روتین مراقبت از پوست چرب و جوش‌دار را یاد بگیرید

مراقبت از پوست چرب و جوش‌دار
به طور معمول مقابله با پوست های چرب و جوش، کاری دشوار است. هنگامی که پوست بیش از حد چرب می شود منجر به ایجاد جوش های سرسیاه، سر سفید، زیرپوستی و دیگر مشکلات پوستی می شود. جوش یک وضعیت نرمال پوستی می باشد که در هنگام به وجود آمدن موجب التهاب پوست و در نهایت به وجود آمدن چرک میشود.

مراقبت از پوست چرب و جوش‌دار

جوش صورت و بدن مشکل بیشتر افرادی است که پوست چربی دارند که معمولا بر روی کمر، گردن، صورت و بازوها ظاهر می‌شود و ظاهر ناخوشایندی ایجاد می‌کند. غدد چربی در اینگونه افراد همیشه فعال هستند و بیش از حد چربی و روغن ترشح می کند. این نوع پوست ها اگر به درستی تمیز نشوند احتمال ایجاد جوش و آکنه و همچنین جوش سرسیاه و جوش زیر پوستی در آنها بیشتر می‌شود. 

چربی‌های جمع شده بر روی پوست گرد و غبار را از محوطه اطراف جذب خود می‌کنند و در نهایت تبدیل به جوش می‌شوند. تمیز کردن، مرطوب نگه داشتن، تیونینگ کردن با مواد طبیعی و محصولات مناسب روش‌هایی مطمئن برای رهایی از این نوع جوش‌ها است.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با روش‌های مناسب درمان جوش‌های صورت بیشتر آشنا کنیم.

مراقبت از پوست چرب
پوست چرب و جوش های صورت 

روتین مراقبت از پوست چرب و جوش‌دار

کارهای اصلی که برای رهایی از پوست چرب باید انجام دهید عبارتند از:

پاکسازی، درمان، حفاظت و آبرسانی. شما باید این عملیات را دو بار در روز انجام دهید تا از پوست چرب رهایی پیدا کنید. 

پاکسازی پوست چرب 

صورت خود را با پاک کننده های مناسب و آب ولرم بشویید. حتما توجه کنید که باید از آب گرم و از مواد شوینده مانند صابون برای پاک کردن ضایعات پوستی و چربی استفاده کنید. اگر پوست صورت شما بیش از حد جوش میزند بهتر است از محصولاتی که حاوی بنزوئیل پروکساید هستند برای شستشو استفاده کنید. در پایان از تونر پاکساز پوست چرب برای از بین رفتن کلی چربی ها استفاده کنید.

درمان پوست چرب 

هنگامی که شما از تونر برای پاکسازی استفاده می کنید، پوستتان آماده درمان میشود. همچنین از ویژگی های خود تونر خاصیت درمانی و صاف و زیبا کردن پوست می‌باشد. بعد از استفاده از تونر نوبت به دیگر محصولات مراقبت از پوست می‌رسد. این محصولات می‌توانند مشکلات پوستی مانند چین و چروک، به ویژه جوش را درمان کنند. این مواد شامل روش‌های خانگی، روغن‌های متفاوت و طبیعی، آلوئه‌ورا و... می‌شود.

مراقبت از پوست چرب و جوش دار
مراقبت از پوست چرب و جوش دار

آبرسانی پوست چرب

قسمت پیشانی و بینی و ناحیه T معمولا چرب‌ترین ناحیه صورت می‌باشند. حتی زمان‌هایی که نواحی دیگر صورت خشک هستند این نواحی بسیار چرب هستند. بدین منظور برای رفع چربی این نواحی بهتر است از مرطوب کننده‌های سبک‌تر استفاده کنید همچنین برای رفع چربی نواحی دیگر مانند پیشانی، چانه، بینی و اطراف چشم می‌توانید از مرطوب کننده‌های سنگین‌تر نیز استفاده کنید. 
به شما پیشنهاد می‌کنیم برای ناحیه T از مرطوب کننده دارای هیالورونیک اسید استفاده کنید، زیرا این مرطوب کننده در کنار حفظ رطوبت پوست می‌تواند نور و هوا را در پوست به جریان بیندازد. 

حفاظت از پوست چرب

 این کار را باید در صبح و قبل از قرار گرفتن در معرض نور خوشید انجام دهید. کرم ضد آفتاب SPF30 را تهیه کنید و بر پوست خود بزنید تا بهترین محافظت از پوست را داشته باشید.

روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار
مراقبت از پوست چرب و جوش دار

محصولات مراقبت از پوست چرب

اولین مرحله‌ای که باید برای درمان پوست چرب انجام دهید، استفاده از محصولاتی است که به منظور کنترل چربی پوست تولید می‌شوند. این محصولات  عبارتند از: 

ورق خشک کن برای پوست چرب

ورق خشک کن، محصولی است که می‌تواند چربی اضافه پوست را بگیرد و جذب خود کند. این ورق خشک کن یکی از محصولات پر طرفدار است زیرا شما نمی‌خواهید که تمامی چربی‌های پوست‌تان از دست برود، همچنین دیگر نیازی به استفاده از محصولات دیگر مانند ضد آفتاب یا لوازم آرایشی نمی‌باشید. 
برای استفاده از ورق خشک کن، آن را بر روی تمام سطح پوست خود قرار دهید و توجه داشته باشید که به هیچ عنوان روی پوست‌تان کشیده نشود. زیرا می‌تواند موجب بروز چین و چروک در صورت شود. 

گلیکولیک اسید و سالیسیلیک اسید

این محصول برای تنظیم تولید سبوم بدن ضروری است. سبوم ترکیبی از چربی‌های غدد چربی و سلول‌های پوستی مرده می‌باشد که برای خشک نگه داشتن پوست تولید می‌شوند. هنگامی که غدد، سبوم زیادی تولید کنند منافذ پوست بسته می‌شوند و در نتیجه موجب ایجاد جوش، آکنه و مشکلات پوستی خواهد شد. 
برای استفاده، شما می‌توانید تونر و تمیز کننده‌های صورتی که حاوی اسید محلول در آب و بتاهیدروکسید اسید هستند را تهیه و استفاده کنید. 

نیاسینامید برای پوست چرب

این ماده می‌تواند از تولید چربی بیش از حد پوست جلوگیری کند و همچنین می‌تواند به عنوان ماده ای سالم جایگزین مواد شیمیایی قوی که به منظور جلوگیری از تولید چربی زیاد هستند استفاده شود. به عنوان مثال الکل می‌تواند چربی اضافه پوست را بگیرد اما پوست را به شدت خشک می‌کند و همچنین موجب تولید بیش از حد سبوم و مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. 

ضدآفتاب بدون چربی و آبرسان

اشخاصی که پوستی چرب دارند معمولا از ضد آفتاب استفاده نمی‌کنن و همچنین بیش از حد هم در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیرند. همین امر موجب می‌شود پوست حساس شود و مشکلاتی همچون هایپرپیگمنتیشن و چین و چروک به وجود آید. اینگونه افراد بهتر است از ضد آفتاب‌های آبرسان و مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنند تا از پوست‌شان را در مقابل اشعه UV محافظت کنند.

محصولات مراقبت از پوست چرب
محصولات مراقبت از پوست چرب

بهترین محصولات برای پوست چرب

امکان دارد یک محصول به تنهایی بتواند برای کنترل چربی پوست مفید باشد. انتخاب محصولی که به تنهایی بتواند تمام نیاز های پوست شمارا چه از نظر پاک کنندگی، چه محافظت از آفتاب، چه کاهش چربی برطرف کند بسیار مهم است برخی از این محصولات عبارتند از: 

شوینده ceraVe برای پوست چرب

این شوینده به منظور حفظ سلامت پوست، از بین بردن چربی و آب رسانی پوست طراحی شده است. پاک کننده ceraVe به راحتی میتواند هرگونه ضایعات و آلودگی که بر روی پوستتان است را از بین ببرد و پوستی تمیز را به شما هدیه دهد. 

تونر های صورت pangea organics

پس از آنکه صورتتان را پاکسازی کردید. حال پوست آماده دریافت تونر است. تونر pangea organics محصولی طبیعی است که حاوی عصاره مرهم لیمو و عصاره اسطوخودوس میباشد. با استفاده از تونر های پوستی میتوانید ناخالصی های پوست را از بین ببرید و پوستتان را متعادل کنید.

بهترین محصولات برای پوست چرب
بهترین محصولات برای پوست چرب

مرطوب کننده ضدپیری پوست صورت play

این کرم مرطوب کننده خاصیت ضد پیری و پاک کنندگی پوست را دارد و می تواند پوستتان را از آسیب های محیطی محافطت کند و همچنین چین و چروم پوستتان را کاهش دهد. 

کرم متعادل کننده چربی ناحیه T صورت

برخی افراد از یک مرطوب کننده برای آبرسانی پوست خوداستفاده می کنند. اما این شیوه درست نیست وشما باید کرم مخصوص متعادل کننده چربی ناحیه T را تهیه و مصرف کنید. داخل این کرم ها سالیسیلین و فلانوئید هایی وجود دارد که برای درخشنگی و محافظت از پوست مفید هستند.

کرم مرطوب کننده دور چشم lilyana naturals

برخی افراد برای از بین بردن سیاهی و پف زیر چشم از مرطوب کننده های متفاوت استفاده می کنند. اما کرمی به نام liliyana naturals مختص اطراف چشم وجود دارد که موجب روشن شدن، و رسیدن ویتامین EوC به پوست اطراف چشم می شود.

مراقبت از پوست چرب و جوش دار
بهترین محصولات برای پوست چرب

ماسک برای پوست چرب

محصولات زیادی مانند دارو ها و لوسیون ها برای درمان جوش و ازبین بردن چربی صورت وجود دارند اما ممکن است برخی از این محصولات شیمیایی و مضر باشند. بهترین روش برای رهایی از چربی صورت و از بین برد جوش های صورتT روش های  خانگی میباشد. در ادامه چند روش طبیعی برای از بین بردن چربی صورت و درمان جوش برای شما آورده ایم:

درمان جوش پوست چرب با ماسک خاک رس

 ابتدا خاک رس را با مقداری آب و روغن اسطوخدوس یا روغن درخت چای ترکیب کنید تا ماسکی به دست آید. این ماسک را هر شب روی جوش هایتان بمالید و بگذارید تا صبح باقی بماند و صبح صورتتان را با آب بشویید. 
توجه: این روش درمانی را دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

درمان جوش پوست چرب با ماسک خاک رس
درمان جوش پوست چرب با ماسک خاک رس

درمان جوش پوست چرب با پوست پرتقال

پوست پرتقال یکی از روش های درمانی طبیعی فوق العاده برای پوست های چرب می باشد. 
پوست پرتقال را بکنید و بگذارید خشک شود، سپس مقداری آب به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید تا ماسک پوست پرتقال تهیه شود. حال ماسک را بر روی پوستتان قرار دهید و بگذارید خشک شود. در پایان صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید.

ماسک پوست چرب
درمان جوش پوست چرب با پوست پرتقال

 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. علائم پوست چرب چیست؟

    منافذ باز قابل رویت، براقی قابل رویت، آکنه و جوش هایی که به صورت سرسیاه، سرسفید و جوش های چرکی پدید می‌آیند، بروز آکنه در کمر و سینه
  2. چگونه میتوانیم از پوست چرب خود خلاص شویم؟

    برای اینکار باید کارهایی را به صورت روتین انجام دهید تا از بروز چربی در پوستتان جلوگیری کنید. این موارد عبارتند از پاکسازی، حفاظت، پاکسازی و درمان
  3. چه محصولاتی مناسب افرادی است که پوست چرب دارند؟

    ماسک صورت، کرم مناسب پوست چرب، ضد آفتاب مناسب پوست چرب، ورق خشک کن، نیاسینامید
  4. برای درمان جوش های صورت پوست چرب روش های طبیعی بهتر هستند یا استفاده از محصولات رایج در بازار؟

    محصولات رایج در بازار ممکن است به شیمیایی وجود داشته باشند و امکان دارد برای پوست مضر باشند، بنابر این بهتر است ابتدا با استفاده از روش های خانگی و طبیعی به درمان جوش های پوست چرب خود بپردازید و بعد اگر نتیجه نگرفید بهتر است نزد پزشک بروید و بهترین راه درمانی را پیدا کنید.
  5. بهترین ماسک برای کمتر کردن چربی پوست چرب کدام ماسک است؟

    بهترین ماسک، ماسک خاک رس است. زیرا در کنار فواید زیادی که برای پوست دارد میتواند به از بین رفتن جوش ها و کمتر کردن چربی های پوست کمک کند.
مطلب مفید بود؟
6
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی