با این 15 خوراکی حسابی لاغر شوید

لاغری سریع با خوراکی
شاید تا به حال نمی‌دانستید که مصرف برخی غذاها می‌تواند به لاغری و چربی سوزی شما کمک کند به همین خاطر در این مقاله از بازارگیت تعدادی از مواد غذایی که به لاغری شما کمک می‌کنند را بررسی کردیم که در کنار فعالیت فیزیکی، ورزش و رعایت رژیم غذایی می‌توانید به تناسب اندام خود کمک کنید. همراه ما باشید.

با این 15 خوراکی حسابی لاغر شوید

تا زمانی که فردی میزان مصرف کالری خود را پایین نیاورد هیچ ماده غذایی به تنهایی نمی‌تواند چربی بدن را کم کند. به طور کلی برای رژیم غذایی باید مقدار غذای مصرفی خود را کاهش دهید و در کنار آن با مصرف برخی مواد غذایی نیز می‌توانید چربی سوزی کنید. البته باید توجه داشته باشید که غذاهایی مصرف کنید که انرژی‌تان را از بین نبرد و متابولیسم کافی هم داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم شما را با مواد غذایی که برای چربی سوزی مفید هستند آشنا کنیم.

یادتان باشد برای لاغری و حفظ تناسب اندام داشتن رژیم غذایی یه همراه فعالیت فیزیکی و ورزش ضروری است. 

لاغری سریع با خوراکی
با این 15 خوراکی حسابی لاغر شوید

15 ماده غذایی لاغر کننده

  • فلفل کاین برای لاغری

شاید تا به حال نمی‌دانستید که میان ادویه‌های تند و چربی سوزی ارتباط مستقیمی وجود دارد. اما مصرف روزانه یکی از انواع فلفل‌ها می‌تواند سرعت چربی سوزی مخصوصا در ناحیه شکم را افزایش دهد و توانایی بدن را برای تبدیل غذا به انرژی بیشتر کند. این ماده غذایی می‌تواند اشتها را کاهش دهد و موجب سوزاندن 200 کالری بیشتر از کسانی که فلفل با غذا مصرف نمی‌کنند می‌شود.

  • جو دو سر برای لاغری

مصرف غلات در روز می‌تواند موجب از بین رفتن 10 درصد از چربی‌های بدن شود. کالری این دسته از مواد غذایی نیز همانند جو دو سر، از غذاهای فراوری شده بسیار کمتر است و فیبر موجود در آن‌ها نیز می‌تواند انرژی مورد نیاز شما را تامین کند و احساس سیری بیشتری ایجاد کند.

صبح ناشتا چی بخورم لاغر بشم
مصرف جو دو سربرای لاغری شکم و پهلو
  • خمیر یا سس آووکادو برای لاغری

یک قاشق از این سس یا خمیر می‌تواند برای چربی سوزی بسیار مفید باشد. همچنین این ماده غذایی در کنار اینکه جلوی اشتها را می‌گیرد، می‌تواند هورمون کورتیزول که همان هورمون استرس است را کاهش دهد. با کاهش این هورمون، جلوی اشتهای بیش از حد فرد گرفته شده و در نهایت فرد لاغر می‌شود.

  • چای سفید برای لاغری

چای سفید نسبت به دیگر چای‌ها چربی سوزی بالاتری دارد. زیرا این ماده از روش‌های متفاوتی برای چربی سوزی استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها افزایش متابولیسم بدن فرد است. 

  • سالمون وحشی برای لاغری

پروتئین موجود در سالمون وحشی موجب عضله سازی می‌شود. هر چه مقدار عضلات شما افزایش پیدا کند، در نتیجه میزان چربی شما کاهش پیدا می‌کند. همان‌طور که می‌دانید ماهی یکی از منابع اصلی پروتئین است که علاوه بر آن حاوی چربی امگا 3 نیز است. 

چگونه به سادگی لاغر شویم
مصرف سالمون وحشی برای لاغری
  • سیب زمینی شیرین برای لاغری

سیب زمینی شیرین به آرامی هضم می‌شود و همین امر موجب می‌شود شما زمان بیشتری احساس سیری کنید. البته در این زمان انرژی شما هم تامین می‌شود. سیب زمینی شیرین حاوی آنتی اکسیدان کاروتنوئیدهایی است که قند خون را متعادل می‌کند و همین امر موجب تبدیل کالری به انرژی می‌شود.

  • تمشک برای لاغری

تمشک حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که این آنتی اکسیدان‌ها به از بین بردن چربی‌های نواحی شکم بسیار کمک می‌کند. یکی از فواید دیگر این ماده غذایی تبدیل چربی به عضله است. همچنین افرادی که به طور روزانه تمشک مصرف می‌کنند حدود 73 درصد چربی کمتری نسبت به سایر افراد دارند.

غذا های لاغر کننده شکم
مصرف تمشک ها برای لاغری 
  • شکلات تلخ برای لاغری

اگر به دنبال روشی عالی برای چربی سوزی هستید حتما شکلات تلخ مصرف کنید. اسید چرب موجود در شکلات تلخ موجب افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیحه افزایش چربی سوزی می‌شود. توجه داشته باشید که حتما شکلات‌های بالای 70 درصد استفاده کنید زیرا این شکلات‌ها آنتی اکسیدان بیشتری دارند. 

  • تخم مرغ برای لاغری

تخم مرغ را به هر روشی که می‌خواهید مانند آب پز، نیم‌رو و... مصرف کنید. زیرا این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی کولین است که این ماده یکی از مهم‌ترین مواد برای چربی سوزی است. از طرف دیگر تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین است که در صورت مصرف آن در صبح می‌تواند موجب چربی سوزی و عضله سازی شود و همچنان احساس سیری بیشتری در طول روز می‌کنید.

چگونه در خانه لاغر شویم
مصرف تخم مرغ برای لاغری 
  • گوجه فرنگی خشک شده برای لاغری

گوجه فرنگی خشک شده حاوی آنتی اکسیدان و بتاکاروتن‌هایی است که می‌تواند از ذخیره شدن چربی در شکم جلوگیری کند. 

  • کوینولا برای لاغری

این ماده غذایی یکی از قدیمی‌ترین نوع غلات است که به از بین بردن چربی‌های شکم کمک می‌کند. علاوه بر آن کوینولا حاوی پروتئین بالایی است که به عضله سازی و سوزاندن چربی‌های بدن فرد نیز کمک می‌کند. از دیگر فواید دیگر این ماده غذایی می‌توان به جلوگیری از کلسترول و قند خون بالا اشاره کرد. 

  • گریپ فروت برای لاغری

هرچه مقدار گریپ فروت موجود در سالاد شما افزایش پیدا کند، مقدار چربی سوزی شما نیر افزایش پیدا می‌کند. این ماده غذایی بیشتر بر روی چربی‌های اطراف شکم تمرکز دارد و تنها با مصرف 6 ماه از آن می‌توانید متوجه کم اشتهایی و کاهش مصرف غذای خود شوید.

مصرف گریپ فروت برای لاغری 
مصرف گریپ فروت برای لاغری 
  • سیب زمینی پخته برای لاغری

سیب زمینی آب پز یکی از سیر کننده‌ترین غذاهایی است که می‌تواند شما را به مدت طولانی سیر نگه دارد و موجب چربی سوزی بیشتر شود. سیب زمینی پخته را می‌توانید با بسیاری از سالادها مصرف کنید، البته باید بگذارید در یخچال ابتدا خنک شود و سپس در سالاد استفاده کنید. 

  • بادام برای لاغری

بادام یکی از چربی سوزهایی است که می‌توانید مصرف کنید. این ماده غذایی را می‌توانید به تنهایی و با غذاهای دیگر مصرف کنید. بادام ها BMI بدن را به طور کلی کاهش می‌دهد و برای افرادی که می‌خواهند عضله سازی کنند بسیار مفید است. 

  • سرکه سیب برای لاغری

سرکه سیب حاوی مقدار زیادی استیک اسید است که می‌تواند به هضم مواد غذایی بدن کمک کند. از فواید دیگر این ماده می‌توان به کاهش قند خون نیز اشاره کرد. طبق تحقیقات انجام گرفته این ماده علاوه بر کاهش قند خون برای چربی سوزی بسیار مفید است.

سرکه سیب برای لاغری
سرکه سیب برای لاغری

 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. چه مواد غذایی لاغر کننده صورت هستند؟

    چاقی صورت یکی از نگرانی های بسیاری از خانم هایی است که رژیم لاغری میگیرند، زیرا چاقی صورت را نمیتوان با پیرهن و لباش پوشیدن مخفی کرد. این را هم باید بدانید که صورت اولین بخش از بدن است که چاق میشود و همطنور آخرین بخشی از بدن است که لاغر میشود. شما با مصرف مواد خوراکی زیر میتوانید صورت خود را لاغر کنید. کره بادام زمینی، آووکادو، سبزیجات، روغن زیتون، شکلات تلخ، چای سبز، جو دو سر، دارچین، توت، فلفل چیلی، لیمو، ماست، نارگیل، گوشت مرغ و بوقلمون، سالمون وحشی
  2. آیا میتوان رژیم سوپ گرفت؟

    سوپ لاغر کننده است، بخصوص رژیم سوپ کلم، در این سوپ بیشترین سهم غذایی جای گرفته است اما شما در کنار رژیم سوپ کلم باید روزانه دو تا سه وعده غذایی دیگر هم مصرف کنید.توجه داشته باشید که این رژیم برای دوره های طولانی مدت اصلا مناسب نیست و تنها به یک هفته باید بی انجامد. برخی از عوارض این رژیم عبارتند از: سرگیجه، سردرد، خستگی و حالت تهوع
  3. صبح ناشتا چی بخورم لاغر بشم؟

    در صبح ناشتا بهتر است مواد غذایی زیر را مصرف کنید: اوتمیل با آب، سیب، آلوورا با آب لیمو، بادام، هندوانه، نان جو، تخم مرغ، چای سبز، آب لیمو
  4. چگونه در سه روز لاغر شویم؟

    شکا با رژیم زیر میتوانید در عرض 3 روز 4/5 کیلو وزن کم کنید. روز اول صبحانه: یک کف دست نان تست، چای یا قهوه سیاه، نصف گریپ فرود و دو قاشق چایخوری کره بادام زمینی ناهار: یک کف دست نان تیت، یک فنجان ماهی تن و یک لیوان چای و یا قهوه شام: هفت تکه گوشت (هر نوع گوشتی)،قک عدد سیب، یک فنجان لوبیا، یک فنجان بستنی وانیلی. و یک فنجان چغندر روز دوم صبحانه: یک عدد تخم مرغ، نصف یک موز، قهوه یا چای و یک عدد نان تست ناهار: قک فنجان پنیر طبیعی روستایی، سه عدد بیسکوییت نمکدار شام: دو عدد سوسیس، یک فنجان کلم بروکلی، نصف فنجان هویج، یک فنجتم بستنی وانیلی روز سوم صبحانه: یک عدد سیب، یک عدد بیسکوییت نمکدار، یک تکه پنیر و یک فنجان چای یا قهوه ناهار: یک تخم مرغ آبپز و یک تکه نان تست شام: یک فتجان بستنی، نصف یک عدد طالبی، یک عدد چغندر و یک فنجان ماهی تن اگر این رژیم را با دقت به مدت سه روز انجام دهید در پایان میتوانید مشاهده کنید که 4/5 کیلو وزن کم کرده اید. توجه داشته باشید که این رژیم را به هیچ عنوان بیشتز از سه روز ادامه ندهید.
  5. برای شام چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

    برای شام لاغر کننده میتوانید مواد غذایی زیر را با توجه به علاقه خود مصرف کنید: تخم مرغ، آجیل و پنیر، ذرت، پوره کدو تنبل و بوقلمون، ماهی سفید.
مطلب مفید بود؟
11
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی