قوانین طلایی برای ست کردن لباس خانم‌های قد کوتاه و تپل

لباس مناسب خانم های قد کوتاه
یکی از روش‌های عالی برای زیباتر به نظر رسیدن فرم اندام خانم‌های قد کوتاه یا چاق این است که لباس‌هایی با مدل‌های مخصوص بپوشند. مثلا طرح راه‌راه‌های عمودی روی لباس مخصوص خانم‌هایی است که اضافه وزن دارند. در این مقاله از بازارگیت قوانین ست کردن لباس برای این دسته از خانم‌ها را کامل بررسی کردیم.

قوانین طلایی برای ست کردن لباس خانم‌های قد کوتاه و تپل

کاهش وزن و رسیدن به اندام عالی با رعایت رژیم غذایی صحیح و ورزش امکان پذیر است. اما این کار به دلیل طولانی بودن و زمان‌بر بودن ممکن است برای شما مشکل باشد و نیاز داشته باشد تا به یک چشم به هم زدن برای مجالس یا مهمانی‌های دورهمی اندامی زیبا و ایده‌آل داشته باشید. باید به شما بگوییم که جای نگرانی نیست و شما می‌توانید ا حدودی با ترفندهایی ساده و استفاده از لباس‌هایی مناسب، اضافه وزن خود را پنهان کنید و در دید عموم لاغرتر دیده شوید.

لباس مناسب خانم های قد کوتاه
قوانین طلایی برای ست کردن لباس خانم‌های قد کوتاه

اصول شیک پوشی خانم‌های چاق

1. لباس های اندازه بدنتان را بپوشید:
اولین نکته‌ای که برای شیک پوشی باید در نظر داشته باشید انتخاب لباس اندازه بدنتان است. لباس‌ها نباید گشاد و یا تنگ باشند. همچنین حواستان باشد که لباس‌هایی را انتخاب کنید که برش‌دار و خوش دوخت باشند تا با خطای دیدی که ایجاد می‌کنند موجب لاغر به نظر رسیدن شما شوند. علاوه بر این موضوع لباس‌هایی که لایه اضافی دارند و مانند جلیقه هستند موجب چاق‌تر به نظر رسیدن شما می‌شوند.

لباس مجلسی برای افراد چاق
لباس‌های اندازه بدنتان را بپوشید

2. رنگ لباس مناسب افراد چاق
دومین نکته‌ای که برای انتخاب لباس مناسب باید در نظر داشته باشید. انتخاب رنگی است که اندام شما را متناسب‌تر نشان دهد. به طور کلی شما باید از لباس‌هایی که به رنگ روشن هستند خودداری کنید زیرا این لباس‌ها موجب چاق‌تر به نظر رسیدن شما می‌شوند و به جای آن‌ها به سراغ رنگ‌هایی بروید که اندامتان را زیباتر نشان دهند. 
یکی از بهترین رنگ‌هایی که شما می‌توانید به سراغ آن بروید رنگ مشکی است. این رنگ میزان سایه‌های قابل مشاهده روی بدنتان را کاهش می‌دهد و با ایجاد خطای دید موجب لاغر تر به نظر رسیدن شما می‌شود. این رنگ را بهتر است همراه زیورآلات و اکسسوری‌هایی که بر کمر، مچ دست و گردن آویزان کرده‌اید بپوشید تا بتوانید لاغرتر هم جلوه کنید. 
یکی دیگر از لباس‌هایی که می‌توانید به تن کنید لباس‌هایی با طرح راه راه باریک عمودی هستند. این لباس‌ها با خطای دید موجب لاغر به نظر رسیدن شما می‌شوند.

لباس مجلسی برای افراد چاق
رنگ لباس مناسب افراد چاق

3. راسته نپوشید:
شلوارهای جین راسته موجب چاق‌تر به نظر رسیدن پاها می‌شوند. به همین علت از پوشیدن شلوارهای راسته و تنگ خودداری کنید. همچنین شلوارهایی که در کنارشان جیب طراحی شده است هم نپوشید زیرا این شلوارها موجب پهن‌تر دیده شدن پاهای شما می‌شوند. در انتخاب شلوار به سراغ شلوارهایی بروید که اندازه‌تان باشد و از بیرون زدن شکمتان جلوگیری کند. 
اگر به سراغ دامن می‌روید و پهلو و پایین تنه‌تان چاق است، دامن‌های پلیسه بپوشید و اگر هم مچ پایتان چاق است، دامن‌هایی که بلند هستند را انتخاب کنید.

مدل کت و شلوار برای خانمهای چاق
شلوار راسته نپوشید

4. لباس های طرح‌دار بپوشید:
اگر بالا تنه‌تان چاق است به سراغ لباس‌های بدون طرح و ساده و همچنین برش‌دار بروید. در غیر این صورت به سراغ دامن‌هایی بروید که در ناحیه کمر چین داشته باشند. با این کار دو بخش بدن خود را به خوبی می‌پوشانید و زیباتر جلوه می‌کنید. 
توجه داشته باشید که لباس‌های گشاد و دامن‌های ماسکی هیچ کمکی به شما نمی‌کنند و موجب چاق‌تر به نظر رسیدن شما می‌شوند. به جای آن‌ها می‌توانید به سراغ دامن‌های جذب که تا زانو هستند بروید و در فصل زمستان آن را به همراه جوراب شلواری مات بپوشید. حتی می‌توانید به سراغ لباس‌هایی که در ناحیه پهلو نوارهای تیره دارند بروید تا اضافه وزن‌تان را بپوشانید.

لباس مجلسی زنان شکم دار
لباس‌های طرح‌دار بپوشید

5. لباس‌هایی با پارچه‌های ظریف بپوشید:
جنس پارچه‌ای که برای لباس‌تان انتخاب می‌کنید بسیار مهم است و باید به سراغ پارچه‌های ظریف مانند پارچه حریر بروید تا با پوشیدن آن اندامتان لاغر‌تر به نظر برسد. توجه داشته باشید که پارچه‌هایی که دارای برجستگی تار و پود هستند برای شما مناسب نیست. بهترین انتخاب شما پارچه‌های ساده یا پارچه‌هایی که دارای خط‌های عمودی باریک هستند می‌باشد.

لباس مناسب افراد چاق و کوتاه
لباس‌هایی با پارچه ظریف بپوشید

7. لباس یقه هفت بپوشید: 
لباس‌های یقه هفت موجب کشیده‌تر دیده شدن فرم بدن شما می‌شوند و همچنین با خطای دیدی که ایجاد می‌کنند موجب ظریف‌تر دیده شدن بالا تنه شما می‌شوند.

6. کفش پاشنه بلند بپوشید:
اگر قصد دارید لاغر به نظر برسید کفش‌های پاشنه بلند که حداقل 6 سانتی متر ارتفاع دارند را بپوشید. اگر پاهای چاقی دارید بهتر است این کفش‌ها را پا بندهایی پهن انتخاب کنید تا چاقی پاهایتان دیده نشود.

لباس مناسب افراد چاق و کوتاه
کفش پاشنه بلند بپوشید

8. پوشیدن کت: 
خانم‌هایی که علاقه به پوشدن کت دارند باید حواسشان باشد که از پوشیدن کت‌هایی که دارای یک یا دو دکمه هستند خودداری کنند و به سراغ کت‌هایی بروند که حداقل سه دکمه داشته باشد.
برای شما کت و ژاکت‌های بلند مناسب می‌باشند و بدون اینکه دکمه‌هایتان را ببندید می‌توانید لاغرتر به نظر برسید. به طور کلی به سراغ کت‌های بلند و بدون اپل در سر شانه بروید و دکمه‌های آن را باز بگذارید تا لاغرتر به نظر برسید.

مدل کت و دامن برای خانم های شکم دار
پوشیدن کت برای خانم‌های پلاس سایز

9. لباس‌هایی با آستین مناسب:
برای جلوگیری از چاق به نظر رسیدن خود از پوشیدن لباس‌های تنگ یا گشاد خودداری کنید و لباس‌هایی با سایز خودتان را انتخاب کنید. 

  • لباس زنانه با استین سر خود

اینگونه لباس‌ها بیشتر مناسب فصل تابستان هستند و برای خانم‌هایی که بالاتنه کوچکی دارند مناسب می‌باشد. اما اگر بالاتنه بزرگی دارید از پوشیدن این لباس خودداری کنید. 

  • لباس زنانه با آستین سه ربع

معمولا خانم‌ها این لباس‌ها را به همراه مانتوهای تابستانی انتخاب می‌کنند تا خنک باشند. البته اگر از ناحیه شکم چاق هستید از پوشیدن این لباس‌ها خودداری کنید. 

  • لباس زنانه با آستین

اگر بالا تنه‌تان چاق است بهترین انتخاب برای شما این نوع لباس‌ها هستند زیرا توجه را به پایین تنه خود هدایت می‌کنند.

لباس مجلسی برای افراد چاق
لباس زنانه آستین‌دار

10. انتخاب اکسسوری مناسب:
اگر قصد دارید وزن خود را کمتر نشان دهید و فرم بدنی ایده‌آل داشته باشید در کنار انتخاب لباس مناسب باید به اکسسوری‌هایی که انتخاب می‌کنید هم دقت کنید. برای انتخاب گوشواره و گردنبند به سراغ مدل‌های ظریف و بلند بروید. همچنین با استفاده از دستمال گردن بدون پیچاندن آن دور سر روی شانه‌هایتان رها کنید تا با خطای دید لاغرتر به نظر برسید.

لباس مجلسی برای افراد چاق
انتخاب اکسسوری مناسب

انتخاب لباس مناسب برای افراد چاق

  • لباس مجلسی برای افراد چاق
  • لباس‌های مجلسی که تا زانو هستند برای خانم‌هایی که اضافه وزن دارند مناسب است. این لباس‌ها مناسب مهمانی‌های دوستانه و دورهمی است که شما می‌توانید آن را همراه کفش‌های پاشنه‌دار بپوشید.
  • اگر فرم بدنتان سیبی شکل است و بالا تنه‌تان نسبت به پایین تنه‌تان بزرگتر است به سراغ لباس‌های مدل خمره‌ای بروید. 
  • اگر فرم بدنتان ساعت شنی است و کمرتان باریک‌تر از بالا تنه و پایین تنه‌تان است، به سراغ لباس‌های مدل ماهی بروید تا اندامتان زیباتر شود.
  • خانم‌هایی که به طور پیوسته چاق هستند باید لباس‌هایی که پایینشان چین‌دار و یا کلوش است را بپوشند و یا به سراغ دامن‌های لنگی بروند. همراه این شلوارها می‌توانید لباس‌های یقه هفت را بپوشید تا بالا تنه‌تان لاغرتر به نظر برسد.
لباس مجلسی برای افراد چاق
لباس مجلسی برای افراد چاق

لباس مجلسی زنان شکم‌دار

اگر از ناحیه شکم چاق هستید به سراغ لباس‌هایی بروید که خطوط عمودی و رنگ تیره داشته باشند. با این کار قدتان بلندتر و وزنتان کمتر نشان داده می‌شود. اگر از ناحیه شکم بزرگ هستید از پوشیدن تونیک‌هایی که بالا تنه گشاد است خودداری کنید زیرا این لباس‌ها شکم‌تان را چاق‌تر نشان می‌دهند. به جای این لباس‌ها بهتر است به سراغ لباس‌هایی بروید که پارچه‌های چروکی و چین‌دار داشته باشند تا از تشخیص دادن چاقی شکمتان جلوگیری شود. همچنین می‌توانید بلوزهای مدل Wrap را انتخاب کنید تا شکمتان کوچک‌تر به نظر برسد.

  • برای پوشیدن شلوار هم باید به سراغ شلوارهای یکسره بروید. البته شلوار بالا یا پایین شکم نباید قرار گیرد. و تنها باید روی شکم‌تان باشد.
  • خانم‌هایی که شکم بزرگی دارند باید از اکسسوری‌های خاصی استفاده کنند به عنوان مثال کمربندهای پهن کمر شما را باریک‌تر نشان می‌دهند. همچنین می‌توانید از گردنبند و گوشواره‌های بزرگ استفاده کنید.
لباس مجلسی زنان شکم‌دار
لباس مجلسی زنان شکم‌دار

لباس مناسب افراد چاق و قد کوتاه

خانم‌هایی که هم قد کوتاهی دارند و هم اضافه وزن دارند باید لباس‌هایی بپوشند که هم چاقی‌شان را بپوشاند و هم قدشان را بلندتر نشان دهد. لباس‌های زیر مناسب این دسته از خانم‌ها می‌باشد. 

  • لباس های A شکل: این دسته از لباس‌ها اغلب کوتاه هستند و موجب توجه مهمان‌ها به پاهای شما می‌شود و با خطای دید پاهایتان را نیز بلندتر نشان می‌دهد. 
  • لباس یقه V شکل: این دسته از لباس‌ها موجب کشیده‌تر نشان دادن گردن می‌شوند و توجه مهمان‌ها را به بالا تنه شما جلب می‌کند. خانم‌هایی که هم چاق و هم قد کوتاه هستند حتما این لباس را امتحان کنند. 
  • کفش‌های لژ دار: اگر پاهایتان چاق است از کفش‌های لژ دار استفاده کنید تا پاهایتان زیباتر دیده شوند. 
  • لباس‌هایی با خطوط راه راه: این دسته از لباس‌ها با ایجاد خطای دید بدن شما را لاغر و کشیده‌تر نشان می‌دهند. 
  • اکسسوری: این دسته از خانم‌ها باید به سراغ گوشواره و گردنبندهایی بروند که درشت باشند تا چاقی بدن‌شان را بپوشانند.
مطلب مفید بود؟
65
10
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی