20 شغل خانگی که با کم‌ترین سرمایه بیشترین سودآوری را دارند

معرفی مشاغل خانگی
در دنیای شگفت انگیز امروزی که رقابت در آن بیش از پیش شده است، ظهور مشاغل خانگی با سرمایه اندک و ناچیز و کسب درآمد عالی رسیدن به بسیاری از رویاهای کاری را محقق کرده است. در این بین باید بدانید که کدام ایده‌های کاری موفق‌تر عمل کرده‌اند که در این مقاله به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم. همراه ما باشید.

20 شغل خانگی که با کم‌ترین سرمایه بیشترین سودآوری را دارند

امروزه با توجه به تغییر روند زندگی و ظهور عصر ارتباطات و دنیای مدرن هر شخصی می‌تواند در منزل مشغول به کار شود. همانطور که بسیاری از افراد با استفاده از اینستاگرام، سایت و کانال تلگرام فعالیت می‌کنند و با آشپزی، طراحی، نویسندگی و... کسب درآمد می‌کنند شما هم می‌توانید در منزل این کارها را انجام دهید و منبع درآمدی برای خود داشته باشید. 
با توجه به شرایط حال حاضر بسیاری از مردم به شغل‌های خانگی روی آورده‌اند و با توجه به گزارش‌های مختلف حدود دو میلیون ایرانی به کار در منزل مشغول هستند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها هم به دنبال افزایش تعداد کارکنان به صورت دورکاری هستند  که به این ترتیب شما نیازی به رفتن به محل کار ندارید و تنها در خانه می‌توانید کارهای‌تان را انجام دهید و درآمد داشته باشید. البته اگر دوست ندارید در منزل برای شخص دیگری کار کنید و می خواهید کار خود را آغاز کنید می‌توانید با این مقاله همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را با ۲۰ شغل خانگی که با کمترین سرمایه بیشترین سود آوری را دارند آشنا کنیم.

معرفی مشاغل خانگی
20 شغل خانگی که با کم‌ترین سرمایه بیشترین سودآوری را دارند

۱. پرورش قارچ در منزل

با توجه به افزایش افرادی که به پرورش قارچ روی آورده‌اند شاید تصور کنید که بازار برای فروش قارچ اشباع شده است. اما باید بدانید که با توجه به پرطرفدار بودن این ماده غذایی و داشتن گونه‌های بسیار زیاد آن شما می‌توانید اطلاعات زیادی را در رابطه با پرورش قارچ به راحتی از کتاب‌های آشپزی و منابع اینترنتی به دست بیاورید و با کمی خلاقیت می‌توانید این کار را به یکی از شغل‌های خانگی پردرآمد خود تبدیل کنید.

شغل های خانگی پردرآمد
کسب درامد در منزل با پرورش قارچ

۲. فروش وسایل دست ساز در منزل

یکی دیگر از شغل‌هایی که از سال‌های گذشته تا به حال جزو پردرآمدترین مشاغل خانگی بوده است، ساخت وسایل دست ساز می‌باشد. شما می‌توانید کارهای زیادی مانند سوزن دوزی، دستباف‌ها، بافتنی و انواع سازه‌های تزئینی مانند منبت کاری، مجسمه سازی و... را انجام دهید ‏و پول‌دار شدن در خانه را تجربه کنید. البته در این مورد یک نکته وجود دارد و آن هم این است که چشم‌های ایرانیان به صنایع دستی کشورمان عادت کرده است و بسیاری از افراد به استادکاران ماهر که در این رشته فعالیت می‌کنند برای خرید مراجعه می‌کنند. بنابراین اگر قصد دارید این کسب و کار را برای خود انتخاب کنید باید از خلاقیت خود استفاده کنید زیرا با ایده‌های خلاقانه سازه‌های دستی نوآورانه می‌توانید مخاطبان خود را در بازار کار پیدا کند که سودی عالی برای شما داشته باشد. نکته دیگری که باید بدانید این است که در تمام دنیا سازه‌های دستی از ارزش زیادی برخوردارند و بسیاری از افراد حاضرند که برای برخی از سازه‌های دستی مبالغ بالایی پرداخت کنند.

پولدار شدن در خانه
کسب درآمد در منزل با فروش وسایل دست ساز

۳. پرورش گیاه آپارتمانی در منزل

یکی از ایده‌های جدید برای کار در منزل پرورش گیاهان زینتی آپارتمانی می‌باشد. اگر شما در منزل فضای مناسب برای پرورش گل و گیاهان را دارید و مزاحمتی برای همسایه‌های خود ایجاد نمی‌کنید می‌توانید این شغل را برای خود انتخاب کنید. اگر اطلاعات زیادی در رابطه با پرورش گیاهان زینتی آپارتمانی ندارید می‌توانید با مراجعه به سایت‌ها و فضای مجازی اطلاعات خوبی در این زمینه به دست آورید. امروزه گیاهان آپارتمانی متفاوت مانند بنفشه آفریقایی و کاکتوس بسیار پرطرفدار شده‌اند و شما با هزینه کم می‌توانید آنها را پرورش دهید و به درآمد زایی خوبی برسید. همچنین می‌توانید از طریق فضای مجازی و یا ساخت سایت برای خود محصولات‌تان را به فروش برسانید.

راه اندازی کسب و کار با 10 میلیون تومان
پرورش گل و گیاه آپارتمانی در منزل برای فروش

۴. راه اندازی سایت آموزشی در منزل

یکی از روش‌های راه اندازی کسب و کار با حدود سرمایه ۱۰ میلیون تومان، ساخت سایت آموزشی است. در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی راه اندازی سایت آموزشی است. البته این شغل اولین شغل پردرآمد دنیا نیست اما باید بدانید که جزو پول‌سازترین شغل‌ها در دنیا محسوب می‌شود. البته اینکه چه سایت آموزشی باید راه اندازی کنید بستگی به شخص شما دارد، باید به خودتان و توانمندی‌ها و مهارت‌تان مراجعه کنید و ببینید که در چه زمینه‌ای تخصص و به آن علاقه دارید. البته باید شرایط بازار کار را هم در نظر بگیرید و ببینید که آیا آن کار در حال حاضر پر رونق است یا خیر.
اگر بخواهیم برای شما مثالی بزنیم، زمینه کنکور و زمینه آموزش دروس دانشگاهی در حال حاضر بسیار رونق پیدا کرده است. البته آموزش دروس کنکوری بسیار پردرآمدتر است. بنابراین اگر شما در درسی تخصص کافی دارید و به تدریس هم علاقه دارید می‌توانید این شغل را برای خود انتخاب کنید.
البته این زمینه تنها به تدریس درس‌های کنکوری و دانشگاهی ختم نمی‌شود بلکه می‌توانید در مسائل دیگری مانند آموزش نرم افزارهای کامپیوتری، آموزش تغذیه کودکان، آموزش برنامه نویسی و... هم فعالیت کنید.

اگر شما در رابطه با مسائل بالا تخصص لازم را داشته باشید نیازی به پرداخت هزینه آنچنانی نمی‌باشد و می‌توانید تنها با راه اندازی پیج اینستاگرام و یا سایت شخصی خودتان کسب درآمد کنید. اما اگر از تخصص بالایی برخوردار نیستید باید مبلغی را برای حضور در کلاس‌های آموزشی پرداخت کنید و بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی و به دست آوردن تخصص لازم وارد این کسب و کار شوید.

ایده های جدید برای کار در منزل
کسب درآمد در منزل با راه اندازی سایت آموزشی

۵. بلاگری در منزل

یکی از شغل‌های جدید و پردرآمد در ایران، بلاگری است. این شغل یکی از مناسب‌ترین شغل‌هایی است که می‌تواند هر شخصی داشته باشد همچنین درآمد از این شغل بسیار بالا است. شما می‌توانید در شغلی که مهارت دارید بلاگری را شروع کنید. به عنوان مثال می‌توانید در زمینه استفاده از لوازم آرایشی یک پیج اینستاگرام شخصی بزنید و در رابطه با آن پست و استوری منتشر کنید. افرادی که در حال حاضر بلاگری می‌کنند ماهانه بین ۳۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد تومان درآمد دارند. البته برای بلاگر شدن در اینستاگرام باید اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را کسب کنید تا بتوانید در میان مردم دیده شوید.

شغل های جدید و پردرآمد در ایران
بلاگری یکی از شغل‌های جدید در ایران

۶. نویسنده آزاد در منزل

یکی از ایده‌های جدید برای کار در منزل نویسندگی می‌باشد. شما می‌توانید درآمد بسیار خوبی از نوشتن مطالب داشته باشید. با توجه به گفته‌های نویسنده‌های حرفه‌ای محتوا در ایران، توانسته‌اند که درآمد خود را به سالی ۳ میلیارد تومان برسانند. برای شروع کسب و کار باید به طور هدفمند پیش بروید و به طور‌ اصولی آموزش ببینید. اگر شما به عنوان یک نویسنده تمام وقت کار کنید می‌توانید در سال اول به ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان درآمد برسید.

ایده های پولساز برای کار
کسب درآمد بالا با نویسندگی در منزل

۷. کترینگ مواد غذایی

یکی دیگر از ایده‌های پول‌ساز، آشپزی و شیرینی پزی در منزل است. اگر شما تخصص کافی در آشپزی داشته باشید می‌توانید به یک شغل پردرآمد در منزل برسید. شما از این طریق می‌توانید در فضای مجازی آموزش‌هایی تهیه کنید و همچنین ویدیوهای آموزشی در رابطه با پخت انواع مواد غذایی تهیه کنید و یا محصولات خود را در آن فضا به فروش برسانید. علاوه بر این موارد شما با پخش تراکت‌هایی در محل زندگی خود می‌توانید غذاهایی که پخت می‌کنید را به فروش برسانید. البته باید در نظر داشته باشید که امکان دارد در ماه‌های اول و دوم مشتری نداشته باشید اما در ماه سوم حتماً می توانید به کسب درآمد برسید.

راه اندازی کسب و کار با 10 میلیون تومان
کسب درآمد خانگی از طریق آشپزی در منزل

۸. راه اندازی مزون لباس خانگی

یکی از کسب و کارهای جدید در دنیا، مزون لباس خانگی می‌باشد این ایده برای افرادی که به مد و لباس علاقه دارند بسیار مناسب است. در این شغل شما باید یک سری لباس از نقاط مختلف دنیا مانند: کیش، جلفا، قشم، ترکیه، دوبی و... تهیه کنید و یکی از اتاق‌های خود را به این کار اختصاص دهید و آن را دکور بندی و رگال کشی کرده و آن را تبدیل به مزون کنید.

راه اندازی کسب و کار با 10 میلیون تومان
راه اندازی مزون لباس در منزل

۹. طراحی گرافیکی و صفحه آرایی در منزل

اگر می خواهید یک شغل دورکاری داشته باشید و در حرفه طراحی گرافیکی و صفحه آرایی تخصص دارید این شغل مناسب شما می‌باشد. به طور کلی اگر شما فردی هستید که با نرم افزارهای گرافیکی آشنایی دارید و سلیقه گرافیکی دارید باید بدانید که این روزها افراد به دنبال تراکت‌ها، کارت ویزیت‌های زیبا، طراحی مجله، کتاب و... هستند. حال با توجه به این موارد شما باید مهارت‌های خود را در طراحی پوستر، کارت ویزیت، تبلیغات ویزیت و... به کار گیرید و به درآمد برسید. البته اگر شما در زمین نرم افزارهای گرافیکی تخصص خاصی ندارید اشکالی ندارد، شما تنها با پرداخت مبلغی ناچیزی می‌توانید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید و یا ویدئوهای آموزشی را در اینترنت ببینید و پس از گذراندن یک دوره کوتاه مدت در این شغل به درآمد برسید.

شغل های خانگی پردرآمد
طراحی گرافیکی در منزل

۱۰. تایپ در منزل

یکی دیگر از شغل‌های خانگی مناسب تایپ می‌باشد. اگر شما فردی با حوصله هستید و مهارت تایپ اطلاعات را دارید این شغل برای شما می‌تواند پول ساز باشد. البته درست است که در حال حاضر بسیاری از افراد سعی می‌کنند که کارهای مربوط به تایپ و داده‌های خود را خودشان انجام دهند اما هنوز هم بسیاری از افراد هستند که وقت کافی برای انجام این کار را ندارند و به دنبال یک تایپیست یا کارشناس Word می‌گردند تا کارهای تایپ‌شان را انجام دهد.

شغل های خانگی
کسب درآمد خانگی با تایپ در منزل

۱۱. تولید پاکت و جعبه کادویی در منزل

یکی از بهترین تجارت‌ها با سرمایه اندک، تولید پاکت و جعبه کادو دست ساز برای مناسبت‌های مختلف و فروش آن می‌باشد. بسته بندی در حال حاضر یکی از کارهای خلاقانه است که روز به روز در حال پیشرفت است. شما با کمی خلاقیت و ایده می‌توانید این کار را انجام دهید جعبه‌هایی زیبا و خلاقانه تولید کنید و آنها را برای تولد و مناسبت‌های مختلف به مشتریان ارائه دهید. همانطور که مشاهده می‌کنید بسیاری از افراد به دنبال جعبه‌های شیک برای هدیه دادن وسایل به دوستان خود می‌گردند. بنابراین شما می‌توانید به درآمدی مناسب از این شغل برسید. برای شروع کار تنها کافی است که با کمی جستجو در اینترنت با ویدیوهای آموزشی همراه باشید تا با ایده‌های جدید آشنا شوید. شما برای فروش محصولات خود می‌توانید یک سایت و یا پیج اینستاگرام شخصی باز کنید و محصولات خود را در آنجا بفروشید. همچنین علاوه بر آن می‌توانید محصولات‌تان را به فروشگاه‌های لوازم تحریری بفروشید.

بهترین تجارت با سرمایه کم
تولید پاکت و جعبه کادو شغل پردرآمد خانگی

۱۲.سئو کار (مشاور بهینه‌ساز موتور‌های جستجوگر اینترنتی)

در حال حاضر یکی دیگر از شغل‌های جدید و پردرآمد در ایران مشاور بهینه سازی موتورهای جستجوگر اینترنتی می‌باشد. بسیاری از افرادی که سایت خود را راه اندازی کرده‌اند به دنبال مشاور بهینه سازی موتور جستجو می‌باشند و می‌خواهند هنگامی که مخاطبین در رابطه با محصول مورد نظری که آنها تولید می‌کنند را در‌ گوگل جستجو می‌کنند، سایت‌شان در صفحه اول و در رتبه‌های بالا قرار گیرد و به کاربران نمایش دهد. برای انجام این کار باید در مدیریت وبلاگ و شیوه ارائه محتوا کلمات کلیدی در نظر گرفته شود.
البته این شغل نیاز به دانش و تخصص کافی دارد و همین امر موجب شده که متخصصان آی تی با تجربه وارد این بازار شوند و به عنوان مدیریت صحیح وب‌گاه‌های شرکتی یا مراکز مختلف شناخته شوند و کار کنند. این افراد به سایت‌ها کمک می‌کنند که رتبه وبلاگ‌شان در گوگل بالاتر رود و در هنگام جستجو نام سایت آن‌ها در ابتدا قرار گیرد. مدیران سایت برای انجام این کار مبالغ خوبی را پرداخت می‌کنند بنابراین اگر شما تخصص کافی در این زمینه ندارید بهتر است که ابتدا در رابطه با این شغل تجربه و دانش کسب کنید و آموزش‌های لازم را در این رابطه ببینید و بعد در همین زمینه شروع به فعالیت کنید.

دورکاری
مشاور بهینه سازی موتورهای جستجو (سئوکار)

۱۳. پشتیبانی و امور مشتریان کسب و کارهای اینترنتی

با توجه به شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارهای فیزیکی تبدیل به کسب و کارهای اینترنتی و دورکاری شده‌اند و بسیاری از شرکت‌ها به دنبال نیروهای دور کار می‌باشند تا کسب و کارشان را رونق دهند. در حال حاضر یکی از شغل‌هایی که می‌توانید برای خود در نظر بگیرید پشتیبانی اینترنتی کسب و کارها است. تنها وسیله‌ای که برای انجام این کار نیاز دارید دستگاهی است که بتواند به اینترنت متصل شود. شما با کمی جستجو با کسب و کارهایی روبرو می‌شوید که به دنبال نیروهایی برای انجام پشیبانی اینترنتی به صورت دورکاری هستند. البته این شغل ممکن است که درآمد بسیار بالایی نداشته باشد اما اگر شما بتوانید در کار خود مدیریت داشته باشید و برای چند مجموعه همزمان کار کنید می‌توانید به درآمد مناسبی برسید.

دورکاری
پشتیبانی و امور مشتریان کسب و کارهای اینترنتی در منزل

۱۴. ترجمه و ویراستاری

اگر شما به زبان خارجی تسلط کافی دارید و می‌توانید متون مختلف را به زبان فارسی و یا هر زبان دیگر ترجمه کنید قطعا این شغل برای شما یکی از شغل‌های پردرآمد می‌باشد و می‌توانید در خانه کسب درآمد کنید. در این شغل شما می‌توانید ترجمه و ویراستاری مقالات و کتاب‌های علمی را هم به صورت تخصصی انجام دهید و آنها را به دانشجویانی که به دنبال نشریات علمی مربوط به رشته خود می‌گردند ارائه دهید. همچنین می‌توانید با بسیاری از روزنامه‌ها، انتشارات مجلات و سایت‌هایی که به دنبال فردی برای ترجمه و ویراستاری می‌گردند همکاری کنید و گزارشات و مقالات مختلف را برای آن‌ها ترجمه و ویراستاری کنید.

پولدار شدن در خانه
کسب درآمد در منزل با ترجمه و ویراستاری

۱۵. مشاوره آنلاین

یکی دیگر از ایده‌های پول‌ساز برای کار در منزل، مشاوره آنلاین می‌باشد. شما در این زمینه می‌توانید توصیه‌های تخصصی را در حوزه‌های مختلف به مشتریان ارائه دهید. اگر شما تخصصی کافی در زمینه‌های طراحی داخلی، حقوق، روانشناسی و... دارید می‌توانید یک پیج اختصاصی برای خود باز کنید و در رابطه با تخصص خود صحبت کنید تا افراد برای مشاوره به شما مراجعه کنند. البته هر چه شما تخصصی‌تر و کاربردی‌تر در رابطه با رشته خود صحبت کنید افراد بیشتر مجاز می‌شوند تا در رابطه با آن مسئله به شما مراجعه کنند. همچنین می‌توانید در رابطه با مهارت و دانش خود ویدئوهای آموزشی تهیه کنید و آن را در فضای مجازی به مخاطبین ارائه دهید.

دورکاری
مشاوره آنلاین از شغل‌های پر درآمد خانگی در ایران 

۱۶. برنامه نویسی در منزل

در حال حاضر یکی از مهارت‌هایی که این روزها مخاطب‌های زیادی دارد و هر روز هم به تعداد افرادی که به این اشخاص نیاز دارند افزوده می‌شود، برنامه نویس است. البته برای انجام این کار نیازی به تحصیلات دانشگاهی نیست و شما تنها با مراجعه به کلاس‌های آموزشی می‌توانید در این زمینه کسب اطلاعات کنید و پس از گذراندن دوره‌های مورد نیاز برای خود یک شغل پردرآمد داشته باشید. شما برای شروع باید با انجام پروژه‌های ساده دستان خود را ورزیده کنید و برنامه نویسی را با زبان‌های مختلف مانند سی پلاس پلاس، جاوا، پایتون و اندروید انجام دهید. همچنین اگر به کلاس‌های آموزشی مراجعه کنید برخی از آنها پس از پایان کلاس‌های آموزشی شما را وارد بازار کار می‌کنند و افرادی را برای انجام کار به شما معرفی خواهند کرد. بنابراین به مرور زمان با افزایش مهارت می‌توانید برای خودتان کار‌ کنید.

شغل های جدید و پردرآمد در ایران
برنامه نویسی در خانه و دورکاری

۱۷. سرمایه گذاری در بورس

در حال حاضر با توجه به نوسانات اخیر بازار اقتصاد ایران و کمتر شدن ارزش دارایی افراد، یکی از روش‌های کسب درآمد در این شرایط، سرمایه گذاری در بورس می‌باشد. در حال حاضر بورس روشی ایمن و آسان برای سرمایه گذاری نسبت به دیگر روش‌ها مانند سرمایه گذاری در مسکن، طلا، ارز و... محسوب می‌شود. همچنین سودآوری بیشتری هم نسبت به دیگر روش‌های سرمایه گذاری نیز در بر دارد. بازدید سالانه بورس به ریسک‌ پذیری افراد بستگی دارد اما می‌توانید به سود ۲۵ تا ۶۰ درصدی برسید. همچنین با توجه به تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی اقتصاد ایران در حال حاضر می‌توان پیش‌ بینی کرد که افرادی که در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند سود بالاتری در سال جدید تجربه خواهند کرد. البته برای انجام این کار باید آموزش ببینید و به تخصص لازم برسید و هیچ‌گاه تمام سرمایه خود را در این مسیر نگذارید.

تجارت با سرمایه کم
سرمایه گذاری در بورس 

۱۸. مکانیک‌ اتومیبل خودران

در حال حاضر یکی از شغل‌هایی که در ایران نیست، مکانیک اتومبیل خودران می‌باشد. اتومبیل‌های خودران، خودروهای هستند که می‌توانند بدون دخالت انسان و محیط، اطراف خود را بشناسند و حرکت کنند. این اتومبیل‌ها با به کارگیری سنسورهای مختلف در مسیرهای گوناگون مسیر خود را ادامه می‌دهند. در حال حاضر یکی از برترین برندهای تولید اتومبیل خودران، تسلا می‌باشد. بنابراین می‌توان پیش بینی کرد که در آینده شغل مکانیک اتومبیل خودران بسیار افزایش پیدا می‌کند. این اتومبیل‌ها به صورت خودکار قابل تعمیر نمی‌باشند. بنابراین شغل مکانیکی اتومبیل خودران بسیار پردرآمد خواهد بود.

شغل هایی که در ایران نیست
مکانیک‌ اتومیبل خودران 

۱۹. خلبان هواپیمای بدون سرنشین

یکی دیگر از شغل‌هایی که در ایران نیست و یا خیلی کم دیده می‌شود، خلبان هواپیمای بدون سرنشین است. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن هواپیمای بدون سرنشین، بسیاری از شرکت‌ها به دنبال افرادی می‌گردند که بتوانند هواپیماهای بدون سرنشین را در یک مکان عمومی به پرواز در بیاورند و آن را اداره کنند. آمازون یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌هایی است که از هواپیماهای بدون سرنشین برای تحویل بسته‌های خود استفاده می‌کند. همچنین امروزه به دنبال خلبانانان هواپیمای بدون سرنشین برای پروژه‌هایی مانند گزارش‌های هواشناسی و تمیز کردن محیط زیست می‌گردند.

شغل هایی که در ایران نیست
خلبان هواپیمای بدون سرنشین 

۲۰. خرید و فروش کتاب‌های دست دوم

در حال حاضر با توجه به بالا رفتن قیمت کتاب‌های نو، افراد به دنبال کتاب‌های دست دوم می‌گردند. بنابراین بهتر است که به سراغ دست فروش‌های دوره گرد بروید و ببینید که خریداران برای کتاب‌های دست دوم چه مبلغی را پرداخت می‌کنند و سپس آن کتاب‌ها را با قیمت پایین‌تر به فروش برسانید. در حال حاضر خرید کتاب‌های دست دوم به صورت آنلاین بسیار عالی است بنابراین شما می‌توانید کتاب‌های دست دوم را تهیه کرده و آن‌ها را در پیج شخصی و یا در اپلیکیشن‌هایی مانند "دیوار" به فروش برسانید. همچنین بعد از اینکه در این کار مهارت‌های لازم را آموختید می‌توانید کتاب‌های مناسبی را از سایت‌های ارزان قیمت تهیه کنید و آنها را در سایت‌های بزرگتر به فروش برسانید.

ایده های پولساز
خرید و فروش کتاب‌های دست دوم

 

مطلب مفید بود؟
27
24
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی