این رنگ‌ها را در کنار هم نپوشید + راهنمای ترکیب رنگ ست لباس

رنگ های مناسب ست لباس
اصولا در ست کردن رنگ لباس‌ها در تیپ و استایل، نمی‌توان از همه رنگ‌ها طبق سلیقه شخصی‌مان در کنار یکدیگر استفاده کنیم زیرا بر طبق علم زیبایی شناسی و رنگ شناسی بسیاری از ترکیب رنگ‌ها در کنار هم جلوه‌ی خوبی ندارند. در این مقاله به طور کامل توضیح می‌دهیم که چه رنگ‌هایی را نباید در کنار هم بپوشید.

این رنگ‌ها را در کنار هم نپوشید + راهنمای ترکیب رنگ ست لباس

یکی از مشکلات بزرگی که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند ست کردن رنگ لباس است. به عنوان مثال برخی از افراد می‌خواهند بدانند که رنگ طوسی با چه رنگی ست می‌شود و یا همچنین مثلا رنگ بنفش با چه رنگی در تیپ زیباتر می‌شود و... برای انجام این کار باید بدانید که قوانین و نکاتی وجود دارند که برای هر کدام از رنگ‌ها در ست کردن باید در نظر بگیرید.

در این مقاله قصد داریم شما را با این نکات و قوانین آشنا کنیم تا راحت‌تر و به زیبایی هرچه تمام‌تر بتوانید لباس‌های خود را با یکدیگر ست کنید.

رنگ های مناسب ست لباس
این رنگ‌ها را در کنار هم نپوشید + راهنمای ترکیب رنگ ست لباس

رنگ های متضادی که نباید به هیچ عنوان با یکدیگر بپوشید

1. رنگ قهوه‌ای و مشکی را در کنار هم نپوشید
رنگ قهوه ای و مشکی از جمله رنگ‌های متضادی هستند که نباید آن‌ها را با یکدیگر بپوشید زیرا این رنگ‌ها موجب می‌شوند که استایل جذابی نداشته باشید و به خوبی دیده نشوید. اما به همراه این دو رنگ می‌توانید رنگ‌های خنثی و یا رنگ‌های پاستیلی که موجب زیباتر دیده شدن‌تان می‌شوند استفاده کنید.

2. رنگ خاکستری و قهوه‌ای را در کنار هم نپوشید
رنگ‌های خاکستری و قهوه‌‌ای از دیگر رنگ‌های متضادی هستند که نباید هرگز با یکدیگر پوشیده شوند. شما به جای ست کردن این دو رنگ می‌توانید از رنگ‌های دیگری که با این ترکیب زیباتر می‌شوند استفاده کنید.

3. رنگ قرمز و سبز را در کنار هم نپوشید
اگر قصد دارید استایلی ساده برای فعالیت روزمره داشته باشید ست رنگ قرمز و سبز به هیچ عنوان مناسب شما نمی‌باشد اما اگر قصد دارید در مهمان‌هایی مانند کریسمس حاضر شوید می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید.

4. رنگ آبی تیره و مشکی را در کنار هم نپوشید
رنگ آبی تیره و مشکی در کنار یکدیگر نمی‌توانند استایل زیبایی برای شما به ارمغان بیاورند. همان‌طور که می‌دانید رنگ مشکی رنگ خاصی است که می‌توانید آن را با هر رنگی ست کنید اما به همراه رنگ آبی تیره بهتر است که از رنگ‌هایی مانند رنگ نقره‌ای استفاده کنید تا استایلی زیبا داشته باشید.

5. رنگ سبز روشن و صورتی را در کنار هم نپوشید
از دیگر ست هایی که با یکدیگر نمی توانید بپوشید رنگ های سبز روشن و صورتی هستند بهتر است که تصور کنید یک شلوار سبز روشن را به همراه پیراهن صورتی پوشیده اید! توجه کنید این ست زیبا در نمیاید.

6. رنگ بنفش و زرد را در کنار هم نپوشید
ست بنفش و زرد از دیگر ست‌هایی هستند که بهتر است در کنار یکدیگر قرار نگیرند.

6. رنگ سبز و نارنجی را در کنار هم نپوشید
رنگ سبز و نارنجی در کنار یکدیگر زیبا نمی‌شود زیرا رنگ سبز با رنگ‌های گرم به خوبی نمایان نمی‌شود.

7. رنگ مشکی زرد را در کنار هم نپوشید
این ست هم از دیگر ست‌های متضادی است که نباید آن را در کنار یکدیگر پوشید.

رنگ های متضاد
رنگ های متضادی که نباید به هیچ هنوان با یکدیگر بپوشید

کدام رنگ‌ها را با یکدیگر نپوشیم؟

برای انتخاب یک استایل مناسب بهتر است که بیشتر از سه رنگ را در استایل خود به کار نبرید. اگر هم قصد انجام این کار را دارید سومین رنگ باید اکسسوری‌های شما باشد. به عنوان مثال باید رنگ لباس و شلوار را با دو رنگ متفاوت و رنگ روسری را متفاوت با آن‌ها انتخاب کنید.

رنگ های مناسب ست لباس
اصول ترکیب رنگ

اصول ست کردن رنگ لباس

برای ست کردن رنگ لباس ابتدا شما باید چرخه رنگ را به خوبی بشناسید. چرخه رنگ به سه گروه اصلی زیر تقسیم بندی می‌شود:

  • رنگ‌های اصلی

رنگ‌‌هایی که در دسته رنگ‌های اصلی قرار می‌گیرند رنگ‌های قرمز، آبی و زرد هستند. تمامی این رنگ‌ها از ترکیب رنگ‌های دیگر به دست نمی‌آیند، اما رنگ‌های دیگری که می‌شناسید از ترکیب رنگ قرمز، آبی و زرد به دست می‌آیند.

  • رنگ های ثانویه

این دسته از رنگ‌ها شامل رنگ‌های زرد، سبز و بنفش می‌شوند.

  • رنگ های مرتبه سوم

این دسته از رنگ‌ها از ترکیب رنگ‌های اصلی و ثانویه به وجود می‌آیند که به عنوان مثال می‌توان به رنگ‌های سرخابی، کهربایی و فیروزه‌ای اشاره کرد.

  • رنگ های گرم و سرد

رنگ‌هایی همچون رنگ نارنجی، قرمز، زرد، قهوه‌ای و... جزو رنگ‌های گرم و رنگ‌هایی مانند رنگ بنفش، آبی، سبز و... جزو رنگ‌های سرد هستند

  • رنگ های خنثی

رنگ‌هایی که در دسته رنگ‌های خنثی قرار می‌گیرند ساده‌تر از رنگ‌های گرم و سرد می‌باشند. خاکستری، سیاه و سفید در این دسته قرار می‌گیرند.

رنگ های مناسب ست لباس
اصول ست کردن رنگ لباس

چه رنگ‌هایی با یکدیگر ست می‌شوند؟

حال که با اصول ست کردن رنگ لباس آشنا شدید باید با اصول ست کردن مهم‌ترین رنگ‌ها با یکدیگر آشنا شوید. بنابراین در ادامه شما را با مهم‌ترین رنگ‌ها و اصول ست کردن آن‌ها با رنگ‌های دیگر آشنا می‌کنیم.

1. رنگ خردلی با چه رنگی ست می‌شود؟
رنگ خردلی که در دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد از ترکیب رنگ زرد به دست می‌آید. شما این رنگ را می توانید با رنگ های زیر ست کنید:

  • رنگ سیاه

همانطور که می‌دانید رنگ سیاه را می‌توان با هر رنگی ست کرد بنابراین اگر رنگ لباس شما زرد خردلی روشن است می‌توانید در کنار آن از رنگ سیاه استفاده کنید.

  • رنگ قهوه‌ای

رنگ خردلی و رنگ قهوه‌ای شکلاتی در کنار یکدیگر بسیار زیبا می‌شوند. شما با ست کردن این دو رنگ می‌توانید استایلی خاص داشته باشید.

  • رنگ بنفش

رنگ بنفش با رنگ خردلی می‌توانند در کنار یکدیگر استایل خوبی رقم بزنند. شما می‌توانید کیف‌های تیره رنگ خردلی را با این رنگ ست کنید.

  • رنگ سرخابی 

رنگ سرخابی و رنگ خردلی مکمل یکدیگرند به عنوان مثال اگر شما لباس خردلی روشن پوشیده ای بهتر است که آن را با رنگ سرخ آبی روشن ست کنید.

  • رنگ آبی

از دیگر رنگ‌هایی که شما می‌توانید با رنگ خردلی ست کنید رنگ آبی یا رنگ بنفش سیر است.

رنگ خردلی با چه رنگی ست میشه
رنگ خردلی با چه رنگی ست میشه؟

2. رنگ گلبهی با چه رنگی ست می‌شود؟

رنگ گلبهی که با نام رنگ‌ هلویی هم شناخته می‌شود یکی از رنگ‌های بسیار زیبایی است که به شما نشاط و مهربانی را هدیه می‌دهد. این رنگ در میان خانم‌ها محبوبیت زیادی دارد، بنابراین قصد داریم که شما را با رنگ‌هایی که می‌توانید با این رنگ ست کنید آشنا کنیم. شما رنگ گلبهی را می‌توانید با رنگ‌های زیر ست کنید: 

  • رنگ فیروزه ای

ست رنگ گلبهی و فیروزه‌ای یک ترکیب خاص است که موجب احساس شادی و آرامش در شما می شود. معمولا خانم‌های جوان از این ست استفاده می‌کنند.

  • رنگ خاکستری

رنگ خاکستری به تنهایی یک رنگ خنثی است اما اگر شما این رنگ را با رنگ گلبهی ترکیب کنید بسیار جذاب خواهد شد و شما با آن استایلی خاص خواهید داشت.

  • رنگ طلایی

اگر شما از طرفداران استایل کلاسیک هستید می‌توانید از ست رنگ طلایی و رنگ گلبهی استفاده کنید این ست یکی از محبوب‌ترین ست‌ها از زمان گذشته تا به حال بوده است که بسیاری از خانم‌ها از این استایل هنوز هم استفاده می‌کنند.

  • رنگ بژ و سفید

ترکیب رنگ گلبهی با بژ و یا سفید از دیگر ترکیب‌هایی است که برای تمامی گروه‌های سنی مناسب می‌باشد که می توانید از آن استفاده کنید.

  • رنگ بنفش اسطخودوس

رنگ گلبهی به همراه رنگ بنفش پاستیلی و یا رنگ بنفش اسطوخودوسی یک ترکیب ملایم تشکیل می‌دهند که برای مثال شما می‌توانید مانتوی گلبهی را به همراه کیف بنفش اسطوخودوسی و یا عکس این ترکیب بپوشید.

  • رنگ قرمز

رنگ گلبهی و قرمز در طیف رنگی بسیار به هم نزدیک هستند، بنابراین شما می‌توانید این دو رنگ را با یکدیگر ست کنید و استایلی خاص داشته باشید.

رنگ های مناسب ست لباس
رنگ گلبهی با چه رنگی ست میشه؟

3. رنگ مسی با چه رنگی ست می‌شود؟

رنگ مسی که همان رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز است در دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد که می‌توانید آن را با رنگ های زیر ست کنید:

  • رنگ صورتی کمرنگ

اگر قصد دارید استایلی روزمره داشته باشید و نمی‌خواهید زیاد جلب توجه کنید بهتر است که از ترکیب رنگ مسی با صورتی کمرنگ استفاده کنید.

  • رنگ فیروزه‌ای

رنگ مسی به همراه رنگ فیروزه‌ای موجب می‌شوند که استایلی سرزنده و شاد داشته باشید البته رنگ فیروزه‌ای به تنهایی موجب جذاب شدن استایل شما می شود.

  • رنگ بژ

رنگ بژ که در دسته رنگ‌های روشن قرار می‌گیرد در کنار رنگ مسی جلوگیری از جلب توجه کردن افراد می‌شود.

  • رنگ خاکستری

رنگ خاکستری به همراه رنگ مسی بسیار خاص می‌شود. لباسی به رنگ مسی تیره انتخاب کرده‌اید به همراه آن بهتر است که رنگ خاکستری بپوشید.

  • رنگ سفید

رنگ سفید همانند رنگ سیاه با تمامی رنگ‌ها ست می‌شود. بنابراین شما می‌توانید این رنگ را به همراه رنگ مسی بپوشید تا استایلی خاص داشته باشید.

  • رنگ زرد تیره

همانطور که می‌دانید رنگ سال ۱۴۰۰ رنگ زرد است بنابراین بهتر است که از این فرصت استفاده کنید تا در مجالس و مهمانی‌های خود بدرخشید.

رنگ های مناسب ست لباس
رنگ مسی با چه رنگی ست میشه؟

4. رنگ سبز با چه رنگی ست می‌شود؟

شما می‌توانید رنگ لباس سبز را با رنگ‌هایی همچون طوسی، زرد، مشکی و خردلی ست کنید اما یکی از بهترین ست رنگ سبز ست رنگ سبز و رنگ لیمویی است. علاوه بر تمامی مواردی که گفته شد شما می توانید از رنگ سبز بلوطی استفاده کنید تا جلوه‌ای زیبا داشته باشید.
رنگ سبز یشمی نیز به همراه رنگ ارغوانی و یا رنگ آبی روشن به همراه رنگ ارغوانی از دسته ترکیب‌هایی هستند که با تمامی رنگ پوست‌ها همخوانی دارند و موجب روشن‌تر دیده شدن رنگ پوست می‌شوند و علاوه بر این موضوع این ترکیب‌ها موجب کاهش استرس نیز می‌شوند.

ست رنگ سبز
رنگ سبز با چه رنگی ست میشه؟

5. رنگ نارجی با چه رنگی ست می‌شود؟

رنگ نارنجی در دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد. این رنگ جزو رنگ‌های روشن و شاد است که موجب پر انرژی نشان دادن شما می‌شود. شما این رنگ را می‌توانید با انواع رنگ‌های سرمه‌ای، مشکی، سفید، طوسی، سبز، زیتونی، آبی کربنی، بنفش و سرمه‌ای بپوشید. رنگ نارنجی یکی از رنگ‌هایی است که شما می‌توانید آن را به همراه رنگ‌های خنثی و سرد بپوشید. ترکیب رنگ طوسی به همراه نارنجی یک ترکیب خاص هستند.

رنگ نارنجی با چه رنگی ست میشه
رنگ نارجی با چه رنگی ست می‌شود؟

6. رنگ آبی با چه رنگی ست می‌شود؟

شما رنگ لباس آبی کمرنگ را می‌توانید با رنگ‌های بادمجانی، زرشکی و سفید ست کنید. علاوه بر این موضوع رنگ لباس آبی پر رنگ را هم می‌توانید با رنگ‌های مشکی، زرد، طوسی و قرمز ست کنید.

رنگ آبی با چه رنگی ست میشه
رنگ آبی با چه رنگی ست می‌شود؟

7. رنگ زرد با چه رنگی ست می‌شود؟

همانطور که گفته شد رنگ لباس سال ۱۴۰۰ رنگ زرد است. شما برای ست رنگ زرد می‌توانید از رنگ‌های سرمه‌ای، قرمز، بنفش و مشکی استفاده کنید.

ست رنگ زرد
رنگ زرد با چه رنگی ست می‌شود؟

8. رنگ بنفش با چه رنگی ست می‌شود؟

رنگ بنفش خود به تنهایی موجب زیباتر دیده شدن شما می‌شود اما بسیاری از خانم‌ها از پوشیدن این رنگ لباس خودداری می‌کنند زیرا تصور می‌کنند که هیچ رنگی را نمی‌توانند با آن ست کنند. اما لباس بنفش را می‌توانید با رنگ‌های صورتی، مشکی، طوسی، بنفش، قرمز، سبز و زرد بپوشید و بسیار زیبا شوید.

ست رنگ بنفش
رنگ بنفش با چه رنگی ست می‌شود؟

9. رنگ قهوه‌ای با چه رنگی ست می‌شود؟

رنگ قهوه‌ای را می‌توانید با رنگ‌های کرم، مشکی و خردلی ست کنید. علاوه بر تمامی این رنگ‌ها، رنگ قهوه‌ای با رنگ کرم بسیار خاص و زیبا می‌شود.

رنگ قهوه ای را با چه رنگی ست میشه
رنگ قهوه‌ای با چه رنگی ست می‌شود؟

10. رنگ طوسی با چه رنگی ست می‌شود؟

همانطور که می‌دانید رنگ طوسی، خنثی است اما این رنگ در طیف‌های طوسی تیره، نقره‌ای روشن، دودی، بژ و سربی تقسیم بندی می‌شود. اگر شما این رنگ را به تنهایی به کار ببرید استایلی روزمره خواهید داشت اما اگر رنگ طوسی را با رنگ‌های قرمز، آبی تیره، زرد، صورتی و سبز ست کنید تیپ و استایلی زیبا و خاص خواهید داشت.

ست رنگ طوسی
رنگ طوسی با چه رنگی ست می‌شود؟

11. رنگ سفید با چه رنگی ست می‌شود؟

همانطور که می‌دانید رنگ سفید را می‌توان با هر رنگی ست کرد اما ترکیب رنگ سفید با رنگ‌های مشکی، قرمز، جگری، کاربنی و وانیلی بسیار خاص می‌شود. علاوه بر تمامی این رنگ‌ها رنگ سفید و سیاه یکی از پرطرفدارترین و مینیمالیست‌ترین‌هاست.

رنگ سفید با چه رنگی ست میشه
رنگ سفید با چه رنگی ست می‌شود؟

12. رنگ خاکستری با چه رنگی ست می‌شود؟

اگر رنگ خاکستری را با رنگ صورتی ست کنید می‌توانید استایل خاصی داشته باشید. علاوه بر آن ترکیب رنگ صورتی و سفید موجب سنگین‌تر دیده شدن شما می‌شود. از دیگر رنگ‌هایی که با رنگ خاکستری می‌توانید ست کنید رنگ‌های بنفش و زرد است.

رنگ لباس سال 1400
رنگ خاکستری با چه رنگی ست می‌شود؟

13. رنگ صورتی با چه رنگی ست می‌شود؟

رنگ صورتی یک از رنگ‌های پرطرفدار در بین دختر خانم‌ها و خانم‌هاست که می‌توانید آن را با رنگ طوسی، سفید، آبی، فیروزه‌ای و قرمز ست کنید. علاوه بر تمامی این رنگ‌ها شما لباس صورتی خود را می‌توانید با رنگ سبز کمرنگ و نعنایی هم ست کنید و جلوه‌ای زیبا در تیپ و استایل خود داشته باشید. 
برای ست کردن لباس صورتی پر رنگ یا همان سرخابی می‌توانید از رنگ‌های زرد، طوسی، قهوه‌ای و سبز روشن استفاده کنید. اگر هم قصد دارید که استایل روزمره داشته باشید می‌توانید لباس سرخابی خود را با لباس رنگ آبی لاجوردی ست کنید تا زیاد جلب توجه نکند.

رنگ صورتی با چه رنگی ست میشه
رنگ صورتی با چه رنگی ست می‌شود؟

مطلب مفید بود؟
21
4
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی