معرفی 25 انیمیشن دوبله و کارتون فارسی مناسب برای بچه‌ها (2)

کارتون فارسی دوبله برای بچه‌ها
یکی از روش‌های سرگرمی و تربیتی برای کودکان، تماشای کارتون و فیلم‌های بچه‌گانه است. در دل این فیلم‌ها و کارتون‌ها نکته‌های آموزنده بسیار خوبی نهفته است که انتخاب مناسب آن‌ها برای فرزندانتان بسیار تاثیر مثبتی روی او خواهد گذاشت همانطور که لحظات خوش و لذت بخشی را نیز تجربه خواهد کرد.

معرفی 25 انیمیشن دوبله و کارتون فارسی مناسب برای بچه‌ها (2)

در قسمت اول مقاله معرفی انیمیشن دوبله و فیلم سینمایی کودکانه، تعدادی از بهترین فیلم سینمایی کودکانه و کارتون‌های مخصوص بچه‌ها را معرفی کردیم و در ادامه در این مقاله نیز تعداد دیگری از کارتون‌های جدید و معروف و همچنین قدیمی را معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

کارتون دوبله فارسی
معرفی 30 انیمیشن، کارتون و فیلم کودکانه

13. انیمیشن پاکوچولو (smallfoot)

انیمیشن پاکوچولو پس از اکران جهانی خود توانست نقدهای مثبتی را از جانب منتقدین دریافت کند. علاوه بر این موضوع این انیمیشن طرفداران زیادی را هم در سراسر دنیا به دست آورده است. داستان انیمیشن در رابطه با دانشمندی به نام میگو است او باور دارد که موجودات کمیابی به نام پاکوچولوها یعنی همان انسان‌ها وجود دارند اما همنوعان او هنگامی که این موضوع را متوجه می‌شوند با او برخورد می‌کنند و از دست او عصبانی می‌شوند. اما او همچنان بر روی حرف خود می‌ماند و به دنبال یک پاکوچولو می‌گردد و در نهایت موفق می‌شود که یک پا کوچولو را پیدا و او را راضی کند تا به دهکده خود ببرد...

کارگردان: Jason Reisig
سال انتشار: 2018
امتیاز: 33 از 10

کارتون دوبله فارسی
کارتون پاکوچولو (smallfoot)

14. انیمیشن کوکو (coco)

کوکو یکی دیگر از کارتون‌های کودکانه جدید است که توانسته طرفداران زیادی را در جهان به دست آورد. این انیمیشن که توسط لی آنکریچ کارگردانی شده است مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کرده. انیمیشن در رابطه با میگل پسری 12 ساله است که می‌خواهد به نواختن گیتار بپردازد اما خانواده او از این کار او جلوگیری می‌کنند و از موسیقی متنفر هستند بنابراین موسیقی را در جمع خود ممنوع کرده‌‌اند اما میگل به دنبال راه‌هایی برای نواختن گیتار است و به دنبال نوازنده‌های حرفه‌ای می‌گردد. در این میان او تصمیم می‌گیرد که در یک مسابقه موسیقی شرکت کند اما در این مسیر برای او اتفاقاتی پیش می‌آید و....
این انیمیشن توانسته است که در لیست 250 فیلم برتر سایت imdb قرار گیرد همچنین این انیمیشن در مراسم گلدن گلوب 2018 توانسته است که نامزد دریافت جایزه شود.

کارگردان: Lee Unkrich, Adrian Molina
سال انتشار: 2017
امتیاز: 75 از 100

کارتون دوبله فارسی
کارتون دوبله فارسی کوکو (coco)

15. انیمیشن پاندای کنگ فوکار (kung fu panda)

پاندای کونگ فو کار یکی از انیمیشن‌های پرطرفدار در میان نوجوان‌ها و جوان‌ها است که پس از اکران خود توانست با استقبال زیادی مواجه شود و نمرات خوبی را دریافت کند. این انیمیشن با بودجه 130 میلیون دلاری حدود 631 میلیون دلار در باکس آفیس خود به فروش رساند.
خلاصه داستان این انیمیشن در رابطه با پاندای کونگ فو کاری است که با پدرش در دوران چین باستان زندگی می‌کرده است. او در تمام طول سال زندگی خود مشغول به آش فروشی بوده اما او همیشه دوست داشته گروه پنج آتشین را از نزدیک ببیند. در این میان در سطح شهر اطلاع رسانی می‌شود که قرار است استاد او از میان اعضای گروه پنج آتشین جنگجوی واقعی را معرفی کند بنابراین او سعی خود را می‌کند که به این مسابقه برسد اما امی که او در این مسابقه حضور پیدا می‌کند زندگی‌اش دچار تغییراتی می‌شود.

کارگردان: Alessandro Carloni, Jennifer Yuh Nelson
سال انتشار: 2016
امتیاز: 87 از 100

فیلم کودکانه سینمایی
کارتون پاندای کنگ فوکار (kung fu panda)

16. کارتون هتل ترانسیلوانیا 3

این انیمیشن پرطرفدار درباره دراکولا و دوستانش است که قصد دارند با لباس مبدل به بوداپست سفر کنند اما دراکولا و دوستانش در این مسیر با آبراهام یعنی دشمن همیشگی خود روبرو می‌شوند. به همین علت تمامی هیولاها برای فرار از دست او مخفی و به بالای قطار می‌روند و آبراهام موفق به گرفتن آن‌ها نمی‌شود و در تمام سال‌های زندگی خود به دنبال انتقام گرفتن از آن‌ها می‌گردد. او در نهایت می‌تواند دراکولا را به دست بیاورد اما... 
کارگردان: Genndy Tartakovsky
سال انتشار: 2018
امتیاز: 6.4 از 10

فیلم کودکانه جدید
کارتون هتل ترانسیلوانیا 3

17. انیمیشن شگفت انگیزان

در لیست فیلم‌های کودکان و نوجوان خارجی جدید به انیمیشن شگفت انگیزان می‌رسیم. داستان این انیمیشن درباره خانواده‌ای است که به مبارزه با جرم و جنایت کاران می‌پردازند. آن‌ها حاضر هستند که هر کاری انجام دهند تا بتوانند جان همنوعان خود را که در خطر است نجات دهند اما طولی نمی کشد که همه چیز مطابق میل آن‌ها پیش نمی‌رود. در این میان دولت تصمیم به جلوگیری از ابر قهرمان‌ها می‌گیرد زیرا ابر قهرمان‌ها موجب شدند که درگیری‌ها زیاد شود. بنابراین فعالیت‌های آن‌ها ممنوع شد. بعد از این که این اتفاق افتاد آقای شگفت انگیز به همراه خانواده خود تصمیم می‌گیرد که قدرت‌هایشان را پنهان نگه دارد و در میان مردم عادی به زندگی‌شان ادامه دهند اما در این مسیر آن‌ها با یک ماموریت مرموز روبرو می‌شوند.

کارگردان: Brad Bird
سال انتشار: 2004
امتیاز: 6.5 از 10

لیست فیلم های کودک و نوجوان خارجی جدید
کارتون شگفت انگیزان

18. کارتون رالف اینترنت را خراب می‌کند

از دیگر فیلم‌های کودکانه جدید به فیلم رالف اینترنت را خراب می‌کند می‌رسیم. این انیمیشن درباره رالف خرابکار است. او پس از گذشت 6 سال از زمانی که با ونلوپه وان شویتس آشنا می‌شود با یکدیگر دوستان صمیمی باقی می‌مانند و یک روز با ونلوپه تصمیم می‌گیرد که به دنبال آهنگ جدیدی بگردد اما در این مسیر او با مشکلاتی روبرو می شود.

کارگردان: Phil Johnston, Rich Moore
سال انتشار: 2018
امتیاز: 7.4 از 10

لیست فیلم های کودک و نوجوان خارجی جدید
انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند

19. انیمیشن ماشین‌ها 3

مجموعه انیمیشن ماشین‌ها از جمله انیمیشن‌های پرطرفداری است که توانست در صدر مجموعه انیمیشن‌های زیبا و جذاب قرار بگیرد داستان این انیمیشن در رابطه با لایتنینگ مک کوئین است که با دوستان قدیمی خود مشغول به مسابقه دادن است اما او در این مسیر با یک ماشین مسابقه‌ای مشکی ناشناخته به نام جکسون روبرو می‌شود. جکسون به راحتی از مک کویین جلو می‌زند بنابراین مک کوئین واقعا از دست او عصبانی شده و مجبور به تمرینات پیشرفته برای هر چه بیشتر شدن سرعتش می‌شود. او در این میان متوجه می‌شود که نسل جدید خودروهای مسابقه‌ای امکانات پیشرفته‌تر و جدیدتری دارند بنابراین تصمیم می‌گیرد که خود را بازنشسته کرده و به ماشین‌های پیشرفته ادای احترام کنم.

کارگردان: Brian Fee
سال انتشار: 2017
امتیاز: 4.3 از 5

فیلم کودکانه سینمایی
انیمیشن ماشین‌ها 3

20. فیلم سینمایی کودکانه شهر موش‌ها

فیلم شهر موش‌ها در سال 1364 ساخته و پخش شد. ادامه سریال تلویزیونی شهر موش‌ها است که در دهه 60 تولید شد. تمام شخصیت‌هایی که در سریال جذاب مدرسه‌ موش‌ها حضور داشتند در این فیلم کودکانه که به صورت سینمایی است نیز حضور دارند. این فیلم در آن زمان به دلیل آن که مدرسه موش‌ها توانسته بود طرفداران زیادی را به دست آورد و در گیشه فروش بسیار بالایی داشته باشد، توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد پس از آن، بعد از گذشت حدود 20 سال قسمت دوم این فیلم در تاریخ 1385 با عنوان شهر موش‌های 2 ساخته شد و توانست طرفداران زیادی را نسبت به قبل به خود جلب کند. فیلم شهر موش‌ها یک فیلم کودکانه است که طرفداران زیادی در همه رده‌های سنی را دارد.
در داستان فیلم آمده همه موش‌ها در شهری به نام شهر موش‌ها زندگی می‌کند اما یک گربه سیاه در این شهر قرار گرفته است که موجب اذیت موش‌ها می‌شود به دلیل همین مشکلات آن‌ها تصمیم می‌گیرند که به یک شهر دیگر بروند تا از دست گربه سیاه راحت شوند اما در این مسیر برای آن‌ها اتفاقات جالبی زخ می‌دهد.

کارگردان: محمد علی طالبی
سال انتشار: 1364
گویندگان: حمید جبل، فاطمه معتمد آریا، ایرج طهماسب، راضیه برومند

لیست فیلم های کودک و نوجوان ایرانی قدیمی
فیلم سینمایی کودکانه شهر موش‌ها

21. فیلم کودکانه دزد عروسک‌ها

دزد عروسک‌ها یکی دیگر از فیلم‌های کودکانه ایرانی است که در دهه نود پخش شد. در ادامه معرفی دانلود فیلم سینمایی شاد برای کودکان به دزد عروسک‌ها می‌رسیم. این اثر یکی از خاطره انگیزترین و به یاد ماندنی‌ترین فیلم‌های کودکانه ایرانی است که در دهه 60 پخش شد. این فیلم اولین تجربه بازیگری مهراه شریفی‌نیا محسوب می‌شود که در سن 8 سالگی در کنار مادر خود آزیتا حاجیان به ایفای نقش پرداخته است. داستان این فیلم در رابطه با زندگی یک خواهر و برادر است که به همراه مادر خود در یک شهر شاد زندگی می‌کند. مادر این بچه‌ها وام مسکن گرفته است و قصد دارد خانه‌شان را عوض کند که بتواند از دست صاحب خانه که به نام خورخور شناخته می‌شود راحت شود اما در این میان فردی به نام عجوزه پیر از این کار او ممانعت می‌کند و برای این خانواده دردسر درست می‌کند.

کارگردان: محمد رضا هنرمند
سال انتشار: 1368
بازیگران: اکبر عبدی، آزیتا حاجیان، آزیتا لاچیتی، مهراوه شریفی نیا

دانلود فیلم سینمایی ایرانی برای کودکان
فیلم سینمایی کودکانه دزد عروسک‌ها

22. فیلم سینمایی کودکانه کلاه قرمزی و پسر خاله

فیلم سینمایی کودکانه کلاه قرمزی و پسر خاله یکی از خاطره انگیزترین و ماندگارترین فیلم‌های کودکان است که در دهه هفتاد پخش شد. این فیلم کودکانه در زمان پخش خود توانست نگاه بسیاری از افراد را به خود جلب کند و مخاطبان زیادی را به گیشه‌های سینما بکشاند. جالب است بدانید فیلم کودکانه کلاه قرمزی و پسرخاله توانست در لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های کودک و نوجوان ایرانی قدیم قرار گیرد.
داستان فیلم کلاه قرمزی و پسرخاله درباره کلاه قرمزی است که به دلیل بازیگوشی خود از مدرسه اخراج می‌شود. کلاه قرمزی هنگامی که در خانه به سر می‌برد آقای مجری را در تلویزیون مشاهده می‌کند و تصمیم می‌گیرد که برای دیدن آقای مجری به صدا و سیما برود و برای انجام این کار از پسر خاله خود کمک می‌گیرد هنگامی که کلاه قرمزی وارد تلویزیون می‌شود اتفاقاتی جالبی برای او و آقای مجری رقم می‌خورد.

کارگردان: ایرج طهماسب
سال انتشار: 1373
بازیگران: ایرج طهماسب، فاطمه معتمد آریا

لیست فیلم های کودک و نوجوان ایرانی قدیمی
فیلم سینمایی کودکانه کلاه قرمزی و پسر خاله

23. فیلم سینمایی کودکانه الو الو من جوجوام

فیلم سینمایی کودکانه الو الو من جوجوام یکی دیگر از فیلم‌های سینمایی ایرانی کودکانه است که توانست در دهه هفتاد طرفداران بسیار زیادی داشته باشد. این فیلم کودکانه داستان یک گردنبند قدیمی به نام آینه جادو را به تصویر می‌کشد که صاحب آن شخصی به نام خانم بزرگ است و بزرگ هنگامی که قصد دارد آینه جادویی را به نوه خود بدهد نوه و دختر او با این کار او مخالفت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند این گردنبند را بدزدند.

کارگردان: مرضیه برومند
سال انتشار: 1373
بازیگران: مهدی هاشمی، مهتاب نصیرپور، حسن رضایی

دانلود فیلم سینمایی ایرانی برای کودکان
فیلم سینمایی کودکانه الو الو من جوجوام

24. فیلم سینمایی کودکانه نصف مال من نصف مال تو

در ادامه معرفی فیلم سینمایی کودک و نوجوان به معرفی فیلم سینمایی نصف مال من نصف مال تو می‌رسیم. البته این فیلم تنها برای کودکان نیست بلکه داستان آن به ازدواج مجدد پدر این دو کودک می‌پردازد اما به دلیل آن که این دو کودک در تمام داستان این فیلم حضور دارند این فیلم به عنوان فیلم سینمایی ایرانی نوجوانان شناخته می‌شود. داستان فیلم در رابطه با دو دختر دبستانی است که متوجه می‌شوند پدرشان یکی است. آن‌ها با متوجه شدن این موضوع شوکه می‌شوند اما تصمیم می‌گیرند که مادرهایشان که با یکدیگر دوست هستند متوجه این موضوع نشوند اما در انتهای داستان مادرها متوجه این داستان می‌شوند.

کارگردان: وحید نیکخواه آزاد
سال انتشار: 1385
بازیگران: مریلا زارعی، شقایق فراهانی، محمد رضا شریفی نیا

لیست فیلم های کودک و نوجوان ایرانی قدیمی
فیلم سینمایی کودکانه نصف مال من نصف مال تو

25. فیلم سینمایی آهوی پیشونی سفید

فیلم سینمایی کودکانه آهوی پیشونی سفید یکی دیگر از فیلم‌های کودکانه جذاب است که به عنوان بهترین فیلم کودکانه و نوجوانان محسوب می‌شود. این فیلم در زمان اکران خود در سینماها توانست مخاطبان زیادی را به گیشه سینماها بکشاند و به دلیل استقبال زیادی که از این فیلم سینمایی شد در سال 1397 آهوی پیشونی سفید 2 و بعد از آن آهوی پیشونی سفید 3 ساخته شد. این فیلم در مورد آهوی‌ پیشونی‌ سفید و پدر بد اخلاقی است که با یکدیگر در یک جنگل زندگی می‌کنند. آهوی پیشونی سفید که از دست پدر خود خسته شده و تصمیم می‌گیرد با اجازه به شهر رویایی خود یعنی شهر آرزوها برود در این مسیر حوادث جالبی برای او پیش می‌آید.

کارگردان: سید جواد هاشمی
سال انتشار: 1390
بازیگران: محمد رضا شریفی نیا، امین حیایی، امین زندگانی، ترلان پروانه، نیلوفر خوش خلق

دانلود فیلم سینمایی ایرانی برای کودکان
فیلم سینمایی کودکانه آهوی پیشونی سفید

مطلب مفید بود؟
447
134
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی