آموزش ساخت پرایمر پلک و زیرساز آرایش چشم خانگی

ساخت پرایمر سایه چشم
حتما از معجزه پرایمر به عنوان زیرساز آرایش با خبر هستید. دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست که پلک‌ها هم قبل از آرایش چشم به پرایمر مخصوص پلک و سایه احتیاج دارند. بدین منظور در این مقاله طرز تهیه چندین پرایمر خانگی پلک را آموزش دادیم. استفاده از پرایمر پلک باعث ماندگاری بیشتر آرایش چشم می‌شود.

آموزش ساخت  پرایمرسایه چشم و زیرساز آرایش چشم خانگی

همه خانم‌ها یک کیف آرایشی دارند، که داخل این کیف هر چیز که لازم دارند مانند رژ لب، ریمل، مداد لب و پنکیک و... را قرار می‌دهند. ولی خیلی از خانم‌ها از محصولی به اسم پرایمر در لوازم آرایشی خود غافل می‌شوند.

در این مقاله ابتدا شما را با پرایمر آشنا می‌کنیم و در ادامه تهیه چندین پرایمر خانگی مخصوص چشم و پلک را آموزش می‌دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پرایمر سایه چشم
قبل و بعد از استفاده از پرایمر چشم به عنوان زیرساز آرایش

پرایمر چیست؟ 

اصلی‌ترین و مهم‌ترین هدف پرایمر این است که یک لایه محافظ میان پوست و آرایش ایجاد کند. لوازم آرایشی که مانند پرایمر هستند عموما برای نرم کردن، ماندگار کردن، صاف کردن و تمیز کردن پوست استفاده می‌شوند. پرایمرها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند و می‌توانند برای چشم، صورت، لب و مژه‌ها استفاده شوند. بنابراین ابتدا برای تهیه پرایمر باید بدانید که آن را برای چه کاری می‌خواهید و سپس نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

پرایمر چیست
پرایمر چیست

لزوم استفاده از پرایمر

هنگامی که برای اولین بار از پرایمر استفاده می‌کنید متوجه تفاوت پوست خود در مقایسه با زمانی که از پرایمر استفاده نمی‌کنید می‌شوید زیرا که تفاوت محسوسی دارد. پرایمرها معمولا چرب نیستند و بافتی شبیه به مخمل دارند. هدف اصلی استفاده از این محصول، صاف و یکدست کردن، بستن منافذ باز پوست و از بین بردن قرمزی پوست صورت است. همچنین این ماده به زیرسازی آرایش بسیار کمک می‌کند.

کاربرد پرایمر

  • صاف و یکدست کردن پوست 
  • آماده سازی پوست برای میکاپ
  • کاور کردن منافذ باز پوست
  • پوشش دهی چروک‌های عمیق و سطحی پوست
  • مات کردن و جلوگیری از برق زدن پوست (کنترل چربی پوست)
  • محو کردن جای جوش، انواع لک، سیاهی اطراف چشم و...

در ادامه این مقاله آموزش طرز تهیه چندین پرایمر مخصوص چشم را تهیه کرده‌ایم.

کاربرد پرایمر
قبل و بعد از استفاده از پرایمر

1. پرایمر سایه (پرایمر پلک) آلوئه‌ورا

خواص زیبا سازی آلوئه‌ورا کاملا شناخته شده است، به همین دلیل از آن در بسیاری از موارد زیبایی و مراقبتی پوست استفاده می‌شود. ژل آلوئه‌ورا حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها و دیگر مواد ضروری است که همگی برای پوست بسیار مفید هستند. همچنین این ماده خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدان، ضد خارش و ضد باکتری دارد. جالب است بدانید آلوئه‌ورا یکی از پر طرفدارترین مواد طبیعی است که برای مراقبت‌های مو و پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
ژل آلوئه ورا می‌تواند خشکی پوست را از بین ببرد و مشکلات پوستی را کاهش دهد، همچنین این ماده مانع از آفتاب سوختگی و پیری زودرس پوست می‌شود. گفتنی است این ماده یک ماده طبیعی برای پاک کردن آرایش نیز می‌باشد.
خاک رس بنتونیت که در این پرایمر استفاده می‌شود معمولا در اغلب ماسک‌های صورت استفاده می‌شود زیرا این ماده خاصیت پاک کنندگی دارد و می‌تواند منافذ پوست را از آلودگی و چربی اضافه پاک کند.

پرایمر چشم خانگی
ساخت پرایمر سایه با آلوئه ورا

مواد مورد نیاز برای ساخت پرایمر پلک آلوئه‌ورا

  • یک قاشق چای خوری رس بنتونیت
  • نصف قاشق غذا خوری ژل آلوئه‌ورا
  • دو قاشق چای خوری نشاسته ذرت

طرز تهیه پرایمر آلوئه‌ورا
ابتدا رس بنتونیت را داخل یک ظرف ریخته و به ترتیب نشاسته ذرت و ژل آلوئه‌ورا را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و بعد پرایمر را داخل یک ظرف دیگر بریزید.

طرز استفاده از پرایمر آلوئه‌ورا
مقداری از پرایمر تهیه شده را به پشت پلکتان بزنید و به مدت 30 ثانیه صبر کنید تا خشک شود. هنگامی که پرایمر خشک شد سایه مورد نظر خود را بزنید و سپس آرایش مخصوص چشم را انجام دهید.
توجه:

  • پرایمر تهیه شده را داخل یخچال نگهداری کنید. 
  • این پرایمر به مدت دو هفته سالم باقی می‌ماند و می‌توانید از آن استفاده کنید.
پرایمر سایه چشم
ساخت پرایمر آلوئه ورا

2. پرایمر سایه (زیرساز آرایش چشم) با کانسیلر و کرم پودر

کانسیلر، فوندیشن و یا کرم BB هر کدام می‌توانند به عنوان پرایمر مورد استفاده قرار گیرند به شرطی که خاصیت پرایمر را داشته باشند در غیر این صورت قبل از استفاده از هر نوع لوازم آرایش می‌توانیم از کرم‌هایی که منحصرا پرایمر هستند استفاده کنیم. 
تمام موارد گفته شده را می‌توانید از مغازه‌های لوازم آرایشی تهیه کنید. اما با اندکی صبر و حوصله هم می‌توانید در منزل پرایمر بسازید و پول زیادی هم هزینه نکنید.

مواد مورد نیاز برای ساخت پرایمر سایه با کانسیلر

  • مقداری کرم پودر و کانسیلر هر کدام به اندازه مساوی
  • مقداری مرطوب کننده صورت
  • مقداری ژل آلوئه‌ورا

طرز تهیه:
ابتدا کانسیلر و کرم پودر را در ظرفی با هم ترکیب کنید. سپس مقداری از کرم مرطوب کننده را اضافه کرده و دوباره مواد را با هم ترکیب کنید. در آخر مقدار خیلی کم از ژل آلوئه‌ورا را اضافه کنید و مخلوط کنید. حال پرایمر پلک شما برای شروع یک آرایش فوق العاده آماده است. فقط دقت داشته باشید که با استفاده از یک قلمو یا براش مخصوص این ترکیب را به پلک خود بزنید و در صورتی که براش مخصوص در دسترس نداشتید با انگشت به آرامی این پرایمر را به پلک بزنید و پخش کنید.

نکات مهم:

  • مخلوط پرایمر نباید هیچ گونه برجستگی و یا توده داشته باشد. 
  • توجه کنید که رنگ کانسیلر و رنگ کرم پودر به رنگ پوست شما نزدیک باشند.

طرز استفاده از پرایمر سایه
ابتدا پرایمر را با توجه به روش‌های توضیح داده شده به پشت پلک‌های خود بزنید و سپس پس از خشک شدن کامل شروع به آرایش چشم کنید. 

پرایمر زیرساز آرایش
زیرساز آرایش چشم (پرایمر پلک)

3. پرایمر سایه با پودر بچه و فوندیشن

فوندیشن‌ها و یا کانسیلرها می‌توانند به عنوان پرایمر سایه استفاده شوند ولی به شرطی که حتما تهیه آن‌ها طوری بوده باشد که مواد ساخت پرایمر را داشته باشند. در غیر این صورت قبل از استفاده از کانسیلر و فوندیشن حتما باید از پرایمر مخصوص استفاده کنید.

در این قسمت طرز ساخت پرایمر دیگری با استفاده از پودر بچه و فوندیشن را آموزش می‌دهیم.

مواد مورد نیاز برای ساخت پرایمر سایه با کانسیلر

  • مقداری فوندیشن یا کانسیلر
  • پودر بچه به مقدار لازم
  • کمی کرم مرطوب کننده

ابتدا مقداری فوندیشن را داخل ظرفی بریزید و سپس کمی مرطوب کننده را به آن اضافه کنید و در آخر کمی پودر بچه را به این ترکیب اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب کنید.

برای استفاده از این ترکیب روی پلک‌ها از یک براش مخصوص استفاده کنید و اگر براش در دسترس ندارید با استفاده از نوک انگشتان به آرامی این ترکیب را به پشت پلک خود بزنید تا خشک شود. حال پلک شما برای آرایش آماده است.

نکته:

اگر پوست چربی دارید مقدار پودر بچه را بیشتر بریزید و اگر پوست خشکی دارید مقدار مرطوب کننده را بیشتر کنید.

پرایمر زیرساز آرایش
پرایمر مخصوص پلک و سایه

 

مطلب مفید بود؟
3
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی