قبل از لیفت ابرو اینجا را بخوانید

لیفت ابرو
لیفت ابرو یا همان بالا بردن ابرو روشی برای جوانسازی چهره و تغییر در فرم چشم‌هاست که امروزه با روش‌های مختلفی مانند لیفت ابرو با جراحی یا لیفت ابرو با لیزر انجام می‌شود. در این مقاله انواع روش‌های لیفت ابرو به همراه مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کردیم. تا انتها همراه بازارگیت باشید.

قبل از لیفت ابرو اینجا را بخوانید

با افزایش سن، پوست پیشانی کم کم خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، به همین علت ابروها دچار افتادگی می‌شوند. افتادگی ابرو در چهره منجر به خسته نشان دادن صورت و عبوس نشان دادن آن می‌شود.

البته به غیر از افزایش سن نیز خیلی از خانم‌ها دوست دارند که ابروهاشان را بکشند و یا با مواد لیفت ابروهاشان را بالا ببرند.

امروزه روش‌های متنوعی برای لیفت ابروها وجود دارد که در ادامه این مقاله شما را با این روش‌ها آشنا می‌کنیم تا چهره‌ای شاداب و جوان‌تر داشته باشید.

لیفت ابرو
لیفت ابرو

لیفت ابرو چیست؟ 

اغلب خانم‌ها برای ایجاد تعادل در صورت خود و تغییر در چهره، در ابروهای خود تغییراتی ایجاد می‌کنند. در برخی موارد برای تغییر دادن ابروها آرایشگرها از روش‌هایی مانند میکرونیدلینگ و تتو استفاده می‌کنند. همچنین امروزه با تغییرات در دنیای زیبایی، برخی مردان هم در ابروهای خود تغییراتی ایجاد می‌کنند. 

لیفت ابرو هم روشی است برای از بین بردن خطوط عمیق پیشانی و خطوط میان ابروها که با انجام این کار فرم جدید و یکسانی در این ناحیه دیده می‌شود.

مواد لیفت ابرو
لیفت ابرو چیست؟

چه علائمی نشان دهنده افتادگی ابرو در شما هستند؟ 

  • پوست پیشانی دچار چین و چروک شده باشد.
  • زمانی که حس می‌کنید چهره‌تان اخمو شده است.
  • زمانی که ابروهایتان نزدیک به هم شده‌اند و میان آن‌ها خط افتاده است. 
  • هنگامی که احساس می‌کنید میدان دیدتان به دلیل شل شدن پوست پلک‌هایتان کم شده است. 
  • زمانی که حس می‌کنید پوست اطراف ناحیه ابروهایتان شل شده‌اند و دیگر حالت انعطاف پذیری و الاستیک ندارند.
انواع روش‌های لیفت ابرو
چه علائمی نشان دهنده افتادگی ابرو هستند

چه افرادی نیاز به لیفت ابرو دارند؟ 

  • افرادی که دارای خطوط عمیقی در پیشانی هستند. 
  • افرادی که ابرو‌هایشان افتاده است. 
  • افرادی که خطوط عمیقی بین ابروهایشان نقش بسته است.

معایب لیفت ابرو

معایب لیفت ابرو عبارت است از:

  • پس از عمل لیفت ابرو ممکن است جای زخم دیده شود. 
  • پس از لیفت ابرو ممکن است در ناحیه پیشانی یا بالای پوست سر بی‌حسی موقت و یا دائمی پیش بی‌آید. 
  • ایجاد تغییرات در حس پوست
  • عدم تقارن در محل قرار گیری ابروها
معایب لیفت ابرو

انواع روش‌های لیفت ابرو

لیفت ابرو نیاز به بیهوشی موضعی و یا بیهوشی کامل دارد که انتخاب آن با تشخیص پزشک مربوطه انجام می‌شود و جراحی لیفت ابرو تقریبا بین یک تا 3 ساعت زمان می‌برد. همچنین جراحی لیفت ابرو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که انتخاب روش مناسب هم بستگی به هدف و نتیجه‌ای که می‌خواهید به آن برسید دارد. 
انجام لیفت ابرو با جراحی، جراحی لیفت آندوسکوپی و همچنین بدون جراحی نیز انجام می‌شود که روش‌های بدون جراحی شامل لیفت ابرو با بوتاکس، لیفت ابرو با نخ، لیفت ابرو با لیزر و... انجام می‌شوند که موقتی هستند و همچنین هزینه کمتری را در بر می‌گیرند. 
در ادامه این مقاله هر کدام از روش‌ها را به طور جداگانه بررسی می‌کنیم.

با انواع روش‌های لیفت ابرو آشنا شوید
انواع روش‌های لیفت ابرو

1. لیفت ابرو با جراحی کلاسیک

این روش با بیهوشی کامل انجام می‌شود و در آن برش بر روی خط مو یعنی خط بین محل شروع رویش موها و پیشانی انجام می‌شود. جراح، پوست را از لایه‌های زیرین جدا کرده و آن را می‌کشد و در نهایت پوست اضافی را جدا می‌کند. با این کار ماهیچه‌های زیرین که موجب به وجود آمدن خطوط اخم می‌شوند نیز تضعیف شده و در نتیجه خط و خطوط روی پوست از بین می‌روند و در نهایت جراح برش‌های ایجاد شده را بخیه می‌زند. این روش مناسب افرادی است که بر روی پیشانی‌شان چین و چروک عمیق ایجاد شده اما دوره ریکاوری آن طولانی‌تر است.

مزایای لیفت ابرو با جراحی کلاسیک
ماندگاری این روش نسبت به روش‌های دیگر بیشتر است، زیرا پوست پیشانی به طور گسترده‌تری مورد جوانسازی قرار می‌گیرد.

عوارض لیفت ابرو با جراحی کلاسیک
روش کلاسیک تهاجمی‌ترین نوع جراحی لیفت ابرو نسبت به سایر روش‌ها است و به دلیل طولانی‌تر بودن عمل و همچنین بیشتر بودن میزان برش و تعداد بخیه‌ها عوارض بیشتری را در بر می‌گیرد.

لیفت ابرو با جراحی
لیفت ابرو با جراحی کلاسیک

2. لیفت ابرو با جراحی لیفت آندوسکوپی

در این روش همانند جراحی کلاسیک از بیهوشی کامل استفاده می‌شود و پس از برش توسط وسیله‌ای به نام آندوسکوپ محل‌هایی که باید تغییرات ایجاد شوند مشخص می‌شود، سپس آندوسکوپ وارد برش‌ها شده و تصاویر را بر روی مانیتور به نمایش در می‌آورد سپس جراح با استفاده از وسایل مورد نیاز پوست پیشانی را به سمت بالا هدایت کرده تا در محل قبلی خود قرار گیرند. 
این روش مناسب افرادی است که افتادگی‌های ملایم و متوسط دارند، همچنین این روش عوارض و دوره درمان کوتاه‌تری نسبت به روش جراحی کلاسیک دارد.

ماندگاری لیفت ابرو با جراحی لیفت آندوسکوپی چه قدر است؟ 
لیفت ابرو با جراحی آندوسکوپی معمولا یکی از دائمی‌ترین روش‌ها است که ماندگاری آن تقریبا 15 سال است.

مزایای لیفت ابرو با جراحی آندوسکوپی
این روش یکی از روش‌های جوانسازی است که به جز بالا کشیدن ابروها چند عامل ناخوشایند دیگر مانند چین و چروک پیشانی، فرم ابروها، خط اخم و... را اصلاح می‌کند.

عوارض لیفت ابرو با جراحی لیفت آندوسکوپی
این روش اگر توسط جراح پلاستیک انجام شود خطرات کمتری را به دنبال خواهد داشت اما از عوارض احتمالی این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروز هماتوم (جمع شدن خون در بخشی از بدن)
  • بروز عفونت 
  • عدم تقارن ابروها
  • عدم بهبودی زخم‌ها
لیفت آندوسکوپی ابرو
لیفت ابرو با جراحی آندوسکوپی

3. لیفت ابرو با نخ

در این روش درمانی برش‌هایی داخل موهای ابرو به قطر چهار میلی متر ایجاد می‌شود و نخ‌هایی که از جنس نایلون هستند در ابرو پیوند می‌خورند که این نخ‌ها بسیار مقاوم و غیر جذبی هستند. در این روش پوست‌های شل شده جمع و کلاژن‌های اطراف پوست تحریک می‌شود. همچین با استفاده از این نخ‌ها می‌توان افتادگی پوست را محو کرد. این روش به جز بالا کشیدن ابرو کاربردهای دیگری مانند از بین بردن خطوط دور لب، اطراف لپ‌ها، گردن و غبغب و... دارد. 
در روش لیفت ابرو با نخ، ابروها در حد کم تا متوسط بالا کشیده می‌شوند که حالتی طبیعی در صورت ایجاد می‌شود. همچنین قسمت بیرونی ابروها بیشتر از قسمت درونی ابروها بالا کشیده می‌شوند.

لیفت ابرو با نخ
لیفت ابرو با نخ

ماندگاری لیفت ابرو با نخ چه قدر است؟ 

لیفت ابرو با نخ روش ماندگاری نیست و نخ‌ها پس از 12 تا 18 ماه جذب می‌شوند و شما پس از این مدت باید این روش را تکرار کنید.

مزایا لیفت ابرو با نخ

  • آسان بودن پیاده سازی این روش در قیاس با سایر روش‌ها
  • هزینه کمتر نسبت به سایر روش‌ها
  • ماندگاری طولانی مدت و نتایج خوب حاصل از لیفت با نخ
  • لیفت با نخ موجب به وجود آمدن اسکار نمی‌شود

معایب لیفت ابرو با نخ

  • بی حسی پوست و یا حساس شدن پوست به لمس
  • حرکت کردن نخ‌ها در زیر پوست
  • عدم تقارن پوست پس از لیفت با نخ
عوارض لیفت ابرو با نخ
عوارض لیفت ابرو با نخ

4. لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

در روش لیفت ابرو با تزریق بوتاکس ابتدا با استفاده از کرم بی‌حس کننده نواحی مورد نظر بی‌حس می‌شوند و بعد از بوتاکس به داخل ماهیچه‌های مشخص شده تزریق می‌شوند. لیفت ابرو با بوتاکس چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد که می‌توان آن را با روش‌های دیگر لیفت ابرو ترکیب کرد تا نتیجه بهتری حاصل شود. تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک اطراف چشم، پیشانی، خطوط اخم، دور لب و... انجام می‌شود که موجب صاف و شاداب شدن پوست می‌شود. این روش لیفت ابرو هزینه و عوارض کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد و همچنین دوره ریکاوری آن سریع و آسان‌تر است. 

ماندگاری لیفت ابرو با تزریق بوتاکس چه قدر است؟ 
لیفت ابرو با تزریق بوتاکس روشی ماندگار نیست و به مدت 3 تا 5 ماه ماندگاری دارد و بعد از این مدت اینکار را دوباره باید انجام دهید. 

هزینه لیفت ابرو با تزریق بوتاکس چه قدر است؟ 
هزنیه تزریق بوتاکس به عواملی مانند برند بوتاکس، محل انجام این کار و تعداد واحد تزریقی بوتاکس بستگی دارد.

مزایای لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

  • مشاهده نتایج چند دقیقه بعد از انجام انجام این کار 
  • عدم عوارض مشهود و خطرناک در تزریق بوتاکس 
  • در صورت عدم رضایت، لیفت ابرو با تزریق بوتاکس قابل ترمیم است. 
  • عدم نیاز به بستری شدن در طی دوران نقاهت
  • بعد از انجام درمان کمتر حساسیت و یا ایجاد آلرژی در فرد دیده شده است.

عوارض لیفت ابرو با تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس یکی از روش‌های ایمن برای جوانسازی و از بین بردن چروک‌های صورت است. اما با همه این‌ها ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد که این خطرات عبارت است از:

  • درد موضعی
  • سردرد 
  • بی حسی در ناحیه تزریق شده
لیفت ابرو با تزریق بوتاکس
لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

5. لیفت ابرو با لیزر

لیفت ابرو با استفاده از لیزر یکی دیگر از روش‌های لیفیتنگ ابرو است که به صورت غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود. لیفت ابرو با لیزر دقیقا شبیه به سفت کردن و برطرف کردن شل شدگی پوست با لیزر است. در این روش توسط یک ماده‌ای بنام نئوکلاژنز، تولید کلاژن پوست افزایش پیدا می‌کند و سپس با گرم کردن ماهیچه‌های اطراف ابرو آن‌ها منقبض می‌شوند و پوست بالای پلک به سمت بالا هدایت می‌شود.

در روش لیفت ابرو با لیزر همانند روش بوتاکس از ماده‌ای برای تزریق داخل بدن استفاده نمی‌شود اما روشی با کیفیت و موثر برای بالا بردن ابروها است. در این روش بیمار چند جلسه دیگر هم باید نزد پزشک بیاید تا کارهای لیزر درمانی به اتمام برسد که این جلسات هزینه لیفت ابرو با لیزر را بالا می‌برند به طوری که این روش پرهزینه‌ترین و گران‌ترین روش برای لیفت ابروها محسوب می‌شود.

مزایای لیفت ابرو با لیزر
در این روش از تزریق هیچ ماده یا ژلی به پوست استفاده نمی‌شود بنابراین بدن شما از واکنش‌ها نامناسب دور خواهد ماند. 

معایب لیفت ابرو با لیزر
به دلیل ایجاد برش‌هایی بر روی پوست امکان عفونت وجود دارد.

لیفت ابرو با لیزر
لیفت ابرو با لیزر

آمادگی‌های قبل از عمل جراحی لیفت ابرو

با توجه به اینکه عمل لیفت ابرو بسیار ساده است، اما باید بدانید این عمل یک نوع جراحی محسوب می‌شود و با توجه به ناحیه‌ای که قرار است تحت جراحی قرار گیرد حتی یک اشتباه ممکن است صدمات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد. بنابراین برای انجام این عمل باید از سلامت کامل برخوردار باشید و در غیر این صورت باید با پزشک خود مشورت کنید. دو هفته قبل از عمل جراحی و چهار هفته بعد از انجام این کار سیگار نکشید.

امکان دارد تا مدت‌ها مجبور به ترک برخی از داروها شوید به عنوان مثال اگر سایر داروهای ضد التهابی و یا آسپرین را مصرف می‌کنید پزشک از شما می‌خواهد که از مصرف آن‌ها خودداری کنید زیرا می‌توانند موجب خونریزی در آن ناحیه شوند.

لیفت ابرو با لیزر
آمادگی‌های قبل از عمل جراحی لیفت ابرو

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت ابرو 

  • پس از آنکه عمل لیفت ابرو را انجام دادید باید از محل عمل و سرتان به خوبی مراقبت کنید و از انجام کارهایی که موجب فشار آوردن به سر می‌شود خودداری کنید. 
  • در هنگام خواب بهتر است سرتان بالاتر از سطح بدن باشد بنابراین از دو بالش استفاده کنید. 
  • یخ و یا کیسه آب گرم را بر روی زخم‌هایتان نگذارید و فقط از داروها و پمادهایی که پزشکان برایتان تجویز کرده است استفاده کنید. 
  • اگر از روش جراحی استفاده کرده‌اید یک هفته بعد از عمل برای جداکردن بخیه‌ها به پزشک مراجعه کنید. 
  • پس از جدا کردن بخیه‌ها با در نظر گرفتن توصیه‌های پزشک می‌توانید به فعالیت‌های معمول خود باز گردید. 
  • فعالیت‌های سنگین یا تمرینات ورزشی سنگین را بهتر است به 3 ماه پس از انجام عمل موکول کنید.
مراقبت‌های بعد از عمل لیفت ابرو
مراقبت‌های بعد از عمل لیفت ابرو

ماندگاری لیفت ابرو چه قدر است؟

ماندگاری لیفت ابرو به روشی که استفاده می‌کنید بستگی دارد، اما ماندگاری لیفت ابرو با استفاده از جراحی بیشتر از روش‌هایی مانند لیفت ابرو با نخ است. 

ماندگاری لیفت ابرو
ماندگاری لیفت ابرو

قیمت و هزینه لیفت ابرو

هزینه لیفت ابرو بستگی به روشی دارد که انجام داده‌اید. به عنوان مثال هزینه لیفت ابرو با نخ نسبت به هزینه لیفت ابرو با بوتاکس متفاوت است.

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی