بیرون را هم زیباتر می‌کند. البته توجه داشته باشید که این رنگ آمیزی از چارچوب در بیرون نزند. 

 تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه
رنگ کردن قاب پنجره‌ها برای تغییر فضا و دکور خانه
  • تغییر دکوراسیون منزل با رنگ کردن دراور و میز قدیمی:

یکی از شگردهایی که می‌توانید به جای تعویض وسایل قدیمی به کار ببرید این است که آن‌ها را با صرف هزینه کم، رنگ کنید تا به کل تغییر کنند.

تغییر دکوراسیون برای عید نوروز
تغییر دکوراسیون منزل با رنگ کردن دراور و میز قدیمی
  • تغییر دکوراسیون منزل با تغییر پارچه کوسن:

اگر نمی‌توانید پارچه‌های رو مبلی را عوض کنید، تنها کافی است پارچه‌های کوسن را عوض کنید تا ظاهری شیک به مبل‌های‌تان ببخشید. 

  • تغییر دکوراسیون منزل با تعویض وسایل کوچک:

روش دیگری که برای تغییر دکوراسیون منزل با صرف هزینه کم می‌توانید انجام دهید این است که وسایل کوچک‌تر مانند دستگیره کابینت، تعویض کلید و پریز و دستگیره اتاق خواب‌ها را عوض کنید. این تغییرات می‌توانند تحولی چشمگیر را در دکوراسیون منزل شما ایجاد کنند.

  • تغییر دکوراسیون منزل با نصب شلف: 

شما با نصب یک شلف ساده و گذاشتن کتاب یا وسایل دکوری بر روی آن می‌توانید تغییری اساسی در دکوراسیون اتاق خود ایجاد کنید.

زیباترین دکوراسیون داخلی منزل
تغییر دکوراسیون منزل با نصب شلف

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه

  • قدم اول - برنامه ریزی

اولین کاری که برای تغییر دکوراسیون منزل خود باید انجام دهید این است که یک لیست کامل از کارها، تعویضی‌ها و تغییراتی که باید در منزل ایجاد کنید تهیه کرده و با توجه به اولویت بندی و ضرورت تمامی کارهایی که نوشته‌اید را انجام دهید و سپس می‌توانید با توجه به نکات زیر تغییراتی را در دکوراسیون منزل خود بدون هیچ هزینه‌ای انجام دهید.

  • تغییر دکوراسیون منزل با مرتب کردن کمد و کتابخانه

یکی از ایده‌های تغییر دکوراسیون داخلی منزل، مرتب کردن کتابخانه و کمدها است. برای انجام این کار کتاب‌ها را از کتابخانه خارج کنید و دوباره آن‌ها را مرتب بچینید. کتاب‌ها را با توجه به رنگ، سایز و موضوع در قفسه دسته بندی کنید تا نمای کتابخانه زیباتر شود. همچنین کتاب‌هایی که ضروری نیستند را هم می‌توانید از داخل کتابخانه خارج کرده و آن‌ها را به داخل انباری منتقل کنید تا وسایل‌تان مرتب‌تر شوند.

دکوراسیون منزل
نقش کتابخانه در تغییر دکوراسیون منزل
 ایده های ارزان برای تغییر ظاهر خانه
نحوه چیدمان کمد در زیبا سازی فضای خانه
  • ایده تغییر چیدمان کنسول و بوفه

اگر داخل دکوراسیون منزل خود کنسول یا بوفه شیشه‌ای دارید ظروف داخل آن را کاملا خارج کنید و پس از تمیز کردن آن دوباره وسایل را با سبک دیگر داخل کنسول و بوفه بچینید.

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه
نحوه چیدمان کنسول در زیبا سازی فضای منزل
  • تغییر دکوراسیون منزل با تمیز کردن دیوار ها

اگر نمی‌توانید دیوارهای منزل را رنگ کنید، کافی است دیوارها را تمیز کرده تا ظاهری زیباتر به خود بگیرند. همچنین می‌توانید تابلوها را به جای دیگری منتقل کنید تا جلوه اتاق عوض شود و یا اگر هم تابلو دارید می‌توانید تابلوی جدید را نصب کنید.

تغییر دکوراسیون منزل بدون هزینه
تغییر فضای منزل با تمیز کردن دیوارها و منزل
  • تغییر دکوراسیون منزل با گلدان گل و گیاه

رسیدگی به گیاهان کاری بسیار لذت بخش است. شما می‌توانید گلدان‌هایتان را تمیز و یا تعویض کنید تا شاخ و برگ گیاهان هوای تازه بخورند و شاداب‌تر شوند و احساس سر زندگی در فضا پدیدار شود. البته میتوانید گیاهان جدیدی هم خریداری کنید.

ایده دکوراسیون منزل
تغییر فضای خانه با اضافه کردن گل و گیاه
  • تغییر دکوراسیون منزل با گذاشتن جعبه

مطمئنا هر شخصی به طراحی داخلی علاقه دارد و فضاهای جاسازی وسایل را هم نیز دوست دارد. شما می‌توانید یک چمدان یا جعبه گل‌دار زیبا را در گوشه کنار خانه قرار دهید و وسایل زیبای خود را داخل آن بگذارید. شما با این کار نه تنها آیتم‌های دکوری خانه را اضافه کرده‌اید بلکه محلی برای جاسازی وسایل‌تان هم درست کرده‌اید.

زیباترین دکوراسیون داخلی منزل
تغییر دکوراسیون منزل با گذاشتن جعبه
  • تغییر دکوراسیون منزل با درست کردن گالری عکس

گذاشتن یک گالری عکس در گوشه و کنار خانه و یا روی دیوار بسیار جذاب است. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید عکس‌ها را روی دیوار نصب کنید از قاب‌هایی با اندازه‌های متنوع کمک بگیرید تا جلوه‌ای زیبا به اتاق ببخشد.

زیباترین دکوراسیون داخلی منزل
استفاده از قاب عکس برای زیباتر کردن فضا

 

مطلب مفید بود؟
4
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی