رژ گونه مناسب رنگ پوست شما

انتخاب رژ گونه متناسب با رنگ پوست
رژ گونه آرایش چهره را تکمیل می‌کند و علاوه بر شادابی و زیبایی باعث برجسته‌تر شدن گونه‌ها می‌شود. اما همه این‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که رنگ رژ گونه به درستی انتخاب شود و متناسب با رنگ پوست صورت باشد. برای اینکه بدانید برای هر پوست چه مدل و چه رنگی از رژ گونه‌ها را باید انتخاب کنید همراه ما باشید.

رژ گونه مناسب رنگ پوست شما

رژ گونه یکی از مهم‌ترین وسایل آرایشی است که تکمیل کننده آرایش چهره می‌باشد. در صورتی که رژ گونه مناسب رنگ پوست باشد می‌تواند تاثیر بسیاری در شادابی، زیبایی و متعادل‌تر نشان دادن چهره داشته باشد. 
استفاده از رژ گونه همانند استفاده از مداد چشم و رژ لب جزو لوازم آرایشی ضروری در بین اکثر خانم‌ها محسوب می‌شود. اما باید توجه داشت که این وسیله آرایشی برای رنگی کردن صورت ساخته نشده است، بلکه برای برجسته‌تر جلوه دادن گونه‌ها و زاویه‌دار شدن صورت می‌باشد. بنابراین برای استفاده بهتر از این وسیله آرایشی بهتر است نحوه انتخاب رژ گونه مناسب و نحوه رژ گونه زدن را بیاموزید و در تکمیل آرایش روتین و روزانه حتما آن را به کار ببرید.

انتخاب رژ گونه بر اساس رنگ پوست
انتخاب رژ گونه متناسب با رنگ پوست

انواع رژ گونه

رژ گونه از نظر شکل ساختاری در سه نوع پودری، کرمی و مایع (ژله‌ای) در بازار موجود می‌باشد. هر کدام از انواع این رژ گونه‌ها کاربرد خاصی دارند که باید بر اساس نوع پوست خود آن‌ها را انتخاب کنید.

  • رژ گونه پودری

رژگونه‌های پودری پر کاربرد‌ترین نوع رژ گونه می‌باشد. این رژ گونه به راحتی بر روی پوست محو شده و ظاهری طبیعی به پوست می‌دهد. رژ گونه پودری چربی پوست را جذب می‌کند و برای پوست‌های چرب و مختلط مناسب است. اما باید بدانید این رژ گونه‌ها ماندگاری کمتری بر روی پوست دارند.

رژگونه مناسب
رژ گونه پودری
  • رژ گونه‌های کرمی

رژ گونه‌های کرمی با داشتن خاصیت مرطوب کنندگی باعث آبرسانی پوست شده و بهتر جذب پوست می‌شود. این نوع از رژ گونه‌ها برای پوست‌های خشک تا نرمال و پوست‌های دارای چین و چروک گزینه مناسب‌تری است. 

رژ گونه خوب
رژگونه کرمی
  • رژ گونه‌های مایع

رژ گونه مایع یا ژله‌ای دارای ماندگاری بالایی هستند. این نوع از رژ گونه‌ها دارای رنگ بیشتری نسبت به سایر رژ گونه‌ها بوده و به راحتی بر روی پوست محو نمی‌شوند.

رژ گونه مایع
رژگونه مایع

براش مخصوص انواع رژ گونه

برای استفاده از رژ گونه‌ها از فرچه‌های پرز دار، بزرگ و نرم استفاده کنید. هر کدام از انواع رژگونه براش مخصوص به خود را دارد. 

  • براش مخصوص رژ گونه پودری:  

برای این نوع از رژ گونه‌ها بهتر است از قلموهای زاویه‌دار با سرهای بزرگ استفاده شود. جهت استفاده از این رژ گونه‌ها مقداری از آن را به براش بزنید، سپس پودر اضافی را با پشت دست بتکانید و در آخر از حرکات چرخشی برای زدن رژ گونه استفاده کنید.

رژ گونه مناسب
براش مناسب برای رژ گونه‌های پودری
  • براش مخصوص رژ گونه مایع:

برای استفاده از این رژ گونه‌ها، بهتر است از پد آرایشی استفاده شود. برای زدن رژ گونه مایع حتما از حرکات ضربه‌ای استفاده کنید.

رژ گونه مایع
براش مناسب رژ گونه‌های مایع
  • براش مخصوص رژ گونه کرمی:

جهت استفاده از این رژ گونه بهتر است از قلمویی با اندازه متوسط و سر صاف استفاده کنید. برای زدن این نوع رژ گونه از حرکات ضربه‌ای و چرخشی برای ترکیب شدن با پوست استفاده کنید.

چگونه رژ گونه بزنیم
براش مخصوص رژ گونه‌‌های کرمی

سپس براساس نوع آرایش خود اقدام به انتخاب رژ گونه مات یا براق نمایید.

رژ گونه مات

رژ گونه‌های مات یا مخملی با تامین رطوبت مورد نیاز پوست و از بین بردن چربی پوست، ظاهری طبیعی، مات و مخملی به پوست می‌دهند. اگر می‌خواهید آرایشی لایت و شاداب داشته باشید، از رژ گونه مات استفاده کنید.

رژ گونه مات
رژ گونه مات

رژ گونه‌های براق

این نوع رژ گونه بیشتر برای استفاده در مهمانی‌های شب مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

رژ گونه براق
رژ گونه براق

انتخاب رژ گونه بر اساس رنگ پوست

برای انتخاب رژگونه مناسب ابتدا یکی از انواع رژ گونه را بر اساس نوع پوست و مات یا براق بودن آن انتخاب کنید. سپس به رنگ پوست خود توجه کنید. یکی از مهم‌ترین نکات در شناخت رنگ پوست شناخت تناژ پوستی یا ته رنگ پوست است. برای اینکه بتوانید تناژ پوستی خود را بشناسید در زیر نور طبیعی قرار بگیرید و یک ورق کاغذ به رنگ زرد روشن یا نارنجی و یک کاغذ به رنگ صورتی یا قرمز را بردارید و در مقابل آینه‌ای در کنار صورت بگیرید. یکی از این دو رنگ صورت را محو می‌کند و یکی هم رنگ و روی تازه و شادابی به صورت می‌دهد. همان رنگی که به صورت می‌آید و باعث رنگ گرفتن چهره می‌شود همان ته رنگ پوست است. 

  1. اگر ته رنگ پوست صورتی یا قرمز باشد، باید از رژ گونه‌های قرمز یا ته رنگ قرمز استفاده کنید. 
  2. اگر هم ته رنگ پوست زرد یا نارنجی باشد باید از رژ گونه هلویی یا مرجانی استفاده کنید.
انتخاب رژ گونه بر اساس رنگ پوست
انتخاب رژ گونه بر اساس رنگ پوست

رژ گونه مناسب رنگ پوست روشن

اگر دارای رنگ پوست روشنی هستید، رنگ رژ گونه بسیار تیره حالت مصنوعی و رنگ پریده به چهره شما می‌دهد و چنانچه از رنگ‌های خیلی روشن استفاده کنید، چهره حالت بیمار گونه پیدا می‌کند. رژ گونه هلویی، صورتی ملایم، مرجانی ملایم برای رنگ پوست روشن گزینه مناسبی است. همچنین می‌توانید برای این کار از کارشناسان فروشگاه لوازم آرایشی کمک بگیرید. برای پوست‌های روشن رژ گونه کرمی گزینه مناسبی بوده و بهتر روی پوست می‌نشیند و آن را طبیعی‌تر نشان می‌دهد.

رژ گونه مناسب رنگ پوست خیلی سفید

برای پوست‌های خیلی روشن بهتر است از رژ گونه‌هایی با تناژ صورتی استفاده شود. استفاده از رژ گونه‌های تیره باعث عدم هماهنگی در پوست می‌شود.

انتخاب رژ گونه بر اساس رنگ پوست
رژگونه مناسب برای افراد با رنگ پوست خیلی روشن

رژ گونه مناسب رنگ پوست خیلی روشن و سرد بور

اگر پوست خیلی روشن با ته رنگ قرمز و سرد دارید، از رژ گونه‌های ملایم حاوی رنگ صورتی با ته مایه سرد استفاده کنید. استفاده از رژ گونه‌های با ته رنگ قرمز پوست را قرمز و بر افروخته نشان می‌دهد.

انتخاب رژ گونه بر اساس رنگ پوست
رنگ مناسب رژ گونه برای افراد با پوست خیلی روشن و سرد

رژ گونه مناسب رنگ پوست سفید معمولی

افراد با پوست سفید معمولی بهتر است از رژ گونه‌های برنزه، زرد و هلویی ملایم استفاده کنند. استفاده از رژ گونه‌های تند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

چگونه رژ گونه برجسته بزنیم
رنگ مناسب رژگونه برای افراد با پوست سفید معمولی

رژ گونه مناسب رنگ پوست سبزه روشن (گندمی)

افراد با پوست سبزه روشن همانند پوست‌های روشن بهتر است از رژ گونه‌های هلویی و صورتی استفاده کنند. این افراد یا باید از رنگ‌های کمی تیره مثل صورتی تیره استفاده کنند یا اینکه از همان رژ گونه چندین لایه استفاده کنند تا به رنگ مناسب پوستشان برسد.
افراد با پوست سبزه روشن، چنانچه از رنگ‌های ارغوانی روشن یا صورتی تیره به نحو صحیح استفاده کنند شاهد آرایشی زیبا و بی نقص خواهند بود. اگر پوستتان سبزه زیتونی است از رژ گونه‌های آلبالویی استفاده نکنید، چرا که این رنگ‌ها باعث بر افروخته و پف آلود نشان دادن چهره می‌شود.

رنگ رژ گونه برای پوست گندمی
انتخاب رنگ رژگونه مناسب برای پوست سبزه روشن

رژ گونه مناسب رنگ پوست تیره

اکثر رنگ‌های رژ گونه با پوست‌های تیره هماهنگی دارند. البته در پوست‌های سبزه و تیره رنگ‌های گرم مایل به قهوه‌ای، پرتقالی، قرمز روشن، مرجانی با ته رنگ بنفش و تیره چهره را با نشاط‌تر نشان می‌دهند.

رنگ رژگونه برای پوست سبزه
رنگ رژ گونه مناسب برای افراد با پوست تیره

رژ گونه مناسب رنگ پوست تیره طلایی

اگر جزو افرادی با رنگ پوست تیره مایل به طلایی هستید، بهتر است از رنگ رژ گونه هلویی مایل به صورتی (رنگ گل سرخ، صورتی و قرمز) استفاده کنید. رژ گونه هلویی با ته رنگ طلایی و تیره باعث درخشان و زیبا جلوه دادن چهره می‌شود.

رژگونه رنگ بژ
رنگ رژگونه مناسب برای پوست تیره طلایی

رژ گونه مناسب رنگ پوست خیلی تیره

افراد با پوست‌های خیلی تیره از هر رنگ رژ گونه‌ای می‌توانند استفاده کنند. این افراد بهتر است از انواع رژ گونه‌های اکلیلی پر رنگ و درخشان استفاده کنند. اگر پوست تیره و مایل به تناژ گرم است از رنگ‌های ارغوانی تیره و براق یا سرخابی غافل نشوید. اگر هم پوست تناژ سرد دارد رژ گونه به رنگ نارنجی یا آجری را امتحان کنید.

رژ گونه آجری رنگ
رژ گونه مناسب پوست خیلی تیره

رژ گونه مناسب رنگ پوست زیتونی

چنانچه رنگ پوست مایل به زیتونی دارید، بهتر است از دو رنگ رژ گونه استفاده کنید. ابتدا با استفاده از رژ گونه برنزه گونه را برجسته کنید، سپس بر روی برجستگی گونه از رنگ هلویی با ته رنگ قرمز استفاده کنید.

انتخاب رژ گونه بر اساس رنگ پوست
رنگ رژ گونه برای پوست زیتونی

نحوه صحیح زدن رژ گونه

  • براش رژ گونه را به رژ گونه بزنید و با پشت دست آن را بتکانید تا پودر اضافی از روی براش آن بریزد. براش رژ گونه نباید خیلی پر باشد. در این صورت گونه پر رنگ و خط‌دار نشان داده می‌شود.
  • در مقابل آینه بایستید و لبخند بزنید تا گونه مشخص شود.
  • رژ گونه را بر روی سیب گونه‌ها بزنید و به طرف بالای گوش بکشید.
  • اگر رژ گونه غلیظ شد مقداری پنکیک بر روی رژ گونه بزنید یا به حرکات ضربه‌ای با دستمال کاغذی آن را کمرنگ‌تر کنید.
  • اگر دارای صورت گردی هستید رژ گونه را بر روی برجستگی گونه به طرف لاله گوش بکشید.
  • اگر دارای صورت بیضی شکل هستید رژ گونه را در نیمه بیرونی استخوان گونه بزنید.
  • اگر دارای صورت مربعی شکل هستید با حرکات دورانی رژ گونه را بر روی برجستگی گونه بزنید.
  • اگر دارای صورت مستطیلی شکل هستید رژ گونه را به حالت افقی در امتداد گونه بزنید.
  • اگر دارای صورت قلبی یا مثلثی شکل هستید رژ گونه را در زیر یک سوم پایینی چشم‌ها با حرکات دورانی کوچک روی استخوان برجسته گونه و بخش بیرونی آن بزنید.
  • در هنگام انتخاب رژ گونه به هماهنگی رنگ رژ گونه و رژ لب و نوع آرایش توجه کنید.
چگونه رژ گونه برجسته بزنیم
نحوه صحیح رژ گونه زدن

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی