10 نکته مهم و ضروری که برای خرید لباس راحتی خانه باید بدانید

راهنمای خرید لباس راحتی
احتمالا به نظر شما انتخاب و خرید لباس راحتی خانه بسیار راحت است اما در این مقاله قصد داریم که به شما بگوییم که اگر چندین نکته مهم را هنگام انتخاب لباس راحتی خود در نظر نگیرید در آن لباس احساس راحتی و آرامش نخواهید کرد. پس همراه ما باشید تا نکات خرید لباس راحتی کودکان و بزرگسالان را با هم بررسی کنیم.

10 نکته مهم و ضروری که برای خرید لباس راحتی خانه باید بدانید

لباس راحتی از دسته لباس‌هایی است که هنگامی که در منزل هستیم برای راحتی وارامش هرچه بیشتر این مدل لباس‌ها را می‌پوشیم. بنابراین باید لباس راحتی مناسبی را انتخاب کنید که جنس و پارچه خوب و مرغوبی داشته باشد تا در آن احساس راحتی کامل بکنید.
همچنین فرزندان شما هم به دلیل فعالیت‌هایی که در خانه دارند باید لباس‌های راحتی با کیفیت بپوشند به طوری هیچ حس بد و کلافه کننده‌ای در ان لباس‌ها نداشته باشند.

در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهمی که در زمان خرید لباس راحتی برای کودکان و بزرگ‌سالان باید رعایت کنید آشنا کنیم.

مدل لباس راحتی
10 نکته مهم و ضروری که برای خرید لباس راحتی خانه باید بدانید

نکات مهم در خرید لباس راحتی برای نوزاد

در ابتدا به سراغ برسی نکات مهم در انتخاب لباس راحتی برای نوزادان می‌رویم:

1. جنس لباس راحتی نوزاد

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در انتخاب لباس راحتی برای نوزادان باید در نظر داشته باشید جنس لباس نوزاد است. به طور کلی خرید لباس برای نوزادان با خرید لباس برای بزرگسالان بسیار متفاوت است زیرا نوزادان نمی‌توانند در هر لباسی احساس راحتی کنند زیرا تحمل نوزادان به اندازه افراد بزرگسال نیست، به همین دلیل زیبایی لباس برای نوزاد چندان مهم نیست. بنابراین شما باید زیبایی را آخرین فاکتور قرار دهید و قبل از همه به دنبال جنس لباس خوب برای فرزندتان بگردید. به دلیل آن که پوست نوزاد لطیف و حساس است باید به دنبال لباس‌های نخی که ایجاد حساسیت نمی‌کنند بگردید.

اگر شما برای کودک‌تان لباس راحتی که با الیاف پلاستیکی و مصنوعی تولید شده است تهیه کنید، موجب عرق کردن و عرق سوز شدن کودک‌تان شود.
نکته مهم: در کنار تمامی لباس‌ها برچسبی قرار دارد که مشخصات پارچه لباس را روی آن نوشته است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید جنس لباس است. لباس نوزاد یا باید صد در صد کتان و یا باید درصد بالایی از آن را کتان تشکیل داده باشد. علاوه بر این موضوع حتما قبل از استفاده یک بار لباس راحتی نوزادان را بشوئید. 

لباس راحتی خونگی
جنس لباس نوزاد

2. انتخاب رنگ لباس راحتی نوزاد

رنگ لباس نوزاد باید روشن و شاد باشد زیرا به راحتی می‌توانید کثیفی و آلودگی را روی آن‌ها تشخیص دهید. علاوه بر این موضوع رنگ‌های تند می‌توانند نوزاد را کلافه کنند بنابراین شما باید به سراغ لباس‌هایی با رنگ‌های لیمویی، سبز روشن، آبی، صورتی و سفید بروید.

3. انتخاب مدل لباس راحتی برای نوزاد

مدل لباس راحتی نوزاد هر چقدر ساده‌تر باشد بهتر است. بنابراین باید به سراغ لباس‌هایی که دکمه زیپ یا اضافات دیگری ندارند بروید. همچنین اگر قصد خرید لباس راحتی دکمه‌دار را دارید باید به سراغ لباس‌های دکمه‌ای که دکمه‌های بسیار ظریفی دارند بروید. همچنین لباس باید به اندازه کافی دکمه داشته باشد تا به راحتی بتوانید لباس را از تن کودک در بیاورید یا به تن او بپوشانید.

توجه داشته باشید که لباس‌های نوزادی که دکمه در جلوی آن‌ها قرار گرفته بهتر از لباس‌هایی است که دکمه در پشت آن‌هاست. همچنین باید بدانید که لباس نباید به تن نوزاد بچسبد و یا کشی باشد. همچنین یقه نیز نباید به گردن نوزاد بچسبد و نباید زیاد تنگ باشد.

خرید لباس راحتی نوزاد
مدل لباس راحتی نوزاد

4. اندازه مناسب لباس راحتی نوزادان

همانطور که می‌دانید لباس‌های تنگ به بدن نوزاد می‌چسبند و او را اذیت می‌کنند و همچنین لباس‌های بسیار گشاد هم از تن او آویزان می‌شوند و می‌توانند جلوی حرکت نوزاد را بگیرند. بنابراین شما باید به سراغ لباس‌هایی بروید که دقیقاً اندازه نوزاد باشد. همچنین آستین لباس باید کمی گشاد و راحت باشد. باید شما توجه داشته باشید که آستین لباس نوزاد نباید کشبافت باشد زیرا نوزاد را آزار خواهد داد. همچنین اگر نوزاد چهار دست و پا راه می‌رود باید لباسی بخرید که پاچه شلوارش بلند باشد تا زانوهای نوزاد در زمان حرکت آسیب نبیند و خراشی بر ندارد.

5. نحوه شستشوی لباس راحتی نوزادان

برای شستن لباس نوزاد باید از شوینده‌های ملایم استفاده کنید زیرا شوینده‌های قوی می‌توانند موجب آسیب زدن به پوست نوزاد شوند. به طور کلی شما می‌توانید از صابونی که ترکیبات آزاردهنده‌ای ندارد برای شستشوی لباس راحتی نوزاد استفاده کنید اما به دلیل آن که خاصیت قلیایی صابون از مواد شوینده کمتر است قدرت تمیز کنندگی کمتری دارد.

نکات مهم دیگری که باید در زمان خرید لباس نوزاد با آنها دقت کنید

  • نوزاد در هر فصل به کلاه نیاز دارد تا از سرش محافظت شود. در فصل تابستان شما باید از کلاه‌های نخی و در فصل زمستان از کلاه‌های ضخیم‌تر استفاده کنید.
  • در روزهای اول تولد کودک بهتر است که از دستکش و جوراب برای گرم نگه داشتن نوزاد استفاده کنید. علاوه بر این موضوع به دلیل آن که ناخن‌های نوزاد بلند است دستکش این اجازه را نمی‌دهد که کودک صورت خود را چنگ بزند
راهنمای خرید لباس راحتی
نکات مهم دیگری که باید در زمان خرید لباس نوزاد با آنها دقت کنید

نکات مهم در خرید لباس راحتی کودکان

بعد از نوزادان نوبت به نکات مهم در خرید لباس راحتی برای کودکان و نوجوانان می‌رسد که با هم بررسی می‌کنیم:

1. جنس لباس راحتی کودکان

در زمان انتخاب لباس راحتی دخترانه و لباس راحتی پسرانه اولین فاکتوری که باید در نظر داشته باشید جنس لباس است. زیرا لباس کودک باید نرم و لطیف باشد. به طور کلی کودکان از لباس‌هایی که ضخیم و زبر هستند بیزارند. بنابراین شما باید به سراغ لباس‌های لطیفی که پوست کودک را اذیت نمی‌کند بروید. لباس‌هایی که با پارچه‌های نخی تولید شده‌اند و بسیار لطیف هستند و با پوست کودکان کاملا سازگاراند.

2. دقت به درزهای لباس راحتی کودکان

در زمان خرید لباس کودک باید به درزها و دوخت لباس دقت داشته باشید. لباس‌هایی که درز آن‌ها محکم نیست و دوخت نامناسبی دارند از کیفیت و ماندگاری کمی برخوردارند و بعد از چند بار استفاده قابلیت استفاده شدن خود را از دست می‌دهند.

ست لباس راحتی خونه
دقت به درزهای لباس راحتی کودک

3. دقت به انتخاب رنگ لباس راحتی برای کودکان

کودکان نمی‌توانند مانند بزرگترها مدام به تمیزی لباس خود دقت کنند بنابراین اگر قصد دارید که لباسی برای کودک خود تهیه کنید باید به سراغ لباس‌هایی که رنگ تیره‌تری دارند و یا طرح‌های شلوغی بر روی آن‌ها چاپ شده است بروید زیرا در این لباس‌ها لکه‌ها کمتر به چشم می‌خورد.

4. انتخاب مدل لباس راحتی کودکان

در زمان انتخاب لباس راحتی دخترانه و لباس راحتی پسرانه شما باید به سراغ لباس‌هایی بروید که پوشیدنش برای کودک راحت‌تر است. برای انجام این کار باید از خرید لباس‌هایی که دکمه زیاد و یقه‌ای تنگ دارند خودداری کنید و به جای آن‌ها از لباس‌هایی که زیپ‌دار، کمر کش و یقه آزاد دارند استفاده کنید. 
توجه داشته باشید که در زمان خرید لباس کودکان باید لباسی را انتخاب کنید که کودک بدون کمک شما بتواند آن لباس را عوض کند با توجه به این موضوع برای انتخاب شلوار هم باید به سراغ شلوارهایی بروید که کمر آن‌ها با کش قابل تغییر سایز باشد.

نکات مهم در خرید لباس
انتخاب لباس راحتی مناسب برای خانه

5. انتخاب سایز مناسب برای لباس راحتی کودکان و نوجوانان

همان طور که می‌دانید همراه بردن فرزند با خود برای خرید لباس بسیار دشوار است بنابراین بهتر است که قبل از خرید لباس راحتی بچه‌گانه تمامی سایزهای او را یادداشت کرده و با خیال راحت به خرید بروید. البته در زمان خرید با فروشنده در رابطه با تعویض احتمالی لباس حتما صحبت کنید.

سایز مناسب لباس راحتی کودکان
سایز مناسب لباس راحتی کودکان

نکات مهم هنگام خرید لباس راحتی بزرگسالان

حال که تمام نکات مهم خرید لباس راحتی نوزادان، کودکان و نوجوانان را گفتیم، نوبت به لباس راحتی بزرگسالان می‌رسد. با ادامه همراه ما باشید:

1. ویژگی شلوار راحتی بزرگسالان

شما برای انتخاب شلوار راحتی باید پارامترهایی را در نظر داشته باشید. شلوار راحتی که برای خانه در نظر می‌گیرید باید به شما احساس راحتی و آرامش بدهد برای آن که این احساس را داشته باشید باید به جنس پارچه شلوار راحتی خود دقت داشته باشید زیرا هر شلواری با هر جنسی نمی‌تواند برای شما مناسب باشد. در بازار برای خانم‌ها انواع شلوارهای راحتی مانند شلوار گشاد، شلوار دامنی، شلوار سند بادی و دامن شلواری وجود دارد که خانم‌ها با توجه به علایق خود می‌توانند این شلوارها را تهیه کنند.

 مدل لباس توی خانه
ویژگی شلوار راحتی بزرگسالان

2. انتخاب طرح و رنگ لباس راحتی برای بزرگسالان

شما در زمان خرید لباس راحتی زنانه و لباس راحتی مردانه باید به رنگ و طرح لباس دقت داشته باشید. هنگامی که شما به سراغ خرید لباس راحتی می‌روید باید لباس‌هایی با رنگ‌های ساده و طرح‌های ساده را انتخاب کنید و همچنین باید به سراغ لباس‌هایی بروید که با رنگ پوست شما سازگارتر هستند. علاوه بر این موضوع لباس‌های راحتی که رنگ‌های قوی و پر انرژی دارند برای استفاده در خانه مناسب‌تر هستند زیرا این امکان را به شما می‌دهند تا در طول روز پر انرژی‌تر باقی بمانید. 

خرید لباس راحتی
انتخاب طرح و رنگ مناسب برای لباس راحتی بزرگسالان

3. قیمت لباس راحتی بزرگسالان

به طور کلی قیمت بالای لباس نشان دهنده جنس خوب لباس است بنابراین اگر شما قصد صرفه جویی در هزینه‌های خود را دارید باید در زمان خرید از کیفیت لباس اطمینان حاصل کنید و بعد با توجه به اطلاعاتی که در رابطه با لباس کسب کرده‌اید در رابطه با قیمت آن تصمیم گیری کنید.

4. چه لباس‌هایی مناسب خانه هستند

  • پیراهن ساده برای آقایان: آقایان برای انتخاب لباس راحتی مردانه می‌توانند به سراغ پیراهن‌های ساده بروند البته این لباس‌ها باید از جنس نخ و پنبه باشد.
  • ست تاپ و شلوارک برای خانم‌ها: خانم‌ها هم در زمان انتخاب لباس راحتی زنانه می‌توانند به سراغ ست تاپ و شلوارک بروند زیرا این گزینه برای تابستان بسیار مناسب است.
مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی