برای خرید لباس بچه چه نکاتی مهمه

برای خرید لباس بچه گانه چه نکاتی باید رعایت شود
خرید را شاید بتوان به عنوان یک تفریح هیجان انگیز دانست. بویژه برای خانم ها خرید یک کار روحیه بخش و مفرح محسوب می شود. ولی زمانی که خرید برای بچه ها و به منظور خرید لباس بچه گانه صورت می گیرد شاید تا حدودی دشوار به نظر برسد و به عنوان یک دغدغه مطرح شود.

برای خرید لباس بچه چه نکاتی مهمه

همزمان با قد کشیدن و بزرگ شدن کودکان، خرید لباس مناسب برای آنها شاید برای خیلی از والدین به عنوان یک دغدغه مطرح شود. رشد و بزرگ شدن کودکان برای والدین یک رویای شیرین و همراه با لحظاتی لذت بخش است. اما یکی از مسائلی که در این میان دارای اهمیت است خرید لباس بچه گانه مناسب برای آنهاست. ما در این مقاله سعی داریم تا نکات مهمی را در این خصوص ذکر کنیم. دعوت می کنم در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم در خرید لباس بچه گانه
خریدن لباس بچه گانه


خرید لباس در سنین پایین و در زمان نوزادی و پا گرفتن کودکان، تا حدی ساده و راحت است، شما می توانید بنا به سلیقه خود لباس مورد نظر خود را برای کودکتان خریداری نمایید. اما با بزرگتر شدن کودکان و لزوم یادگیری قدرت انتخاب و تصمیم گیری، بایستی خواست و علاقه آنها نیز مورد توجه قرار گیرد. در غیر این صورت امکان دارد کودک با شما همراهی نکرده و از پوشیدن لباس خریداری شده توسط شما امتناع ورزد، یا به دلیل نامرغوب بودن جنس لباس، کودک اذیت شده و ناآرامی کند.
امروزه با رونق گرفتن شبکه های اجتماعی و افزایش استفاده از اینترنت در سطح جامعه، خرید و فروش اینترنتی لباس بچه گانه نیز متداول شده است و لباس هایی با مدل های متنوع و رنگ های مختلف عرضه می شود. اما به دلیل مشکلاتی که ممکن است خرید اینترنتی لباس بخصوص لباس بچه گانه به همراه داشته باشد شاید همه از این نوع خرید استقبال نکنند. با این وجود در خرید لباس بچه گانه چه نکاتی را باید مورد توجه قرار دهیم؟

خرید لباس برای بچه ها
نکات مهم در خرید لباس بچه گانه


انتخاب لباس بچه گانه با سایز و اندازه مناسب

در خرید لباس مربوط به بچه ها، سایز لباس یکی از نکات مهم و کلیدی بوده و نیازمند دقت بیشتری است. اغلب دسته بندی لباس های بچه گانه بر حسب سن کودکان است که با توجه به این امر می توانید بسته به سن کودکتان لباس مناسب او را تهیه کنید، ولی برخی از کودکان نسبت به همسالان خود چثه ای بزرگ تر یا کوچکتری دارند، در این مواقع است که بایستی در خرید لباس برای بچه به سایز و اندازه کودک توجه نمود. لباس کودک در صورتی که تنگ باشد موجب آزار و اذیت او شده و در صورت گشاد بودن نیز زیر دست و پای کودک گیر کرده و مانع حرکت راحت کودک می شود. بنابراین با توجه به موارد مذکور اگر هنگام خرید لباس بچه گانه نمی توانید او را همراه خود ببرید، بهتر است برای خرید لباس مناسب با سایز کودک، یکی از لباس های او را همراه خود داشته باشید.

خرید لباس بچه گانه
خرید لباس بچه گانه با توجه به سایز کودک

 

رنگ لباس مناسب برای کودک

در هنگام خرید لباس بچه گانه، رنگ نیز می تواند تاثیرگذار باشد و والدین را در انتخاب رنگ مناسب به چالش بکشد. نکته اول در مورد رنگ لباس بچه گانه این است که نباید طبق باورهای کلیشه ای قدیمی، رنگ ها را به جنسیت کودک محدود کنیم و در انتخاب رنگ لباس کودک، ملاک را جنسیت کودک قرار دهیم.
از این رو نباید رنگ آبی را رنگ لباس پسرانه و در مقابل رنگ صورتی را مختص به لباس دخترانه بدانیم. بلکه در صورت پسند، دختر ها می توانند لباس های آبی به تن کنند و پسرها محدودیتی برای انتخاب لباس به رنگ صورتی ندارند. در کودکان بالای پنج سال می توانید مسئولیت انتخاب رنگ لباس کودک را به خودشان واگذار کنید.
بنابراین نباید در هنگام خرید لباس برای فرزندتان نظر خود را در مورد رنگ لباس به کودک تحمیل کنید، می بایست دست کودک را برای انتخاب و تجربه پوشیدن لباس هایی با رنگهای شاد و مورد علاقه اش باز بگذارید و تا جای ممکن سعی کنید لباس های رنگ مشکی برای کودکتان نخرید. زیرا پوشیدن لباس های رنگی و شاد می تواند روحیه بخش و انرژی دهنده باشد.

خرید لباس بچه گانه
انتخاب رنگهای شاد در خرید لباس های بچه گانه


راحتی لباس بچه گانه

راحتی لباس بچه گانه یک نکته مهم است. در خرید هر لباسی اعم از تیشرت، شلوار، کفش و ... برای کودک مهم است که لباس خریداری شده راحت باشد و کودک بتواند درون آن احساس راحتی نماید. به عنوان مثال ممکن است زیپ لباس، دکمه شلوار، گره کراوات، پیراهن یقه اسکی و مواردی مشابه در کودک باعث ایجاد احساس ناراحتی شود.
کودکان نوپا و نوزادان در صورت راحت نبودن لباس، احساس بد خود را با گریه ابراز می کنند. امتناع از پوشیدن لباس و جیغ و داد و گریه نیز نشانه های اعتراض و ناراحتی در کودکان بزرگتر است. بنابراین همواره در هنگام خرید لباس بچه گانه از کودکتان در مورد راحتی لباسش سوال کنید.

توجه به نکات مهم در خرید لباس بچه گانه
اهمیت انتخاب و خرید لباس راحت برای کودکان


استاندارد بودن جنس لباس

کودکان به اقتضای سنشان کنجکاو بوده و سعی در شناخت بیشتر دنیای اطرافشان دارند. آنها دوست دارند بازی کنند و مهارت های مختلف را بیاموزند، بنابراین یک لباس بی کیفیت و غیر استاندارد ممکن است در مسیر کشف دنیای رنگارنگ کودکانه، برای چندین بار نخ کش شده یا پاره شود.
از این جهت حتما پیش از خرید لباس بچه گانه، به جنس لباس مورد نظر دقت کافی داشته باشید. لباس کودک باید دارای پارچه و بافتی نرم و لطیف و دوختی محکم بوده و از برشی استاندارد برخوردار باشد. بنابراین لباس های بچه گانه چه زمستانی و چه تابستانی باید دارای کیفیت و مقاومت بالایی باشند.
همچنین نباید لباس های بچه گانه دارای بافتی زبر و آزار دهنده باشند، چون ممکن است یک لباس نامرغوب و بی کیفیت باعث آسیب به پوست حساس و نرم کودک شود و آن را دچار خارش، حساسیت و قرمزی کند.

خرید لباس بچه گانه مناسب
اهمیت خرید لباس با کیفیت برای بچه ها


انتخاب لباس متناسب با فصل

شما باید به عنوان والدین لباس مناسب هر فصل را برای کودک خود خریداری نمایید. بهتر است لباس های تابستانه کودک، از ویژگی هایی مانند لطافت، خنکی و راحتی و حس آزاد بودن برخوردار باشند و لباس های زمستانی نیز گرما بخش و پشمی.
برای پی بردن به جنس و الیاف مورد استفاده در لباس بهتر است به برچسب داخل لباس مراجعه کرده و آن را با دقت بخوانید. چون برخی لباس های تابستانه دارای جنس پلاستیکی هستند و گرما را جذب می کنند و برخی لباس های زمستانه نیز تنها در ظاهر گرم به نظر می رسند.
یکی از نکات دیگری که در خرید لباس زمستانی کودک باید مورد توجه قرار گیرد، خرید لباسی مانند کاپشن است که حتما باید اندازه آن کمی بزرگتر باشد تا بتوانید در زیر آن لباس های پشمی و گرم را به راحتی به کودک بپوشانید.

نکات مهم در خرید لباس بچه گانه
خرید لباس بچه گانه متناسب با فصول سال


توجه به قیمت لباس بچه گانه

اغلب لباس های بچه گانه از قیمت بالاتری برخوردارند. به همین دلیل بهتر است هنگام خرید لباس بچه گانه به این امر که واقعا لباس مورد نظر ارزش خریدن دارد یا نه؟ کیفیت و جنس آن مناسب است؟ می تواند از کودک در برابر سرما یا گرما محافظت نماید؟ توجه نمایید.
بایستی به یاد داشت که هر لباس گرانی حتما با کیفیت نیست! و هیچ قیمت ارزانی نیز بدون علت نیست. پس بنابراین پیش از اقدام به خرید قیمت های فروشگاههای مختلف را مقایسه نمایید و حتما در هنگام خرید نیز لباس را به طور کامل بررسی کنید.
همچنین به این دلیل که کودکان به سرعت رشد می کنند و لباسهایشان نیز به همین سرعت تنگ یا کوچک می شوند، بهتر است جهت صرفه جویی اقتصادی از فرصت های حراج و فروشگاهای دارای تخفیف و حراج های فصلی، لباس های بچه گانه ارزان تر خریداری نمایید.

خرید لباس بچه گانه با قیمت مناسب
خرید لباس بچه گانه با قیمت مناسب


احترام به سلیقه و انتخاب کودک

به کودک خود حق انتخاب بدهید. اجازه بدهید در انتخاب لباسهایش بخصوص در مورد رنگ و مدل آنها خودش تصمیم بگیرد. این امر علاوه بر تقویت مهارت انتخاب و تصمیم گیری در کودک، باعث عزت نفس و افزایش اعتماد به نفس کودک می شود. بچه ها معمولا علاقه خاصی به لباس های طرح دار بویژه لباسهایی با طرح های حیوانات و کارتونی دارند. همچنین پوشین لباسهای مناسبتی مثل لباس مخصوص شب یلدا با تم هندوانه نیز در سالهای اخیر رواج زیادی یافته است. بنابراین والدین بهتر است از علاقه مندی ها و سلایق فرزندان خود آگاه شده و خواست و نظر آنها را در انتخاب و خرید لباس های بچه گانه دخالت دهند.

نکات مهم خرید لباس بچه گانه
دادن حق انتخاب به کودک در انتخاب لباس


لباسی بخرید که کودک خودش بپوشد

برای کودکتان لباسی بخرید که کودک خودش بتواند آن را به راحتی بپوشد یا از تنش بیرون بیاورد. این هم می تواند باعث ایجاد حس مسئولیت پذیری در کودک شود بدین گونه که یاد می گیرد مسئولیت کارهای شخصی اش را عهده دار شود.


بنابراین در تهیه لباس های کودک به این نکات توجه کنید:

  • نداشتن دکمه های سفت و سخت، به طوری که به راحتی باز و بسته شوند.
  • تنگ نبودن لباس، تا کودک بتواند به سادگی آن را بپوشد.
  • گشاد نبودن لباس، تا به راحتی از تن کودک خارج نشود.
  • سفت و محکم نبودن زیپ لباس
  • نبودن دکمه ها در پشت لباس، برای سهولت در باز و بسته شدن توسط کودک.
  • خرید کفش هایی با بندهای چسبی، برای پوشیدن راحت تر
  • خرید لباس به صورت آنلاین و خرید اینترنتی

شاید خرید لباس از فروشگاه های آنلاین برای بسیاری از والدین در اولویت نباشد، آن هم بیشتر به این دلیل که تصور می کنند قادر به بررسی جنس و کیفیت لباس نیستند. یا اینکه به تصورشان نمی توانند سایز مناسب فرزندشان را تهیه کنند.
اما امروزه با رونق گرفتن فروشگاههای اینترنتی و خرید های آنلاین، هر کدام از این فروشگاه ها سعی دارند با استفاده از روش های خاص خود مشتریان زیادی را جذب کرده و رضایت آنها را به نحوی جلب نمایند. از این رو می توانید جهت خرید اینترنتی لباس، لباس مورد نظر خود را انتخاب کرده، قسمت بررسی محصول را مطالعه نمایید و نهایتا از نظرات و تجربیات ارائه شده توسط سایر کاربران و مشتریان استفاده کنید.
در بررسی محصول امکان بررسی مواردی از قبیل کشور تولید کننده، مشخصات لباس، جنس پارچه، میزان گرما و خنکی، نحوه شست و شو، اتو کشی و نکات دیگری نیز وجود دارد. ضمنا می توانید در این فروشگاه ها با انتخاب رنگ و سایز مناسب لباس برای کودک خود، تجربه خریدی متفاوت را بدست آورید. علاوه بر موارد مذکور، می توانید با خرید اینترنتی از فروشگاه های آنلاین، در وقت خود صرفه جویی کرده و به راحتی بدون اینکه نیاز به گشت و گذار در فروشگاه ها و خیابان های شلوغ را برای پیدا کردن لباس مورد نظر خود داشته باشید، لباس های متنوع با مدل ها و برندهای مختلف و در رنگ و سایزهای گوناگون را در فروشگاهای آنلاین به صورت یکجا مشاهده کرده و تهیه کنید.

خرید اینترنتی لباس بچه گانه
خرید اینترنتی لباس بچه گانه

 

 

مطلب مفید بود؟
7
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی