11 نکته خیلی مهم برای مراقبت از پوست در فصل پاییز

مراقبت از پوست در فصل پاییز
مراقبت از پوست در تمام روز‌های سال لازم و ضروریست اما این روتین مراقبتی با شروع فصل پاییز پر اهمیت‌تر می‌شود که دلیل آن نیز هوای سرد و خشک است که می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی پوست فرد داشته باشد. در این مقاله به روش‌های جلوگیری از خشکی پوست و مراقبت از پوست در فصل پاییز پرداختیم. همراه ما باشید.

11 نکته خیلی مهم برای مراقبت از پوست در فصل پاییز

پاییز یکی از زیباترین فصول سال ماست که با خود حال و هوای سرد و بارون پاییزی را به همراه می‌آورد. با خداحافظی از فصل تابستان و سرد شدن هوا در پاییز، باید به نکات مراقبتی ویژه‌ای برای محافظت از پوست صورت و بدن توجه کنید. 
مراقبت از پوست نیاز به دوره زمانی خاصی ندارد اما لزوم توجه به آن در پاییز و زمستان بسیار بیشتر است. معمولا در فصل تابستان مو و پوست سر گرمای زیادی را متحمل شده و آمادگی خشکی را دارند. به دلیل این تغییرات آب و هوایی باید به شیوه‌های مراقبتی پوست در این دوره توجه کرده و از پوست خود محافظت کنید. 
در این بخش به روش‌های مراقبت و محافظت از پوست در فصل پاییز اشاره خواهیم کرد: 

1. تغییر دادن پاک کننده پوست در فصل پاییز 

در فصل تابستان معمولا از پاک کننده‌های حاوی رایحه میوه و اسانس استفاده می‌شود که این موضوع برای فصل پاییز مناسب نیست. وجود صابون و اسانس‌های قوی در ژل‌های پاک کننده پوست باعث زمینه سازی برای خشکی بیش از حد می‌شود. پس در فصل پاییز سعی کنید از پاک کننده‌هایی فاقد صابون که دارای خاصیت آبرسانی خوبی هستند استفاده کنید. 

روتین مراقبت از پوست
تغییر دادن نوع محصولات پاک کننده پوست در فصل پاییز 

2. در فصل پاییز پوست را هر روز مرطوب کنید

آبرسانی پوست امری بسیار مهم و حیاتی برای حفظ سلامتی پوست هر فرد است. اما ضرورت آن در فصل پاییز بسیار بیشتر از قبل می‌شود چرا که پوست بیشتر در معرض خطر خشکی و آسیب است. 
در فصل پاییز بعد از خروج از حمام حتما از یک لوسیون مرطوب کننده پوست استفاده کنید تا رطوبت لازم پوست جذب شود. در حال حاضر انواع مرطوب کننده‌ها در بازار وجود دارند که بسته به سلیقه و نیاز می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. 

روتین روزانه مراقبت از پوست
مرطوب کردن پوست در فصل پاییز

3. لایه بردار روغنی پوست در فصل پاییز

لایه‌برداری یکی از روش‌های ترمیم بافت فرسوده پوست و از بین بردن سلول‌های مرده است. لایه برداری روش‌های مختلفی دارد که در فصل پاییز و زمستان عمدتا به لایه برداری روغنی توصیه می‌شود. برای لایه برداری روغنی گزینه‌های زیادی روبه روی شماست که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. اما سعی کنید که بهترین نوع لایه بردار با سازگاری کامل با پوست را تهیه کنید 

لایه برداری پوست
لایه برداری پوست در فصل پاییز

4. توجه به استفاده منظم از کرم ضد آفتاب در فصل پاییز

شاید تصور عموم اینگونه باشد که استفاده از کرم ضد آفتاب تنها در تابستان و در معرض تابش آفتاب شدید لازم است. در حالی که این تصور اشتباه بوده و در فصل پاییز نیز لزوم استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از آسیب به پوست بالاست. 
در این بازه زمانی باید از کرم‌های ضد آفتاب با SPF حداقل 15 استفاده کنید تا در برابر تابش نور خورشید پوست خود را سالم نگهدارید. 

فواید استفاده از کرم ضد آفتاب
استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب در پاییز

5. در فصل پاییز آب کافی بنوشید 

نوشیدن آب کافی در طول روز می‌تواند بر کارایی مطلوب تمامی ارگان‌های بدن ما تاثیر مثبت بگذارد که یکی از مهم ترین تاثیر آن‌ها تاثیر بر پوست است. نوشیدن آب به میزان لازم رطوبت کافی را برای پوست مهیا کرده که این اولین قدم در جلوگیری از خشکی پوست است. آب با مواد مغذی درونی خود برخی از نیازهای پوست را برطرف می‌کند. در فصل پاییز که پوست بیشتر در خطر خشکی و ترک برداشتن است با مصرف میزان کافی آب به پوست خود کمک بسیاری می‌کنید. 

فواید نوشیدن آب برای پوست
نوشیدن آب کافی در فصل پاییز

6. در فصل پاییز از کرم ضد ترک پوست استفاده کنید 

با سردتر شدن هوا شاهد خشکی و ترک پوست در بعضی افراد خواهیم بود. این خشکی که زمینه ساز ترک‌های پوستی شدید هستند باید به خوبی درمان شوند تا از پیشرفت آن‌ها جلوگیری به عمل بیاید. برای اینکار می‌توانید از کرم‌های تولید شده مختص به درمان خشکی و ترک پوست استفاده کنید. البته روغن‌های موثر زیادی نیز برای درمان خشکی پوست وجود دارند. سعی کنید چند بار در هفته از این روغن‌ها و یا کرم‌ها استفاده کنید تا پوستی شاداب و زیبا حتی در فصول سرد سال داشته باشید. 

7. در فصل پاییز از استحمام زیاد جلوگیری کنید

همانطور که گفته شد در فصل پاییز پوست بیشتر در معرض خطر است و باید بیش از قبل به آن توجه داشت. استحمام زیاد و استفاده از مواد شوینده مختلف تاثیر زیادی بر خشکی پوست دارند. در فصل پاییز سعی کنید بیش از اندازه حمام نکنید و یا پوست را با مواد شوینده قوی نشویید. بهترین راه استفاده از شوینده‌های معمولی و ملایم پوستی است. 

روتین مراقبت از پوست
عدم استحمام زیاد و طولانی مدت در فصل پاییز

8. در فصل پاییز مصرف ویتامین E را فراموش نکنید

در کنار عوامل محیطی و تاثیرات آب ‌و هوایی، موارد دیگری مانند مشکلات تغذیه‌ای و کمبود ویتامین می‌تواند بر خشک شدن پوست تاثیر بگذارد. برای داشتن پوستی سالم و شفاف بهتر است به مصرف ویتامین‌ها به‌خصوص ویتامین E توجه داشته باشید تا پوست به خوبی تغذیه شود. 

9. سعی کنید در فصل پاییز محیط خانه خود را مرطوب نگهدارید

در فصل پاییز و زمستان با روشن کردن وسایل گرمایشی مانند بخاری و شوفاژ هوای داخل خانه گرم می‌شود که این گرما می‌تواند زمینه ساز خشکی پوست در شما شود چرا که رطوبت محیط را از بین می‌رود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است یک دستگاه بخار خانگی تهیه کرده و در منزل و یا محیط کارتان قرار دهید تا رطوبت لازم محیط را فراهم کند. 

اصول نگهداری از پوست صورت
مرطوب نگه داشتن محیط خانه در فصل پاییز

10. در فصل پاییز بیشتر در خانه بمانید 

هوای سرد و خشک پاییز باعث خشکی و ترک پوست می‌شود که بهترین راه برای پیشگیری از این اتفاق حضور در منزل است. در فصول سرد سال سعی کنید کمتر در معرض هوای سرد و خشک قرار بگیرید تا پوست دچار خشکی نشود. 

11. در فصل پاییز به پوست پاها نیز توجه کنید

با آمدن فصل سرما، کفش‎‌ها و صندل‌های تابستانی جای خود را به بوت و چکمه‌های گرم می‌دهند. این نوع از کفش‌ها کارایی بسیار خوبی در جلوگیری از سرد شدن بدن دارد اما می‌توانند برای پوست پا مضر باشند. در فصل پاییز بیشتر از لایه بردارها و سایر مواد مراقبتی پوست برای پاها استفاده کنید تا پاهایی زیبا و سالم داشته باشید. 

روش های خانگی مراقبت از پوست
توجه به پوست پاها در فصل پاییز

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی