با لپ‌تاپ، کامپیوتر و موبایل کار می‌کنید؟ پس ضدآفتاب بزنید

زدن ضد آفتاب
بسیاری از افراد فکر می‌کنند که استفاده از کرم ضدآفتاب فقط برای زمانی است که از خانه بیرون می‌روند. اما نکته مهم این است که وقتی در خانه هستید و با لپ‌تاپ کار می‌کنید و یا ساعت‌های زیادی را به صفحه گوشی خود خیره می‌شوید نیز باید حتما از ضدآفتاب با اس پی اف مناسب استفاده کنید. همراه بازارگیت باشید.

با لپ‌تاپ، کامپیوتر و موبایل کار می‌کنید؟ پس ضدآفتاب بزنید

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با در خانه ماندن و انجام کارها به صورت دورکاری دیگر نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب ندارند اما اگر قصد دارید پوست‌تان دچار لک و چین و چروک نشود بهتر است که از کرم ضد آفتاب در خانه استفاده کنید.
باید توجه داشته باشید که خورشید از خود اشعه‌های uva و uvb ساطع می‌کند که این اشعه‌ها برای پوست مضر هستند. شما با این که در خانه مانده‌اید این اشعه‌ها باز هم می‌توانند بر روی پوست‌تان تاثیر مخربی بگذارند زیرا نور خورشید هنگامی که از پنجره به داخل اتاق می‌تابد بر پوست شما تاثیر می‌گذارد.

علاوه بر این موضوع برخی از افراد چندین ساعت به صفحات رایانه و یا تلفن همراه خود خیره می‌شوند و پوست‌شان را در برابر نور آن‌ها قرار می‌دهند. باید بدانید که نور آبی و بلو لایت به طیف نور مرئی گفته می‌شود که انرژی بالایی دارد و صفحه گوشی و لپ‌تاپ هم این نور را دارا هستند.

طبق تحقیقات انجام گرفته نشان داده شده است که صفحات رایانه و گوشی از خود اشعه‌های زیادی را ساطع می‌کنند و موجب پیری زودرس پوست، افتادگی، بروز چین و چروک، شل شدگی و هایپرپیگمانتاسیون (لک‌های قهوه‌ای روی پوست) می‌شود.

حال که متوجه شده‌اید باید از ضد آفتاب در خانه هم استفاده کنید باید به سراغ ضدآفتابی مناسب بروید البته این نوع ضدآفتاب با ضد آفتاب‌هایی که برای اشعه نور خورشید مورد استفاده قرار می‌گیرند کمی متفاوت است.

کرم ضدآفتاب
با لپ‌تاپ، کامپیوتر و موبایل کار می‌کنید؟ پس ضدآفتاب بزنید

ضرورت استقاده از کرم ضد آفتاب در خانه و جلوی لپ‌تاپ و گوشی

کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از پیری پوست و سلامت پوست بسیار مهم است. اگر شما نزد متخصص پوست بروید و از او از اهمیت ضد آفتاب سوال بپرسید او پاسخ خواهد داد که کرم ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین عوامل برای سالم نگه داشتن پوست است حتی اگر در خانه هستید.

البته برخی از افراد هنگامی که از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنند مقدار کافی از آن را بر روی پوست خود نمی‌زنند اما باید بدانید که میزان کرم آفتابی که باید بر روی پوست قرار گیرد یک لایه نازک است تا بتوانند از پوست شما در برابر اشعه و پرتوهای مضر مراقبت کند.

کرم ضدآفتاب
ضرورت استقاده از کرم ضد آفتاب

فواید ضد آفتاب

  • مراقبت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید
  • جلوگیری از آفتاب سوختگی
  • جلوگیری از بروز چین و چروک پوستی
  • جلوگیری از التهابات پوستی
  • جلوگیری از جوش زدن پوست
  • جلوگیری از قرمزی پوست
  • تقویت پوست
  • خاصیت مرطوب کنندگی و تامین مواد مغذی پوست
  • کمک به روشن‌تر شدن پوست
  • کمک به جوان‌سازی پوست
  • جلوگیری از بروز تیرگی و ایجاد لک بر روی پوست
  • درمان لک‌های پوستی
فواید ضدآفتاب
فواید ضد آفتاب

طریقه استفاده از کرم ضد آفتاب

به طور کلی ضد آفتاب‌ها به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند:
1. ضد آفتاب فیزیکی یا مینرال

این کرم‌ها حاوی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند و با ایجاد لایه‌ای محافظ بر روی پوست مانع از رسیدن اثرات منفی اشعه به پوست می‌شوند.

2. ضد آفتاب شیمیایی

این ضد آفتاب شامل فیلترهای شیمیایی مانند اکسی بنزن، اکتینوکسات و آووبنزون میشود. این کرم قابلیت این را دارد که پرتوهای uv خورشید را بگیرد و آن‌ها را تبدیل به گرما و غیر فعال کند. به طور کلی این کرم نیز از پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت می‌کند.

برای استفاده از ضدآفتاب فیزیکی باید آن را  چند ثانیه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده کنید زیرا به سرعت تاثیر می‌گذارد اما کرم ضدآفتاب شیمیایی را باید 15 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده کنید تا تاثیرات محافظتی آن در این مدت فعال شوند.

طریقه استفاده از ضدآفتاب
طریقه استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب در خانه

برای استفاده از کرم ضدآفتاب در خانه باید آن را صبح‌ها بعد از شستن پوست استفاده کنید. البته باید در نظر داشته باشید که تمام تاثیرات مثبت کرم ضد آفتاب تنها در صورت تجدید آن بر روی پوست نمایان می‌شود. بنابراین حتما باید در طول روز پس از گذشت هر ۳ یا ۴ ساعت کرم ضد آفتاب را بر روی پوست‌تان تمدید کنید.
علاوه بر آن در ساعات ۱۰ تا ۴ بعد از ظهر هنگامی که نور خورشید شدت زیادی دارد بهتر است که حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. همچنین اگر در منزل می خواهید در مقابل وسایل الکتریکی مانند کامپیوتر تلفن همراه و یا تلویزیون قرارگیرید حتما قبل از قرار گرفتن در معرض اشعه‌های آن‌ها حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده از کرم ضدآفتاب در خانه
استفاده از کرم ضد آفتاب در خانه

برای افزایش تاثیر ضد آفتاب بر روی پوست نکات زیر را در نظر بگیرید

همانطور که متوجه شدید کرم ضد آفتاب قابلیت محافظت از پوست را در برابر اشعه‌های مضر آفتاب و همچنین اشعه‌های مضر صفحه کامپیوتر و گوشی دارا می‌باشد. اما شما با رعایت چند نکته می‌توانید تاثیر کرم ضد آفتاب را بر روی پوست‌تان بیشتر کنید:
1. توجه به میزان SPF ضد آفتاب
اگر قصد دارید تاثیر کرم ضد آفتاب بر روی پوست‌تان بیشتر شود باید به سراغ ضدآفتاب‌هایی بروید که میزان اس پی اف ۳۰ یا بالا تر از ۳۰ داشته باشند. این امر موجب محافظت بیشتر پوست در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب می‌شود.

2. ضد آفتا‌ب‌تان را در طول روز تمدید کنید
یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند تاثیر گذاری ضد آفتاب را بر روی پوست افزایش دهد این است که در طول روز هر سه یا چهار ساعت یک بار کرم ضد آفتاب را بر روی پوست‌تان تمدید کنید. توجه داشته باشید که فرقی ندارد که شما داخل خانه باشید یا خارج از خانه، فراموش نکنید که حتما باید کرم ضد آفتاب را بر روی پوست‌تان تمدید کنید

3. ضد آفتاب را بر روی تمامی پوست‌تان بمالید
یکی از روش‌هایی که می‌توانید تاثیر ضد آفتاب را بر روی پوست افزایش دهید این است که تمام سطح پوست را با کرم ضد آفتاب بپوشانید. توجه داشته باشید که شما باید گونه‌ها، بینی و پیشانی خود را آغشته به کرم ضد آفتاب کنید.

4. استفاده از کرم ضد آفتاب در زمان‌های درست
اگر قصد دارید از خانه خارج شوید حتما ۳۰ دقیقه قبل از خارج شدن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. این کار موجب محافظت بیشتر از پوست‌تان در مقابل اشعه‌های مضر خورشید می‌شود.

 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. چه کسانی باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنند؟ آیا در خانه هم باید ضدآفتاب زد؟

    تمامی افرادی که در مقابل نور اشعه خورشید و همچنین در مقابل صفحات گوشی و یا لپ‌تاپ قرار می‌گیرند باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنند که استفاده از این کرم‌ها هنگامی که در خانه هستید نیز ضروری است.
  2. استفاده از کرم ضدآفتاب در زمستان و پاییز هم ضروری است؟

    باید بدانید که فرقی ندارد که شما در خانه باشید یا در بیرون از خانه و یا اینکه در چه فصلی از سال قرار دارید. همیشه و همه جا برای مراقبت از پوست باید ضدآفتاب بزنید زیرا پرتوهای خورشید و پرتوهای مضر صفحه لپ‌تاپ و گوشی تاثیرات منفی بر روی پوست می‌گذارند.
  3. یک کرم ضد آفتاب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

    1. کرم ضد آفتاب باید بتواند پوست شما را در مقابل اشعه فرابنفش UVB و UVA محافظت کند. 2. باید دارای اس پی اف ۳۰ و حتی بالاتر باشد تا بتواند محافظت بهتری از پوست داشته باشد. بهترین spf ضد آفتاب بین ۳۰ تا ۵۰ است. 3.کرم ضد آفتاب انواع مختلفی دارد که باید حتما با توجه به نوع پوست که خشک یا چرب است انتخاب شود.
  4. برای محافظت از پوست هر بار چه مقدار از کرم ضدآفتاب را باید استفاده کنیم؟

    باید بدانید که مقدار کرم ضد آفتاب باید به قدری باشد که یک لایه نازک روی پوست را بگیرد تا پوست صورت به طور کامل از اشعه‌های مضر محافظت کند.
  5. کرم ضد آفتاب رنگی بهتر و مناسب‌تر است یا کرم ضد آفتاب بی رنگ؟

    فرقی ندارد که کدام ضد آفتاب را استفاده می‌کنید فقط باید در نظر داشته باشید که SPF کرم ضد آفتاب باید بالای 30 باشد. کرم‌های ضد آفتاب رنگی بیشتر برای خانم‌هایی که می‌خواهند به لحاظ آرایشی لایه‌ی پوشانندگی داشته باشد مناسب‌تر است.
مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی