با این قوانین مدل‌های مختلف گردنبند زنانه را با لباس ست کنید

ست گردنبند با لباس
انتخاب گردنبندی که با مدل لباس و از همه مهم‌تر یقه لباس هماهنگ باشد ممکن است کمی دشوار باشد. به طور کلی پیدا کردن جواهرات و اکسسوری‌هایی که با لباس و تیپ و استایل ما هم‌خوانی داشته باشد کمی دشوار است. اما بدانید که ست کردن گردنبند با لباس نکاتی دارد که اگر رعایت شوند انتخاب گردنبند آسان می‌شود.

با این قوانین مدل‌های مختلف گردنبند زنانه را با لباس ست کنید

انتخاب گردنبندی که با مدل لباس هماهنگ باشد ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. به طور کلی پیدا کردن جواهرات و اکسسوری‌هایی که هم با لباس شما ست باشد و هم با کیف و کفش شما هم‌خوانی داشته باشد بسیار دشوار است به همین منظور در این مقاله شما را با روش ست کردن گردنبند با لباس آشنا می‌کنیم زیرا گاهی باید گردنبند ساده را برای استایل خود انتخاب کنید و گاهی گردنبندهای شلوغ و طرح‌دار.

ست گردنبند با لباس
با این قوانین مدل‌های مختلف گردنبند زنانه را با لباس ست کنید

قوانین ست کردن لباس با گردنبند

1. گردنبند مناسب هنگامی که لباس‌تان رسمی است
به لباس‌های زنانه بلندی که ساده و یا سوزن دوزی یا سنگ دوزی شده‌اند و معمولا برای مراسم‌های رسمی پوشیده می‌شوند، لباس رسمی و مجلسی می‌گویند. اگر قصد پوشیدن لباس رسمی دارید برای انداختن گردنبند روی لباس مجلسی، بهتر است که به سراغ زیور آلات پر زرق و برق بروید که این زیورآلات می‌تواند گردنبند یا دستبند طلا باشد. البته اگر بخواهید می‌توانید از زیورآلات بدلی هم استفاده کنید اما به طور کلی زیورآلات قیمتی مانند طلا برای شما بهترین گزینه است. 

گردنبند روی لباس مجلسی
ست گردنبند با لباس مجلسی

2. گردنبند مناسب هنگامی که لباس‌تان رسمی نیست
اگر می‌خواهید در یک مهمانی دوستانه مانند جشن تولد شرکت کنید و قصد دارید که یک پیراهن زنانه نیمه رسمی بپوشید می‌توانید از انواع مدل‌های گردنبند مانند مدل گردنبند بلند برای روی لباس استفاده کنید. در این نوع استایل مناسب نیست که از زیورآلات پر زرق و برق استفاده کنید زیرا به هیچ عنوان با لباس شما ست نمی‌شود و جلوه خوبی ندارد.

عکس گردنبند
گردنبند مناسب برای لباس غیر رسمی

3. انتخاب گردنبند رو مانتویی
یکی از پر طرفدارترین زیورآلات، گردنبند رومانتویی است. به طور کلی یقه مانتو و لباس یکی از موارد مهمی است که برای خرید گردنبند روی مانتویی باید به آن توجه کنید.

اگر لباسی را انتخاب کرده‌‌اید که یقه‌ی صافی دارد بهتر است که به جای استفاده از گردنبند به سراغ زیورآلات دیگری مانند گوشواره بروید. اگر لباس یقه‌دار پوشیده‌اید باید به سراغ گردنبندهای چندتایی و بلند که پر زرق و برق هستند بروید.

توجه داشته باشید که آویزها و زنجیرهای کوچک موجب کم ارزش‌تر شدن لباس‌تان می‌شوند. بنابراین بهتر است که به سراغ آن‌ها نروید. همچنین اندازه گردنبند باید تا بالای یقه لباس باشد و هرگز نباید به یقه لباس برخوردی داشته باشد زیرا این گردنبندها تنها باید فضای خالی بین گردن تا یقه لباس را پر کنند.

گردنبند رو مانتویی
گردنبند مناسب برای روی مانتو

اگر شما گردنی بلند دارید گردنبندهای رومانتویی برای شما مناسب نیست و بهتر است که به سراغ گردنبندهایی که به دور گردن بسته می‌شوند بروید زیرا این مدل گردنبندها موجب زیبایی دو چندان شما می‌شوند.

نکته دیگری که در این رابطه باقی می‌ماند خانم‌هایی با گردن کوتاه هستند. این دسته از افراد به راحتی می‌توانند از ترکیب دو گردنبند ظریف استفاده کنند، اگر شما با این گردنبندها لباس یقه هفت یا یقه باز بپوشید بسیار جذاب خواهید شد.

گردنبند روی مانتو
انتخاب گردنبند رو مانتویی

4. انتخاب گردنبند روی شومیز
اگر قصد پوشیدن شومیز دارید می‌توانید به سراغ گردنبندهایی که به دور گردن مانند دستبند بسته می‌شوند بروید اما اگر شما با این گردنبندها احساس راحتی نمی‌کنید می‌توانید به سراغ گردنبندهای رشته‌ای بروید. این نوع گردنبندها بدون ایجاد هیچ وزن اضافی موجب زیباتر دیده شدن پیراهن شومیز شما می‌شوند.

گردنبند روی شومیز
انتخاب گردنبند روی شومیز

5. انتخاب گردنبند دخترانه
گردنبند دخترانه مناسب روی لباس به زیبایی هر چه تمام‌تر دختر خانم‌ها کمک می‌کند. فرقی ندارد که لباس شما یقه باز باشد یا یقه بسته، زیرا این نوع گردنبندهای دخترانه در انواع مختلفی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را با لباس خود ست کنید.
برخی از گردنبندها مانند مدل گردنبند بلند برای روی لباس در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید آن ها را با توجه به لباسی که می‌پوشید تهیه و ست کنید.  این نوع گردنبندها با انواع لباس‌های دکمه‌دار، شومیز، لباس مجلسی، پلیور، بافتنی و... قابل استفاده هستند.

گردنبند دخترانه
انتخاب گردنبند دخترانه

6. گردبند برای تیپ اسپرت
اگر قصد دارید برای حضور در مهمانی‌های دوستانه تیپ اسپرت بزنید بهتر است که از گردنبند اسپرت استفاده کنید. شما با استفاده از این گردنبندها در استایل خود هماهنگی ایجاد می‌کنید همچنین می‌توانید از گردنبند بلند اسپرت هم استفاده کنید.

گردنبند بلند اسپرت
گردنبند مناسب برای تیپ اسپرت

7. گردنبند مناسب لباس شلوغ
خانم‌ها زمانی که به سراغ لباس‌های شلوغ می‌روند در انتخاب زیورآلات دچار سردرگمی می‌شوند. به عنوان مثال اگر شما لباس چین‌دار یا گلدوزی شده یا لباسی که پارچه خال خال یا طرح گل دارد انتخاب کرده‌اید پس لباس طرح شلوغی دارید. برای این لباس‌ها نباید به سراغ زیورآلات شلوغ بروید زیرا از زیبایی لباس شما می‌کاهند. به جای آن بهتر است که به سراغ گردنبندهای ساده و زیبا بروید زیرا این گردنبندها موجب هر چه زیباتر دیده شدن لباس شما می‌شوند.

8. انتخاب گردنبند چند رنگ
اگر شما جوان هستید در زمان خرید زیور آلات برای لباس خود بهتر است که به سراغ زیورآلات چند رنگ بروید زیرا این گردنبندها بر روی لباس‌تان به زیبای هرچه تمام‌تر دیده می‌شوند و موجب جذاب‌تر شدن شما می‌شوند البته ممکن است که فکر کنید این استایل کمی عجیب است اما بهتر است که برای یک بار هم که شده این استایل را امتحان کنید اما حواستان باشد ترکیب رنگ سبز و قرمز جذابیت چندانی ایجاد نمی‌کند. بهتر است که به سراغ رنگ‌‌های دیگر بروید.

عکس گردنبند
انتخاب گردنبند چند رنگ

9. انتخاب گردنبند برای لباس رنگی
ممکن است که اصطلاح چرخه رنگ‌ها را شنیده باشید. چرخه رنگ‌ها شامل سه رنگ اصلی یعنی رنگ‌های آبی، قرمز، زرد و رنگ‌های فرعی می‌شود. 
رنگ‌های فرعی شامل رنگ‌هایی است که از ترکیب رنگ‌های اصلی به وجود می‌آید مانند رنگ نارنجی که از ترکیب رنگ زرد و قرمز به وجود آمده است. رنگ اصلی و فرعی باید به درستی انتخاب شوند تا در کنار یکدیگر به خوبی جلوه کنند. همچنین باید حواستان باشد که رنگ‌های فرعی و اصلی باید از نظر روشنی و تیرگی با یکدیگر در یک سطح قرار گیرند.

10. انتخاب گردنبند برای لباس خنثی
اگر رنگ لباس خود را به رنگ‌های سفید یا سیاه انتخاب کرده‌اید دست شما در انتخاب رنگ زیورآلات باز است و می‌توانید آن را با انواع رنگ‌های دیگر ست کنید. به طور کلی هنگامی که به سراغ لباس‌هایی با رنگ خنثی می‌روید می‌توانید هر رنگ زیورآلاتی را انتخاب کرده و آن را با لباس خود ست کنید.

دل گردنبند
انتخاب گردنبند برای لباس‌هایی با رنگ خنثی

11. گردنبند مناسب لباس یقه گرد یا تاپ بندی
این لباس‌ها را به دلیل باز بودن یقه‌شان بهتر است که با گردنبندهای چند لایه بلند ست کنید.

ردنبند مناسب لباس یقه گرد
گردنبند مناسب لباس یقه گرد

 

مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی