بهترین کرم‌های ضد جوش کدامند؟

معرفی کرم ضد جوش
جوش و آکنه یکی از عارضه‌های پوستی است که به دلایل مختلفی بروز می‌کند. یکی از روش‌های درمان سریع این جوش‌ها استفاده از کرم‌های ضد جوش است که امروزه بسیاری از برندهای آرایشی و بهداشتی اقدام به تولید این کرم‌های ضد جوش کرده‌اند. در این مطلب در بازار گیت به معرفی بهترین برندهای محصولات ضد جوش پرداختیم.

بهترین کرم‌های ضد جوش کدامند؟

آکنه یا جوش صورت یک اختلال پوستی است که تقریبا 85 درصد افراد جهان با این اختلال مواجه می‌شوند. اکثر افراد مبتلا به جوش صورت از کرم ضد جوش برای درمان این مشکل استفاده می‌کنند. اگر جزو افراد مبتلا به جوش صورت هستید و قصد درمان با کرم ضد جوش را دارید حتما می‌دانید که مهم‌ترین مشکل در رابطه با انتخاب کرم ضد جوش این است که:

« بهترین کرم‌های ضد جوش کدامند؟».

از همین رو در این مقاله بر آن شدیم با معرفی کرم‌های ضد جوش شما را در انتخاب هر چه بهتر این محصولات راهنمایی کنیم.
زمانی که منافذ پوست در نواحی سبوره (نواحی دارای غدد سبابه زیاد مثل اطراف بینی، پیشانی، چانه، سینه، شانه‌ها و نواحی فوقانی پشت) با چربی و سلول‌های مرده پوست مسدود می‌شود، آکنه ظاهر می‌شود. غدد چربی زیر پوست، ماده‌ای چرب به نام سبوم تولید می‌کند. سبوم اضافی پوست باعث بسته شدن منافذ باز پوست شده و سبب رشد باکتری‌ها در این منافذ می‌شود. گلبول‌های سفید خون به این باکتری‌ها حمل کرده و منجر به ایجاد آکنه و التهابات پوستی می‌شود.  

کرم ضد جوش فوری
بهترین کرم ضد جوش کدام است؟

درمان آکنه

برای درمان آکنه ابتدا باید دلیل به وجود آمدن آکنه را بدانید تا مطمئن شوید دلیل داخلی برای ایجاد آکنه وجود نداشته باشد. 

  • استفاده از محصولات درمانی ضد جوش

محصولات متنوعی برای درمان جوش وجود دارد. زمانی که جوش سطح وسیعی از پوست را درگیر کرده است بهتر است از کرم‌ها، لوسیون‌ها و ژل‌های ضد جوش برای درمان استفاده کنید. این محصولات نه تنها سرعت درمان را افزایش می‌دهند بلکه از ایجاد جای جوش و لک و اسکار در پوست جلوگیری می‌کنند. 

کرم ضد جوش و روشن کننده
 محصولات ضد جوش

مواد موثر در درمان جوش

  • مواد لایه بردار

اسید گلیکولیک (AHA)، با کاهش یون‌های کلسیم سطح پوست، چسبندگی بین سلولی را کاهش می‌دهد و سلول‌ها را از روی پوست جدا می‌کند. یون‌های کلسیم عامل چسبندگی سلولی در سطح پوست هستند. اسید سالیسیلیک با شکستن پیوندهای بین کراتین باعث جدا شدن سلول‌ها از هم می‌شود.

بهترین کرم ضد جوش
استفاده از مواد لایه بردار برای درمان جوش
  • مواد از بین برنده چربی پوست برای درمان جوش

موادی مثل رتینوئید، روی و زینک با تنظیم چربی پوست و جمع کردن منافذ و حذف چربی‌ها از روی پوست به درمان جوش‌ها کمک می‌کنند.

ضد جوش صورت
استفاده از مواد پاک کننده چربی صورت برای درمان جوش
  • مواد ضد باکتری برای درمان جوش

موادی مثل روغن درخت چای، بنزوئیل پروکساید، گوگرد (سولفور)، آزالئیک اسید با خاصیت ضد باکتری خود از انتشار و رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند.

  • مواد ضد باکتری بسیار قوی

کلیندامایسین، اریترومایسین و داکسی سایکلین خاصیت ضد باکتری بسیار قوی دارند. محصولات حاوی این مواد حتما باید با تجویز پزشک استفاده شوند. 

  • هورمون‌های ضد جوش

موادی مثل اسپرینولاکتین، آکوتان و راکوتان جزو هورمون‌های ضد جوش محسوب می‌شوند. درمان‌های هورمونی هم فقط با تجویز پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرند. این درمان‌ها برای جوش‌های بسیار مقاوم و قوی تجویز می‌شود.

پماد خشک کننده پوست
استفاده از هورمون های ضد جوش

در ادامه این مقاله بهترین برندهای کرم‌های ضد جوش ایرانی و خارجی را در بازار ایران بررسی خواهیم کرد:

انواع کرم‌های ضد جوش

  • ضد جوش سی گل

لوسیون ضد جوش سی گل محصولی ملایم با خاصیت ضد التهابی است. این محصول نه تنها باعث جلوگیری از آکنه و رفع جوش‌ها می‌شود بلکه دارای خاصیت لایه برداری ملایم نیز است. با جذب چربی اضافی پوست، نه تنها از براق شدن پوست می‌کاهد بلکه از رشد عوامل میکروبی هم پیشگیری می‌کند. 

ضد جوش سی گل
کرم ضد جوش سی گل
  • کرم ضد جوش نوروا « Noreva »

کرم ضد جوش نوروا که به کرم 3 در 1 نوروا مشهور است دارای سه خاصیت لایه برداری، تنظیم کننده چربی و التیام بخشی است. این کرم ضد جوش یکی از قوی‌ترین کرم‌های سه کاره Noreva برای از بین بردن آکنه‌های ماندگار است. کرم ضد جوش نوروا اکتی پور دارای خاصیت آنتی باکتریال، مات کننده و از بین برنده جوش‌های ریز و التهابی می‌باشد. این محصول فاقد پارابن و AHA است.
کرم ضد جوش رنگی نوروا در دو رنگ بژ روشن و بژ تیره موجود است. با استفاده از ضد جوش رنگی نوروا دیگر نیازی به استفاده از کرم پودر برای پوشش التهابات و جوش‌های پوستی نیست. 
چنانچه دارای پوستی چرب و مستعد آکنه هستید و به دنبال کرم پودری با خاصیت درمانی می‌گردید، ضد جوش رنگی نوروا گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.
رول ضد جوش نوروا سری Zeniac برای درمان و از بین بردن سریع جوش‌ها به خصوص جوش‌های قبل از سیکل ماهانه که اطراف دهان و اطراف چانه به ظاهر می‌شوند مناسبند.  این ضد جوش دارای اثر گذاری سریع بوده و جوش‌ها را سریع خشک می‌کند. 

ضد جوش نوروا
کرم ضد جوش نوروا
  • ضد جوش آکنه پریم مدل Acnex

ژل ضد جوش پرایم مدل Acnex برای پوست چرب و مستعد آکنه فرموله شده است. این ژل با کاهش ترشح سبوم پوست، باعث کاهش التهاب و عفونت‌های ناشی از آکنه می‌شود. این ژل ضد جوش دارای سرعت جذب بالایی بوده و سبب التهاب و خشکی پوست نمی‌شود. همچنین این ژل دارای خاصیت ضد باکتری است که سبب ترمیم پوست می‌شود.

ضد جوش آکنه پریم
کرم ضد جوش پریم
  • کرم ضد جوش ویشی 

ژل کرم ضد جوش ویشی از کیفیت بالایی برخوردار است که در مدت 48 ساعت جوش‌ها را به طور قطعی از بین می‌برد. این محصول چربی پوست را کنترل کرده و دارای خاصیت آنتی باکتریال است. استفاده مداوم از این محصول جای جوش‌های قبلی را نیز ترمیم می‌کند و در مدت کوتاهی سبب تقویت و روشن شدن پوست می‌شود. فاقد الکل و پارابن بوده و ایجاد حساسیت نمی‌کند.

کرم ضد جوش ویشی 
کرم ضد جوش ویشی
  • کرم ضد جوش اوریاژ

کرم ضد جوش قوی اوریاژ متعادل کننده چربی، مات کننده پوست ،تنگ کننده منافذ باز پوست، ضد التهاب، ضد باکتری و دارای خاصیت لایه برداری است. کرم ضد جوش رنگی اوریاژ حالت کرم پودری و رنگی داشته و باعث یکدست شدن رنگ چهره می‌شود. کرم ضد جوش اوریاژ سری Hyseac دارای فاکتور‌های محافظ در برابر اشعه UV می‌باشد. 

کرم ضد جوش اوریاژ
کرم ضد جوش اوریاژ
  • کرم ضد جوش و مرطوب کننده بایودرما 

این کرم مناسب پوست‌های چرب، حساس و مستعد آکنه است که دارای خاصیت آبرسانی 12 ساعته و از بین برنده التهابات پوستی می‌باشد. کرم ضد جوش بایودرما تنظیم کننده ترشح چربی پوست بوده و خاصیت مات کنندگی دارد. دارای بافتی سبک و جذبی آسان است. فاقد پارابن بوده و غیر آلرژی زا است.

کرم ضد جوش بایودرما 
کرم ضد جوش بایودرما
  • ژل ضد جوش ایزدین 

این ژل ضد جوش دارای خاصیت آنتی باکتریال، تنظیم کننده چربی پوست، کاهنده منافذ باز پوست، از بین برنده جای جوش و دارای خاصیت لایه برداری خفیف می‌باشد که چند روز بعد از استفاده ظاهر سالمی به پوست می‌دهد.

ژل ضد جوش ایزدین 
کرم ضد جوش ایزدین
  • ژل ضد جوش هیدودرم

ژل ضد جوش هیدرودرم دارای خواص آنتی باکتریال، ضد قارچ، تنظیم کننده چربی پوست و مات کننده پوست می‌باشد که حاوی ترکیبات ضد التهاب و التیام بخشی است. 

ژل ضد جوش هیدودرم
ژل ضد جوش هیدرودرم
  • ژل ضد جوش مای

ژل ضد جوش مای دارای اثر بخشی سریعی می‌باشد. تنظیم کننده چربی پوست و دارای ترکیبات AHA و اسید آزلائیک در فرمولاسیون خود جهت رفع تیرگی و جای جوش است. همچنین دارای ماده لایه بردار آلفا هیدروکسی اسید Alpha – Hydroxy Acids یا همان اسید میوه در ترکیبات خود است. خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهابی نیز دارد.

ژل ضد جوش مای
کرم ضد جوش مای
  • محلول ضد جوش و آکنه اون

ضد جوش و آکنه اون درمانی قطعی برای جوش‌های مقاوم می‌باشد. دارای خواص آنتی باکتریال، لایه بردار، ضد التهاب، مرطوب کنندگی و کلاژن‌سازی می‌باشد. حاوی ماده‌ای بنام رتین آلدهید برای ترمیم و از بین بردن جای جوش است و همچنین حاوی 50% آب معدنی چشمه اون برای آبرسانی می‌باشد.

ضد جوش اون
کرم ضد جوش اون
  • کرم ضد جوش درمالاین 

کرم ضد جوش درمالاین دارای خاصیت مرطوب کنندگی، آنتی باکتریال، ضد قارچ، ضد التهاب، جمع کننده منافذ پوست، مات کننده پوست، از بین برنده جوش‌های سر سفید و سر سیاه و جوش‌های زیر پوستی می‌باشد. این کرم ضد جوش برای پوست‌های چرب، مختلط و مستعد آکنه مناسب است. 

کرم ضد جوش درمالاین 
کرم ضد جوش درمالین
  • کرم ضد جوش درمالیفت 

کرم ضد جوش و مات کننده درمالیفت، کنترل کننده چربی پوست بوده و از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند. دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ همچنین دارای اثر بخشی سریع برای از بین بردن جوش‌ها می‌باشد. با لایه برداری سطحی پوست سبب کاهش لایه شاخی پوست و درمان اسکار ناشی از آکنه می‌شود.

کرم ضد جوش درمالیفت 
کرم ضد جوش درمالیفت
  • کرم ضد جوش و مات کننده پیورسیستم ایوروشه

کرم ضد جوش و مات کننده ایوروشه دارای اثر مات کنندگی 8 ساعته می‌باشد و همچنین دارای خاصیت ترمیم کنندگی پوست، تنظیم کننده چربی پوست، آنتی باکتریال، فاقد چربی، از بین برنده جوش های سر سیاه و سر سفید است. دارای عصاره آلوئه ورا و گل میمون برای آبرسانی پوست نیز می‌باشد.

کرم ضد جوش ایوروشه
کرم ضد جوش ایوروشه
  • ژل ضد جوش صورت سروینا

ژل صورت ضد آکنه سروینا دارای خاصیت ضد التهابی، تنگ کننده منافذ باز پوست، تنظیم کننده ترشح چربی پوست است که دارای خاصیت لایه برداری موثر در سطح و عمق پوست می‌باشد. برای پوست های چرب و مختلط و مستعد جوش مناسب است. همچنین محصولی ملایم و غیر چرب است.

ژل ضد جوش صورت سروینا
کرم ضد جوش سروینا
  • سرم ضد جوش لیراک

سرم ضد جوش لیراک محصولی دو فاز برای خشک کردن و از بین بردن جوش و کاهش سریع لک‌های تیره و جای جوش می‌باشد. با تنظیم چربی پوست و بدون ایجاد خشکی در پوست به کاهش جوش صورت کمک می‌کند. همچنین دارای خاصیت لایه برداری، آنتی باکتریال و تنگ کننده منافذ باز پوست می‌باشد. 

سرم ضد جوش لیراک
کرم ضد جوش لیراک

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی