قبل از خرید ساعت مچی این نکات را با دقت بخوانید

راهنمای خرید ساعت مچی
خرید ساعت مچی جزو خریدهای نسبتا سخت محسوب می‌شود زیرا مدل‌های مختلف و متنوعی از برندهای معتبر و گوناگون جهانی داریم که خرید را برای ما سخت‌تر می‌کند. در این مقاله تمام نکات مهمی که قبل از خرید ساعت مچی باید به آن توجه کنید را بررسی کردیم تا خرید خوب و رضایت بخشی داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید.

قبل از خرید ساعت مچی این نکات را با دقت بخوانید

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید ساعت مچی بخرید اما ندانید که چه ساعتی را باید انتخاب کنید یا شاید هم ساعت قبلی شما غیر قابل استفاده شده است و حال قصد خرید ساعتی جدید داشته باشید. در اینجا باید بدانید که برای خرید ساعت باید به ویژگی‌ها، مشخصات، عناصر سازنده و دیگر عوامل آن بسیار دقت کنید. 
شاید برایتان کمی پیچیده به نظر برسد اما اگر تمامی نکات را به خوبی رعایت کنید به راحتی می‌توانید ساعت ایده‌آل خود را انتخاب و خریداری کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم خرید ساعت مچی چه مردانه و چه زنانه آشنا کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

خرید ساعت مچی
قبل از خرید ساعت مچی این نکات را با دقت بخوانید

سه نوع اصلی ساعت مچی

  • آنالوگ 
  • دیجیتال
  • دیجیتال/آنالوگ
خرید ساعت مچی مردانه
انواع ساعت مچی

ساعت آنالوگ

عقربه‌ها و دقیقه‌های ساعت‌های آنالوگ با اعداد یونانی شماره گذاری شده‌اند. اینگونه ساعت‌ها برای قرارهای مهم و کارهای رسمی مناسب هستند. 

ساعت دیجیتال

ساعت‌های دیجیتال غیر رسمی هستند و این ساعت‌ها را در صفحه‌های LCD و LED می‌توانید مشاهده کنید. 

ساعت دیجیتال/آنالوگ

ساعت‌های دیجیتال/آنالوگ ساعت‌هایی کاربردی هستند که به صورت روزانه می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند اما برای کارهای رسمی مناسب نیستند.

خرید ساعت مچی مردانه
آشنایی با انواع ساعت مچی

انتخاب ساعت برای موقعیت‌های متفاوت

اینکه ساعت را برای چه موقعیت مکانی می‌خواهید تهیه کنید بسیار مهم است و در انتخاب طرح ساعت نقش مهمی دارد. به طور کلی باید با توجه به استایل خود ساعتی را انتخاب کنید که طرح و مدل آن به موقعیت مکانی شما بیاید.
اگر قصد دارید ساعت را برای شنا کردن و دویدن استفاده کنید یا اگر می‌خواهید وضعیت نوار قلب‌تان را به شما نشان دهد باید ساعت ورزشی تهیه کنید. 
اگر قرارهای رسمی دارید و یا برای محل کار می‌خواهید ساعت انتخاب کنید باید به سراغ ساعت‌های رسمی و کلاسیک بروید. 
اگر قصد دارید به طور روزانه ساعت دست کنید باید به سراغ ساعت‌های غیر رسمی بروید که به لباس‌تان بیاید. البته این را در نظر داشته باشید که ساعت‌های غیر رسمی برای ست کردن با لباس‌های محل کار مناسب نیستند.

خرید ساعت مچی زنانه
انتخاب مناسب ساعت برای موقعیت‌های مختلف

نکات مهم در خرید ساعت مچی

  • مشورت و پرس و جو از دوستان در رابطه با ساعت

از دوستان و خانواده خود پرس و جو کنید که چه ساعتی را تا به حال داشته‌اند که از آن راضی بوده‌اند و ماندگاری خوبی برایشان داشته است. 

  • انتخاب ساعت با توجه به سابقه شرکت برند ساز

هر برند ساعت‌هایی ساده و لوکس تولید می‌کند که باید با توجه به بودجه خود محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید. تا به حال شرکت‌های زیادی در این عرصه فعالیت داشته‌اند به همین علت انتحاب ساعت خاص و برند می‌تواند کمی دشوار باشد.

قبل از خرید ساعت مچی این نکات را با دقت بخوانید
انتخاب ساعت با توجه به سابقه برند آن
  • یافتن اطلاعات از ساعت با سرچ در گوگل

اگر ساعتی مد نظرتان است، برند آن را در اینترنت جستجو کنید و تمامی نکات مربوط به ساعت را دقیق مطالعه کنید. 

  • بررسی مشخصات ساعت

قبل از خرید ساعت، مشخصات آن را بررسی کنید تا با تمامی ویژگی‌های ساعت آشنا شوید.

نکات خرید ساعت مچی
بررسی مشخصات ساعت
  • خودتان ساعت‌تان را انتخاب کنید

ساعتی که انتخاب می‌کنید باید با توجه به علایق و سلیقه خود خریداری کنید. این به این علت است که ساعت مچی شخصیت نشان‌گر بخشی از شخصیت شماست.

  • قبل از خرید، نوع ساعت مچی را مشخص کنید

سبک زندگی شما بر روی مدل ساعت مچی تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال شغل شما به صورتی است که نیاز دارید ساعت مچی‌تان چراغ داشته باشد تا بتوانید ساعت را به خوبی ببینید و یا شغلی رسمی دارید و باید برای آن ساعتی رسمی تهیه کنید. اگر یک مدیر هستید باید ساعت مچی بند چرمی انتخاب کنید و اگر هم ورزشکار هستید به سراغ ساعت‌های دیجیتال بروید. 

خرید ساعت مچی
قبل از خرید، نوع ساعت مچی را مشخص کنید
  • شکل ساعت مچی

ساعت‌ها یا گرد و یا مستطیل هستند. به طور کلی ساعت‌های مچی گرد نشان دهنده انعطاف پذیری شخصیت شما هستند و ساعت‌های مچی مستطیلی نشان دهنده شخصیت منضبط شما می‌باشند. بنابراین قبل از خرید ساعت مچی به این موضوع هم به خوبی دقت کنید.

  • اندازه صفحه ساعت مچی

قبل از انتخاب ساعت مچی به اندازه صفحه آن دقت کنید. صفحات بزرگ برای استایل‌های رسمی و نیمه رسمی مناسب نیستند. برای اینگونه مراسم‌ها ساعت‌های کلاسیک کاسیو می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگر از اینگونه ساعت‌ها استفاده کرده باشید می‌دانید که ساعت‌های کاسیو صفحات کوچکتری نسبت به ساعت‌های اسپرت دارند. 
البته میزان راحتی شما و دستتان هم به این موضوع ربط دارد و اگر با صفحات کوچک‌تر راحت‌تر هستید بهترین انتخاب برای شما ساعت‌های کاسیو کلاسیک هستند که جزو پر فروش‌ترین ساعت‌ها قرار دارند.

پرفروش ترین ساعت مچی در ایران
اندازه صفحه ساعت مچی
  • رنگ ساعت مچی 

ساعت‌های مچی در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. اغلب ساعت‌های مچی که بند فلزی دارند یا دارای بند نقره‌ای یا بند طلایی هستند. برخی از این بندها را می‌توانید در بیاورید و با بندهای چرم جایگزین کنید. بنابراین حتما به تطابق رنگ صفحه با بند ساعت بسیار دقت کنید تا با یکدیگر هماهنگ باشد.

  • جنس صفحه ساعت مچی

یکی از نکات مهمی که قبل از خرید ساعت مچی باید به آن دقت داشته باشید جنس صفحه ساعت مچی است. صفحات تمامی ساعت‌های مچی یا پلاستیک و تلق و یا از شیشه و کریستال می‌باشند. اگر شما قصد خرید ساعت مچی با صفحه پلاستیک و تلقی را دارید باید بدانید که این صفحات زود خط میوفتند. همچنین ساعت‌های صفحه شیشه‌ای هم زود می‌شکنند اما در برابر خط و خش مقاوم‌تر هستند. بهترین نوع صفحه ساعت، صفحات کریستالی هستند که هم ضد ضربه و هم ضد خش و ضد ساییدگی می‌باشند. البته این ساعت‌ها گران‌تر از باقی ساعت‌ها هستند.

راهنمای خرید ساعت مچی اصل
راهنمای خرید ساعت مچی اصل
  • طول عمر ساعت

تیتانیوم، آلومینیوم و استیل مواد تشکیل دهنده قاب و بدنه ساعت هستند. شما با توجه به علایق خود می‌توانید ساعت مورد نظرتان را انتخاب کنید. البته نحوه نگهداری هر کدام از آن‌ها نیز متفاوت است. به طور کلی تیتانیوم از همگی آن‌ها قوی‌تر است و دیرتر خراب می‌شود. 
آلومینیوم بیشتر در ساعت‌های سوئیسی به کار رفته است اما همگی این ساعت‌ها نسبت به مواد شوینده، کرم‌های ضد آفتاب و کرم‌های دست حساس هستند.

  • ضد آب بودن ساعت

ضد آب بودن ساعت یکی از نکات مهمی است که باید به آن دقت داشته باشید. ضد آب بودن ساعت به آن معنا نیست که آن را می‌توانید با خود به حمام ببرید و یا شنا کنید. البته اگر قصد این کارها را دارید باید ساعتی را انتخاب کنید که این ویژگی‌ها را داشته باشد. 

نکات خرید ساعت مچی
ضد آب بودن ساعت

قیمت ساعت به چه چیزی بستگی دارد؟ 

دو عنصر مهمی که روی قیمت ساعت تاثیر گذار است خود ساعت و جنس بدنه آن است. همچنین برند و استایل ساعت هم موجب تغییر قیمت ساعت می‌شود. همانطور که گفته شد بند ساعت از جنس‌های تیتانیوم، طلا، نقره و پلاتینیوم ساخته می‌شود که این امر بر روی قیمت تاثیر گذار است. 
گران قیمت‌ترین ساعت، در میان انواع ساعت‌ها ساعت کوارتز است که ساعتی سنتی است و جزو دقیق‌ترین نوع ساعت‌ها محسوب می‌شود.

قیمت ساعت مچی
قیمت ساعت مچی به چه عواملی بستگی دارد؟

 

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی