معرفی 15 محصول فوق‌العاده برای اسکراب و لایه برداری پوست

کرم اسکراب صورت
لایه برداری پوست صورت به قدری واجب است که اگر تاخیری در انجام آن صورت بگیرد منجر به مشکلات بسیاری مانند جوش و آکنه، لک صورت و مانعی برای عدم رطوبت رسانی صحیح به پوست می‌شود. لایه برداری باعث از بین رفتن سلول‌ها و لایه‌های اضافی پوست که بر اثر آلودگی و لوازم آرایش ایجاد شده می‌شود.

معرفی 15 محصول فوق‌العاده برای اسکراب و لایه برداری پوست

داشتن پوستی درخشان و سالم به زیبایی افراد بسیار کمک می‌کند. اما چگونه می‌توانید پوست خود را زیبا و درخشان کنید؟ استفاده از مکمل‌ها و تغذیه مناسب از جمله مواردی هستند که باید به آن‌ها دقت شود اما با استفاده از لایه بردارهای مناسب می‌توانید پوستی زیبا و درخشان داشته باشید. 
کرم‌های لایه بردار تنها مختص افرادی که دچار آکنه و یا زخم‌های پوستی شده‌اند نیست و خانم‌ها برای از بین بردن سلول‌های مرده و برداشتن لایه‌های اضافه پوستی می‌توانند از این محصولات استفاده کنند. اما باید بدانید که هر پوستی نیاز به لایه بردار مختص به خود را دارد و در صورت استفاده نادرست از کرم لایه بردار می‌تواند پوست شما را دچار مشکل کند.

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با بهترین محصولات لایه بردار بهداشتی از معتبرترین برندهای جهانی و ایرانی آشنا کنیم.

کرم اسکراب صورت
معرفی 15 محصول فوق‌العاده برای اسکراب و لایه برداری پوست

شناسایی نوع پوست برای انتخاب کرم لایه بردار

در زمان انتخاب کرم لایه بردار باید دقت زیادی داشته باشید زیرا در غیر این صورت پوست‌تان پس از استفاده دچار مشکل خواهد شد.

لایه بردارها به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • کرم لایه بردار مخصوص پوست‌های خشک
  • کرم لایه بردار مخصوص پوست‌های چرب
  • کرم لایه بردار مخصوص پوست‌های حساس
  • کرم لایه بردار مخصوص پوست‌های مستعد آکنه 
  • کرم لایه بردار مخصوص پوست‌های نرمال
  • کرم لایه بردار مخصوص پوست‌های مختلط
کرم لایه بردار قوی
شناسایی نوع پوست برای انتخاب کرم لایه بردار

پوست‌های خشک

کسانی پوست خشکی دارند، احساس کشیدگی زیادی در پوست صورتشان دارند. همچنین در این نوع پوست‌ها خطوط ریز زیادی به همراه پوسته پوسته شدن و همچنین نقاط قرمز و ملتهب هم وجود دارد. 
پوست‌های چرب

این نوع پوست‌ها معمولا روغنی و براق هستند. همچنین منافذ باز بسیاری روی پوست، جوش‌های سر سیاه و لک‌های قرمز در این پوست‌ها رایج هستند.
پوست‌های حساس

 این نوع پوست‌ها دارای دانه‌های ملتهب قرمز، جوش، کهیر و همچنین خارش‌های پوستی هستند.
پوست های نرمال

این نوع پوست‌ها معمولا مشکلات پوستی خاصی ندارند.
پوست‌های مختلط

این نوع پوست ویژگی‌های پوست خشک و چرب را با هم دارد. به طور کلی این پوست‌ها در برخی نقاط پوست صورت خشک و در برخی قسمت‌های دیگر مانند بینی و پیشانی چرب هستند.

لایه بردار پوست
شناسایی نوع پوست برای انتخاب کرم لایه بردار

در ادامه شما را با چندین کرم لایه بردار معتبر بهداشتی آشنا می‌کنیم:

کرم لایه بردار پوست اوریاژ (uriage)

این کرم لایه بردار، محصول شرکتی فرانسوی است. این محصول برای پوست‌های دارای جوش‌های بزرگ، جوش‌های سر سیاه و جوش‌های سر سفید کاربرد دارد. این کرم فاقد هر گونه عصاره است به همین علت رایحه و بوی خاصی ندارد. البته قدرت لایه برداری این محصول فوق العاده است. در فرمولاسیون این محصول از مواد معدنی زینک استفاده شده است. اثر گذاری کرم لایه برداری اوریاژ بسیار بالا است و به سرعت پوست شما را درخشان و روشن می‌کند اما قبل از استفاده حتما با پزشک خود مشورت کنید. این کرم برای کسانی که پوستی چرب دارند مناسب‌تر است.
روش استفاده: این کرم را 1 یا 2 بار در هفته بر روی پوست مرطوب صورت و بدن خود بزنید و به صورت دورانی آن را ماساژ دهید و در نهایت پوست‌تان را با آب بشویید.

کزم لایه بردار اوریاژ
کرم لایه بردار پوست اوریاژ (uriage)

کرم لایه بردار شون (schon)

کرم لایه بردار شون یکی از پرطرفدارترین کرم‌ها در میان انواع لایه بردارها است. این محصول در بازار ایران جزو پر فروش‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی بوده است و طرفداران مختص به خود را داشته است. این کرم حاوی ویتامین e و عصاره گردو است. یکی از ویژگی‌های فوق العاده این کرم از بین بردن دانه‌های سیاه پوستی است. از دیگر ویژگی‌های دیگر این کرم می‌توان به پاکسازی عمیق، بوی خوش و یکدست کردن پوست اشاره کرد.
این کرم برای کسانی که پوست‌های چرب و مختلط دارند توصیه می‌شود.

کرم لایه بردار شون
کرم لایه بردار شون (schon)

کرم لایه بردار پوست رینوزیت (Renozit)

این محصول دارای مجوز از سازمان غذا و دارو است. این کرم لایه بردار فاقد هر گونه عصاره و روغن است و پوست صورت را مرطوب می‌کند. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به خاصیت پاکسازی قوی، از بین بردن تیرگی و لک‌های صورت، پاک کنندگی بالا و درخشان کننده آن اشاره کرد.
روش استفاده: کرم ریوزیت را به صورت روزانه بر روی تمام صورت بمالید و آن را ماساژ دهید. (حواستان باشد کرم با چشم تماس نداشته باشد.) در نهایت صورت خود را با آب گرم بشویید.

کرم لایه بردار رینوزیت
کرم لایه بردار پوست رینوزیت (Renozit)

کرم لایه بردار آلفا هیدروکسی اسید سینره

این محصول حاوی اسیدهای میوه است و همین امر موجب لایه برداری ملایم پوست و روشن شدن آن می‌شود. این لایه بردار سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و موجب جوانی و تمیزی پوست می‌شود. البته جوش‌های سر سیاه و سفید پوست را هم از بین می‌برد. 
این کرم با نفوذ پذیری بالایی که دارد به لایه‌های سطحی پوست نفوذ کرده و اتصالات سلولی را سست می‌کند و در نهایت موجب جدا شدن سلول‌های کهنه و مرده از روی پوست می‌شود که همین امر موجب بازسازی پوست و افزای الاستین و کلاژن پوست می‌شود و در نهایت چین و چروک‌های پوست کمتر می‌شوند.
با توجه به AHA به کار رفته در این محصول، لایه برداری بدون هیچگونه تحریکات پوستی انجام می‌شود که همین امر موجب روشن‌تر شدن رنگ پوست، از بین رفتن جای لک و جای جوش و نوسازی پوست می‌شود.
از ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به شادابی پوست، جوان سازی پوست، محو و بی‌رنگ شدن تدریجی لک‌های پوستی و جای جوش اشاره کرد. این کرم یکی از پرطرفدارترین کرم‌های ایرانی است.
کرم لایه بردار سینره مناسب انواع پوست به ویژه پوست‌های چرب است.

کزم لایه بردار سینره
کرم لایه بردار آلفا هیدروکسی اسید سینره

کرم پاک کننده و ساینده هیدرودرم

این محصول به پوسته ریزی طبیعی پوست کمک کرده و موجب از بین رفتن تدریجی جوش‌های سر سیاه، باز شدن منافذ پوست و پاکسازی سلول‌های مرده می‌شود. در ترکیبات این کرم برای از بین رفتن چین و چروک سطحی پوست از گیاه هاماملیس و برای ایجاد رطوبت پوست از گلیسیرین استفاده شده است. 
این کرم لایه بردار یکی از محبوب‌ترین کرم‌ها در میان انواع کرم‌های ایرانی است که می‌تواند پوستی شاداب و زیبا به شما هدیه دهد.

کرم لایه بردار هیدرودرم
کرم پاک کننده و ساینده هیدرودرم

کرم لایه بردار آردن

این محصول توسط برند ایرنی آردن، مخصوص بانوان تولید شده است. این کرم حاوی دانه‌های آبی رنگ است که در کنار ترکیبات دیگری که در این محصول به کار رفته موجب لایه برداری ملایم پوست می‌شود. این نوع کرم برای انواع پوست مناسب است و از ویژگی‌های فوق العاده این کرم این است که از آن می‌توانید برای شست و شوی روزانه پوست استفاده کنید. 
این کرم لایه بردار منافذ پوست را باز کرده و جوش‌های سر سیاه را بیرون می‌آورد و از بین می‌برد. همچنین سلول‌های مرده و آلوده را از روی سطح پوست از بین می‌برد و موجب یک دستی  پوست می‌شود.
اگر پوست شما به علت خشکی پوسته پوسته می‌شود با استفاده روزانه از این کرم می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. همچنین این محصول حاوی عصاره هاماملیس است که موجب شادابی پوست می‌شود.

کرم لایه بردار آردن
کرم لایه بردار زنانه آردن

کرم لایه بردار نوتروژینا

این برند محصول کشور آمریکا است. کرم لایه بردار نوتروژینا یکی از کرم‌های پرطرفدار بوده که سرعت عمل بالایی دارد و موجب لایه برداری و پاکسازی پوست صورت می‌شود. البته استفاده بیش از حد از این کرم موجب پوسته پوسته شدن پوست در طول هفته می‌شود به همین علت به اندازه از این کرم استفاده کنید.
از ویژگی‌های دیگر این کرم می‌توان به کاهش چربی زیاد، شادابی پوست، از بین رفتن زبری پوست، تمیز شدن پوست و... اشاره کرد.

کرم لایه بردار نوتروژینا
کرم لایه بردار نوتروژینا

ماسک صورت فریمن

ماسک فریمن دارای انواع مختلفی است که با توجه به نوع پوست خود می‌توانید محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید. البته هر محصول هم دستور مختص به خود را دارد که باید آن را هم رعایت کنید. 
برخی از افراد تصور می‌کنند که هر چه بیشتر از این محصول استفاده کنند می‌توانند نتیجه بهتری بگیرند اما سخت در اشتباه هستند. در صورت استفاده زیاد از حد از این محصول پوست آسیب می‌بیند.
یکی از محصولات این برند ماسک خیار و آلوئه‌ورا است که این ماسک موجب خنکی و لایه برداری پوست می‌شود. این ماسک پوست را نرم می‌کند و رطوبت رسانی آن را نیز انجام می‌دهد.
از ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به از بین بردن آلایندگی‌های سطحی پوست، از بین بردن سلول‌های مرده و زیبا کردن سطح پوست اشاره کرد.
روش استفاده: ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید و حدود 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود. در نهایت صورت خود را با آب گرم بشویید.

کرم لایه بردار فریمن
ماسک صورت فریمن

اسکراب لایه بردار و پاک کننده بایودرما

این محصول مناسب پوست‌های چرب و مختلط است. لایه بردار بایودرما در کنار ترکیبات لایه برداری خود حاوی دانه‌های ریزی بوده که این دانه‌ها موجب تنظیم ترشح چربی و جلوگیری از جوش‌های زیر پوستی و سر سیاه می‌شود. اگر پوست شما کدر شده و یا چرب و براق است و یا منافذ پوست‌تان بسته شده و پوست ضخیم‌تر شده، تمامی این عوامل نشان دهنده وجود سبوم زیاد در سطح پوست است که با استفاده از یک پاک کننده فوق العاده مانند بایودرما می‌توانید تمامی این مشکلات را برطرف کنید. 
ژل بایودرما مدل sebium یکی از پاک کننده‌های ملایم است ک حاوی دانه‌های ریز همراه با ترکیبات لایه برداری قوی می‌باشد که می‌تواند با ملایمت جوش‌های سر سیاه و لک‌های صورت را از بین ببرد. همچنین این کرم موجب بازسازی سلول‌های پوست و باز شدن منافذ و همچنین تنظیم کیفیت سبوم نیز می‌شود.
روش استفاده: ابتدا پوست خود را مرطوب کنید و سپس ژل بایودرما را بر روی سطح پوست بمالید اما حواستان باشد که با چشم‌تان برخورد نکند. به میزان 1 تا 2 دقیقه آن را بر روی صورت خود ماساژ دهید و سپس صورت‌تان را با آب بشویید.
نکته: در صورت ایجاد قرمزی و حساسیت فواصل استفاده از این محصول را بیشتر کنید. 

کزم لایه بردار بایودرما
اسکراب لایه بردار و پاک کننده بایودرما

اسکراب پرفکت کلین دکتر ژیلا (Dr.Jila Perfect Clean Scrub)

اسکراپ پرفکت کلین دکتر ژیلا یکی از محصولات فوق العاده‌ای است که برای پوست‌های نرمال و چرب مناسب می‌باشد. این محصول حاوی روغن درخت چای و گلایکولیک اسید AHA است که می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و آلودگی را از سطح پوست و منافذ آن پاک کند. همچنین در نهایت موجب نرم و لطیف شدن پوست نیز می‌شود.
از ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به شفاف و براق کردن پوست، پاکسازی منافذ و جوش‌های سر سیاه پوست، انجام همزمان دو عمل لایه برداری و پاک کنندگی اشاره کرد.
روش استفاده: این محصول را هفته‌ای یک یا دو بار بر روی پوست خود بمالید و بعد به مدت دو دقیقه آن را ماساژ دهید و در نهایت پوست‌تان را با آب ولرم بشویید
نکته: از تماس کرم با چشم جلوگیری کنید و در صورت تماس حتما چشم‌هایتان را بشویید.

کرم لایه بردار دکتر ژیلا
اسکراب پرفکت کلین دکتر ژیلا (Dr.Jila Perfect Clean Scrub)

ماسک اسکراب حاوی عصاره صدف دریایی لدورا

لایه بردار لدورا یکی از محصولات فوق العاده عالی برای بازسازی و پاکسازی پوست صورت است. گلیسیرین به کار رفته در ترکیبات این محصول موجب آب رسانی صورت و همچمین موجب شادابی و حفظ رطوبت طبیعی پوست می‌شود. همچنین عصاره آلوئه‌ورا موجود در آن هم موجب زیباسازی، شادابی و سالم ماندن پوست می‌شود. 
این محصول خواص ضد التهابی دارد که می‌تواند از بروز جوش‌ها، لک‌ها و سایر مشکلات پوستی جلوگیری و آن‌ها را درمان کند. عصاره جنسینگ یکی دیگر از ترکیبات به کار رفته در این محصول است که موجب جلوگیری از پیری زودرس پوست و جوانی و شادابی پوست می‌شود.
ماده دیگری که در این محصول به کار رفته است آلانتوئین است. این ماده در زمان پاکسازی پوست از التهاب و آسیب دیدن پوست جلوگیری می‌کند.
در نهایت اسید آمینه موجود در این محصول موجب افزایش سوخت و ساز و کلاژن پوست می‌شود.
روش استفاده: این ماسک را بر روی تمام صورت به جز چشم‌ها پهن کنید و ماساژ دهید و در نهایت صورت‌تان را با آب به آرامی بشویید.

کرم لایه بردار لدورا
ماسک اسکراب حاوی عصاره صدف دریایی لدورا

کرم لایه بردار پوست ایو روشه

یکی از محبوب‌ترین برندها در میان برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی برند ایو روشه است. این محصول با فرمولاسیون گیاهی تولید شده است و تنها مقدار کمی مواد شیمیایی در آن به کار رفته است. به عنوان مثال کرم "پور سیستم" یکی از محبوب‌ترین و بهترین محصولات لایه بردار این برند است. این محصول به خوبی جوش‌ها و زخم‌های صورت را از بین می‌برد و موجب یکدست شدن سطح پوست صورت می‌شود.
این کرم، پوست صورت را پوسته پوسته نمی‌کند و برای افرادی که پوست حساس و چربی دارند مناسب می‌باشد. این محصول به دلیل داشتن عصاره گل میمون و آلوئه‌ورا دارای بوی بسیار خوشی است.
از ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به حذف سبوم بیش از حد، پاکسازی منافذ باز، تنظیم کننده ترشح چربی، از بین بردن جوش‌های سر سیاه، جلوگیری از بروز مجدد جوش و آکنه و... اشاره کرد.

کرم لایه بردار ایو روش
کرم لایه بردار پوست ایو روش

کرم لایه بردار پوست مورد (murad)

این برند، محصول کشور آمریکا است. این کرم می‌تواند سلول‌های آسیب دیده و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و موجب زیبایی، شادابی، جوانی و درخشش پوست شود. این محصول حاوی ویتامین c است و برای کسانی که پوست خشکی دارند مناسب می‌باشد. همچنین این کرم رطوبت پوست را تامین می‌کند و موجب شادابی آن می‌شود.
از ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به بهبود بافت پوست، از بین بردن سلول‌های آسیب دیده و تیره، تقویت اعصاب سلولی برای تقویت قابلیت انعطاف ‌پذیری و بهبود ناپایداری پوست اشاره کرد.

کرم لایه بردار پوست مورد
کرم لایه بردار پوست مورد (murad)

کرم لایه بردار سینت ایوز

اسکراب سینت ایوز یکی از محصولات فوق العاده عالی است که برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و جوش‌های سر سیاه کاربرد دارد. این محصول فاقد هر گونه روغن است که می‌تواند به طور عمیق پوست را از آلودگی‌ها پاک کند. اگر به طور دائم از این محصول استفاده کنید می‌توانید پوستی شاداب و جوان داشته باشید. از ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به شاداب کردن و جوانسازی پوست اشاره کرد. این اسکراب بدون عارضه است و برای کسانی که پوستی حساس دارند بسیار مناسب می‌باشد.

کرم لایه بردار سینت ایوز
کرم لایه بردار سینت ایوز

 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی