ست کردن لنز چشم با رنگ لباس و پوست + تصویر

چگونه لنز چشم را با لباس و رنگ پوست ست کنیم؟
امروزه لنزها جزئی از لوازم آرایشی و زیبایی چشم محسوب می‌شوند که در انواع و رنگ های مختلفی وجود دارند. یکی از نکات مهم در رابطه با تهیه لنز توانایی انتخاب رنگ مناسب آن با توجه به رنگ پوست صورت است تا زیبایی چهره دو چندان شود. در ادامه مطلب با نحوه انتخاب لنز و نگهداری آن با بازار گیت همراه شوید.

ست کردن لنز چشم با رنگ لباس و پوست

در دنیای امروزی بسیاری از افراد دوست دارند تغییراتی را در چهره، آرایش مو، نوع پوشش و حتی سبک زندگی خود ایجاد کنند. علاقه به زیبایی و تنوع در تمام افراد وجود دارد اما تغییرات زمانی زیبا هستند که بر طبق اصول خاصی انجام گرفته باشند و انتخاب‌ها درست بوده باشد. به صورت کلی تصمیم برای ایجاد تغییر در چهره و ظاهر به خصوص اگر این تغییر مربوط به زیباترین قسمت چهره یعنی چشم ها باشد بسیار دشوار و حساس است. 

ست کردن لنز چشم
ست کردن لنز چشم

امروزه گرایش به تغییر رنگ چشم و استفاده از لنزهای رنگی در بین خانم‌ها رواج بیشتری پیدا کرده است. در تمام افراد به صورت خدادادی رنگ چشم‌ها با رنگ مو و پوست هم‌خوانی دارد. اگر قرار بر تغییر رنگ چشم‌ها توسط لنز باشد، باید رنگی انتخاب شود که با رنگ پوست و مو هماهنگی داشته باشد. چنان‌چه رنگ لباس هم با این هارمونی ست شود، جذابیت فرد دو چندان خواهد شد. اگر قصد خرید و استفاده از لنز را دارید و یا قبلا لنزی نادرست را انتخاب کرده اید، مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین رنگ را بر اساس قواعد زیبایی شناسی و رنگ شناسی انتخاب کنید. 

ست لنز چشم با رنگ پوست و لباس
ست زیبای لنز چشم با رنگ پوست

انواع لنزهای رنگی 

لنزهای رنگی از نظر کاربرد به دو نوع تقسیم می شوند:

  • لنزهای رنگی تزئینی

کاربرد این لنزها صرفا جهت تزئین و تغییر رنگ چشم‌ها بوده و در اصلاح دید فرد تاثیری ندارد. 

  • لنزهای رنگی طبی

این لنزها نه تنها برای تغییر رنگ چشم، بلکه برای اصلاح دید افرادی که به دوربینی، نزدیک بینی و آستیگمات دچار هستند استفاده می‌شود. لنزهای رنگی طبی نسبت به لنزهای رنگی تزئینی قیمت بالاتری دارند.

انواع لنز رنگی

1- لنزهای رنگی پدیداری (visibility tint)

لنزهای پدیداری در رنگ‌های سبز و آبی روشن هستند. این لنزها به دلیل رنگ کمرنگی که دارند، تاثیری زیادی روی تغییر رنگ چشمها ندارند. بیشترین تاثیر این لنزها، افزایش قدرت دید است.

انواع لنز چشم
لنز چشم پدیداری

2- لنزهای رنگی شفاف(Enhancement tint)

لنزهای رنگی شفاف برای اصلاح دید و تغییر رنگ چشم ها استفاده می شود.  این لنزها نسبت به لنزهای پدیداری پر رنگ تر هستند و باعث تغییر رنگ چشم‌های رنگ روشن می شوند، اما بر روی چشم‌هایی با رنگ تیره اثری ندارند.

انواع لنز چشم
لنز چشم رنگی شفاف

3- لنزهای رنگی مات(Opaque tint)

لنزهای رنگی مات در انواع رنگ‌های مختلف از جمله به رنگ‌های سبز، آبی، قهوهای، طوسی، ارغوانی، بنفش و فندقی در بازار موجود میباشند، که هم برای اصلاح دید و هم برای تغییر رنگ تمامی چشمها استفاده میشود. لنزهای رنگی مات حتی رنگ چشم‌هایی که کاملا تیره هستند را به طور کامل تغییر میدهد. 

انواع لنز رنگی چشم
لنز رنگی مات

 نکات استفاده از لنز چشم

چنانچه جزو افرادی هستید که  از لنزهای رنگی استفاده می کنید، برخی نکات را در رابطه با آن باید رعایت کنید. سهل انگاری در رعایت این نکات عوارض جبران ناپذیری را به وجود میآورد.
1- قبل از استحمام، استخر و حتی شستن صورت لنزهای رنگی را از چشم خارج کنید. 
2- از لنزهای رنگی در طولانی مدت استفاده نکنید. چرا که وجود لنز باعث عدم اکسیژن رسانی به قرنیه شده و باعث التهاب چشم و عفونت میشود.
3- لنز رنگی حتما باید در ظرف در بسته نگهداری شود تا از ورود میکروب به داخل آن جلوگیری گردد. 
4- قبل از استفاده از لنز حتما آن را داخل مایع لنز شستشو دهید.
5- به هیچ عنوان از لنز‌های استفاده شده توسط دیگران استفاده نکنید.
6- هنگام خرید دقت داشته باشید که لنز پلمپ باشد و آن را پک شده تحویل بگیرید.
7- بهتر است هنگام انتخاب و خرید لنزهای رنگی لنز خود را به کمک چشم پزشک یا متخصص اپتومتریست با انجام معاینات و سنجش چشم انتخاب کرده و آن را از جاهای معتبر خریدار ی کنید.

رنگ‌های لنز مناسب برای انواع رنگ پوست 

رنگ لنز چشم، مناسب برای پوست سبزه

افراد با پوست سبزه باید برای افزایش جلوه چشم‌ها، از لنزهای رنگ‌ روشن استفاده کنند. رنگ‌های عسلی یا قهوهای روشن برای پوست‌های گندمی و سبزه گزینه مناسبی میباشد. لنزهای عسلی- قهوه‎ای، عسلی- سبز و یا عسلی- طوسی گزینه بسیار مناسبی برای افراد گندمی و سبزه میباشد.
برخی از درجه های آبی و سبز مناسب پوست های سبزه هستند، اما درجه های روشن این تن رنگی (مثل فیروزه ای) برای افراد سبزه مناسب نمی باشد. لنز چشم رنگ خاکستری نسبتا تیره برای افراد سبزه ظاهری زیبا و دل انگیز و متفاوت را خلق می کند.
اگر از لنزهای قهوه ای روشن یا عسلی استفاده کردید، سایه چشمی متفاوت را انتخاب کنید تا جذابت چشم‌ها چندین برابر شود.

لنز چشم مناسب با رنگ پوست
 لنز چشم مناسب برای رنگ پوست گندمی

رنگ لنز مناسب، برای پوست گندمی

افراد با پوست گندمی بهتر است از رنگ‌های روشن، به‌ خصوص رنگ سبز استفاده کنند. رنگ‌های فندقی، عسلی، خاکستری، سرمه‌ای برای این رنگ پوست بسیار مناسب و زیباست. لنز به رنگ آبی برای این افراد توصیه نمی‌شود.

ست کردن لنز چشم با رنگ پوست
لنز برای رنگ پوست گندمی 

رنگ لنز مناسب برای پوست روشن و سفید

اگر پوست شما سفید است، در انتخاب رنگ لنز آزادی عمل بیشتری دارید و می‌توانید هر رنگ لنزی را که دوست دارید استفاده کنید. لنزهای عسلی رنگ در زمینه‌های قهوه‌ای، همه طیف‌های رنگ آبی و طوسی برای افراد با پوست سفید مناسب می‌باشند. انتخاب لباس سفید رنگ در کنار لنزهای طیف آبی و طوسی بسیار ست جذاب و زیبایی می‌شود. لنزهای ارغوانی و بنفش رنگ هم برای این افراد مناسب بوده و ظاهری طبیعی به آنها می‌بخشد.

ست کردن لنز چشم با رنگ پوست
لنز مناسب برای رنگ پوست روشن

رنگ لنز چشم برای پوست های گرم یا سرد

در هنگام خرید لنز به گرم یا سرد بودن رنگ پوست خود توجه کنید. افراد با رنگ پوست سرد دارای رگه هایی به رنگ آبی و تناژ آبی در پوست خود هستند. برای پوست های سرد رنگهای تیره تر در طیف آبی مناسب است. اگر رگ‌های شما سبز رنگ باشد یا در پوست شما کمی زردی وجود دشته باشد رنگ پوست شما گرم است. برای پوست‌های گرم، رنگهای روشن در طیف قهوهای بسیار مناسب است.

رنگ لنز چشم را نزدیک رنگ چشم‌ها انتخاب کنید

چنانچه رنگ لنز را نزدیک به رنگ چشم انتخاب کنید، چشمان شما جلوه ای خاص و طبیعی پیدا می کنند. مثلا اگر دارای چشمانی به رنگ قهوه‌ای هستید، با یک لنز ساده آن را تبدیل به عسلی یا قهوه ای با رگه های طلایی کنید.

ست کردن لباس با رنگ لنز چشم

 

ست کردن لباس با لنز به رنگ آبی

اگر از لنز آبی استفاده کرده اید، لباسهایی با رنگ خنثی مثل سورمه ای، زیتونی، کرم، خاکستری، سفید و مشکی گزینه های مناسبی هستند. لباس‌هایی با رنگ صورتی روشن و یا سرخابی چشمان آبی را در شب بسیار زیبا نشان می دهد.

ست کردن لباس با لنز به رنگ سبز

رنگ ارغوانی با رنگ سبز کنتراست زیبایی در روز به وجود می آورد. در شب لباس‌هایی با رنگ سبز خزه‌ای با رنگ سبز چشمانتان هماهنگ می شود.

ست کردن لباس با لنز به رنگ فندقی

رنگ فندقی در کنار رنگ‌های تیره بهتر دیده می‌شود. رنگ‌های بنفش کم‌رنگ ( رنگ گل‌های لاوندر) باعث می شود در طول روز چشمانتان جذاب تر دیده شود. در شب هم می توانید از رنگهای تیره مثل رنگ زغالی استفاده کنید.

ست کردن لباس با لنز قهوه ای

اگر لنزی به رنگ قهوه‌ای انتخاب کردید از لباس‌هایی به رنگ آبی تیره و یا صورتی خیلی ملایم استفاده کنید. 
 

مطلب مفید بود؟
8
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی