جدیدترین ترفندهای آموزشی برای آرایش صورت‌های لاغر

آرایش صورت لاغر و کشیده
خانم‌هایی که فرم صورت لاغر و کشیده‌ای دارند در نحوه آرایش خود باید دقت بیشتری داشته باشند زیرا بعضی ترفندهای آرایشی باعث می‌شود فرم صورت از حالت لاغری و کشیدگی بیش از اندازه خارج شود و جلوه زیباتری داشته باشد. در این مقاله نحوه صحیح آموزش و ترفندهای آرایشی را برای صورت‌های لاغر آموزش دادیم.

جدیدترین ترفندهای آموزشی برای آرایش صورت‌های لاغر

فرم صورت شما لاغر و کشیده است؟ می‌دانید هر فرم صورت، آرایش مخصوص به خود را دارد؟ همانطور که می‌دانید چهره افراد در شکل‌ها و فرم‌های مختلفی وجود دارد اما به طور کلی فرم چهره به سه دسته اصلی بیضی، کشیده و مربعی تقسیم بندی می‌شود. سبک آرایش و میکاپ در هر یک از فرم‌های صورت متفاوت است. بنابراین اگر شما قصد دارید که یک آرایش بی عیب و نقص بر روی صورت خود داشته باشید باید از میکاپ مطابق و هماهنگ با نوع صورت خود استفاده کنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه آرایش صورت لاغر و کشیده آشنا کنیم تا بتوانید صورتی زیباتر و جذاب‌تر داشته باشید.

آموزش آرایش صورت لاغر
آموزش نحوه آرایش صورت لاغر
مدل آرایش صورت
نحوه آرایش صورت لاغر و کشیده 

آموزش آرایش صورت لاغر

در ادامه با آموزش وترفندهای آرایشی صورت‌های لاغر و کشیده قدم به قدم آشنا می‌شوید:

1. مژه‌های خود را حجیم‌تر کنید

اگر مژه‌های شما پرپشت و بلند باشد، چشم‌های‌تان بیشتر جلب توجه می‌کنند. بنابراین شما باید تمرکز خود را بر روی چشم‌های‌تان بگذارید. با این کار نگاه‌ها به سمت ناحیه بالای صورت بیشتر و صورت شما پر تر و پهن‌تر به نظر می‌رسد. شما برای پر و حجیم کردن مژه‌های‌تان می‌توانید از فرمژه و ریمل استفاده کنید.

آرایش صورت لاغر و کشیده
آرایش مژه‌ها در صورت‌های لاغر و کشیده

2. از سایه چشم تیره استفاده نکنید
بسیاری از خانم‌ها برای آن که برخی از قسمت‌های صورت خود را لاغرتر نشان دهند از سایه چشم تیره استفاده می‌کنند. بنابراین باید بدانید که رنگ‌های تیره برای افرادی که صورت لاغری دارند مناسب نمی‌باشد. شما بهتر است که به سراغ سایه چشم‌های پاستلی و روشن بروید و از سایه چشم‌های تیره خودداری کنید.

آرایش صورت کشیده
نحوه استفاده از سایه چشم در صورت‌های لاغر و کشیده

3.خط چشم گربه‌ای برای صورت‌های لاغر و کشیده
بهرین خط چشم برای صورت کشیده خط چشم گربه‌ای است. این خط چشم موجب جلب توجه بیشتر به چشم‌ها می‌شود. اگر شما این مدل خط چشم را پهن بکشید موجب می‌شود چشم‌های‌تان کشیده و درشت‌تر به نظر برسد. این مدل آرایش چشم موجب می‌شود که در فرم صورت‌تان تعادل ایجاد شده و لاغری آن پوشانده شود.

خط چشم برای صورت کشیده
خط چشم برای صورت لاغر و کشیده

4. ابروهایتان را پرپشت و کمانی آرایش کنید
از جمله روش‌هایی که موجب ایجاد تعادل در فرم صورت می‌شود فرم ابرو است. اگر شما صورت لاغری دارید بهتر است که ابروهای‌تان پهن و پرپشت باشد زیرا فرم ابرو تاثیر زیادی بر روی صورت می‌گذارد.

آموزش آرایش صورت لاغر
مدل ابروها در صورت‌های لاغر و کشیده

5. در صورت‌های لاغر رژگونه را افقی بکشید
خانم‌هایی که فرم صورت‌شان کشیده و لاغر است باید از روش‌های سنتی استفاده از رژگونه خودداری کنند. اگر شما تا به حال رژگونه را بر روی استخوان گونه تا بینی می‌کشیدید باید از این کار اجتناب کنید. زیرا باید از روشی استفاده کنید که لاغری و کشیدگی صورت‌تان را بپوشاند و صورت شما را پهن و کوتاه‌تر نشان دهد. برای انجام این کار شما باید رژگونه را از قسمت لاله گوش به سمت استخوان گونه بزنید اما حواستان باشد که رژگونه هرگز نباید به سمت نوک بینی امتداد پیدا کند.
علاوه بر این موضوع، اگر رژگونه تیره و مات را مقداری در داخل چانه خود بزنید موجب می‌شود صورت‌تان کوتاه‌تر به نظر برسد البته توجه داشته باشید که باید همان رژ گونه را بر روی گونه‌هایتان استفاده کنید با این تفاوت که کمی ملایم‌تر و براق‌تر باشد.

چگونه صورت لاغر را با آرایش پرتر نشان دهیم
رژگونه در صورت‌های لاغر و کشیده

6. انتخاب رنگ کرم پودر و کانسیلر برای آرایش صورت لاغر و کشیده
باید بدانید که کرم پودر و کانسیلری که مورد استفاده قرار می‌دهید می‌تواند موجب پر تر نشان داده شدن صورت شما شود بنابراین مهم است که رنگ مناسبی را انتخاب کنید. شاید تصور کنید که کرم پودر و کانسیلرهای رنگ روشن برای فرم صورت لاغر مناسب نیستند اما باید بدانید که رنگ‌های روشن موجب می‌شوند فرم صورت شما بی روح، مریض و کسل کننده به نظر برسد. بنابراین بهتر است که از کرم پودر و کانسیلر با رنگ هماهنگ با رنگ صورت خود استفاده کنید.

آرایش صورت لاغر و کشیده
انتخاب رنگ کرم پودر برای گریم صورت‌های لاغر

7. موهای‌تان را لایه لایه و یا چتری بزنید
یکی دیگر از عواملی که موجب حجیم‌تر دیده شدن صورت شما می‌شود انتخاب مدل آرایش مو است. مدل مو می‌تواند موجب شود تا صورت شما تو پر تر به نظر برسد. برای انجام این کار شما باید از مدل موی چتری و یا لایه لایه استفاده کنید.

آرایش صورت کشیده
مدل مو برای صورت‌های لاغر و کشیده

8. رژ لب برای صورت‌های لاغر
اگر لب‌های شما کوچک است قبل از استفاده از رژ لب بهتر است که از یک خط لب تیره استفاده کنید تا به لب‌های خود فرم دهید. خط لب تیره موجب می‌شود که لب‌های‌تان حجیم‌تر و پر تر دیده شود. همچنین بهتر است که از رژلب با رنگ‌های شاد و روشن استفاده کنید تا چهره‌تان زیباتر به نظر برسد. همچنین بعد از آن که از رژلب استفاده کردید بهتر است که از برق لب نیز استفاده کنید.

آرایش صورت کشیده
رژ لب برای صورت‌های لاغر و کشیده

آموزش کانتورینگ صورت لاغر و کشیده

لوازم مورد نیاز:

  • پرایمر
  • کرم پودر مایع
  • هایلایتر
  • پنکیک
  • کانسیلر
  • اسفنج آرایشی
کانتورینگ صورت لاغر و کشیده
کانتورینگ صورت لاغر و کشیده

مراحل انجام کانتورینگ صورت لاغر و کشیده

  • مرحله اول کانتورینگ صورت

ابتدا شما با استفاده از کرم پودر تمام صورت خود را بپوشانید تا پوست صورت‌تان یکدست و صاف شود. سپس با استفاده از فرچه مخصوص کانتورینگ خط رویش موی خود را سایه بزنید تا فرم صورت‌تان بهتر دیده شود. اگر قصد دارید گونه‌هایتان برجسته به نظر برسند باید از کنار گوش تا وسط گونه‌هایتان سایه بزنید. همچنین برای کوچک‌تر نشان دادن صورت خود باید روی چانه‌تان یک خط عمودی بکشید.

  • مرحله دوم کانتورینگ صورت

برای از بین بردن تیرگی و پف زیر چشم باید با استفاده از هایلایتر، زیر چشم خود یک مثلث معکوس بکشید و همچنین روی برجستگی گونه‌های‌تان هم باید هایلایتر بزنید تا بهتر دیده شوند. علاوه بر این موضوع اگر قصد دارید که بینی‌تان کوچک‌تر دیده شود با هایلایت می‌توانید روی تیغه آن یک خط بکشید.

  • مرحله سوم کانتورینگ صورت

در این مرحله باید اسفنج آرایشی خود را دم‌دار کنید و کرم پودر تیره و روشن پیشانی بینی و گونه‌تان را فیکس کنید. پس از انجام مرحله بالا برای آن که آرایش‌تان ماندگاری بیشتری داشته باشد بر روی آن پنکیک بزنید تا آرایش‌تان ثابت بماند.

  • مرحله چهارم کانتورینگ صورت

در این مرحله شما باید رژگونه بزنید البته بهتر است که رنگ آن کمی تیره باشد تا برجستگی گونه‌ها نشان داده شوند.

کانتورینگ صورت لاغر و کشیده
آموزش کانتورینگ صورت لاغر و کشیده

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی