باید عینک طبی بزنید؟ این نکات را فراموش نکنید

نکات خرید عینک طبی
اگر عینک طبی استفاده می‌کنید حتما می‌دانید که برای تهیه و خرید فریم مناسب به نکات مهمی مانند توجه به فرم صورت و توجه به رنگ پوست و مو ضروری است، زیرا اگر فریم مناسب چهره شما نباشد به زودی از طرح و مدل آن خسته و دلزده می‌شوید. با ایت مقاله در بازارگیت همراه باشید تا با نکات استفاده از عینک آشنا شوید.

باید عینک طبی بزنید؟ این نکات را فراموش نکنید

هنگامی که چشمانتان ضعیف می‌شوند و به عینک طبی احتیاج پیدا می‌کنید، می‌توانید دریابید که انتخاب درست فریم عینک طبی چقدر مهم و تاثیر گذار است. گاهی اوقات شما عینکی را بر روی چشمانتان گذاشته‌اید و حس کرده‌اید که این مدل عینک چقدر به شما می‌آید. همچنین بعضی مواقع هم شده است که عینکی را گذاشته‌اید و اصلا با فرم صورت شما جور نبوده است. علاوه بر این‌ها ممکن است برای مدت زیادی به عینک طبی نیاز پیدا کنید و انتخاب نادرست آن ممکن است چشمانتان را خسته کند. به همین دلایل انتخاب درست عینک طبی یکی از مهم‌ترین مراحلی است که شما باید انجام دهید. طبیعی است که انتخاب عینک طبی مناسب و زیبا می‌تواند چهره شما را زیباتر کند. اگر می‌خواهید عینک طبی مناسب و زیبایی انتخاب کنید تا چهره‌ای متفاوت و زیبا داشته باشید، به نکات گفته شده در این مقاله توجه کنید.

عینک طبی
نکات مهم درباره عینک طبی

نکات مهم در انتخاب عینک طبی

  • چه مدت می‌خواهید عینک را به چشمانتان بزنید:

افرادی که مدت کمتری را می‌خواهند عینک بزنند اغلب پول کمتری صرف خرید فریم می‌کنند. همچنین سبک یا سنگین بودن فریم عینک برایشان مهم نیست. اما افرادی که مدت بیشتری از عینک استفاده می‌کنند ترجیح می‌دهند پول بیشتری صرف کنند و همچنین فریمی انتخاب می‌کنند که راحت و سبک‌تر باشد.

  • زندگی روزمره شما چگونه است:

برای مثال ورزش کردن، با آب سر و کار داشتن، کار با ماشین آلات سنگین و... همگی بر روی انتخاب فریم عینک تاثیر گذارند. اگر شما شاغل هستید بهترین کار نگاه کردن به دور و برتان است، در محیطی که هستید حتما افرادی هستند که از عینک استفاده می‌کنند. شما با توجه به آن افراد می‌توانید عینک مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

البته افرادی که در طول روز فعالیت زیادی دارند، باید فریمی انتخاب کنند که مقاومت بیشتری داشته باشد، این کار موجب می‌شود تا دیگر هزینه تعمیر عینک پرداخت نکنید. همچنین اگر شما فردی هستید که زود به زود عینکتان خراب می‌شود بهتر است هنگام خرید به سراغ فریم‌هایی بروید که از بیمه و یا گارانتی برخوردارند.

  • زیبایی و شیک بودن عینک:

به این سوال پاسخ دهید که به چه میزان زیبایی و شیک بودن عینک برایتان مهم است. زیرا عینک‌ها در کنار کاربرد اصلی که دارند به عنوان بخشی از پوشش هم محسوب می‌شوند. اگر شما جزو افرادی هستید که زیبایی برایتان مهم است برندها و تولیدی‌هایی هستند که زیبایی عینک برایشان مهم‌تر است.  البته این را باید بدانید انتخاب عینک ساده می‌تواند هزینه کمتری برای شما داشته باشد، اما اگر اهل شیک پوشی هستید و می‌خواهید همراه مد روز باشید بهتر است به سراغ برندهای مختلف و معروف روز دنیا بروید.

انواع عینک طبی
باید عینک طبی بزنید؟ این نکات را فراموش نکنید

تشخیص فرم صورت

انتخاب فریم عینک طبی مناسب، فقط سلیقه شخصی نیست، بلکه یکی از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب فریم عینک طبی تاثیر گذار می‌باشد، فرم صورت است. برای تشخیص فرم صورت روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای این کار این است که جلوی آینه بایستید و دور تا دور صورتتان بر روی آینه خط بکشید، حال خطی که کشیدید باید نزدیک به یکی از اشکال هندسی باشد.

روش دیگر هم برای تشخیص فرم صورت این است که تمام موهایتان را از صورتتان کنار بزنید و با استفاده از گوشیتان از صورتتان عکس بگیرید و بعد به عکس دقت کنید و ببینید فرم صورت شما نزدیک به کدام یک از اشکال هندسی است. 
در کل قبل از خرید فریم عینک طبی، فرم صورت خود را پیدا کنید تا هنگام خرید بتوانید بهترین فریمی که به صورت شما می‌آید را انتخاب کنید. 
انواع فرم صورت عبارتند از: دایره، بیضی، مستطیل، قلبی، مربع، لوزی

انواع عینک طبی
تشخیص فرم صورت برای انتخاب عینک طبی

آیا پوستتان به جنس خاصی از عینک آلرژی دارد؟

اگر شما اولین باری نیست که اقدام به خرید فریم عینک می‌کنید، احتمالا با حساسیت‌های پوستتان آشنا شده‌اید، اما اگر اولین بار است که اقدام به خرید فریم عینک می‌کنید و پوست حساسی دارید بهتر است قبل از خرید نزد متخصص پوست بروید و با او مشورت کنید. 
اگر شما پوست حساسی ندارید اما راجع به پوست خود مطمئن نیستید در ادامه این مطلب می‌توانید مشاهده کنید که پوست شما به جنس خاصی از فریم حساسیت دارد یا خیر؟ 

پلاستیک و مواد مصنوعی: امروزه این جنس فریم‌ها با مواد ضد حساسیت ترکیب می‌شوند تا در صورت استفاده حساسیتی برای افراد پیش نیاید. این مواد موجب می‌شوند قیمت عینک تغییر پیدا کند که به انواع سلولز پروپیونات، سلولز استات، نایلون و... تقسیم می‌شوند. 

فلز: فریمی‌های فلزی در انواع مختلفی وجود دارند که برخی از آن‌ها دارای ترکیبات ضد حساسیت هستند، اما برخی دیگر با توجه به نوع پوست شما ممکن است موجب حساسیت شوند. برخی از این فریم‌ها عبارتند از: تیتانیوم، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و برلیوم 

مواد طبیعی: این نوع فریم‌ها در انواع استخوان، چوب و شاخ ساخته می‌شوند که معمولا ایجاد حساسیت نمی‌کنند.

عینک طبی چیست
آیا پوستتان به جنس خاصی آلرژی دارد؟

پوست شما چه رنگی است

قبل از خرید فریم عینک طبی نکته دیگری که باید به آن دقت کنید رنگ پوستتان است. برخی از افراد در تقسیم رنگ پوست به دو گروه پوست‌های سرد و پوست‌های گرم تقسیم می‌شوند. 
برای فهمیدن رنگ پوست روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها این است که روبروی آینه بایستید و یک کاغذ سفید را کنار پوستتان بگیرید، اگر رنگ پوست شما مایل به قهوه‌ای، زرد یا برنزه بود تناژ پوست شما گرم است. اما اگر پوست شما مایل به آبی یا صورتی بود تناژ پوست شما سرد است. 

رنگ پوست سرد: اینگونه افراد بهتر است به سراغ فریم‌هایی با رنگ‌های صریح‌تر مانند سفید، سیاه و یا رنگ‌های روشن و رنگی بروند. رنگ‌های قهوه‌ای تضاد زیادی با پوستان ایجاد خواهند کرد. 

رنگ پوست گرم: اینگونه افراد بهتر است به سراغ فریم‌هایی با رنگ سبز تیره، قهوه‌ای و امثال این‌ها بروند. فریم‌هایی با رنگ‌های سفید و سیاه تضاد زیادی ایجاد می‌کنند.

بهترین مارک عینک طبی
توجه به رنگ پوست برای انتخاب مناسب فریم عینک طبی

موی شما چه رنگی است؟

رنگ مو، همانند رنگ پوست یکی از معیارهای مهم برای انتخاب فریم عینک طبی است. رنگ مو در کل به دو دسته گرم و سرد تقسیم بندی می‌شود. 
موهای بلوند مایل به صورتی، سیاه مایل به سفید و آبی، قهوه‌ای، بلوند خاکستری و طلایی، همگی از رنگ‌های گرم محسوب می‌شوند. 
برای پیدا کردن فریم مناسب با رنگ مو، باید همانند قواعد گفته شده در "رنگ پوست" را رعایت کنید.

عینک طبی
توجه به رنگ مو برای انتخاب مناسب فریم عینک طبی

انتخاب نوع عدسی عینک طبی

در کنار انتخاب فریم باید به شیشه استفاده شده عینک هم دقت کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی عدسی‌های جدید جای خود را به شیشه‌های قدیمی داده‌اند. این عدسی‌ها علاوه بر اینکه نسبت به عدسی‌های قدیمی مقاوم‌تر و سبک‌تر هستند، از چشم‌های شما در برابر اشعه UV محافظت می‌کنند.

عینک طبی چیست
انتخاب نوع عدسی، برای انتخاب مناسب فریم عینک طبی

برخی از انواع عدسی طبی با فناوری روز دنیا عبارت است از:
پلی کربنات: این نوع عدسی از مقاومت بالایی برخوردار است و برای افرادی که فعالیت بالایی دارند و یا ورزش می‌کنند انتخاب مناسبی است. 
اسفریک: این نوع عدسی‌ها انحنای متفاوتی دارند و به دلیل ضخامت کمی که دارند برای افرادی که نمره چشمشان بالا است مناسب می‌باشد و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که در انتخاب، گزینه‌های مختلف را بررسی کنند. 
تریرکس: این نوع عدسی‌ها همانند عدسی‌های پلی کربنات از مقاومت بالایی برخوردارند که برای اصلاح دید برخی افراد مناسب است. 
فتوکرومیک: هنگامی که نور خورشید به این نوع عدسی‌ها میتابد، تغییر رنگ می‌دهند و تیره می‌شوند که می‌توان به جای عینک آفتابی نیز از آن‌ها استفاده کرد. 
افتابی پلوراید: این نوع عدسی ها جلوی تابش نور خورشید را میگیرند و برای افرادی که رانندگی و یا ورزش میکنند مناسب است.

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. برای افرادی که پوست سفیدی دارند چه رنگ عینکی بهتر است؟

    برای افرادی که پوست سفیدی دارند عینک‌هایی با فریم قهوه‌ای می‌تواند انتخاب مناسبی باشد زیرا این رنگ تضاد زیادی با پوستشان دارد.
  2. کدام فریم‌ها ممکن است حساسیت ایجاد کنند؟

    فولاد ضد زنگ، تیتانیوم، آلومینیوم و برلیوم
  3. برای فرم صورت مربعی چه فریم عینکی مناسب است؟

    برای اینگونه افراد عینک با فریم گرد گزینه‌ای عالی می‌باشد، زیرا این فریم زاویه صورت را تا حد ممکن متعادل می‌کند.
  4. برای کسانی که فعالیت روزانه زیادی دارند چه نوع فریمی مناسب است؟

    همانطور که در مقاله گفته شد افرادی که فعالیت روزانه زیاد دارند باید به دنبال عینک با فریم مقاوم بگردد این فریم ها عبارتند از تریویکس و کربنات
مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی