پرایمر چیست و چه کاربردی دارد

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد
پرایمر یکی از لوازم آرایشی است که اغلب برای زیرسازی آرایش و به منظور افزایش ماندگاری آن و پوشش دادن به عیوب پوست مورد استفاده قرار می گیرد. پرایمرها انواع مختلف و کاربردهای متنوعی دارند. از شما دعوت می کنم در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع، کاربردها و ویژگیهای یک پرایمر خوب بیشتر آشنا شویم.

چه پرایمری از همه بهتره

پرایمر یکی از محصولات فوق العاده آرایشی است که علاوه بر خاصیت آرایشی، یک محصول مراقبتی هم محسوب می شود و استفاده از آن برای تمامی افرادی که می خواهند آرایش آنها بی نقص باشد و یا آنهایی که پوستی شاداب و یکدست می خواهند، پیشنهاد می شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با ویژگیهای پرایمر، کاربرد های پرایمر و اهمیت استفاده از آن آشنا شوید.

پرایمر خوب
بهترین پرایمر چه پرایمری است؟


پرایمر چیست؟

پرایمر محصولی است که به عنوان زیر ساز آرایش استفاده می شود که با تنظیم چربی پوست و بستن منافذ پوست و پوشاندن عیوب پوست باعث افزایش ماندگاری آرایش شده و آرایشی زیبا و بی نقص را بوجود می آورد.

پرایمر چیست؟
پرایمر چیست؟


ویژگی یک پرایمر خوب

پرایمرها دارای تنوع بسیاری هستند؛ بنابراین برای انتخاب یک پرایمر خوب ابتدا نوع پوست و نیازهای آن را در نظر گرفته وسپس به تهیه آن اقدام کنید.
هنگام انتخاب پرایمر حتما پرایمر اصل و باکیفیت را انتخاب کنید.

پوشاندن عیوب صورت با استفاده از پرایمر
پوشاندن عیوب صورت و داشتن آرایشی یکدست با استفاده از پرایمر


کاربرد پرایمر

نحوه کاربرد پرایمر بر روی پوست بسیار آسان است. ابتدا با استفاه از یک شوینده ملایم پوست را از هر گونه آلودگی و محصولات آرایشی پاک کنید.
کمی مرطوب کننده به پوستتان بزنید.
مقداری از پرایمر، به اندازه نخود نه بیشتر برروی پوست بزنید و آن را با استفاده از انگشت به صورت ضربه ای از بینی به سمت خارجی صورت پخش کنید. تا تمام منافذ و خطوط پوشانده شوند. مناطق روی بینی و بالای ابروها را هم پرایمر بزنید چراکه بیشتر از هر جایی این قسمتها برق می افتد.  چند دقیقه اجازه دهید تا جذب پوست شود سپس بقیه مراحل آرایشی را طی کنید. می توانید پرایمر را به تنهایی نیز استفاده کنید.
توجه کنید باید پرایمر و کرم پودر شما باهم سازگار باشند تا پایه آرایش از هم جدا نشود. بعنوان مثال در صورت استفاده از پرایمر با پایه آب حتما کرم پودرتان هم بر پایه آب باشد.
برای بالای چشم اگر پوست حساسی دارید به جای پرایمر معمولی از پرایمر چشم استفاده کنید و به آرامی آن را بالای پلک پخش کنید. برای مژه ها هم می توانید از پرایمر استفاده کنید با برس ریمل مانند پرایمر مژه آن را از ریشه تا بالا بر روی مژها بزنید. همچنین برای لب ها هم از پرایمر لب استفاده کنید.

کاربردهای پرایمر
استفاده از پرایمر برای نواحی مختلف صورت


 مزایای استفاده از پرایمر


بعنوان زیر ساز آرایش قبل از میکاب

پرایمر علاوه بر اینکه می تواند بعنوان زیر ساز آرایش به کار رود بلکه با توجه به نوع آن می تواند مزایای دیگری هم برای پوست داشته باشد:


روشن کننده پوست

برخی از پرایمرها  پوستهایی که به دلایل مختلف دچار کدری و  تیرگی شده اند را روشنتر می کنند.

استفاده از پرایمر برای روشن کردن پوست
استفاده از پرایمر برای روشن کردن پوست

ضد پیری پوست

در تهیه پرایمر ها از ترکیبات ضد چروک استفاده شده است. بعد از استفاده از این محصول پوست نشاط و شادابی خود را باز می یابد. همین خصوصیات باعث شده حتی پرایمر ها به تنهایی برای شادابی پوست مورد استفاده قرار بگیرند.

پرایمر با کاربرد ضد پیری 
پرایمر با کاربرد ضد پیری 

نرم کننده پوست

پرایمر ها نوعی نرم کننده پوست محسوب می شوند. این محصولات با داشتن ترکیبات نرم کننده نرمی و لطافت را به پوست برگردانده و باعث می شود تا کرم پودر و مواد آرایشی به صورت صاف و یکدست بر روی پوست قرار بگیرد و ظاهری زیبا و مخملی به وجود آید و دوام آرایش هم بیشتر شود.

ویژگی های پرایمر خوب
خاصیت نرم کنندگی پرایمر

تصحیح و یکدست کردن رنگ پوست 

پرایمر تیرگی ها و قرمزی های پوست را که ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شده باشند را پوشانده و پوست را صاف و یکدست می کند.


مرطوب کننده پوست

پرایمر ها با داشتن مواد مرطوب کننده در ترکیب خود می توانند رطوبت پوست را برای مدتهای طولانی حفظ کنند. به خصوص زمانی که برای ساعتهای زیادی پوست زیر مواد آرایشی سنگین قرار دارد و به مواد رطوبت رسان نیازمند است.


صرفه جویی در هزینه  خرید مواد آرایشی

پرایمرها  باعث دوام و ماندگای آرایش تا مدت زیادی می شوند و با جلوگیری از تمدید آرایش، باعث صرفه جویی در استفاده از لوازم آرایشی می شوند.


پوشاندن منافذ باز پوست

پرایمرها با کنترل چربی پوست و بستن منافذ باز پوست نه تنها به یکدست شدن پوست کمک می کنند بلکه باعث می شوند کرم پودر و محصولات ارایشی بهتر بر روی پوست بنشیند.


مات کردن و تنظیم چربی پوست در پوستهای چرب

پرایمر دارای ترکیباتی است که به کنترل چربی پوست و از بین بردن براقیت پوست کمک می کند.


ماندگاری و دوام آرایش

پرایمر با زیر سازی وکنترل چربی پوست به ماندگاری آرایش کمک می کند.

پرایمر چیست؟
تثبیت و دوام آرایش با پرایمر


 انتخاب پرایمر با توجه به نوع پوست

مانند تمام محصولات آرایشی پرایمر با توجه به نوع پوست انتخاب می شوند و در انواع مختلف وبرای انواع پوستها موجود می باشند:


پرایمر برای پوستهای چرب

چنانچه دارای پوست چرب هستید از پرایمر های مات کننده استفاده کنید، تا با جذب چربی پوست و تنظیم ترشح چربی درخشندگی و براقیت آن را کاهش دهد.

پرایمر برای پوست چرب
پرایمر برای پوست چرب


پرایمر برای پوست های خشک 

اگر دارای پوست خشک و پوسته پوسته هستید از پرایمر آبرسان استفاده کنید.

پرایمر برای پوست خشک
پرایمر برای پوست خشک


پرایمر برای پوستهای حساس

اگر پوست شما حساس و مستعد آکنه است، از پرایمر های آبرسان و سیلیکونی استفاده کنید تا هم چربی پوست را از بین ببرد هم با بستن منافذ باز پوست مانع از ایجاد آکنه شود. حتما دقت کنید این پرایمر ها فاقد عطر، چربی، پارابن و مواد حساسیت زا باشند.

پرایمر برای پوستهای حساس
پرایمر برای پوست حساس


پرایمر برای پوستهای نرمال

پوستهای نرمال مشکلات پوستهای خشک و چرب را ندارند بنابراین در حین انتخاب پرایمر برای این نوع از پوست پرایمری که نسبتا براق است انتخاب کنید تا پوستتان را شاداب تر نشان دهد.

پرایمر برای پوستهای نرمال
پرایمر خوب برای پوست نرمال


پرایمر برای پوستهای مسن

برای این نوع از پوستها از پرایمری استفاده کنید که حاوی مواد ضد چروک بوده و خاصیت جوان کنندگی داشته باشند.

پرایمر برای پوستهای مسن
پرایمر مناسب برای پوست پیر


انواع پرایمر

پرایمر براق (Illuminating) 

پرایمرهای براق کننده حالت سرحال و شاداب به پوست می دهند بخصوص زمانی که نمی خواهید از کرم پودر استفاده کنید از این نوع پرایمر بر روی قسمتهای برجسته صورت مثل بینی، استخوان ابرو، استخوان گونه و بالای لب استفاده کنید.

چه پرایمری از همه بهتره
پرایمر براق


پرایمر مات

این پرایمرها فاقد چربی بوده و برای پوستهای چرب مناسبند. مانع براقیت پوست می شوند.

پرایمر مات
پرایمر مات


پرایمر رنگی یا تصحیح کننده رنگ (Color Correcting)

رنگهای مختلف این محصولات برای برطرف کردن نوع خاصی از عیوب چهره به کار برده می شود. این پرایمر ها بر اساس چرخه رنگ طراحی شده اند به گونه ای که هر رنگی با رنگ مخالفش خنثی می شود مثلا رنگ قرمز پوست با پرایمر سبز، رنگ زرد پوست با پرایمر تناژ آبی و رنگ صورتی برای شاداب کردن پوستهای خسته کاربرد دارد.

انواع پرایمر
پرایمر رنگی


پرایمرهای با پوشش بالا یا محو کننده (Blurring)

این پرایمر ها برای پوشاندن عیوب چهره به کار می روند.

پرایمرهای با پوشش بالا یا محو کننده (Blurring)
پرایمرهای با پوشش بالا یا محو کننده (Blurring)

 

پرایمرهای آبرسان (Hydrating)

افرادی که دارای پوست خشکی هستند هنگام استفاده از کرم پودر پوست آنها پوسته پوسته شده و باعث نازیبا شدن پوست می شود. اگر دچار چنین مشکلی هستید حتما از پرایمر های آبرسان برای رفع این مشکل کمک بگیرید. این پرایمرها رطوبت پوست را تامین می کنند.  

پرایمرهای آبرسان (Hydrating)
پرایمرهای آبرسان (Hydrating)


پرایمرهای تنگ کننده ی منافذ پوست (Pore-Minimizing)

اگر جزو افرادی هستید که از منافذ باز پوستتان خسته شده اید، این پرایمر ها گزینه مناسبی هستند. این پرایمرها حاوی موادی هستند که به تنگ کردن منافذ پوست کمک می کنند.

پرایمرهای تنگ کننده ی منافذ پوست (Pore-Minimizing)
پرایمرهای تنگ کننده ی منافذ پوست (Pore-Minimizing)


پرایمر چشم

پرایمر چشم محصولی مایع یا کرم مانند است که به عنوان زیر ساز آرایش چشم بر روی سطح پلک به کار برده می شود. این محصول باعث می شود تا آرایش چشم ماندگاری بیشتری داشته باشد و از پخش شدن آرایش چشم جلوگیری می کند. با استفاده از این پرایمر آرایش و کرم پودر در چروکهای چشم تجمع پیدا نمی کند.
پرایمر پلک یا همان پرایمر چشم سبب می شود تا رنگ و پیگمت سایه ها افزایش یافته و رنگها و آرایش چشمها به خوبی با هم ترکیب شوند.
برای داشتن آرایش زیبای چشم استفاده از پرایمر پلک و چشم حتما به شما توصیه می شود.
اگر پوست پلک شما چرب است از پرایمر مات استفاده کنید.
پرایمرهای پلک بافت ضخیم تری نسبت به  پرایمرهای صورت دارند.

پرایمر چشم
پرایمر چشم


 پرایمر لب

پرایمر لب باعث می شود تا خطوط لب ها از بین برود و پوست لبها صاف شده و از خشکی لبها جلوگیری به عمل می آورد. همچنین سبب می شود تا ماندگاری رژ و خط لب افزایش یافته و از پخش شدن آنها جلوگیری می کند. پرایمر لب تا حدودی هم به برجسته کردن لبها کمک می کند.
استفاده زیاد از پرایمر لب توصیه نمی شود چرا که باعث خشکی لب می شود.

پرایمر لب
پرایمر لب

 

پرایمر مژه

پرایمر مژه که  به صورت ریمل پرایمر است باعث تقویت و حجم دهی به مژه ها می شود. همچنین به مرتب شدن مژه ها کمک می کند. پرایمر مژه نه تنها باعث سنگینی ریمل نمی شود بلکه به ماندگاری ریمل روی مژه ها هم کمک می کند.
می توانید از ریمل های پرایمر دار دوطرفه تهیه کنید. اما استفاده از آن چون زمانبر است مواقعی که به دنبال آرایش سریع هستید فقط از قسمت ریمل آن استفاده کنید.

پرایمر مژه
پرایمر مژه

 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی