راهنمای خرید اتو مو

خرید اتو مو
برای خرید اتو مو در ابتدا می‌بایست ویژگی‌های لازم برای یک اتو موی خوب و با کیفیت را بشناسیم. برای آشنایی با این نکات و ویژگی‌ها با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

راهنمای خرید اتو مو

اتو مو وسیله است که برای حالت دهی و صاف کردن موها از آن استفاده می‌شود و امروزه کاربرد بسیاری دارد. در گذشته صاف کردن موها و یا حالت دهی به آن ها کاری دشوار محسوب می‌شد اما در حال حاضر با استفاده از انواع وسایل طراحی شده برای این کار به راحتی می‌توان موهای خود را صاف و یا حالت دار کرد.
اما در این بین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت عدم آسیب دیدن موها در استفاده از اتو مو است. آیا اتو مو می‌تواند به موها آسیب برساند؟
جواب  این سوال بله است. اتو مو می‌تواند به موهای افرادی که از آن به صورت نادرست استفاده می‌کنند آسیب جدی وارد کند. به عنوان مثال اگر بیش از حد معمول و به صورت غلط از اتو مو استفاده کنید تار موهای شما ضعیف می‌شود و یا اگر با دمای بسیار زیاد از آن استفاده کنید پس از مدتی شاهد سوختگی موهای خود خواهید بود.

برای استفاده صحیح از اتو مو سعی کنید دمای آن را به صورتی تنظیم کنید که خیلی داغ نباشد و سعی کنید اتو را به صورت صحیح بر موهای خود بکشید و از اعمال فشار زیاد و کشش موها پرهیز کنید. این کارها باعث می‌شود که کوتیکول مو که وظیفه حفظ رطوبت داخلی مو را دارد از بین رفته و موهای شما خشک شود.

اصلی ترین بخش یک اتو مو صفحه‌ آن است که در اتو مو‌های مختلف این صفحه جنس متفاوتی دارد.

در ادامه با انواع اتو موهای موجود در بازار آشنا می‌شوید:

اتو موهای سرامیکی

یکی از پرفروش ترین اتو موهای بازار، صفحه سرامیکی‌ها هستند. این نوع از اتو موها برای هر جنس مو مناسب است و به راحتی مو در داخل آن ها سر خورده و صاف می‌شوند. صفحه‌های سرامیکی حرارت را به صورت یکنواخت در سطح خود پخش می‌کنند. اگر در استفاده از اتو مو تازه کار هستید بهترین انتخاب برای شما استفاده از اتو مو‌های صفحه سرامیکی است چرا که این مدل، مو را نمی‌سوزاند و خطر کمتری نسبت به مدل‌های دیگر دارد.
نکته قابل توجه در خرید اتو موهای صفحه سرامیکی این است که در هنگام خرید حتما می‌بایست از کیفیت صفحه سرامیک به کار رفته در دستگاه اطمینان پیدا کنید چرا که صفحه‌های بی‌کیفیت و نازک پس از مدتی استفاده از بین می‌روند. با از بین رفتن سرامیک، مو در معرض برخورد مستقیم حرارت قرار گرفته و آسیب جدی می‌بیند. توجه داشته باشید که اتو موهای سرامیکی نسبتا حساس هستند و می‌بایست آن‌ها را به خوبی نگهداری کنید.

اتو مو با کیفیت
اتو مو سرامیکی

اتو موهای تیتانیومی

تیتانیوم به دلیل مقاومت بالا و قدرت انتقال گرمای زیاد در بسیاری از اتو موها به‌کار می‌رود. اتو موهای تیتانیومی بیشتر در آرایشگاه‌ها و توسط افراد حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع اتو موها معمولا دارای قابلیت تولید یون هستند که باعث درخشان‌تر شدن مو می‌شوند و از وز شدن آن نیز جلوگیری می‌کنند. در واقع این مدل اتو مو رطوبت موهای شما را حفظ کرده و موجب خشکی مو نخواهند شد. این نوع اتو مو بیشتر برای موهای پرپشت و زخیم توصیه می‌شود چرا که به سرعت داغ شده و حرارت بالایی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل اگر استفاده شخصی و غیر حرفه‌ای از اتو مو دارید بهتر است که اتو موهای سرامیکی را انتخاب کنید چرا که با یک حرکت نابه‌جا ممکن است باعث سوختن موها شوید.

اتو مو با کیفیت
اتو مو تیتانیومی

اتو موهای تورمالینی

اگر موهای آسیب دیده و یا بسیار حساسی دارید می‌توانید از اتو موهای تورمالینی استفاده کنید. این نوع اتو موها در واقع از ایجاد یک روکش از جنس کهربا و یا همان تورمالین بر روی اتو موهای سرامیکی و یا تیتانیومی ساخته می‌شوند. حتما می‌پرسید که چرا از این روکش بر روی اتو مو استفاده می‌کنند؟
دلیل آن این است که کهربا موجب ایجاد مقدار زیادی یون منفی می‌شود در نتیجه موهای شما را در عین سلامتی اتو کرده و از آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری می‌کند همچنین باعث درخشندگی موها نیز خواهد شد.

اتو مو خوب
اتو مو تورمالینی

قابلیت‌های اتو مو با کیفیت

حال که با انواع اتو موهای موجود در بازار و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شدید در ادامه به قابلیت‌های یک اتو مو با کیفیت و مناسب می‌پردازیم:

  • شکل مناسب اتو مو

در ابتدا می‌بایست انتظار خود را از دستگاهی که می‌خواهید تعیین کنید و سپس بر اساس همان انتظارات خرید کنید. اتو موهایی که حاشیه گرد دارند و صفحه آن‌ها کاملا صاف نیست بهتر می‌تواند موها را فر و یا حالت دار کند. این کار در اتوموهای کاملا صاف سخت‌تر صورت می‌گیرد و این نوع اتو موها بیشتر برای صاف کردن موها کاربرد دارد.

  • اندازه صفحه اتو مو

برای انتخاب اندازه صفحه اول باید به جنس و میزان زخمات موهای خودتان توجه کنید. به عنوان مثال اگر موهای شما نازک و کوتاه است بهتر است از اتوموهایی استفاده کنید که صفحه‌ای نازک تر دارند و همینطور اگر موهای بلند و پرپشت دارید اتوموهایی با صفحه بزرگ برای شما مناسب خواهند بود. اما توجه داشته باشید که قدرت حالت دهی به موها در اتوموهای صفحه باریک نسبت به صفحه های بزرگ بیشتر است.

  • جنس صفحه اتومو

توجه به جنس صفحه اتو مو یکی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. همانطور که پیش‌تر گفتیم هریک از صفحه‌های سرامیکی، تیتانیومی و تورمالین دارای ویژگی مختص به خود هستند. با در نظر گرفتن نیاز خود از استفاده اتو مو یکی از این صفحه‌ها را انتخاب کنید.

  • تنظیم حرارت

یک باور غلط که در مورد اتو مو وجود دارد این است که هر چه درجه حرارت اتو بیشتر باشد کارایی آن بهتر است. این باور شاید برای صاف کردن موها مقداری صحیح باشد اما برای حالت دهی اینطور نیست.
هر جنس مو میزان تحمل خاصی در مقابل اعمال حرارت دارد پس بهتر است همیشه از دماهای پایین برای صاف و یا حالت دار کردن موها استفاده کنید. برای انجام این کار نیاز به اتو مویی دارید که قابلیت تنظیم دما را داشته باشد و شما بتوانید دمای مناسب را برای آن تنظیم کنید.

  • طول سیم اتو

در بین موارد مهم ذکر شده شاید این مورد از نظر شما کم اهمیت باشد اما باید بدانید که اگر اندازه طول سیم اتو مو غیر اصولی باشد باعث آزار شما خواهد شد. به صورت استاندارد این سیم باید 240 سانتی‌متر باشد تا اگر در محلی دورتر از پریز برق به اتو احتیاج پیدا کردید شما را همراهی کند. در کنار اندازه طول سیم به جنس سیم هم توجه کنید چرا که سیم‌های بی‌کیفیت بر اثر استفاده به مرور از بین رفته و کارایی خود را از دست می‌دهند.

  • گارانتی و ضمانت نامه

برای خرید اتو مو پس از چک کردن تمامی مواردی که در این مطلب توضیح دادیم به گارانتی آن نیز توجه کنید. تمامی وسایل الکتریکی نیاز به گارانتی معتبر دارند که در صورت بروز مشکل آن‌ها را تا مدتی پشتیبانی کنند.

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی