مرحله به مرحله پاک کردن صحیح آرایش صورت

پاک کردن آرایش صورت
پاک کردن آرایش صورت بسیار مهم است زیرا اگر مواد آرایشی و یا آلودگی‌ها روی پوست باقی بماند منجر به جوش، آکنه و چین و چروک پوست خواهد شد و به مرور زمان پوست شادابی خود را از دست خواهد داد. در این مقاله از بازارگیت تصمیم گرفتیم قدم به قدم نحوه صحیح پاک کردن آرایش صورت را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

مرحله به مرحله پاک کردن صحیح آرایش صورت

اگر آرایش‌تان از روی صورت به درستی پاک نشود، پس از مدتی موجب بروز جوش و چین و چروک بر روی پوست شما می‌شود و حتی پس از مدتی منجر به تیرگی و کدر شدن پوست نیز می‌شود. به همین علت بهتر است از روش‌های صحیح برای پاک کردن آرایش خود بهره بگیرید. همچنین برای پاک کردن آرایش محلول پاک کننده مخصوص را آنقدر به صورت خود نمالید و فشار وارد نکنید که پوست صورت ملتهب و سرخ شود.

در این مقاله شما را قدم به قدم با روش‌های پاک کردن صحیح آرایش صورت آشنا می‌کنیم.

پاک کردن آرایش صورت
پاک کردن آرایش صورت

1. پاک کردن آرایش چشم و ابرو

اولین مرحله‌ای که برای پاک کردن آرایش باید انجام دهید، پاک کردن آرایش چشم و ابروهاست. برای پاک کردن آرایش چشم خود به خصوص هنگامی که ریمل ضد آب زده‌اید، باید یک پاک کننده آرایش با پایه مواد روغنی را تهیه کنید و بعد با استفاده از گوش پاک کن و یا پد نرم مقداری از آن را به مژه‌ها بزنید. برای این کار چشم‌ها را ببندید و سپس با کمی فشار محلول پاک کننده را به ریمل و خط چشم خود بزنید، سپس بعد از آنکه مژه‌ها خیس شدند آن‌ها را با کمک پد تمیز کنید. 
نکته: توجه داشته باشید که محلول داخل چشم‌ها نرود زیرا حاوی ترکیبات روغنی است. همچنین به هیچ عنوان از پنبه برای استفاده از محلول برای پاک کردن آرایش استفاده نکنید.

پاک کننده آرایش چشم
پاک کردن آرایش چشم و ابرو

2. پاک کردن کرم پودر و رژگونه

در مرحله دوم نوبت به پاک کردن کرم پودر و رژگونه است که برای این کار مقداری پاک کننده آرایش را روی انگشت اشاره خود بریزید و بعد همه قسمت های پوست خود مانند زیر چونه، خط رویش مو و پایین گوش‌ها را به صورت چرخشی به مدت 45 ثانیه ماساژ دهید. توجه داشته باشید که اگر برای آرایش خود از کرم پودر استفاده کرده‌اید باید محلول پاک کننده‌تان پایه روغنی داشته باشد. همچنین اگر پوست شما چرب است و نسبت به پدهای آرایشی حساسیتی ندارید می‌توانید برای این کار از پد استفاده کنید. اما اگر پوست حساس و خشکی دارید به جای استفاده از پد باید از پنبه برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنید.

3. پاک کردن رژ لب

در مرحله سوم برای آنکه رژ لب خود را پاک کنید مقداری وازلین را بر روی لب‌هایتان بزنید و بگذارید به مدت پنج دقیقه باقی بماند. روغن موجود در وازلین موجب می‌شود ترکیبات روغنی رژ لب از بین بروند و به راحتی از روی لب با پد پاک شوند. توجه داشته باشید که پد را محکم بر روی لب‌هایتان نکشید و فقط آن را به صورت دایره‌ای رو لب‌ها حرکت دهید. 
اگر روی لب‌ها رنگی باقی مانده بود، مقداری شکر قهوه‌ای را داخل عسل بریزید و با یکدیگر ترکیب کنید و بعد مواد را به لب‌هایتان بزنید تا به صورت یک لایه بردار عمل کند. سپس پس از چند دقیقه لب‌ها را بشویید و مرطوب کنید.

پاک کردن آرایش صورت
پاک کردن رژ لب

4. استفاده از تونر (کاهش دهنده چربی پوست) برای پاک کردن آرایش

اغلب پاک کننده‌ها می‌توانند هر گونه کثیفی و یا آرایش صورت را پاک کنند و نیازی به استفاده از تونر برای پاک کردن آرایش صورت نیست. برخی از خانم‌ها بر این باورند که تونر می‌تواند چربی، آلودگی، کثیفی و آرایش صورت را پاک کند که البته این باور صحیح است اما اگر تونر را با پاک کننده‌های دیگر استفاده کنید موجب خشک شدن و از بین رفتن چربی طبیعی پوست می‌شود. این محصول برای افرادی که پوست چربی دارند کاملا مناسب است.

نکات مهم استفاده از انواع پاک کننده
نکات مهم استفاده از انواع پاک کننده

بهترین پاک کننده‌ها برای انواع پوست صورت

  • پاک کننده‌های فومی بیشتر مناسب افرادی است که دارای پوستی چرب هستند. 
  • پاک کننده‌های دارای سالیسیلیک، مناسب‌ترین پاک کننده برای صورت‌های جوش‌دار است. 
  • پاک کننده‌های روغنی یا چرب، برای افرادی که پوست خشکی دارند مناسب است. 
  • اگر از مواد آرایشی ضد آب استفاده کرده‌اید از پاک کننده‌های قوی‌تر برای شستشوی پوست صورت استفاده کنید.
بهترین پاک کننده صورت
بهترین پاک کننده‌ها برای انواع پوست صورت

نحوه پاک کردن آرایش پوست های خشک

افرادی که پوست خشکی دارند باید از روش‌های صحیح و مناسب برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنند که پوست‌شان خشک‌تر نشود و آسیب نبیند. برای انجام این کار نکات زیر را رعایت کنید:

  • پاک کننده‌ها و شوینده‌هایی تهیه کنید که مخصوص پوست خشک هستند. 
  • پاک کننده‌هایی که پایه چربی دارند را تهیه کنید. 
  • پس از تهیه پاک کننده مخصوص، مقداری از آن را روی پنبه بریزید و آرایش چشم‌ها و کل صورت‌تان را پاک کنید. 
  • صورت خود را با کمک روغن برای از بین بردن آرایش باقی مانده و یا آلودگی‌ها ماساژ دهید. 
  • صورت‌تان را با ژل پاک کننده و یا کف به خوبی بشویید.
  • در پایان با استفاده از کرم مرطوب کننده صورت خود را مرطوب کنید.
پاک کردن آرایش پوست‌های خشک
پاک کردن آرایش پوست‌های خشک

روش‌های دیگری برای پاک کردن آرایش صورت

  • پاک کردن آرایش صورت با بخور

یکی دیگر از روش‌های طبیعی پاک کردن آرایش صورت استفاده از بخور است. برای انجام این کار سینک را پر از آب داغ کنید و برای چند دقیقه صورت خود را نزیک آن کنید تا بخار آب منافذ پوستتان را باز کند و سپس دستمالی را داخل آب داغ کرده و پس از آنکه دستمال خنک شد آن را روی صورت‌تان بگذارید تا پوست‌تان تمیز و پاک شود.

  • پاک کردن آرایش صورت با شیر

برای پاک کردن آرایش با این روش ابتدا مقداری شیر را با چند قطره روغن بادام شیرین ترکیب کنید و بعد محلول به دست آمده را با کمک پنبه به صورت خود بزنید و بعد از چند دقیقه صورت خود را با آب بشویید. 

  • پاک کردن آرایش صورت با خیار

ابتدا چند عدد خیار را داخل مخلوط کن بریزید تا به شکل خمیر در بیایند. سپس مقداری روغن دلخواه را به آن اضافه کنید. سپس محلول را به صورت خود بزنید و پس از چند دقیقه صورت را با آب شستشو دهید. خیار سرشار از آنتی اکسیدان است و برای درمان جوش و کاهش التهاب بسیار مفید است. 

  • پاک کردن آرایش صورت با روغن بچه

روغن بچه به راحتی می‌تواند آرایش ضد آب را پاک کند. برای استفاده از روغن بچه می‌توانید آن را روی پد ریخته و به آرامی روی پوست بکشید.

  • پاک کردن آرایش صورت با جوش شیرین و عسل

برای انجام این کار مقداری عسل را روی دستمال بریزید و بعد روی آن جوش شیرین بمالید. سپس با استفاده از آن آرایش خود را پاک کنید. جوش شیرین موجب لایه برداری صورت می‌شود. در پایان کار صورت خود را با آب بشویید.

  • پاک کردن آرایش صورت با روغن نارگیل

روغن نارگیل ضد آب‌ترین و سر سخت‌ترین مواد آرایشی را پاک و پوست صورت را مرطوب می‌کند. برای انجام این کار مقداری از روغن نارگیل را روی کف دست‌تان بریزید و بعد آن را به آرامی به کل صورت خود بزنید و بعد از چند دقیقه صورت‌تان را با آب بشویید تا آرایش‌تان به طور کامل پاک شود.

پاک کردن آرایش با روغن نارگیل
روش‌های متنوع برای پاک کردن آرایش صورت

نکات مهم پاک کردن آرایش صورت

  • مراقبت از چشم‌ها

پوست اطراف چشم بسیار حساس و نازک است بنابراین پاک کردن آرایش این قسمت را به دقت انجام دهید. همچنین برای پاک کردن آرایش اطراف چشم، از مواد پاک کننده مخصوص اطراف چشم استقاده کنید. البته پاک کننده‌ای که پایه روغنی دارد مناسب‌تر است.

  • انتخاب پاک کننده خوب
  1. به سمت خرید پاک کننده‌های خوب بروید و برای این کار سعی کنید ابتدا به داروخانه‌ها و یا به مکان‌های تجاری خوب بروید تا محصولات مرغوبی بتوانید تهیه کنید.
  2. پاک کننده‌هایی که داخل آن‌ها الکل به کار رفته است را خریداری نکنید زیرا موجب خشک شدن پوست می‌شوند. 
  3. قبل از آنکه محصولی را خریداری کنید، آن را بر روی بازو امتحان کنید. اگر به آن حساسیتی نشان ندادید می‌توانید آن را به راحتی خریداری کنید. 
  4. همیشه سعی کنید پاک کننده‌های ملایم تهیه کنید. 
  5. پوست خود را مرتبا پاک کنید ونگذارید که آرایش و یا آلودگی‌ها روی پوست‌تان باقی بماند.
  6. اگر شما اهل آرایش هم نیستید صورت خود را در پایان روز با پاک کننده ملایم تمیز کنید تا سطح پوست عاری از هر گونه آلودگی شود. 
  7. پوست خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. 
  8. پس از پاک کردن آرایش باقیمانده آن را با آب ولرم بشویید. 
  9. توجه داشته باشید که برای خشک کردن صورت از حوله نرم باید کمک بگیرید. 
  10. حوله و یا پارچه را به آرامی روی پوست به صورت ضربه‌ای بزنید تا خشک شود. 
  11. در پایان، با استفاده از مرطوب کننده مخصوص پوست خود، آن را مرطوب کنید.
پاک کننده آرایش چشم
نکات مهم پاک کردن آرایش صورت

پاک کننده‌های طبیعی آرایش صورت

  • وازلین و مرطوب کننده

ابتدا وازلین و مرطوب کننده را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس یک تکه پنبه را به مخلوط آغشته کرده و به آرامی به صورت خود بمالید. با این کار آرایش شما پاک می‌شود. 

  • پاک کردن آرایش با روغن زیتون

مقداری روغن زیتون یا روغن بادام را روی یک پد یا پنبه بریزید و سپس به صورت حرکات دایره‌ای آن را به صورت خود بکشید تا آرایش‌تان پاک شود. 

پاک کننده طبیعی آرایش صورت
پاک کننده های طبیعی آرایش صورت
  • پاک کردن آرایش با شیر و روغن بادام

یک قاشق غذا خوری شیر و سه قطره روغن بادام را با یکدیگر ترکیب کنید و بر روی یک تکه پارچه بریزید. سپس پارچه را بر روی صورت خود قرار دهید و با استفاده از دستمال تمیز صورت خود را پاک کنید. در نهایت پوست صورت را با آب بشویید تا باقی مانده آرایش پاک شود. 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. آیا بعد از شستشوی صورت نیاز به استفاده از تونر (کاهش چربی پوست) است؟

    کارشناسان زیبایی معتقدند که معمولا نیازی به استفاده از تونرها نیست اما تونرها می‌توانند باقی مانده هرگونه آلودگی، آرایش و کثیفی را از بین ببرند و چربی پوست را تنظیم کنند. البته هر نوع پوستی تونر مخصوص به خود را دارد. مثلا تونر مخصوص پوست‌های چرب.
  2. آیا قبل از رفتن به رختخواب باید آرایش صورت خود را پاک کنیم؟

    بله، اگر قصد دارید صبح هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید، پوستی زیبا و شفاف داشته باشید، حتما باید شب قبل صورت خود را به خوبی تمیز کنید.
  3. آیا دستمال مرطوب کودک برای پاک کردن آرایش صورت مناسب است؟

    بله. گاهی اوقات که دسترسی به پاک کننده‌های مخصوص صورت را ندارید می‌توانید از دستمال مرطوب کننده کودک استفاده کنید.
  4. گاهی اوقات که نمی‌توانیم آرایش خود را پاک کنیم چه کاری باید انجام دهیم؟

    بعضی مواقع پیش میاید که شما خسته‌اید و نمی‌توانید مراقبت‌های شبانه پوست خود را دقیق انجام دهید. برای رفع این مشکل می‌توانید قبل از آنکه به تخت بروید با استفاده از دستمال مرطوب کننده صورت یا دستمال پاک کننده آرایش، پوست خود را تمیز کنید. زیرا استفاده از این محصولات بدون آنکه تخت‌تان را ترک کنید امکان پذیر است.
  5. چگونه از میسلار واتر استفاده کنیم؟

    برای انجام اینکار کافی است یک تکه پنبه را بردارید و آن را به میسلار واتر آغشته کرده و سپس پنبه را بر روی پوست صورت بکشید. با استفاده از میسلار واتر تنها صورت را پاک نمی‌کنید بلکه عمل آبرسانی پوست را هم انجام می‌دهید. نکته مهم هم این است که اگر پوست شما مستعد آکنه است این محصول می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی