نگاهی به انواع مدل‌های بنز در سری‌های مختلف

مدل های ماشین بنز
مرسدس بنز محبوب‌ترین و معروف‌ترین شرکت خودروساز جهان است که در طراحی و کیفیت نیز حرف اول را می‌زند. این شرکت خودروهای خود را در کلاس‌های مختلف S ،E ،C و... عرضه کرده است که هر کدام ویژگی‌های مختص به خود و منحصر به فردی دارند. در این مقاله به بررسی کامل مدل‌های بنز پرداختیم. همراه ما باشید.

نگاهی به انواع مدل‌های بنز در سری‌های مختلف

مرسدس بنز یکی از محبوب‌ترین خودروسازان جهان است که در میانه دیگر خودروسازان بزرگ آلمان مانند ب ام و، آئودی و فولکس واگن همواره حرف اول را در عملکرد و کیفیت می‌زند. بیشتر مردم جهان با توجه به بودجه خود علاقه به خرید یک مرسدس بنز دارند اما هنگامی که اقدام به خرید می‌کنند با سوال‌های زیادی در رابطه با کلاس‌ها و مدل‌های بنز روبرو می‌شوند.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کلاس‌ها و مدل‌های ماشین بنز آشنا کنیم زیرا این شرکت با طراحی زیبا و منحصر به فردی که دارد چشمان همگان را به خود خیره می‌کند.

ماشین بنز
نگاهی به شرکت خوردوسازی مرسدس بنز
مرسدس بنز
ماشین‌های زیبای بنز
عکس بنز
نگاهی به انواع مدل‌های بنز در سری‌های مختلف

نام گذاری مرسدس بنز

بنز یکی از پیچیده‌ترین نامگذاری‌ها را در جهان دارد و هر یک از کلاس‌های خود را با ماهیت و ویژگی متمایزی ارائه می‌کند. همچنین هر یک از محصولات و خودروهای یک کلاس بنز با اعداد از یکدیگر متمایز می‌شوند و حروف مجزا بیانگر تفاوت بزرگ‌تر در امکانات و ساختار آن‌ها می‌باشد.

برای مشخص کردن یک مدل خودرو در یک کلاس خاص از ترکیب حروف و کلمه بعد از عدد نماینده حجم موتور استفاده می‌شود. به عنوان مثال L۳ که به معنای طول بیشتر برای یک مدل خاص است و SL500 که نماینده یک مرسدس کلاس s با حجم موتور ۵ لیتری با بدنه‌‌ای به طول بیش از S500 استاندارد است.

این نوع کلاس‌بندی پس از دهه ۹۰ میلادی به وجود آمد. در اوایل دهه ۹۰ کمپانی ستاره نشان آلمان‌ها تصمیم گرفت مدل‌ها و کلاس‌های خود را به شکلی استاندارد ارائه کند که این روند تا به حال ادامه داشته است.

قیمت مرسدس بنز در ایران
معرفی مدل های مختلف مرسدس بنز

کلاس‌های مرسدس بنز با ترکیب یک تا سه حرف مشخص می‌شوند و اعداد درج شده در کنار این حروف نشان دهنده حجم موتور در خودرو هستند.

شماره سه رقمی درج شده روی هر خودرو نشان دهنده حجم موتور است. این اعداد حاصل تقسیم حجم موتور بر عدد هستند که به شکل سنتی روی خودروهای این کمپانی درج می‌شوند.

کلاس‌های اصلی این خودرو با یک یا دو حرف مشخص می‌شوند و کلاس‌هایی که سه حرف را به خود اختصاص می‌دهند گونه‌های مشتق شده از دو کلاس متفاوت می‌باشند.

به طور کلی کد اتاق‌های بنز به صورت زیر می‌باشند:

کلاس A، کلاس B و کلاس C که حرف اول کلمه compact یا جمع و جور را به خود اختصاص داده‌اند.
کلاس E، حرف اول کلمه اقتصادی در آلمانی می‌باشد.
کلاس S، حرف اول کلمه ویژه شناخته می‌شود و جزو طبقات اصلی به حساب می‌آید.
کلاس SL، مخفف کلمه اسپرت بزرگ است.
کلاس CL، مخفف کلمه کوپه بزرگ است.
کلاس G، که نشان دهنده خودروهای شاسی بلند مرسدس بنز است.
در هر زمان که حرف L در کنار هر یک از این کلاس‌ها، نشان دهنده لوکس و بزرگتر بودن آن خودرو می‌باشد.

کد اتاق های بنز
کلاس های مرسدس بنز

خودروهای کلاس A

این کلاس به دلیل صرفه جویی مصرف سوخت در میان مردم بسیار پرطرفدار می‌باشد‌. خودروهای ساب کامیک کلاس A در نسل اول و دوم در کمپانی آلمانی تولید می‌شوند. اولین نسل این خودرو در سال ۱۹۹۷ با نام تجاری W168 و نسل دوم آن در سال ۲۰۰۴ به بازار عرضه شد. نسل سوم کلاس A نیز در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و تولید آن تا سال ۲۰۱۸ ادامه داشت. در اوایل سال ۲۰۱۸ بنز تصمیم گرفت نسل چهارم کلاس A خود را در کانادا و آمریکا به فروش برساند. این خودرو در میان مردم با نام بنز دلبر شناخته می‌شود و در دو مدل سدان و هاچ بک به فروش می‌رسد.

ماشین بنز
بنز سری A
ماشین بنز
خودرو کلاس A مدل 2019 

خودروهای مرسدس بنز کلاس B

کلاس B نوع دیگر خودروهای کامپکت بنز محسوب می‌شود که شباهت زیادی به خودروهای اسپرت دارد. سازمان مستمر ارزیابی خودروهای اروپا (EURO NCAP) این خودرو را چند منظوره دانسته و آن را در میان خودروهای کامپکت معرفی کرده است. این خودرو از سال ۲۰۰۵ در کارخانه آلمانی مرسدس بنز تولید می‌شود. 
خودروهای کلاس B شباهت زیادی به خودروهای کلاس A دارند اما از آنها کمی بزرگ‌تر بوده و موتور بزرگ‌تری دارند.
خودروهای کلاس B همواره یک طراحی شبیه به جعبه دارند و به دلیل ارتفاع زیادی که به خود اختصاص داده‌اند، فضای بزرگ‌تری را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهند. با توجه به تغییرات این خودرو نسبت به کلاس A مشتریان، این خودرو را به نام خودرو ساندویچی می‌شناسند.
تمام مدل‌های خودرو کلاس B از آخرین ورژن مرسدس بنز پشتیبانی می‌کنند این ویژگی‌ها شامل ترمز ESP، ABS، چراغ‌های زاویه‌ای، چراغ‌های کمکی و سیستم روشنایی محیطی، چراغ‌های کمکی برای راننده می‌شود.
نسل دوم خودروهای کلاس B در سال ۲۰۱۱ در مدل‌های بنزینی و دیزلی معرفی شدند. تمامی این خودروها به یک گیربکس خودکار دو کلاچه یا گیربکس ۶ سرعته دستی هماهنگ شده‌اند. ابعاد این خودروها نسبت به کلاس قبلی خود بزرگ‌تر شده و ضریب کشش‌شان کاهش پیدا کرده است. نسل سوم خودروهای کلاس B در نمایشگاه خودروی پاریس در سال ۲۰۱۸ معرفی شدند و با فضای بزرگ‌تر و در فرمتی عضلانی‌تر به نمایش در آمدند.

عکس بنز
بنز زیبای سری B
عکس بنز
نسل جدید مرسدس بنز کلاس B

خودرهای مرسدس بنز کلاس C

خودروهای کلاس C اقتصادی‌‌ترین سری مرسدس بنز و احتمالا اقتصادی‌‌ترین خودروهای تاریخ بنز محسوب می‌شوند. خودروهای کلاس C بنز همانند خودروی کلاس A و B خط تولید خودروهای اجرایی کامپکت در زیر مجموعه دایلمر AG می‌باشند.
این خودرو در سال ۱۹۹۳ جایگزین خودروهای W201 شد و تا زمان تولید مدل‌های W168 کلاس A در سال ۱۹۹۷ کوچک‌ترین خودروی بنز محسوب می‌شد. اولین مدل نسل اول خودروهای کلاس C در سال ۱۹۹۳ معرفی شدند و اولین مدل‌های نسل دوم این خودرو در سال بعد یعنی سال ۲۰۰۰ تولید شد‌ند. همچنین نسل سوم خودروهای کلاس C نیز در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد و در پایان هم در سال ۲۰۱۴ شاهد ورود آخرین خودروهای کلاس C به بازار جهان بودیم. 
خودروهای کلاس C در ابتدا در قالب خودروهای استیشن و سدان دیده شدند اما در سال ۲۰۰۰ این خودروها تبدیل به خودروهای کوپه شدند. همچنین این خودروها با کمی تغییر به خودروهای کلاس CLC تغییر ماهیت دادند.
خودروهای CLC تا سال ۲۰۱۱ در خط تولید بودند اما در سال ۲۰۱۲ یک مدل کوپه از کلاس C جایگزین آن شد. بنز C200 یکی از خودروهای این کلاس می‌باشد که بسیار پرطرفدار نیز بوده است.

بنز c200
بنز c200
بنز c200
خودر کلاس C مدل C200

خودروهای مرسدس بنز کلاس CL

تمامی خودروهای کوپه بنز با این حرف شناخته می‌شوند. در این کلاس شاهد خودروهای CL500 ،CL600 ،CL63 AMG ،CL66 AMG هستیم‌. 
خودروهای کلاس CL به عنوان خودروهای سایز بزرگ لوکس شناخته می‌شوند. در آلمانی کلمه CL مخفف کوپه‌های لوکس یا کوپه‌های سبک است.
خودروهای کلاس CL در چرخه توسعه خود به دنبال کلاس S حرکت کردند به همین علت در این کلاس شاهد فاصله محوری کوتاه‌تری نسبت به مدل S هستیم. 

ماشین بنز
خودرو کلاس CL مرسدس بنز

خودروهای مرسدس بنز کلاس CLS

این کلاس از خودروها از کلاس خودروهای کوپه CL مشتق شده است و به دلیل ویژگی‌ها و مشخصاتی که از خودروهای کلاس S قرض گرفته، این حرف را به یدک می‌کشد.

آخرین سری بنز
مرسدس بنز کلاس CLS
عکس بنز
خودرو کلاس CLS مرسدس بنز

خوردوهای مرسدس بنز کلاس E

ماشین‌های بنز در این کلاس به صورت فول سایز ارائه شدند و پس از آن مدل کوپه کلاس E  وارد بازار جهانی شد. مرسدس بنز، خودروهای کلاس E خود را با موتورهای یکسان در بدنه‌های مختلف تولید می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که خودروی کلاس E در زمینه مصرف سوخت اقتصادی‌ترین خودروهای کلاس بنز محسوب می‌شوند. تولید خودروهای این کلاس از سال ۱۹۵۳ در کارخانه بنز شروع شد و ۵ نسل از آن به بازار جهانی ارائه شد. سال ۱۹۶۰ این کلاس خودرو به عنوان لوکس‌ترین خودروی بنز شناخته شد.

آخرین سری بنز
خودرو کلاس E مدل 2021

خودروهای مرسدس بنز کلاس G

خودروهای شاسی بلند مرسدس بنز و خودروهای SUV به عنوان بنز جی کلاس شناخته می‌شوند. خودروهای این کلاس با قابلیت محرک تمام چرخ ارائه می‌شوند که از مشخصه‌های ظاهری این بنز می‌توان به ظاهر جعبه‌ای آن اشاره کرد. در سال ۲۰۰۶ خودروهای کلاس GL برای جایگزینی این خودرو تولید شدند، اما کلاس G همچنان تولید می‌شود و یکی از قدرتمندترین خودروهای آفرود جهان است. باید بدانید که این خودروها از ۳۵ سال پیش تولید و روانه بازار می‌شوند‌.
خودروی کلاس جی که جزو خودروهای نظامی بود توسط شاه وقت ایران که در آن زمان یکی از سهام‌داران شرکت مرسدس بنز بود توسعه یافت. بعد از آن مرسدس در سال ۱۹۷۹ نسخه‌های غیر نظامی این خودرو را تولید و روانه بازار کرد. برخی از مردم این خودرو را با لقب گرگ می‌شناسند.

بنز جی کلاس
خودرو کلاس G مرسدس بنز

خوردوهای مرسدس بنز کلاس GL

همانطور که در کلاس G گفته شد این خودروها پس از خودروهای کلاس جی روانه بازار شدند و ظاهری لوکس‌تر از  خودروهای کلاس G دارند. به طور کلی این خودروها به عنوان خودروهای کراس اوور محسوب شده اما همچنان افرود و قدرتمند می‌باشند.

قیمت بنز جی کلاس در ایران
خوردو کلاس GL مرسدس بنز

خودروهای مرسدس بنز کلاس GLE کلاس M

خودرو های GLE کلاس M، خودروهای SUV سایز متوسط لوکس می‌باشند. این خودروها در سال ۱۹۹۰ در کمپانی بنز تولید و روانه بازار شدند. این کلاس در خودروها از لحاظ ابعاد بین دو خودروی GLC و مدل‌های بزرگتر GLS قرار‌ می‌گیرند. نسل چهارم این خودروها سال ۲۰۱۸ به بازار جهانی معرفی شد.

عکس بنز
خودرو های کلاس GLE کلاس M

خودروهای مرسدس بنز کلاس S

خودروهای کلاس S پرچم‌دار کنونی خودروهای بنز می‌باشند. مردم آلمان این خودروها را خودروهای کلاس ویژه می‌نامند. اولین مدل این خودرو به شکل رسمی در سال ۱۹۷۲ ارائه شد که تا به حال هم به حرکت خود ادامه داده است. در این کلاس شاهد بیشترین فناوری‌ها و بیشترین آپشن‌ها هستیم به طوری که می‌توان گفت که مرسدس تمام خلاقیت خود را در این کلاس به کار برده است. بنز S350 و بنز S500 دو مدل از خودروهای این کلاس هستند. 
آخرین سری بنز نیز مرسدس بنز S کلاس 2021 می‌باشد که به تازگی معرفی شده است. این خودرو از نظر ابعاد به اندازه ۱.۳ و ۲ اینچ عریض‌تر و کشیده‌تر از مدل‌های قبلی است. همچنین ارتفاع و فاصله محوری آن نیز به ترتیب ۰.۴ و ۲ اینچ رشد کرده تا فضای داخلی بیشتری را در دسترس سرنشینان قرار دهد.

ماشین بنز
آخرین مدل بنز سری S سال 2021
بنز s350
بنز s350 

خودروهای مرسدس بنز کلاس SL

ماشین‌های بنز، خودروهای گرند تورینگ خود را در این کلاس گنجانده است. SL مخفف اسپورت سبک در زبان آلمانی است. تولید این خودروهای این کلاس از سال ۱۹۵۴ شروع شد. 
در شمایل سنتی این خودروها را با عنوان خودروهای دو صندلی معرفی کرده‌اند البته این به آن معنا نیست که خودروهای چهار در از این کلاس معرفی نشده است. این خودروها با خودروهای ورزشی تفاوت زیادی دارند اما بسیار پر توان و محبوب هستند به همین علت برای این خودروها یک کلاس جداگانه برای مسابقات رالی در نظر گرفته‌اند.
خودرو های کلاس SL به دلیل داشتن درهای گالوینگ در بسیاری از نقاط جهان با همین نام شناخته می‌شوند.

مدل های جدید بنز
مرسدس بنز کلاس SL مدل 2020

خودروهای مرسدس بنز کلاس میباخ

بنز میباخ که با کد تجاری W240 شناخته می‌شود یکی از لوکس‌ترین و بزرگترین مرسدسی است که تاکنون ساخته شده. این خودروها جهت ادای احترام به "ویلهلم میباخ" به این نام، نام‌گذاری شده است. میباخ معمولا با اعدادی مانند عدد ۵۷ یا ۶۲ شناخته می‌شود که این اعداد نشان‌گر تقسیم طول خودرو بر حسب سانتی‌متر بر عدد ۱۰ است. این خودروها تنها یک نوع موتور دارند.

بنز میباخ
خودرو کلاس میباخ مرسدس بنز

 

مطلب مفید بود؟
88
7
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی