لاغری هفته به هفته با رژیم آمریکایی

رژیم آمریکایی
همانطور که می‌دانید رژیم لاغری آمریکایی به خاطر ادعای لاغری سریع در کوتاه مدت بسیار سر و صدا کرده است اما این رژیم قوانینی دارد که در صورت عدم رعایت صحیح قوانین عوارضی را نیز به دنبال خواهد داشت. در این مقاله از بازارگیت به طور مفصل رژیم آمریکایی را بررسی کرده‌ایم. در ادامه همراه ما باشید.

لاغری هفته به هفته با رژیم آمریکایی

همان طور که می‌دانید امروزه رژیم‌های زیادی وجود دارند، که در میان آن‌ها رژیم آمریکایی سر و صدای زیادی به پا کرده است. در این مقاله قصد داریم شما را با این رژیم بیشتر آشنا کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

رژیم آمریکایی چیست؟ 

امروزه با وجود غداهای فست فودی و ناسالم، زندگی بسیاری از افراد مختل شده است. همان طور که می‌دانید امروزه بسیاری از افراد در سنین میانسالی دچار اضافه وزن هستند اما از عواقب آن نا آگاه‌اند. اضافه وزن و چاقی شاید خودشان بیماری نباشند اما زمینه بسیاری از بیماری‌هایی همچون بیماری قلبی، دیابت نوع دو و چندین بیماری دیگر هستند که همگی آن‌ها از اضافه وزن ناشی می‌شود. همین امر موجب شد مرکز ملی سلامت آمریکا به همراه AARP، تحقیقاتی در این باره انجام دهند و در نهایت به رژیم آمریکایی رسیدند. این رژیم ادعا دارد که در 7 روز می‌تواند 4 کیلو از وزن شما را کاهش دهد.

رژیم آمریکایی
رژیم آمریکایی چیست؟ 

نظرات کسانی که رژیم آمریکایی گرفته‌اند

مهم‌ترین و بهترین ویژگی این رژیم این است که همانند رژیم‌های دیگر نیست و اصلا متوجه نمی‌شوید که رژیم گرفته‌اید. علاوه بر اینکه این رژیم موجب لاغری می‌شود سلامت بدن را هم افزایش می‌دهد. از مزایای دیگر این رژیم می‌توان به این موضوع اشاره کرد که کسانی که به خوردن صبحانه عادت ندارند مجاب به مصرف صبحانه می‌شوند و به مرور زمان به خوردن صبحانه عادت می‌کنند. همچنین رژیم برای دو هفته خوردن نوشیدنی‌هایی به جز آب و قهوه را ممنوع می‌کند که همین موضوع موجب جلوگیری از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و قنددار می‌شود.

رژیم لاغری مناسب
نظرات کسانی که رژیم آمریکایی گرفته‌اند

اصول برنامه غذایی رژیم لاغری 7 روزه آمریکایی

این رژیم غذایی به جای تمرکز بر میزان کالری دریافتی و یا حذف یک گروه غذایی، بر روی غذاهای سالم تمرکز دارد. طراحان این برنامه غذایی معتقدند که این رژیم در طول یک هفته در کاهش وزن و افزایش انرژی به شما کمک می‌کند. برای انجام این کار باید مراحل زیر را در پیش گیرید: 
1. هر روز صبحانه مصرف کنید: 
خوردن یک صبحانه سالم و سرشار از غلات کامل، پروتئین و میوه‌ها به شما کمک می‌کند تا سطح انسولین‌تان در طول روز ثابت بماند و پرخوری نکنید. در یک تحقیق که بر روی 4000 نفر از افرادی که توانسته بودند وزن خود را کم کنند و تا 6 سال آن را حفظ کردند، مشخص شد که اشخاصی که به طور منظم صبحانه مصرف می‌کنند، نسبت به سایر افراد وزن بیشتری کم می‌کنند. حتی ثابت شد که این افراد نسبت به افراد دیگر بیش‌تر می‌توانند وزنشان را ثابت نگه دارند. بنابراین سعی کنید صبح‌ها توت فرنگی و ساندویچ تخم مرغ یا شیر کم چرب و موز با غلات سبوس‌دار مصرف کنید.

رژیم لاغری
اهر روز صبحانه مصرف کنید

2. آب بیشتری بنوشید:

بسیاری از افراد به طور دائم نوشابه‌های گازدار، آبلیمو و...مصرف می‌کنند و نمی‌دانند که این نوشیدنی‌ها چه میزان کالری به بدن می‌رسانند. در این رژیم پیشهاد می‌شود که افراد به مدت دو هفته تنها آب و قهوه مصرف کنند. همچنین از مصرف نوشابه‌های رژیمی هم پرهیز کنند زیرا طبق تحقیقات انجام گرفته، این نوشیدنی‌ها فرد را به مصرف غذاهای شیرین و قندی وسوسه می‌کنند.

3. ماهی مصرف کنید:

ماهی یکی از مهم‌ترین مواد غذایی رژیم آمریکایی است. ماهی، سرشار از مواد مغذی است که کالری کمی دارد. همچنین اسیدهای چرب امگا 3 داخل آن برای سلامت مغز نیز مفید هستند. طبق تحقیقات انجام گرفته مصرف ماهی موجب می‌شود خطر ابتلا به سرطان‌ها در فرد کاهش پیدا کند و همچنین شرایط التهابی مانند آرتریت روماتوئید را نیز بهبود می‌بخشد.

4. میوه و سبزیجات مصرف کنید:
برخی از رژیم‌ها فرد را از مصرف میوه و سبزیجات منع می‌کنند. اما مطالعات انجام گرفته نشان می‌دهند که وجود میوه و سبزیجات در رژیم موجب افزایش طول عمر فرد می‌شود. همچنین محققان هم به این نتیجه رسیدند که مصرف میوه و سیزیجات به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

رژیم لاغری سریع
میوه و سبزیجات مصرف کنید

5. غلات کامل مصرف کنید: 
غلات کامل سرشار از مواد معدنی، ویتامین و فیبر هستند. مصرف دائم غلات سبوس‌دار مانند ماکارونی سبوس‌دار، نان گندم سبوس‌دار و برنج قهوه‌ای خطر ابتلای فرد به بیماری‌هایی همچون بیماری‌های تنفسی، بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها از جمله سرطان روده و سینه را کاهش می‌دهد. همچنین این غلات به از بین بردن چربی و کاهش وزن نیز کمک می‌کنند.

6. نقش میان وعده‌ها:
یکی از نکاتی که در این رژیم باید به آن دقت داشته باشید مصرف میان وعده‌های هوشمند است. طبق تحقیقات انجام گرفته افرادی که در طول روز دو مرتبه میان وعده مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که تنها وعده‌های اصلی را میل می‌کنند وزن بیشتری کم می‌کنند. میان وعده‌ها باید یکی میان صبحانه و نهار باشد و دیگری باید میان نهار و شام قرار گیرد و هیچ غذایی بعد از ساعت 8 هم نباید خورده شود. خوردن میان وعده موجب می‌شود سطح انسولین شما ثابت بماند و در زمان صرف وعده‌های اصلی زیاده روی نکنید.
میان وعده سالم می‌تواند شامل هویج کوچک، یک مشت آجبل، هوموس یا مقداری میوه باشد. البته در رژیم آمریکایی مصرف میوه‌ها را در میان وعده باید کاهش دهید زیرا اسیدهای موجود در آن‌ها موجب افزایش اشتها می‌شود اما اگر شما رژیم چاقی را در پیش گرفته بودید می‌توانید میوه‌جات هم مصرف کنید.

بهترین رژیم لاغری دنیا
میان وعده در رژیم آمریکایی

7. مصرف لبنیات کم چرب:
لبنیات حاوی مقدار زیادی ویتامین D و کلسیم هستند. بیش از 30 درصد خانم‌های بالای 50 سال دچار کمبود ویتامین D و کلسیم هستند. علاوه بر این مصرف لبنیات کم چرب موجب کاهش وزن افراد می‌شود. طبق مطالبی که در مجله آمریکایی تغذیه چاپ شده است، کسانی که به صورت روزانه لبنیات کم چرب مصرف می‌کنند 38 درصد بیشتر از کسانی که لبنیات کم‌تر مصرف می‌کنند، وزن کم می‌کنند. 

8. جویدن آدامس: 
جویدن آدامس موجب ترشح هورمون‌هایی می‌شود که آن هورمون‌ها به مغز شما پیام سیری می‌دهند. همچنین جویدن آدامس به افرادی که دائما عادت دارند در هنگام تلویزیون دیدن، غذا پختن و یا هر کاری چیزی بجوند کمک می‌کند تا از مصرف تنقلات خودداری کنند. البته باید توجه داشته باشید که آدامس‌های بدون قند را انتخاب کنید تا دندان‌هایتان آسیب نبینند.

جویدن آدامس برای لاغری
جویدن آدامس در رژیم غذایی

9. غذاهای آماده رژیمی: 
بسیاری از افرادی که غذاهای بسته بندی شده با برچسب رژیمی مصرف می‌کنند که گفته می‌شود بدون چربی یا چربی کمی دارند نتیجه‌ای نگرفته و حتی دچار افزایش وزن شدند. اغلب اینگونه غذاها حاوی مقدار زیادی شکر هستند تا طعم از دست رفته غذا به دلیل حذف چربی را جبران کند. مواد غذایی که به این صورت بسته بندی شده‌اند موجب افزایش کالری بدن نیز می‌شوند. بنابراین در این رژیم مصرف غذاهای بسته بندی شده کاهش پیدا می‌کند. 

10. به مدت 2 هفته از مصرف غذاهای رستورانی خوددارید کنید:
معمولا غذاهایی که بیرون از خانه پخته می‌شوند ضررهای زیادی دارند به عنوان مثال شما از نحو پخت آن اطلاع ندارید و همچنین بیشتر میل به خوردن آن پیدا می‌کنید. طبق تحقیقات محققین مقدار غذایی که در رستوران برای شما سرو می‌شود 3 برابر مقدار غذایی است که شما در حالت عادی مصرف می‌کنید. 

لاغری هفته به هفته با رژیم آمریکایی
اصول برنامه غذایی رژیم آمریکایی

11. دقت به برچسب مواد غذایی:
خانم‌هایی که دائم برچسب‌های مواد غذایی که می‌خرند را می‌خوانند، وزن‌شان 4 کیلوگرم کمتر از خانم‌هایی است که از انجام اینکار خودداری می‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهید به میزان کالری یک ماده غذایی دقت کنید اگر یک ماده غذایی را دو شرکت تولید کرده بودند باید به سراغ شرکتی بروید که مقدار شکر کمتری در غذا به کار برده است.

12. وعده ناهار و شام:
در وعده‌های غذایی باید غذاهایی سالم مصرف کنید این مواد غذایی عبارتند از: مصرف زیاد غذاهای دریایی مانند میگو و کاهو، نان تهیه شده از غلات کامل، لبنیات کم چرب و انواع سبزیجات. توجه داشته باشید که ماهی و میگوی دریایی از نوع پرورشی از کیفیت بالاتری برخوردار است، به همین علت در صورت امکان ماهی و میگو دریایی تهیه کنید. همچنین نان سبوس‌دار کامل و نان سنگک، از دیگر نان‌ها از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است.

وعده ناهار و شام برای لاغری
اصول برنانه غذایی رژیم آمریکایی

مزایای رژیم آمریکایی

  • این رژیم موجب می‌شود مقدار غذای سالمی که مصرف می‌کنید افزایش پیدا کند. 
  • در رژیم آمریکایی نیازی به شمردن کالری مصرفی نیست. 
  • رژیم آمریکایی شما را به خوردن اسنک‌های سالم و صبحانه تشویق می‌کند تا از پرخوری در وعده‌های اصلی خودداری کنید. 
  • این رژیم توسط مقالات علمی جدید طراحی شده است. 
  • بیشتر تمرکز این رژیم به جای کاهش وزن بر روی تغییر عادات غذایی است. 
مزایای رژیم آمریکایی
مزایای رژیم آمریکایی

عوارض رژیم آمریکایی

  • این رژیم در ابتدا همانند ترک اعتیاد طاقت فرسا و سخت است. 
  • افرادی که به خوردن ماهی علاقه ندارند، در طول این رژیم ممکن است به مشکل بخورند.
عوارض رژیم آمریکایی
عوارض رژیم آمریکایی

رژیم سه روزه آمریکایی

رژیم لاغری سه روزه آمریکایی که در اصل رژیم لاغری ارتشی نام دارد، یک رژیم لاغری کاهش وزن است که به مدت یک هفته موجب کاهش وزن تا 10 کیلوگرم می‌شود. رژیم ارتشی به این صورت است که در ابتدا یک برنامه غذایی سه روزه را دنبال می‌کنید و سپس 4 روز استراحت می‌کنید و دوباره این روند را به صورت چرخشی هفتگی دوباره و دوباره تکرار می‌کنید تا هنگامی که به وزن ایده‌آل خود برسید. 

رژیم ارتشی چگونه عمل می‌کند؟ 

این رژیم شامل دو فاز است که مجموعا 7 روز طول می‌کشد. 
در سه روز اول رژیم باید یک برنامه غذایی کم کالری را برای صبحانه، نهار و شام دنبال کنید و دیگر میان وعده مصرف نکنید. در این مرحله کل کالری مصرفی شما در طول روز تقریبا 1100 تا 1400 کالری است. 
در چهار روز بعد باید غذاهایی سالم را مصرف کنید و میزان کالری مصرفی‌تان را هم پایین نگه دارید.

رژیم سه روزه امریکایی
رژیم ارتشی چگونه عمل می‌کند؟

برنامه غذای رژیم سه روزه آمریکایی

روز اول 
صبحانه: دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، یک عدد نان تست، نصف گریپ فروت و یک فنجان قهوه یا چای 
ناهار: نصف یک فنجان تن ماهی، یک عدد نان تست، یک فنجان چای یا قهوه 
شام: یک عدد سیب، 85 گرم گوشت، یک فنجان بستنی وانیلی، یک فنجان لوبیای سبز، نصف یک عدد موز

روز دوم
صبحانه: نصف موز، یک عدد نان تست، یک فنجان قهوه یا چای، یک عدد تخم مرغ آبپز
ناهار: یک فنجان پنیر خامه‌ای، یک عدد تخم مرغ آبپز، یک فنجان قهوه یا چای، پنج عدد کراکر نمکی
شام: دو عدد هات داگ، نصف موز، نصف فنجان بستنی وانیلی، نصف فنجان کلم بروکلی و نصف فنجان هویج

روز سوم
صبحانه: یک تکه پنیر چدار، یک عدد سیب، پنج عدد کراکر نمکی و یک فنجان قهوه یا چای 
ناهار: یک عدد تخم مرغ آبپز یا نیمرو، یک عدد نان تست، یک فنجان قهوه یا چای 
شام: نصف یک عدد موز، یک فنجان تن ماهی و یک فنجان بستنی وانیلی

4 روز باقیمانده رژیم غذایی

در چهار روز باقی مانده هفته خود هیچ محدودیت غذایی ندارید اما باید حجم غذای خود را محدود نگه دارید و روزانه کمتر از 1500 کالری مصرف کنید.

دیگر مواد غذایی مجاز:

  • افرادی که دارای محدودیت غذایی هستند می‌توانند غذاهای سه روز اول خود را جایگزین کنند. اما توجه داشته باشید که مقدار کالری دریافتی باید یکسان باشد. 
  • اگر گیاهخوار هستید می‌توانید جای تن ماهی را با بادام عوض کنید. 
  • درکل باید به میزان کالری دریافتی خود در طول روز دقت کنید و از میزان معین شده افزایش ندهید.
رژیم سه روزه امریکایی
برنامه غذای رژیم سه روزه آمریکایی

نکته مهم: 
در صورتی که می‌خواهید هرگونه رژیمی بگیرید (مخصوصا رژیم‌های سخت)، باید نزد متخصص بروید تا با او در رابطه با رژیمی که می‌خواهید بگیرید صحبت کنید تا او شما را در این راه همراهی کند.

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. رژیم آمریکایی، راست است یا دروغ؟

    رژیم آمریکایی در واقع دستورالعملی برای تغییر شیوه زندگی است. اما در پاسخ به شما باید بگوییم بله. اگر شما به طور کامل برنامه و اصولی این رژیم را رعایت کنید می‌توانید در طول 7 روز 4 کیلو از وزن خود و 10 کیلو در دو هفته را کم کنید.
  2. رژیم آمریکایی بگیریم یا خیر؟

    از بهترین مزایای این رژیم می‌توان به تغییر عادات ناسالم به عادات سالم دانست. این رژیم در حقیقت جای جلوگیری از مصرف خوراکی، راه جدیدی در مقابل شما می‌گذارد و شما را به مصرف مواد غذایی سالم تشویق می‌کند. به طور کلی باید گفت که رژیم آمریکایی راهی برای تغییر سبک زندگی و سالم زیستن است و در کنار آن می‌توانید وزن خود را کاهش دهید.
  3. آیا رژیم ارتشی ایمن است؟

    این رژیم برای یک فرد معمولی ایمن است، زیرا مدت زمان این رژیم طولانی نیست. اما اگر شما به مدت یک ماه از این رژیم پیروی کنید، محدودیت‌های کالری مصرفی می‌تواند موجب کمبود مواد مغذی در بدن شود، مخصوصا اگر در برنامه خود مواد غذایی مغذی یا سبزی‌جات را جای نداده باشید. علاوه بر این موضوع مصرف دائم کراکر، هات داگ و بستنی می‌تواند موجب مشکلات متابولیکی شود.
  4. آیا وزن ما بعد از این رژیم باز می‌گردد؟

    خیر، این رژیم تنها عادات غذایی قدیمی و ناسالم را تغییر می‌دهد و سبکی سالم در مصرف مواد غذایی را ایجاد می‌کند. بنابراین پس از کم کردن وزن انتظار نمی‌رود که وزن شما برای مدت طولانی حفظ شود.
  5. آیا در رژیم ارتشی می‌توان 4.5 کیلو در طول یک هفته کم کرد؟

    علت محبوبیت این رژیم، کاهش وزن 4.5 کیلوگرم در یک هفته است. از لحاظ تئوری، این میزان کاهش وزن برای افرادی که اضافه وزن دارند ممکن است. اما به طور کای علت اصلی کاهش وزن، از دست دادن آب است نه چربی.
مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی