فیبروز ابرو چیست؟ مزایا و عوارض فیبروز ابرو

درباره فیبروز ابرو
امروزه روش‌های جدیدی برای فرم دهی به ابروها استفاده می‌شود که از جدیدترین آن‌ها فیبروز ابرو است. فیبروز ابرو بدین صورت است که یک متخصص ماهر با رنگ‌های طبیعی و با استفاده از دستگاه مخصوص به ابروها فرم می‌دهد که می‌تواند ظاهری زیباتر به چهره شما ببخشد. با روش فیبروز ابرو همراه ما باشید.

فیبروز ابرو چیست؟ مزایا و عوارض فیبروز ابرو

فیبروز ابرو روشی نیمه دائمی و جدید از آرایش و زیبایی ابرو است که با استفاده از سوزن‌های یک‌بار مصرف در لا‌به‌لای ابرو سایه و هاشورهایی ایجاد می‌کنند. کاربرد اصلی این روش برطرف کردن و از بین بردن نواقص ابرو با رنگ‌ها و طرح‌های خاص است. این نکته را باید در نظر داشته باشید که فیبروز ابرو روشی دائمی نیست و پس از گذشت مدتی از بین می‌رود. به همین علت اگر می‌خواهید به طور دائم ابروهایی زیبا و طبیعی داشته باشید باید از این روش استفاده کنید.

فیبروز ابرو چیست
فیبروز ابرو چیست

مراحل انجام فیبروز ابرو

فیبروز ابرو که امروزه بسیار هم طرفدار دارد و مخصوصا بسیاری از خانم‌هایی که علاقه زیادی به زیبایی و طبیعی بودن چهره‌شان دارند خواهان استفاده از این روش هستند. مراحل انجام فیبرو ابرو به این صورت است که ابتدا خطوط ابرو در بخش تاج ابرو کشیده می‌شود، سپس هر خط دو بار تمدید شده و سپس نوبت به رنگ‌ها می‌رسد. بعد از گذشت 4 دقیقه که ابروها رنگ گرفتند، بی‌حسی انجام می‌شود. توجه داشته باشید که تا چند روز قبل از اجرای فیبروز ابرو نباید ابرو‌هایتان را رنگ کنید، همچنین رنگی که استفاده می‌کنید نباید زیاد روشن باشد.

حال نوبت مرحله آرک ابرو است. در این مرحله آرک ابرو و دم ابرو ترسیم می‌شوند که برای کم رنگ نشدن تاتو با توجه به مدل ابرو معمولا باید ضخامت این قسمت‌ها دو برابر شود. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که این کار با توجه به نوع و رنگ پوست افراد انجام می‌شود که ممکن است چند مرحله به طول انجامد.

مراحل انجام فیبروز ابرو 
مراحل انجام فیبروز ابرو 

دستگاه مورد استفاده در فیبروز ابرو

در این روش برای سایه و هاشور ابرو از قلم میکروبلدینگ استفاده می‌شود که یک دستگاه قلمی است که با استفاده از دست تاتو کار ماهر به صورت هنرمندانه خطوط و نقاط طبیعی و ظریفی در ناحیه مشخص شده ایجاد می‌شود. طراحی ابرو در این روش کاملا با توجه به اجزای صورت انجام می‌شود، بنابراین در پایان می‌توانید حالتی طبیعی را مشاهده کنید. همچنین در این روش سوزن‌هایی که استفاده می‌شوند باید بعد از هر بار استفاده عوض شوند زیرا تاتو کاری در این ناحیه بسیار حساس بوده و باید تمامی نکات بهداشتی به خوبی رعایت شود. همچنین بعد از انجام این کار اگر احساس سوزش و یا حساسیت کردید حتما باید به پزشک متخصص خود مراجعه کنید.

نحوه فیبروز ابرو
دستگاه فیبروز ابرو

فیبروز ابرو مناسب چه کسانی است؟

این روش بیشتر مناسب افرادی است که تا به حال از روش تاتو برای ابروهایشان استفاده نکرده باشند. در صورتی که فردی از تاتو استفاده کرده باشد این روش مناسب نیست و انجام نخواهد شد زیرا این روش آنقدر ظریف است که ابروهای تاتو شده را نمی‌توان دیگر مشاهده کرد.

همچنین نکته دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این است که برای استفاده از این روش پوست فرد باید عاری از هر گونه آسیب و زخم باشد و اگر دچار زخم یا هر گونه مشکلی است باید تا زمان خوب شدن زخم‌ها صبر کنند.

فیبروز ابرو دخترانه
فیبروز ابرو مناسب چه کسانی است؟

انواع مدل‌های هاشور ابرو بر اساس روش فیبروز

در این روش، مدل‌های مختلف هاشور وجود دارد که با توجه به فرم ابرو و صورت شخص می‌توان یکی از این مدل‌ها را انتخاب کرد.

1. مدل هاشور spine-3

در این مدل هاشور که با نام تیغ ماهی هم شناخته می‌شود، نقطه ابتدایی هاشور روی انتهای ابرو قرار می‌گیرد و تمام قسمت‌های هاشور در جهت انتهایی ابرو زده می‌شود.

2. هاشور spine-5 

در این مدل هاشور که با نام ابروی آسیایی هم شناخته می‌شود، نقطه کانونی ابرو در قسمت پایینی ابرو، قوس ابرو و ابتدای ابرو قرار می‌گیرد.

3. هاشور spine-6

 در این مدل هاشور که با نام هاشور ابروی کلاسیک هم شناخته می‌شود، نقطه کانونی هاشور در قسمت پایینی ابرو‌ها قرار می‌گیرد و تمامی هاشورها در همین جهت قرار داده می‌شوند.

4. هاشور upper sooner 

در این مدل هاشور، نقطه کانونی هاشور در بالای ابرو قرار می‌گیرد و تمامی هاشورها در همین جهت زده می‌شوند.

انواع مدل‌های فیبروز ابرو
انواع مدل‌های فیبروز ابرو

مزایای فیبروز ابرو

  • فرم دادن به آرک ابروها
  • ایجاد تراکم بالا در ابروها 
  • پاک کردن آسان فیبروز 
  • دقت بیشتر به دلیل دستی بودن این روش
  • قرینه سازی ابروها
  • تغییر حالت دادن به فرم ابروها
  • فرم دادن به تاج ابروها
  • دادن حالت طبیعی و ظریف به ابروها
  • سوزش و درد کم 
  • ایجاد التهاب کم

معایب و ممنوعیت‌های فیبروز ابرو

افرادی که قبلا تاتو کرده‌اند به هیچ عنوان نمی‌توانند از این روش برای زیبا سازی ابروهای خود استفاده کنند. به دلیل آنکه در این این روش برای فشار دادن به دستگاه میکروبیلدینگ باید از دست استفاده شود و چون پس از گذشت چند دقیقه دست متخصصی که این کار را انجام می‌دهد خسته می‌شود، همین امر می‌تواند بر روی نتیجه کار تاثیر بگذارد. 
در برخی از مراکز رنگ‌های نامناسبی استفاده می‌شود که این امر کیفیت کار و همچنین ماندگاری آن را کم می‌کند. به همین علت بهتر است برای انجام این‌ کار به مراکزی مراجعه کنید که قابل اطمینان باشند.

مزایا و معایب فیبروز ابرو
مزایا و معایب فیبروز ابرو 

رنگ‌های مورد استفاده در فیبروز ابرو

رنگ‌هایی که در این روش استفاده می‌شوند از مواد معدنی تهیه و تولید می‌شوند. همچنین یکی از مزیت‌های این روش این است که در تولید آن از هیچ گونه فلزات سنگینی استفاده نمی‌شود. بنابراین به راحتی جذب پوست شده و ظاهری طبیعی برای فرد ایجاد می‌کند.

یکی از نگرانی‌های اصلی خانم‌ها در استتفاده از این روش این است که فکر می‌کنند ته رنگ‌هایی از این متد بر روی صورت‌شان باقی می‌ماند که هیچ جای نگرانی نیست و رنگ استفاده شده در این روش کامل و به راحتی از روی پوست پاک می‌شود. رنگ‌های استفاده شده در فیبروز ابرو کاملا طبیعی هستند و در آن‌ها هیچگونه مواد مضر مانند اکسید آهن، سرب و نیکل به کار نرفته است. پس با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

رنگ‌های مورد استفاده در فیبروز ابرو 
رنگ‌های مورد استفاده در فیبروز ابرو 

ماندگاری فیبروز ابرو

اگر نکات و اصول گفته شده توسط متخصص را به خوبی انجام دهید این روش تا 3 سال ماندگار است. اما عواملی در ماندگاری این متد نقش دارند که عبارت است از:

نوع پوست در ماندگاری فیبروز:

یکی از مهم‌ترین عوامل در ماندگاری هاشور ابرو، نوع پوست است. بنابراین هرچه پوست شخص چرب‌تر باشد ماندگاری هاشور ابرو نیز کمتر می‌شود، به همین علت بهتر است قبل از انجام اینکار برای ماندگاری بیشتر اسکراب (لایه برداری) صورت انجام دهید.

تغییر هورمون‌های بدن در ماندگاری فیبروز:

دوران بارداری، قاعدگی و شیردهی از جمله دوره‌هایی هستند که هورمون‌های بدن تغییر می‌کند و همین تغییرات بر روی ماندگاری هاشور ابرو تاثیر می‌گذارند. به همین علت انجام این کار را باید به زمانی غیر از این دوران موکول کنید.

عمق هاشور ابرو در ماندگاری فیبروز:

هرچه عمق هاشورها بیشتر شود ماندگاری آن افزایش پیدا می‌کند. بنابراین شخصی که قلم دستی میکروبیلدینگ را در دست دارد باید بسیار ماهر باشد.

ماندگاری فیبروز ابرو
ماندگاری فیبروز ابرو 

مراقبت‌های بعد از فیبروز ابرو

  • تا سه روز بعد از انجام فیبروز ابرو، به هیچ عنوان ابروهایتان را نشویید. 
  • از روز اول تا یک هفته بعد از انجام فیبروز ابرو از پماد ویتامین آ استفاده کنید و روزی 3 بار با استفاده از گوش پاک کن مقداری از آن را به ابروهای خود بزنید. 
  • در چند روز ابتدایی فیبروز ابرو ممکن است ابروهایتان بخارند و یا پوسته پوسته شوند. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان ابروهایتان را نخارانید و یا پوسته‌هایشان را نکنید. 
  • تا یک هفته بعد از انجام فیبروز ابرو به هیچ عنوان در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و از رفتن به سونا و استخر پرهیز کنید. 
  • از روز اول تا یک هفته بعد از انجام فیبروز ابرو از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده کنید تا روند بهبود فیبروز افزایش پیدا کند.
مراقبت بعد از فیبروز ابرو
مراقبت بعد از فیبروز ابرو

زمان ترمیم فیبروز ابرو

جلسه ترمیم فیبروز ابرو کاملا شبیه به جلسه اول است با این تفاوت که در جلسه ترمیم، زمان کمتری صرف می‌شود. اما باید توجه داشته باشید که طبق گفته‌های متخصص خود باید سر وقت برای ترمیم ابرو حاضر شوید و دیر نکنید.

زمان ترمیم فیبروز ابرو
زمان ترمیم فیبروز ابرو 

هزینه فیبروز ابرو چقدر است؟

هزینه فیبروز ابرو به عوامل مختلفی همچون مدل هاشور، دستگاه‌های مورد استفاده، کلینیک، متخصص و... بستگی دارد. بنابراین هزینه استفاده از این روش در هر کلینیک کمی متفاوت است. همچنین این روش به ترمیم نیاز داد که همین امر موجب می‌شود هزینه‌ای را دوباره پرداخت کنید.

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. در فیبروز چرا گاهی ابروها به خوبی رنگ نمی‌گیرند و میزان ماندگاری‌شان کم است؟

    این مشکل ممکن است به دلایل زیر اتفاق افتد: استفاده از مواد و رنگ نامرغوب، عدم مهارت کافی در انجام هاشور زدن و فیبروز ابرو، پوست چرب، تاثیر عدم بالانس هورمون‌های بدن، ابتلا به بیماری‌های خاص و سن متقاضی
  2. چه مدت زمانی طول می‌کشد که زخم فیبروز ابرو برطرف شود؟

    بلافاصله بعد از انجام فیبروز ابرو، فرایند بهبود زخم آغاز می‌شود. البته ممکن است تا چند روز بعد از انجام فیبروز ابرو دچار حساسیت پوستی، پوسته پوسته شدن، خارش و قرمزی شوید که این امری کاملا طبیعی است و بعد از مدتی با رعایت نکاتی که گفته شد این عوارض از بین خواهند رفت.
  3. علت ضخیم بودن بیش از اندازه و تیره بودن ابروها بعد از فیبروز چیست؟

    در ابتدای انجام این کار ممکن است ابروهای شما ضخیم‌تر و تیره‌تر از چیزی که تصورش را می‌کردید شوند که عموما بعد از گذشت حداقل یک هفته ابرو پوست انداخته و به تدریج رنگ و حالت طبیعی‌تری به خود خواهد گرفت. می‌توانید قبل از خواب از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید تا این روند سرعت بیشتری بگیرد.
  4. تا چه مدت بعد از انجام فیبروز ابرو می‌توان به فعالیت‌های روزمره پرداخت؟

    در دوره بهبود فیبروز ابرو باید بسیار مراقب ابروهای خود باشید و از فعالیت‌های شدید و ورزش‌های سنگین خودداری کنید و همچنین از حضور در معرض تابش مستقیم نور آفتاب هم خودداری کنید. به طور معمول دوره بهبودی کامل فیبروز ابرو بین 3 تا 10 روز است و زخم فیروز ابروها بعد از این مدت کاملا بهبود پیدا می‌کنند.
  5. تفاوت فیبروز ابرو با تاتو چیست؟

    در گذشته از جوهر به طور یکدست، غیر طبیعی و به هم پیوسته برای تزریق در زیر پوست استفاده می‌شد که اگر شخصی برای پاک کردن تاتو اقدام می‌کرد، این کار به سختی انجام می‌شد و در آخر هم مقداری از جوهر در زیر پوست باقی می‌ماند. اما در روش فیبروز و میکروبلیدینگ جوهر به سطح پوست تزریق می‌شود و عمق پوست را درگیر نمی‌کند به همین علت پاک کردن آن بسیار راحت‌تر است و معمولا هم مشکلی ایجاد نمی‌کند.
مطلب مفید بود؟
16
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی