خواص زنجبیل

30 خواص زنجبیل، گیاهی همه کاره در طب سنتی

هزاران سال است که زنجبیل مورداستفاده بشر بوده است. این پیشینه هزاران ساله بیانگر اهمیت زیاد این گیاه است. پس بیایید تا این گیاه را بیشتر بشناسیم. در این مقاله ما شما را با خواص زنجبیل و طبع زنجبیل آشنا خواهیم کرد و پس از آن به شما خواهیم گفت که عوارض زنجبیل چیست و چه کسانی نباید زنجبیل مصرف کنند.

خواص آویشن

خواص آویشن: تو کدوم غذاها آویشن بریزیم عالی میشه؟

آویشن یک چاشنی خوشمزه برای غذا با خواص دارویی فراوان است. اگر دوست دارید با آویشن بیشتر آشنا شوید این مقاله را حتما بخوانید چرا که در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که آویشن چیست؟ خواص آویشن چه چیزهایی است؟ یا به عبارت خودمانی تر آویشن برای چی خوبه؟ و تو کدوم غذاها آویشن بریزیم عالی میشه ؟

تهیه دمنوش به

طرز تهیه صحیح دمنوش به در خانه برای رفع اضطراب و آرامش

میوه "به" از آن دسته میوه‌هایی است که طرفدار ندارد و معمولا به خاطر سفت بودن و طعم گس آن در سبد پذیرایی نیز جایی ندارد اما مربا و دمنوش "به" بسیار پرطرفدار و خوشمزه است زیرا خواص "به" به قدری زیاد است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد. پیشنهاد می‌کنیم بعد از خواندن این مقاله حتما آن را خشک و یا مربا کنید.

خواص زیره سیاه

10 خواص زیره سیاه که برای نفخ و ورم معده معجزه می‌کند

زیره سیاه ادویه‌ای است که در ابتدا به بو و طعم خاصی که دارد مشهور است. حتما زیره سیاه را روی پنیر دیده و یا شاید چشیده باشید. به علت خواص زیادی که این مدل زیره دارد معمولا در طبخ برخی از غذاهای ایرانی و خارجی استفاده می‌شود. برای اینکه بدانید زیره سیاه چه خواصی دارد حتما تا انتها همراه ما باشید.

زیره سبز

همه چیز درباره زیره سبز، قاتل چربی شکم و چاقی!

زیره سبز، گیاه و ادویه‌ای بسیار خوش بو و خوش طعم است که در صنعت دارویی و آشپزی بسیار کاربرد دارد. حتما تا به حال نان با طعم زیره و یا دمنوشی که زیره در آن باشد را نوش جان کرده‌اید، به همین منظور در این مقاله خواص زیره از نوع زیره سبز را بررسی کرده‌ایم که امیداریم خواندن این مقاله برای شما مفید باشد.

خواص عرق هل

خواص عرق هل: 30 دلیلی که نباید از عرق هل غافل بشید

هل، ملکه ادویه‌جات است و دلیل آن هم طعم و عطر بسیار دلپذیری است که دارد. همین امر موجب شده که از هل و عرق هل در انواع دمنوش و غذا و شیری‌جات استفاده شود. جدای از عطر و طعم، هلو عرق هل خواص بی‌نظیری برای بدن و زیبایی پوست دارد که در ادامه باهم می‌خوانیم. همراه بازارگیت باشید.

خواص هل

خواص هل: آیا خواص هل سبز در چای داغ از بین می‌رود؟

طعم هل، به طور معمول برای همه افراد طعم خوشایندی دارد که در چای، دمنوش، غذا و شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جدا از خوش طعمی، هل سبز و هل سیاه خواص بسیار زیادی دارد که مطمئنا بعد از خواندن این مقاله از هل بیشتر استفاده خواهید کرد. با خواص هل در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

خواص عرق کاسنی

خواص عرق کاسنی را برای سلامتی بدن دست کم نگیرید

عرق کاسنی از گیاه کاسنی گرفته می‌شود و خواص بسیار زیادی برای بدن و درمان بیماری‌ها دارد. همچنین از ریشه این گیاه نوعی قهوه تهیه می‌کنند که برای بدن مفید است. از جمله خواص مهم عرق کاسنی که در این مقاله به تفضیل صحبت شده است می‌توان به کاهش وزن و لاغری، کاهش چربی خون و درمان بیماری‌های کبدی اشاره کرد.

خواص رازیانه

خواص رازیانه دانه‌ای که برای بدن معجزه می‌کند + طرز استفاده

خواص رازیانه به قدری زیاد است که احتمالا تمام آن‌ها را نمی‌دانید. در این مقاله بسیاری از این خواص دانه شگفت انگیز را بررسی کردیم و پیشنهاد می‌کنیم زیر نظر پزشک برای درمان برخی بیماری‌ها از این دانه حتما استفاده کنید. از خواص رازیانه می‌توان به لاغری، کاهش دردهای قاعدگی خانم‌ها و سلامت قلب اشاره کرد.

خاکشیر در طب سنتی

طب سنتی خاکشیر را معجزه‌گر می‌داند، همه چیز درباره خاکشیر

خاکشیر یا همان خاکشی دانه‌ای گیاهی است که از آن نوشیدنی‌های مختلفی که معروف‌ترین آن خاکشیر با آبلیمو است تهیه می‌کنند زیرا این دانه بسیار مقوی بوده و در درمان بسیاری از بیماری‌ها نقش مهمی در طب سنتی دارد. در این مقاله به طور مفصل خواص خاکشیر را بررسی کردیم. همراه بازارگیت باشید.

مزاج شناسی

طبقه بندی انواع مزاج در طب سنتی، مزاج شما کدام است؟

امروزه مزاج شناسی در طب سنتی بیش از پیش مورد استفاده قرار گرفته است و در درمان بسیاری بیماری‌ها کاربرد دارد. در طب سنتی 4 مزاج اصلی وجود دارد که با توجه به ویژگی‌هایی که در این مقاله بررسی کردیم می‌توانی مزاج خود را بفهمید و بر طبق آن رژیم غذایی داشته باشید و برای درمان بیماری‌ها از آن استفاده کنید.

همه چیز درباره طب سنتی

همه چیز درباره طب سنتی و فواید و مضرات این طب که نمی‌دانید

طب سنتی مجموعه علوم علمی و نظری است که به تشخیص بیماری، پیشیگری و درمان آن کمک می‌کند. با توجه به گفته‌های سازمان بهداشت جهانی، طب سنتی مجموعه‌ای از مهارت‌های افراد بومی است که از آن برای درمان بیماری‌های جسمی و ذهنی استفاده می‌کنند. وجه مشترک تمام طب‌های سنتی، استفاده از داروهای گیاهی و گیاهان است.