15 ایده عالی برای کسب درآمد از اینترنت در منزل بدون سرمایه

کسب درآمد اینترنتی
یکی از پیشنهادات عالی و پول‌ساز برای علاقمندان به حوزه اینترنت و دیجیتال مارکتینگ، استفاده از این بستر برای کسب درآمد است. ایده‌های بسیاری وجود دارد که می‌شود بدون سرمایه و یا با سرمایه‌ای بسیار اندک دست به کار شد. در این مقاله 15 ایده ناب برای درآمدزایی از بستر اینترنت را به شما معرفی می‌کنیم.

15 ایده عالی برای کسب درآمد از اینترنت در منزل بدون سرمایه

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای کسب درآمد از اینترنت حتما باید سرمایه زیادی داشته باشند، اما باید بدانند که اینگونه نیست. برای کسب درآمد از اینترنت نیاز به هیچگونه سرمایه‌ زیاد و کلانی نیست و با کمترین سرمایه ممکن می‌توانید در خانه خود از طریق اینترنت کسب درآمد کنید.

با توجه به اینکه برای کسب درآمد اینترنتی نیازی به حضور در هیچ شرکتی نیست و تنها در خانه و با یک اینترنت می‌توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید، می‌توان گفت که این کار یکی از ساده‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید و از طریق آن به درآمد برسید.

در این مقاله قصد داریم شما را با 15 روش کسب درآمد از اینترنت در منزل بدون سرمایه آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که اگر دنبال راه‌ اندازی کسب و کار اینترنتی برای خود هستید به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید.

کسب درآمد اینترنتی
15 ایده عالی برای کسب درآمد از اینترنت در منزل بدون سرمایه

کسب درآمد اینترنتی چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است که شما را با تعریف کسب درآمد از اینترنت آشنا کنیم. به طور کلی کسب درآمد از اینترنت روشی است که می‌توانید از طریق آن پول در بیارید. همه افراد دوست دارند که با آسان‌ترین روش‌های ممکن به درآمد ثابت ماهیانه برسند. روش‌های بسیاری برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد اما نکته‌ای که موجب دلسردی بسیاری از افراد می‌شود این است که رقابت در این حوزه بسیار بالا است و شخص باید صبر و حوصله داشته باشد تا به درآمد مورد نظر خود برسد. برایتان در این مورد 5 مثال آورده‌ایم:

  1. اگر بخواهید از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنید باید فالوور جذب کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید.
  2. اگر می‌خواهید فریلنسر کار کنید باید سابقه و رزومه خوبی در کارنامه خود داشته باشید.
  3. اگر می‌خواهید از طریق کانال تلگرام کسب درآمد کنید باید برای مخاطبین خود مطالب مناسب تهیه کنید.
  4. اگر قصد دارید وبلاگ نویس باشید باید ذهنیت خلاقی داشته باشید و مطالب جذابی بنویسید.
  5. اگر قصد دارید در فروش مشارکت داشته باشید باید اصول بازاریابی را فرا بگیرید.

بنابراین به طور کلی کسب درآمد از اینترنت یعنی داشتن تخصص و به دست آوردن مهارت بیشتر در طی فعالیت خود و به کارگیری آن در فضای مجازی. اگر شما این نکات را در نظر بگیرید مطمعئنا از اینترنت درآمد خوبی کسب می‌کنید.

کسب و کار اینترنتی در منزل رایگان
کسب درآمد اینترنتی چیست؟

آیا هر شخصی می‌تواند از طریق اینترنت کسب درآمد کند؟

این یکی از پر تکرار ترین سوالاتی است که بسیاری از افراد در رابطه با کسب درآمد اینترنتی می‌پرسند این است که هر شخصی می‌تواند از اینترنت درآمد داشته باشد؟ در جواب باید گفت که بله هر شخصی می تواند از طریق اینترنت درآمد کسب کند. کسب درآمد از اینترنت هیچ محدودیتی ندارد و شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن سن و سال از طریق اینترنت کسب درآمد کنید. البته باید بدانید که به کسب درآمد از اینترنت مانند هر شغل و کسب و کار دیگری سختی‌های خودش را دارد که هرگز نمی‌توان بدون تلاش در آن موفق شد.
در بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی مردم بعد از اینکه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی می‌کنند و درآمدی که می‌خواهند از آن کسب نمی‌کنند، دلسرد می‌شوند و دیگر کار خاصی انجام نمی‌دهند و تلاشی نمی‌کنند. شما در این مرحله باید مهارت کسب درآمد از اینترنت را یاد بگیرید و بعد به صورت اصولی و پیاپی آن کار را انجام دهید تا به درآمدهای زیادی در ماه‌‌های بعدی برسید.

تحقیق در مورد کسب و کار اینترنتی
کسب درآمد از اینترنت

15 ایده عالی برای کسب درامد از اینترنت در منزل بدون سرمایه

1. کسب درآمد از طریق فروش محصولات دیجیتالی و دانلودی:
یکی از ایده‌های کسب و کار اینترنتی پول‌ساز که افراد می‌توانند آن را انجام دهند و به درآمدهای بسیار زیادی برسند، فروش محصولات دیجیتالی و دانلودی است. در حال حاضر وب سایت‌های زیادی برای فروش محصولات دیجیتال و دانلودی وجود دارند که به درآمدهای زیادی رسیده‌اند. اگر به سایت‌های متفاوت سر بزنید با محصولات آموزشی و دانلودی زیادی روبرو می‌شوید که افراد از آن‌ها کسب درآمد می‌کنند. در حال حاضر دیگر کسی محصولات خود را بر روی DVD یا CD به مشتریان خود نمی‌فروشد و از این طریق آن کار را انجام می‌دهد. 
شما هم می‌توانید با تولید محصولات آموزشی و دانلودی وارد این بازار کسب و کار شوید و مشتریان و مخاطبین خود را به دست بیاورید و به آنها اجازه دهید که با پرداخت هزینه‌ای مشخص به محصولاتتان دسترسی داشته باشند و آن‌ها را دانلود کنند. 

البته منظور از فروش محصولات دیجیتالی تنها محصولات دانلودی و آموزشی نمی‌باشد، بلکه شما می‌توانید محصولاتی در قالب افزونه‌های وردپرس، برنامه‌های کامپیوتری و یا برنامه‌های گوشی به فروش برسانید. به طور کلی هر محصولی را که می‌توان در بستر اینترنت دانلود کرد و آن را به فروش رساند را محصولات دیجیتالی و دانلود می‌گویند.

این روش مناسب افرادی است که هیچ خدمات و محصولی را برای فروش در بستر اینترنت ندارد، بنابراین شما با تخصص و مهارت خود فایل‌های آموزشی را تهیه می‌کنید و به کاربران و مخاطبین خود ارائه می‌دهید. 
البته برای انجام این کار نیاز به راه اندازی یک وب سایت دارید اما برای راه اندازی وبسایت هم نیازی به پرداخت هزینه نیست و شما می‌توانید بدون کدنویسی و برنامه نویسی یک وب سایت حرفه‌ای راه اندازی کنید و آن را به فروشگاه خود تبدیل کنید.

ایده کسب و کار اینترنتی پولساز
کسب درامد از طریق فروش محصولات دیجیتالی و دانلودی

2. کسب درآمد از طریق تبلیغات: 
یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد، استفاده از تبلیغات است. بسیاری از افراد به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی از طریق تبلیغات هستند یعنی یک وب سایت برای خود راه اندازی می‌کنند و روزانه مخاطبان زیادی را وارد آن می‌کنند و بابت تبلیغات داخل سایت خود کسب درآمد می‌کنند. این هم یکی از روش‌های کسب درآمد اینترنتی است.
برای شروع این کسب و کار باید سایتی راه اندازی کنید و محتوایی در آن آپلود کنید که پرطرفدار باشد یعنی افراد زیادی برای مشاهده آن به داخل سایت شما بیایند.
به طور کلی در این روش باید بازید سایت شما زیاد باشد تا بتوانید درآمد خوبی کسب کنید اما باید بدانید که این روش کسب درآمد کمی دشوار و سخت است و اگر شما قصد دارید که به تنهایی این کار را انجام دهید بهتر است که از انجام این کار خودداری کنید زیرا این کار بسیار زمان‌بر است و به صورت فردی کار کمی دشوار می‌شود.
اما اگر قصد شما راه اندازی یک سایت و کسب درآمد از طریق تبلیغات آن است باید اصول تولید محتوا و سئو را کامل یاد بگیرید زیرا خودتان باید سایت‌تان را بهینه سازی کنید و محتوای مفیدی برای آن تولید کنید. 
هنگامی که سایت‌تان را راه‌اندازی کردید و مخاطبین زیادی را جذب سایت خود کردید از این پس می‌توانید از طریق تبلیغات بنری و یا فروش بک لینک کسب درآمد کنید.

ایده های کسب و کار اینترنتی
کسب درآمد از اینترنت از طریق تبلیغات

3. کسب درآمد ار طریق فریلنسری
یکی دیگر از ایده‌های کسب و کار اینترنتی، فریلنسری است. فریلسنر به کسی گفته می‌شود که بدون هیچ گونه سرمایه‌ای می‌خواهد وارد بازار کار اینترنتی شود. بسیاری از افرادی که در اینترنت فعالیت می‌کنند هیچ گونه وبسایتی برای خود ندارد و برای دیگران کار می‌کنند.
فریلنسر کسی است که دارای مهارت و یا تخصصی است که از آن برای رفع نیاز شخصی از طریق اینترنت استفاده می‌کنند. برای مثال اگر شما در شاخه طراحی تخصص دارید می‌توانید پروژه‌های طراحی سایت‌های دیگر را انجام دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.
شاید برایتان سوال پیش آید که شما تخصص و مهارت خاصی دارید اما وبسایتی ندارید که از طریق آن این کار را انجام دهید. باید به شما بگوییم که سایت‌های زیادی هستند که نیاز به تخصص شما دارند. شما می‌توانید تخصص‌تان را به آن‌ها ارائه دهید و پروژه‌هایی را دریافت کنید و از طریق این کار کسب درآمد کنید.

کسب و کارهای اینترنتی در اروپا
کسب درآمد از طریق فریلنسری

4. کسب درآمد از طریق تلگرام
در ادامه معرفی ایده‌های کسب و کار خانگی پولساز به کسب درآمد اینترنتی از تلگرام می‌پردازیم. شما به واسطه تلگرام می‌توانید بدون نیاز به هیچ هزینه اضافی و یا سرمایه‌ای کسب درآمد اینترنتی داشته باشید. بسیاری از افرادی که کانال تلگرامی دارند به دنبال تبلیغات در کانال خود می‌گردند تا از آن کسب درآمد کنند. اغلب افراد تصور می‌کنند که بعد از راه اندازی کانال تلگرام اعضای آن افزایش پیدا می‌کند و باعث افزایش بازدید پست‌هایشان می‌شود و از طریق تبلیغات گرفتن می‌توانند به درآمد برسند، اما بدانید که این روش کمی سخت و زمان‌بر است.
اما جای نگرانی نیست و روش‌های زیادی برای کسب درآمد از تلگرام وجود دارد که یکی از بهترین روش‌ها راه اندازی کانال تخصصی است. شما می‌توانید یک کانال تخصصی راه اندازی کنید و افراد متخصص را در آن معرفی کنید. در این روش بسیاری از افرادی که به دنبال متخصص می‌گردند برای رفع نیاز و مشکل‌شان به سمت کانال شما می‌آیند. در این روش کسب و کار بهتر است که در ابتدا از متخصصین پولی دریافت نکنید زیرا این کار موجب می‌شود که مخصصان در هر زمینه‌ای به شما مراجعه کنند و رزومه کاری شان را برای شما ارسال کنند. بعد از اینکه تعداد ممبر کانال شما افزایش پیدا کرد می‌توانید با توجه به رزومه افراد متخصص، مبلغی را از آن‌ها دریافت کنید و کار را به شخص مورد نظر محول کنید.
البته حواستان باشد که این تنها یک مثال بود و روش‌های زیادی برای کسب درآمد از تلگرام وجود دارد که می‌توانید با توجه به علاقه خود هر کاری را انجام دهید.

 کسب و کارهای اینترنتی در اروپا
کسب درآمد اینترنتی از طریق تلگرام

5. کسب درآمد از طریق اینستاگرام
اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت فیس بوک خریداری شد و بیشتر برنامه‌های تبلیغاتی و بازاریابی فیس بوک به این برنامه انتقال یافت. اما در حال حاضر کاربران می‌توانند از این ابزار برای کسب درآمد خود استفاده کنند. به طور کلی اینستاگرام یک روش کسب و کار اینترنتی با موبایل است که می‌توانید با آن کسب درآمدی عالی داشته باشید.
در حال حاضر بسیاری از ورزشکاران، هنرمندان، فوتبالیست‌ها و... که دارای قابلیت‌های منحصر به فرد مانند کارهای خلاقانه یا طنز هستند در این اپلیکیشن فعالیت می‌کنند و عکس‌ها، فیلم‌ها، لایوها و استوری‌های فراوانی را در آن آپلود می‌کنند. هر چه تعداد فالوورهای یک پیج بیشتر باشد شما می‌توانید از طریق تبلیغات کسب درآمد بیشتری داشته باشید. حتی اشخاصی که صاحب پیجی هستند می‌توانند محصولات مختلفی که مربوط به خودشان می‌باشد را در این پیج‌ها به عنوان محصول به فروش برسانند.
برای انجام این کار تنها کافی است که با گوشی خود یک پیج اینستاگرام باز کنید و مطالبی که کاربران زیادی را به سوی خود می‌کشد در آن آپلود کنید. هر چه تعداد فالوورهای شما بیشتر شود، احتمال افزایش کسب درآمد شما بیشتر می‌شود.

تحقیق در مورد کسب و کار اینترنتی
کسب درآمد ماهیانه از طریق اینستاگرام

6. طراحی ربات برای تلگرام یا اینستاگرام
فضای اینترنت برای افرادی که دارای خلاقیت هستند بسیار پول‌ساز است. اگر در حوزه خاصی متخصص باشید مطمئنا بیشتر درآمد خواهید داشت. در دو مورد بالا راهکارهای کسب درآمد از اینستاگرام و تلگرام را به شما آموزش دادیم اما باید بدانید که روش دیگری هم برای کسب درآمد از این ۲ راه وجود دارد و آن هم روبات‌هایی هستند که موجب افزایش تعداد فالوور یا ممبر تلگرام یا اینستاگرام می‌شوند. اگر شما به این حوزه علاقه مند هستید بهتر است که ابتدا اصول اولیه آن را یاد بگیرید و بعد رباتی برای انجام این کار طراحی کنید. به عنوان مثال اگر قصد طراحی یک ربات اینستاگرام را دارید، ربات شما باید بتواند به عنوان یک کاربر عمل کند و در جذب فالوور و لایک کردن مطالب افراد مختلف تاثیر بگذارد.

کسب و کار خانگی
کسب درآمد از طریق طراحی ربات برای تلگرام یا اینستاگرام

7. فعالیت در سایت‌های کلیکی
یک ایده کسب و کار اینترنتی پول ساز، فعالیت در سایت‌های کلیکی است که نیازی به مهارت خاص یا دردسر ندارد. این سایت‌ها به عنوان واسطه عمل می‌کنند و برای بسیاری از سایت‌ها بازدید ایجاد می‌کنند. شما برای انجام این کار نیازی به تخصص خاصی ندارید و تنها با استفاده از یک کامپیوتر یا لپ تاپ و یک خط اینترنت می‌توانید به درآمد ثابتی برسید. روش کار به این صورت است که شما ابتدا باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید و در ازای هر کلیک بر روی سایت‌های خاص و دیدن تبلیغات آنها مبلغی را بابت بازدید دریافت کنید. میزان درآمد شما در این روش کسب درآمد اینترنتی بستگی به میزان کلیک شما بر روی تبلیغات مختلف و آگهی‌های تبلیغاتی دارد.

کسب و کارهای اینترنتی در اروپا
درامد دلاری با فعالیت در سایت‌های کلیکی

8. آموزش آشپزی در اینترنت و فضای مجازی
اگر علاقه به آشپزی دارید این کسب و کار خانگی برای شما بسیار مناسب می‌باشد. شما می‌توانید یک پیج اینستاگرام برای خود باز کنید و آموزش‌های آشپزی خود را به صورت پست یا استوری در آن فضا آپلود کنید و یا می‌توانید برای خود یک سایت طراحی کنید و فیلم‌ و عکس‌هایی را در رابطه با آشپزی در آن ارائه دهید. البته شما می‌توانید محصولاتی در زمینه آشپزی را در کنار  آموزش به مشتریان خود بفروشید و یک کسب و کار خانگی برای خود داشته باشید.

معرفی ایده های کسب و کار خانگی پولساز
ایده کسب و کار خانگی با آموزش آشپزی

9. ادمین اینستاگرام
یکی دیگر از ایده‌های کسب و کار اینترنتی در منزل، ادمین اینستاگرام است. در حال حاضر که بسیاری از افراد به کسب و کار در اینستاگرام روی آورده‌اند زمانی برای تولید محتوا ندارند، بنابراین یک فرصت شغلی برای شما ایجاد می‌شود و شما با دانستن اصول تولید محتوا و پاسخگویی به نیازهای مختلف آن می‌توانید یک کسب و کار اینترنتی برای خود داشته باشید و از این راه به درآمدی مناسب برسید.

ایده های کسب و کار اینترنتی
درآمد از طریق تولید محتوا در فضای مجازی

10. تولید محتوا در فضاهای مجازی و سایت‌ها
در ادامه تحقیق در مورد کسب و کار اینترنتی تولید محتوا یکی از آسان‌ترین روش‌ها است که نیازی به سرمایه ندارد. امروزه با توجه به افزایش تعداد سایت‌ها نیاز به افرادی که در تولید محتوا تخصص دارند افزایش پیدا کرده است. بسیاری از صاحبان سایت‌ها یا به دلیل نداشتن وقت و یا به دلیل نداشتن تخصص در زمینه تولید محتوا نیاز به افرادی که در این زمینه تخصص دارند پیدا کرده‌اند بنابراین اگر شما به نویسندگی و تولید محتوا علاقه دارید می‌توانید برای وب سایت‌ها این کار را انجام دهید. بدین صورت که با یک یا چند سایت قرارداد ببندید و برای آن‌ها تولید محتوا و مقالاتی را تهیه کنید.

معرفی ایده های کسب و کار خانگی پولساز
درآمد عالی از طریق تولید محتوا

11. دیجیتال مارکتینگ
یک ایده کسب و کار اینترنتی با موبایل دیجیتال مارکتینگ است. امروزه با توجه به افزایش تعداد سایت‌ها بسیاری از صاحبان آن‌ها می‌خواهند که سایت خود را بالاتر از رقبای خود نگه دارند، بنابراین باید سایت خود را معرفی کنند تا بتوانند خدمات و محصولات‌شان را بهتر ارائه کنند. به خاطر همین نیاز به افرادی که در دیجیتال مارکتینگ تخصص دارند افزایش پیدا کرده است.
اگر شما تخصص کافی در این زمینه کسب کنید می‌توانید درآمدی بسیار زیادی بدون صرف هزینه و زمان برای خود ایجاد کنید. شما برای شروع می‌توانید در ابتدا به صورت انفرادی این کار را آغاز کنید و بعد از کسب تجربه یک تیم ایجاد کنید و به عنوان یک سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ شروع به فعالیت کنید. زیر مجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ شامل بازاریابی محتوا و سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و... می‌شود که باید در هر یک از این زمینه‌ها به تخصص برسید.

کسب و کار اینترنتی با موبایل
دیجیتال مارکتینگ از روش های کسب درآمد اینترنتی

12. طراحی اپلیکیشن موبایل
یکی دیگر از ایده‌های کسب درآمد اینترنتی طراحی اپلیکیشن موبایل است. امروزه با توجه به در دسترس بودن موبایل و استفاده آسان از آن، اپلیکیشن‌های موبایل بسیار پرطرفدار شده‌اند، بنابراین شما می‌توانید که یک اپلیکیشن موبایل طراحی کنید و از آن درآمد کسب کنید. برای کسب ایده بهتر است که به گوشی خود نگاهی بیندازید و چند اپلیکیشن کاربردی که به صورت روزانه به آن‌ها مراجعه می‌کنید را نگاه بیندازید و با توجه به آن موارد یک اپلیکیشن مناسب راه اندازی کنید. البته شما می‌توانید که ابتدا طراحی اپلیکیشن را آموزش ببینید و بعد برای بسیاری از افرادی که به دنبال طراح اپلیکیشن و برنامه نویس می‌گردند همکاری کنید و از این طریق کسب درآمد کنید.

کسب و کار اینترنتی در منزل رایگان
کسب درآمد از اینترنت از طریق طراحی اپلیکیشن موبایل

13. رونویسی در اینترنت برای کسب درآمد
یکی از روش‌هایی که امروزه بسیار پرطرفدار است رونویسی است. در این روش شما کافی است که به فایل‌ها گوش دهید و آن‌ها را تایپ کنید. با توجه به موجود بودن پادکست‌ها و فیلم‌ها بسیاری از افراد به دنبال افرادی می‌گردند که در کار رونویسی تخصص داشته باشند. بنابراین شما با تبدیل فایل‌های صوتی به متن می‌توانید درآمد خوبی برای خود کسب کنید. به عنوان مثال مصاحبه‌ها، کارگاه‌های آموزشی، فیلم‌ها، کنفرانس‌ها، پادکست‌ها، سخنرانی‌ها وبینارها بازار کار رونویسی می‌باشند.
برای انجام این کار باید به سایت‌هایی که مربوط به فریلنسری می‌باشند مراجعه کنید تا افرادی که به دنبال شما می‌گردد را پیدا کنید.

ایده کسب و کار اینترنتی پولساز
کسب درآمد در خانه با رونویسی

14. پشتیبانی فنی آنلاین
اگر شما در زمینه‌ای تخصص دارید می‌توانید در منزل، مشتریان محصولات برندهای دیگر را راهنمایی کنید و به آن‌ها پشتیبانی پس از فروش ارائه کنید. البته این روش به همین جا ختم نمی‌شود، بلکه اگر شما در زمینه‌های درسی تخصص داشته باشید می‌توانید به عنوان پشتیبان درسی یا کنکور با موسسات مختلف همکاری کنید.
در این زمینه بسیاری از افراد هستند که به دنبال شما می‌گردند و می‌خواهند که شخصی به عنوان پشتیبانی فنی آنلاین در مجموعه‌شان حضور داشته باشد. بنابراین شما می‌توانید با چند موسسه همکاری کنید و از این طریق به کسب درآمد مناسبی برسید.

کسب و کار اینترنتی در منزل رایگان
کسب درآمد از طریق پشتیبانی فنی آنلاین

15. تولید کتاب‌های الکترونیکی

در نهایت به یکی از ایده‌های خلاقانه و پر درآمد کسب و کار اینترنتی می‌رسیم. در این روش شما باید کتاب‌های الکترونیکی تولید کنید و آن‌ها را به صورت اینترنتی به فروش برسانید. اگر شما فردی هستید که کتاب زیادی مطالعه می‌کنید می‌توانید خلاصه آن کتاب‌ها را به صورت کتاب الکترونیکی یا همان pdf تولید کنید و آن را در بستر اینترنت به فروش برسانید.
در این روش می‌توانید در اینترنت جستجو کنید و پرفروش‌ترین کتاب‌ها را در اینترنت پیدا کنید و خلاصه آن‌ها را به صورت فایل الکترونیکی در بستر اینترنت به فروش برسانید. اگر قصد دارید که درآمد خوبی داشته باشید بهتر است که ابتدا ببینید در چه زمینه‌ای علاقه دارید و بعد در همان حوزه شروع به فعالیت و مطالعه کتاب کنید و در نهایت آن  کتاب را به صورت خلاصه به pdf تبدیل کرده و آن را بفروشید.
البته این ایده بیشتر مناسب دانشجویان و دانش آموزان می‌باشد. به عنوان مثال اگر شما دانشجو هستید و قصد دارید که کنکور بدهید کتاب‌های زیادی در این زمینه وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کرده و نکات مهم آن را در قالب فایل الکترونیکی یا همان pdf به فروش برسانید.

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی