راهنمای خرید شوینده مناسب پوست

خرید شویندهای مناسب برای صورت
پوست صورت به دلیل قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی‌های محیطی و شیمیایی نیازمند شست و شوی عمیق و مراقبت روزانه است. پاکسازی صورت نیاز به شوینده‌ای مناسب و مخصوص دارد. امروزه شوینده‌های مخصوص صورت در انواع مختلف و برای پوست‌های مختلف در بازار موجود است. برای آشنایی با این شوینده‌ها همراه ما باشید.

 راهنمای خرید شوینده مناسب پوست

یکی از مهمترین مراحل روتین مراقبت پوستی، شستشوی صحیح پوست صورت است به همین خاطر خرید شوینده مناسب پوست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در این مقاله مطالبی برای راهنمای خرید شوینده مناسب برای انواع پوست ارائه شده که می‌توانید با استفاده از این مطالب شوینده مناسب پوست خود را تهیه کنید.

صورت را با چه بشوییم
راهنمای انتخاب شوینده مناسب پوست

اهمیت استفاده از شوینده صورت

شستشوی صورت باعث پاکسازی پوست شده و انواع آلودگی‌های محیطی نشسته بر صورت، مواد آرایشی، عرق و چربی‌های ترشح شده از پوست و سلول‌های مرده لایه شاخی را از روی پوست حذف می‌کند. آب به تنهایی قادر به پاک کردن همه آلودگی‌ها نیست از این رو به مواد شوینده مناسبی نیاز است تا با حذف مواد اضافه از روی پوست موجب باز شدن منافذ و روزنه‌های پوست شده و اجازه تنفس بهتر به پوست داده شود. مواد و محصولات مراقبتی پوست از جمله مرطوب کننده‌ها، آبرسان‌ها و کرم‌های آنتی ایج از پوست تمیز راحت‌تر و بهتر جذب می‌شوند.

برای شستشوی صورت فوم بهتره یا ژل
راهنمای خرید شوینده صورت

چنانچه آلودگی‌ها بر روی پوست بمانند، باعث بسته شدن منافذ پوست شده و در نتیجه سبب ایجاد آکنه، جوش، لک و چین و چروک می‌شود. اگر با مواد آرایشی بر روی پوست صورت به رختخواب بروید فرصت تنفس و ریکاوری را از پوست مخصوصا در شب می‌گیرید که همین امر باعث می‌شود روز بعد با صورتی کسل و پف آلود از رختخواب بیدار شوید.
مواد آرایشی مثل کرم پودر بر روی پوست تمیز صورت بهتر می‌نشینند و آرایشی بی نقص و پوستی شاداب را به ارمغان می‌آورند. شوینده‌های صورت، پاک کننده‌هایی با فرمولاسیون خاص هستند که این امکان را می‌دهند تا هر گونه آلودگی، چربی، مواد آرایشی، سلول‌های مرده و انواع کرم‌ها را بدون اینکه به لایه بالایی پوست آسیب برسانند، از سطح پوست به طور کامل پاکسازی کنند.
مهم‌ترین نکته در انتخاب یک شوینده مناسب پوست این است که، نه به قدری قوی باشد که تمام چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و نه آنقدر ضعیف باشد که برای پاک شدن آلودگی‌ها از روی پوست نیاز به شستشوی چندین باره باشد.

بهترین شوینده پوست صورت برای پوست خشک
انتخاب شوینده مناسب برای شست و شوی پوست

انواع شوینده‌های مناسب صورت

  • صابون مخصوص صورت

از گذشته صابون برای شستشوی صورت و بدن کاربرد داشته است. نمک و اسیدهای چرب به کار رفته در ترکیبات صابون، سبب پاک شدن چربی و آلودگی‌ها از روی پوست می‌شود. امروزه متخصصان زیبایی بر این باورند که شستشوی پوست با صابون گزینه مناسبی نمی‌باشد. برای داشتن پوست سالم باید همیشه لایه‌ای نازک از چربی بر روی پوست باقی بماند تا رطوبت پوست را حفظ کند. در حالی که صابون پاک کننده‌ای قوی است که تمامی چربی پوست را از بین می‌برد. از این رو بعد از شستشوی پوست با صابون خشکی و کشیدگی در پوست احساس می‌شود که همین خشکی و کشیدگی سبب ایجاد چین و چروک و پیری زودرس در پوست می‌شود. 
صابون با قلیایی کردن پوست باعث کدر شدن آن می‌شود. برای پاک شدن کامل صابون از روی پوست به شستشوی زیادی نیاز است. باقی ماندن صابون بر روی پوست باعث خشکی و التهابات پوستی نیز می‌شود.

بهترین روش شستن آرایش صورت
شست و شوی صورت با صابون
  • ژل شستشوی صورت

بهترین جایگزین برای صابون، ژل‌های شستشو می‌باشند. ژل‌های شستشو بر خلاف صابون بسیار ملایم هستند و تمام آلودگی‌ها را بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست از بین می‌برند. بعد از شستشو نه تنها باعث خشکی پوست نمی‌شوند بلکه رطوبت مورد نیاز پوست را نیز حفظ می‌کنند. ژل‌های شستشو دارای ترکیبات ارزشمندی در فرمولاسیون خود جهت تقویت، درمان و شادابی پوست دارند. 
انواع مختلفی از ژل‌های شستشو برای انواع پوست‌ها وجود دارند. در هنگام خرید ژل شستشوی صورت نوع پوست خود را در نظر بگیرید و پاک کننده مناسب پوست خود را انتخاب کنید. بروشور داخل جعبه ژل‌های شستشو حاوی اطلاعاتی برای انتخاب بهترین شوینده‌ها برحسب نوع پوست هستند. 

برای شستشوی صورت فوم بهتره یا ژل
ژل شست و شوی صورت
  • فوم شستشوی صورت 

فوم شستشوی صورت نوعی پاک کننده صورت است که برای انواع پوست‌ها مناسب است. فوم شستشوی صورت باعث پاک کردن عمقی صورت و منافذ باز پوست و همچنین باعث از بین بردن چربی اضافی پوست و آلودگی‌ها می‌شود. اگر می‌خواهید آرایش سنگین را بعد از یک روز کاری از روی پوستتان به طور عمقی پاک کنید استفاده از فوم شستشوی صورت گزینه مناسبی است.

فوم مخصوص شست و شوی پوست صورت
فوم مخصوص شست و شوی پوست صورت
  • پن مخصوص صورت

پن مخصوص صورت (Syndet) محصولی آرایشی بهداشتی برای شستشوی پوست صورت است. پن صورت ظاهری شبیه به صابون دارد اما ملایم‌تر از صابون است و pH نزدیک به pH طبیعی پوست دارد. پن‌ها تعادل اسیدیته پوست را بر هم نمی‌زنند و دارای خاصیت پاک کنندگی بالایی هستند. این شوینده‌ها با پاکسازی منافذ پوست، گردش خون را سرعت بخشیده و باعث نفس کشیدن پوست می‌شوند. پن‌ها دارای موادی برای تغذیه و درمان مشکلات پوستی نیز هستند. 

پن برای شست و شوی صورت
پن برای شست و شوی صورت

انتخاب شوینده مناسب پوست خشک

چنانچه دارای پوست خشکی می‌باشید، بهتر است شوینده‌ای ملایم انتخاب کنید که فاقد الکل، عطر، مواد شوینده خشن و مواد شوینده صابونی باشد. بهتر است از شوینده‌های بر پایه ژل، بدون صابون، کف و مواد محرک پوست استفاده کنید. شوینده‌هایی که در فرمولاسیون آنها از گلیسیرین، مواد نرم کننده، لانولین، سرامیدها و وازلین استفاده شده باشد برای پوست‌های خشک بهترین گزینه هستند. عمدتا پاک کننده‌های کرمی بهترین انتخاب برای پوست‌های خشک می‌باشند.

بهترین شوینده پوست صورت برای پوست خشک
شوینده مناسب برای پوست خشک

انتخاب شوینده مناسب پوست حساس

افرادی که پوست حساس و مستعد آکنه دارند بهتر است از مواد شوینده ملایم استفاده کنند که فاقد الکل، عطر، مواد شوینده صابونی و رنگ باشند. این افراد بهتر است به دنبال محصولاتی باشند که دارای برچسب‌های ملایم، تسکین دهنده، hypoallergenic ، gentle، soothing، calming باشند.

بهترین شوینده پوست صورت برای پوست خشک
شوینده‌های مناسب برای پوست حساس

شوینده مناسب پوست چرب

افرادی که دارای پوستی چرب می‌باشند بهتر است از شوینده‌هایی استفاده کنند که بتوانند چربی پوست را کنترل کرده و موجب خشکی و التهابات پوستی نشوند. هر چند مواد شوینده الکلی پاک کننده بهتر چربی‌ها هستند اما به مرور باعث خشک شدن پوست می‌شوند. 
این افراد بهتر است از مواد شوینده ژلی حاوی سالیسیلیک اسید و گلیکولیک اسید استفاده کنند. این مواد از التهابات پوستی جلوگیری نموده و در کنار مواد نرم کننده‌ای مثل گلیسیرین سبب لطافت پوست می‌شوند.

بهترین شوینده برای پوست های چرب
انتخاب شوینده مناسب برای پوست چرب

شوینده مناسب پوست ترکیبی

انتخاب شوینده مناسب برای پوست‌های ترکیبی دشوار است. این افراد باید از شوینده‌های ملایمی استفاده کنند که علاوه بر زدودن کامل آلودگی‌ها از روی پوست باعث خشکی و ملتهب شدن پوست نیز نگردد. افراد با پوست ترکیبی بهتر است چندین محصول را امتحان کنند تا بالاخره بهترین شوینده را بیابند.

بهترین شوینده صورت
شوینده مناسب پوست مختلط

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی