چطور یک عطر خوب خرید کنم

راهنمای خرید عطر خوب
استفاده از عطر و ادکلن با رایحه‌های خوشبو و مناسب می‌تواند نظر هر کسی را جلب کند اما باید توجه داشته باشید که انتخاب عطر مناسب با رایحه‌ای خوشبو کار چندان آسانی نیست و حتما باید به نکات مهمی که برای خرید لازم است توجه کنید. در این مقاله از بازارگیت نکات مهم خرید عطر مناسب را بررسی کرده‌ایم.

چطور یک عطر خوب خرید کنم

همانطور که می‌دانید پوشیدن لباس زیبا می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد اما انتخاب یک عطر مناسب در کنار آن بسیار مهم است زیرا بر روی استایل و شخصیت شما نیز تاثیر می‌گذارد و می‌تواند نظر اطرافیان را به شما جلب کند. بنابراین می‌توانیم بگوییم که یک عطر خوش رایحه، به اندازه یک دست لباس شیک نه تنها اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد بلکه موجب خاص‌تر دیده شدن شما در جمع می‌شود. برای انتخاب عطر باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید یک عطر فوق‌العاده برای خود خریداری کنید. 
در این مقاله شما را با نکاتی که برای انتخاب عطر و ادکلن مناسب باید رعایت کنید آشنا می‌کنیم.

راهنمای خرید عطر و ادکلن
چطور یک عطر خوب خرید کنم

چرا عطر می‌زنیم؟ 

هنگامی که عطری با رایحه مناسب هر فصل، موقعیت مکانی، روحیه، شخصیت و نوع پوست خود انتخاب می‌کنید، نه تنها فردی خوش پوش و خوش بو جلوه می‌کنید بلکه از نگاه اطرافیان خود بسیار خاص می‌شوید. طبق تحقیقات انجام گرفته یکی از معیارهای مهم آقایان و خانم‌ها برای انتخاب همدیگر، تمیزی و استشمام رایحه خوش از آن‌ها است.
بنابراین به طور کلی انتخاب یک عطر خوب و خوش بو برای هر مرد و زنی مهم می‌باشد و باید سعی کنند که عطر مورد نظر خود را با دقت انتخاب کنند.

راهنمای خرید عطر و ادکلن زنانه
چرا عطر می‌زنیم؟ 

وقتی از عطر حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم؟ 

پرفیوم یا همان عطر ترکیبی پیچیده از تثبیت کننده‌ها، اسانس‌ها، ترکیبات معطر و حلال‌ها است که به صورت شیمیایی و مصنوعی انجام می‌شود. در حالی که از زمان تمدن نخست استفاده از مواد خوشبو کننده طبیعی مرسوم شد اما در حال حاضر این روش تهیه عطر از اواخر قرن نوزدهم میلادی آغاز شده است. گفتنی است حدود 30 درصد ترکیبات عطر را عصاره‌های روغنی تشکیل داده است و همین امر موجب افزایش دوام عطر نسبت به ادکلن شده است. اما به طوری کلی آقایان به جای استفاده از عطر ترجیح می‌دهند از ادکلن‌هایی استفاده کنند که عصاره روغن کمتری دارد و در نتیجه قیمت کمتر و رایحه ملایم‌تری نیز دارند.

مشخصات ادکلن خوب
معرفی انواع عطر

معرفی انواع عطر

  • عطرهای خطی و غیر خطی

برخی رایحه‌های اولیه پس از اسپری کردن تا زمان شستشو باقی می‌مانند. به این نوع عطرها، عطرهای خطی می‌گویند. دیگر عطرهایی که با نام عطر غیر خطی شناخته می‌شوند رایحه آن‌ها پس از گذشت چند ساعت از بین می‌روند. 

  • عطر طراحی شده

بیشتر عطرهایی که در فروشگاه‌های معتبر مشاهده می‌کنید توسط شرکت‌های شانل، آرمانی، باربری و... تولید می‌شوند. اینگونه عطرها به صورت انبوه تولید شده و برای استفاده مخاطبان زیادی روانه بازار می‌شوند. اینگونه عطرها با مواد ارزان‌تری تولید می‌شوند تا مصرف کننده مبلغ کمتری را پرداخت کند. 

خرید عطر مردانه خوب
انواع عطر

عطرهای لوکس، کمیاب و دست ساز

این عطرها با کیفیت بالاتر و مواد گران قیمت‌تری تولید می‌شوند. عطرهای دست ساز توسط هنرمندان این صنعت برای مشتریانی که می‌خواهند متمایز و منحصر به فرد باشند ساخته می‌شوند.

  • ادوپرفیوم

این عطرها برای کسانی که به دلیل آلرژی و یا میگرن نمی‌توانند از عطرهای پرفیوم استفاده کنند مناسب است. عطرهای ادوپرفیوم حاوی میزان عصاره‌های روغنی ملایم‌تری است و تا حدودی دوام عطرها را نیز دارد. اگر شما فردی هستید که می‌خواهید در طول روز بوی عطر بدهید پرفیوم و ادوپرفیوم برای شما انتخاب مناسب‌تری می‌باشد.

خرید عطر زنانه خوب
انواع عطر
  • ادوتویلت

آب معطر یا ادوتویلت به دلیل میزان بالا بودن الکل ان و کمتر بودن مقدار اسانس‌های روغنی نسبت به ادوپرفیوم‌ها سبک‌تر هستند و بوی ملایم‌تری نیز تولید می‌کنند. در زمان تولید ادوتویلت‌ها بر روی نت‌های ابتدایی آن بیشتر دقت شده به همین علت به دلیل سبک‌تر بودن ادوتویلت‌ها نسبت به ادوپرفیوم برای جلسات رسمی و محیط کاری مناسب هستند.

  • عطرهای آرتیزانی

عطرهای آرتیزانی به عطرهایی گفته می‌شوند که محصول شرکت‌های کوچک هستند و بیشتر بر روی فروش آنلاین و محلی تکیه دارند. صاحب این عطر معمولا یک نفر با تعداد کارکنانی کم است. از برندهای محبوب عطرهای آرتیزان می‌توان به BYREDO اشاره کرد.

راهنمای خرید عطرهای آرتیزانی
عطرهای آرتیزانی

راهنمای انتخاب یک عطر خوب

  • انتخاب عطر مناسب با توجه به نوع پوست

نوع پوست در انتخاب عطر مناسب نقشی اساسی دارد و باید به آن دقت شود. 
پوست چرب و مرطوب
اگر پوست چرب و مرطوبی دارید باید بدانید که چربی روی پوست می‌تواند رایحه اصلی عطر را تغییر دهد. به طور کلی چربی و رطوبت پوست با عطر ترکیب می‌شود و در کنار ماندگار کردن بوی عطر موجب تغییر بوی آن هم می‌شود. بهترین انتخاب برای اینگونه پوست‌ها عطرهای میوه‌ای، گلی و ملایم است. 

پوست خشک
اینگونه افراد لذت چندانی از رایحه عطر و ادکلن خود نمی‌برند زیرا به دلیل خشک بودن پوست الکل به خوبی روی پوست نمی‌شیند و همچنین موجب خشک‌تر شدن پوست هم می‌شود. مشکل دیگری هم که برای این پوست‌ها وجود دارد در صورت استفاده از عطرهای قوی‌تر پوست خشک آلرژی پیدا می‌کند و کهیر می‌زند.

انتخاب عطر مناسب با توجه به نوع پوست
انتخاب عطر مناسب با توجه به نوع پوست

راهنمای انتخاب عطر مناسب آقایان با توجه به تیپ شخصیتی

در ابتدا باید بدانید که تنها شما هستید که با توجه به شرایط شغلی، موقعیت مکانی، شرایط آب و هوایی، محل زندگی و... می‌توانید تشخیص دهید که چه نوع عطری با کدام رایحه مناسب شما می‌باشد. همچنین به جز اشخاص درجه یک، همسر و دوستان نزدیکتان اجازه ندهید که کسی عطری را به شما تحمیل کند. بهترین روش برای انتخاب عطر، توجه به بوی بدن و نوع پوست است.
طبق تحقیقات کارشناسان اولین موردی که در زمان انتخاب عطر مردانه باید به آن دقت داشته باشید شخصیت‌تان است. بنابراین اگر فردی درون‌گرا هستید، به جای عطرهای میوه‌ای، رایحه گل و وانیلی بهتر است به سراغ عطرهایی بر پایه مشک و عنبر بروید.
مردانی که اهل جنب و جوش و ورزش هستند باید به سراغ عطرهای سبز که در ترکیبات‌شان عصاره گیاهان سبز مانند لیمو، ماندارین و پرتقال به کار رفته بروند. 

نکات مهم در خرید عطر و ادکلن
راهنمای انتخاب عطر مناسب 

راهنمای کلی آقایان برای خرید عطر

  • برای مردان عاشق پیشه و جذاب بهترین انتخاب عطرهایی با رایحه گل و رایحه میوه‌ای می‌باشد. 
  • اگر رئیس موسسه بزرگ یا یک شرکت هستید و قصد دارید فردی جدی جلوه کنید باید به سراغ عطرهایی با بوی چرم که معمولا با رایحه توتون و عسل هستند بروید. 
  • مردانی که اهل مهمانی و شب نشینی هستند باید به سراغ عطرهای لایه لایه بروند تا به مرور زمان نت‌های عطر به نمایش در آید. 
  • اگر کارمند هستید و به همراه همکاران خود در یک اتاق فعالیت می‌کنید به هیچ عنوان به سراغ عطرهای سنگین با بوی عود و مشک نروید، بهترین انتخاب برای شما ادوتویلت‌ها هستند. 
  • اگر در محل گرم و مرطوبی زندگی می‌کنید بهترین انتخاب برای شما عطرهای سبک و خنک هستند. 
  • در فصل زمستان هم عطرهای گرم و شیرین با رایحه چرم، چوب و میوه انتخاب مناسبی می‌باشند.
خرید ادکلن اورجینال
راهنمای انتخاب عطر مناسب آقایان با توجه به تیپ شخصیتی

نکات مهم برای خرید عطر مناسب

  1. در زمان خرید عجله نکنید، همیشه انتخاب اول بهترین انتخاب نیست. 
  2. به سراغ فروشگاه‌های بزرگ عطر بروید. 
  3. از انتخاب عطر بر اساس کارت‌هایی که فروشگاه‌ها برای تست ارائه می‌کنند خودداری کنید زیرا در این صورت شما تنها نت‌های بالای عطر را بو کرده‌اید. 
  4. مقداری عطر را روی مچ دست خود، نزیک به نبض‌تان اسپری کنید و دقت داشته باشید که مچ دست خشک باشد. 
  5. پش از هر بار بوییدن عطر مقداری دانه قهوه که همیشه در عطر فروشی‌ها موجود هستند را بو کنید تا بوهای داخل بینی شما از بین بروند و به راحتی بتوانید عطر بعدی را تست کنید. 
  6. عطر را روی لباس خود اسپری نکنید زیرا عطر با روغن پوست شما ترکیب نمی‌شود و نمی‌توانید تمام نت‌های عطر را بو کنید. 
  7. عطر را تنها بر روی پشت گوش، پوست پشت زانو، روی پرده و مچ دست اسپری کنید و از اسپری کردن بر روی لباس خودداری کنید. 
  8. برای انتخاب عطر مناسب باید تمام نت‌های آن را بو کنید و برای انجام این کار شما به حداقل 45 دقیقه وقت نیاز دارید تا بتوانید تمام نت‌های عطر را بو کنید. 
  9. توجه داشته باشید که عطرها نشان دهنده شخصیت شما هستند به همین علت فورا یک مدل عطر را انتخاب نکنید.
نکات مهم برای خرید عطر مناسب
نکات مهم برای خرید عطر مناسب

راهنمای انتخاب عطر مناسب با توجه به قیمت

قیمت بالاتر، لزوما به معنای بهتر بودن عطر نیست. در طی 100 سال گذشته عطرهایی که با فرمولاسیون ارزان قیمت تهیه شده بودند نسبت به عطرهای گران قیمت بهتر بودند. 
یکی از مهم‌ترین عناصری که در قیمت عطر تاثیر می‌گذارد میزان کنسانتره یا روغن موجود در آن است. اما عطرهایی که هزینه بالاتری دارند به دلیل برند بودن آن است.

کدام بطری معطر را بخرید؟ 

عطرها در اندازه‌های مختلفی وجود دارند اما به طور کلی از 1 انس تا 3.4 انس یا حتی بطری‌های بزرگ هم وجود دارند. اگر عطری جدید را می‌خواهید امتحان کنید بهتر است به سراغ بطری‌های کوچک در قالب میل‌های کمتری بروید تا هزینه کمتری پرداخت کنید.

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی