آموزش ساده و کاربردی پدیکور در خانه به همراه مهم‌ترین نکات

پدیکور ناخن
احتمالا خشکی کف پا و ناهمواری‌هایی در سطح ناخن پاهای‌تان را تجربه کردید. این خشکی که بر اثر اصطکاک پوست کف پا با فرش، کفش نامناسب و سطوح نامناسب است را می‌توان با پدیکور درمان کرد. پدیکور روشی است که در آن خشکی کف پا درمان وناخن‌های پا زیباتر خواهد شد. در ادامه به آموزش پدیکور در منزل می‌پردازیم.

آموزش ساده و کاربردی پدیکور در خانه به همراه مهم‌ترین نکات

پدیکور یک روش درمانی برای پاهای شما است که موجب می‌شود پوست‌های مرده پا از بین بروند و پوست پاها نرم‌تر شود. تکنیک‌های پدیکور متفاوت است که در این مقاله شما را با نحوه پدیکور پا آشنا می‌کنیم و آموزش می‌دهیم.

پدیکور پا
آموزش پدیکور در خانه

پدیکور چیست؟

پدیکور روشی مطمئن و فوق العاده برای مراقبت از پاها و ناخن‌های انگشت پا است. افرادی که از مشکلات پوستی رنج می‌برند می‌توانند از پدیکور پا استفاده کنند. همچنین با انجام این کار می‌توانید از پیشرفت و مشکلات پوستی نیز جلوگیری کنید. با پدیکور می‌توانید پاهایی زیباتر داشته باشید و راحت‌تر حرکت کنید و در کنار تمامی فوایدی که گفته شد پس از انجام پدیکور احساس آرامش بیشتری نیز می‌کنید و نرمی و لطافت را به پوست پاهای خود هدیه می‌کنید.

پدیکور ناخن چیست؟
پدیکور چیست؟

آموزش پدیکور پا در خانه

برای انجام پدیکور نیازی به هزینه و گذاشتن وقت نیست و شما به تنهایی در خانه می‌توانید این کار را انجام دهید. برای انجام پدیکور در خانه مراحلی که در ادامه گفته می‌شود را قدم به قدم اجرا کنید.

پدیکور در خانه
آموزش پدیکور پا در خانه

وسایل مورد نیاز برای پدیکور

  • نمک و شامپوی حمام
  • یک وان آب گرم یا ظرف مناسب پر از آب گرم
  • یک اسکراب کف پا
  • پوشر کوتیکول
  • ناخن گیر
  • سنگ پا
  • سوهان
  • اسکراب  ناخن
  • پاک کننده لاک ناخن
  • حوله تمیز
  • کرم کوتیکول
  • کرم مرطوب کننده
  • پدهای پنبه‌ای
محصولات مراقبت از ناخن
وسایل مورد نیاز برای انجام پدیکور
محصولات مراقبت از ناخن
وسایل مورد نیاز پدیکور

مراحل انجام پدیکور پا

1. ابتدا ناخن‌های‌تان را آماده کنید. برای انجام این کار با کمک لاک پاک کن و پنبه، لاک قدیمی را پاک کنید و بعد با استفاده از ناخن گیر ناخن‌های پای‌تان را کوتاه کنید. البته حواستان باشد کناره‌های ناخن را خیلی عمیق نگیرید زیرا پس از رشد ناخن‌ها به داخل گوشت فرو می‌روند و موجب درد در انگشتان پا می‌شوند.

پدیکور ناخن
کوتاه کردن ناخن‌ها در پدیکور

2. ابتدا تصمیم بگیرید که ناخن‌های‌تان را به کدام یک از شکل‌های بیضی، مربع یا گرد می‌خواهید در بیاورید و سپس شروع به سوهان کشیدن ناخن پا کنید و به آن‌ها را شکل دهید. سوهان را با نیرویی کافی بکشید تا ناخن‌ها به فرمی که می‌خواهید در بیایند اما این کار را آنقدر آرام انجام دهید که آن‌ها را ضعیف نکند. همچنین حواستان باشد که اگر سوهان را عقب و جلو بکشید ناخن‌ها ضعیف می‌شوند. در عوض این کار را در یک جهت انجام دهید تا ناخن‌ها شکل مورد نظر را بگیرند.

سوهان ناخن
سوهان کشیدن ناخن‌ها در پدیکور

3. در این مرحله پاها را داخل آب گرم و معطر قرار دهید. این کار موجب آرامش پس از یک روز پر تنش می‌شود و خستگی را رفع می‌کند.
برای انجام این کار یک تشت را پر از آب گرم کنید و پاهای‌تان را داخل آن قرار دهید. حواستان باشد که آب تا قوزک پاهای‌تان بیاید. اگر قصد دارید معمولی باشد تنها می‌توانید از کریستال نمک استفاده کنید، اما اگر قصد دارید کار را به طور حرفه‌ای انجام دهید باید نصف فنجان نمک اپسوم را به آب اضافه کنید. نمک اپسوم درد را کاهش داده و موجب کمتر شدن التهاب نیز می‌شود. همچنین به عنوان یک سم زدا نیز عمل می‌کند.

اگر می‌خواهید می‌توانید آب یک عدد لیمو ترش کامل و یک قطره شامپو نیز به آب اضافه کنید. همچنین برای آرامش اعصاب می‌توانید چند قطره روغن گیاهی نیز به محلول اضافه کنید.

به مدت 15 دقیقه بنشینید و استراحت کنید و پاهای‌تان را بگذارید تا در آب گرم بماند.

آموزش پدیکور
گذاشتن پا در ظرف آب گرم در پدیکور

4. استفاده از کوکتل پدیکور:
شما به جای مرحله قبل می‌توانید از توپک پدیکور نیز استفاده کنید. این توپک‌ها هنگامی که داخل آب گرم انداخته می‌شوند از خود مواد معطر زیادی خارج می‌کنند که موجب خوشبو شدن محیط اطراف می‌شود. این توپک‌ها حاوی کره‌ها و روغن‌های مخصوصی هستند که نه تنها موجب چرب شدن پا نمی‌شوند بلکه پوست پاها را نرم می‌کنند.

مواد تشکیل دهنده این توپک‌ها کاملا گیاهی بوده و برخی از آن‌ها نیز حاوی نمک دریایی می‌باشند. برای استفاده از این توپک‌ها کمی آب گرم داخل یک ظرف بریزید و بعد پاهای‌تان را داخل آن بگذارید. توپک‌ها را داخل آب قرار دهید تا باز شوند. سپس پاهای‌تان را تا زمان سرد شدن آب داخل ظرف نگه دارید و در نهایت آن‌ها را از آب خارج کنید. حواستان باشد پس از سرد شدن آب پاهای‌تان را حتما از داخل آب خارج کنید.

فواید پدیکور
کوکتل‌های پدیکور

5. پاهای‌تان را خشک کنید تا برای اسکراب آماده شوید.
هنگامی که پاهای‌تان را خشک کردید، کرم کوتیکول را روی ناخن‌های پایتان بزنید و ماساژ دهید. در حالی که این کرم پوست را نرم می‌کند، پاهای‌تان را سنگ پا بکشید. همچنین می‌توانید از یک سوهان نیز استفاده کنید و پوست خشک، خشن و مرده پاهای‌تان را از بین ببرید. حواستان باشد اگر این کار را چند وقت یکبار انجام ندهید پوست پا و کف پا سفت می‌شود و ترک می‌خورد. در نهایت با استفاده از یک تراشنده پاشنه پای‌تان را اسکراب کنید.

اسکراب کف پا در پدیکور
اسکراب کف پا در پدیکور

6. استفاده از مرطوب کننده:
حال پاهای‌تان تازه و تمیز می‌باشد اما اگر قصد دارید پاهای‌تان احساس جوانی کنند بهتر است این مرحله را هم انجام دهید. برای انجام این کار باید از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنید و پاهای‌تان را تا قسمت ساق پا به مدت ده دقیقه با مرطوب کننده ماساژ دهید.
برای تهیه مرطوب کننده شما به روغن زیتون و روغن بادام نیاز دارید. بدین صورت که یک قاشق غذا خوری از هر روغن را داخل ظرفی می‌ریزید و به آن‌ها روغن گیاهی اضافه می‌کنید. سپس محلول را به پاهای‌تان می‌زنید و پاهای‌تان را ماساژ می‌دهید. ماساژ موجب می‌شود تا گردش خون افزایش پیدا کند و پوست تغذیه شود.

مرطوب کردن پا در روش پدیکور
مرطوب کردن پا در روش پدیکور

7. زیبا سازی ناخن‌های پا:
پس از اتمام مراحل بالا حال نوبت زیباسازی ناخن‌ها است. برای انجام این کار ابتدا بیس لاک را بزنید. البته می‌توانید از یک لاک شفاف نیز استفاده کنید.
سپس رنگ لاک اصلی را انتخاب کنید و آن را یک بار بزنید و بگذارید خشک شود و دوباره آن را تکرار کنید. حواستان باشد که لایه‌ها ضخیم نشوند.

برای فرنچ ناخن ابتدا یک بیس شفاف روی ناخن‌ها بزنید و پس از خشک شدن، لاک سفید را به نوک ناخن‌های‌تان بزنید. پس از زدن لایه اول دوباره لاک سفید بزنید و در نهایت برای براق شدن ناخن‌ها می‌توانید از برق ناخن اسفاده کنید.

لاک زدن انگشت پا در پدیکور
لاک زدن انگشت پا در پدیکور

فواید پدیکور

  • افزایش گردش خون
  • کاهش استرس
  • بهبود سلامت ناخن‌ها
  • نرم شدن پاها
مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی