انواع خط چشم و آموزش نحوه استفاده از آنها

آشنایی با انواع مختلف خط چشم
در آرایش صورت خط چشم جایگاه ویژه ای دارد زیرا باعث زیباتر شدن چشم‌ها و در نتیجه زیباتر شدن چهره می‌شود. با معرفی انواع مدل‌های مختلف خط چشم و نحوه صحیح کشیدن آن‌ها با ما همراه باشید.

انواع خط چشم و آموزش نحوه استفاده از آنها

یکی از لوازم آرایشِی پر کاربرد و محبوب خانم‌ها خط چشم است. بسیاری از خانم‌ها برای آرایش چشم‌ها و درشت‌تر کردن آن‌ها از خط چشم استفاده می‌کنند. خط چشم‌ها انواع مختلفی دارند که بر اساس نحوه کاربرد، نوع آرایش و نوع پوست انتخاب می‌شوند.

قبل از خرید خط چشم بهتر است انواع خط چشم‌ها را بشناسید و بر اساس نوع کاربرد و راحتی استفاده اقدام به خرید آن‌ها کنید.

در این مقاله به معرفی انواع خط چشم و نحوه استفاده هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

خط چشم و انواع آن
انواع مختلف خط چشم

انواع خط چشم

  • خط چشم مدادی

 خط چشم مدادی یا مداد چشم یکی از متداول‌ترین نوع خط چشم در میان خانم‌هاست. استفاده از این نوع خط چشم آسان بوده و برای افراد مبتدی و تازه کار مناسب می‌باشد. معمولا این مدادها برای قسمت داخلی چشم به کار می‌رود که در حالت عادی و سنتی با مداد تراش تراشیده می‌شود.  

انواع مختلفی از مداد چشم وجود دارد:

  • مدادهای سنتی و قابل تراش
  • مداد پایه واکسی
  • مدادهای چشم پایه پودری
  • مداد‌های پیچی مکانیکی
  • مداد سرمه‌ای

از مداد چشم برای دودی کردن پشت چشم‌ها و استفاده در داخل چشم نیز استفاده می‌شود و به راحتی با یک اسفنج یا یک دستمال نرم و صابون از روی پوست پاک می‌شود. از عمده‌ترین معایب این نوع از خط چشم‌ها، استفاده زیاد از تراش، ریزش، پخش شدن بر روی چشم، عدم ماندگاری زیاد بر روی چشم و سیاه شدن اطراف چشم است. 
مداد چشم نرم بهتر از مداد چشم سخت و خشن است. اغلب مدادهای گران قیمت نرم هستند. البته مدادهایی با قیمت مناسب هم وجود دارند که نرم می‌باشند.

خط چشم و انواع آن
خط چشم مدادی 

نحوه استفاده از خط چشم مدادی

برای کشیدن خط چشم مدادی، پلک چشم را با انگشت کمی بکشید. از گوشه داخلی چشم شروع به کشیدن خط چشم کنید. اگر دوست دارید خط چشم شما دنباله‌دار باشد خط چشم را در امتداد چشم ادامه دهید. 
برای اینکه چشمانتان جذاب‌تر و کشیده‌تر شود، در نیمه چشم خط چشم را رفته رفته ضخیم‌تر کنید.
خانم‌هایی با موهای بلوند، می توانند از مداد چشم قهوه‌ای برای یک آرایش ملایم استفاده کنند. یکی از ترفندهای هنرمند آرایشگری بنام "Mally Roncal" برای افرادی با موهای تیره استفاده از خط چشم مشکی در پلک فوقانی و استفاده از مداد  قهوه‌ای در پلک پایین است.
کشیدن خط چشم در داخل چشم برای آرایش شب جلوه بسیار زیبایی دارد. اما چنانچه چشمان ریزی دارید از مداد مشکی داخل چشم استفاده نکنید، چرا که چشم‌ها را کوچک‌تر نشان می‌دهد. بهتر است این افراد از مدادهایی به رنگ بژ استفاده کنند. استفاده از خط چشم مدادی رنگی هم برای زیبا و روشن‌تر کردن چشم‌ها گزینه بسیار خوبی است. 
برای استفاده از خط چشم مدادی بهتر است آن را تراش کنید تا هم تسلط کافی برای کشیدن آن داشته باشید و هم اینکه اگر هر گونه میکروبی بر روی مداد وجود داشته باشد برداشته شود.

خط چشم و انواع آن
نحئه استفاده از خط چشم مدادی
  • خط چشم مایع

خط چشم مایع یکی از پرکاربردترین نوع خط چشم‌ها برای افراد حرفه‌ای است. استفاده از خط چشم مایع به خاطر مایع بودن و داشتن برس مویی برای افراد مبتدی کمی سخت و پیچیده است و نیاز به تمرین و تکرار دارد. در صورت داشتن مهارت کافی برای کشیدن خط چشم، این مدل از خط چشم می‌تواند بسیار زیبا و ظریف باشد. قلمو‌های خط چشم‌های مایع در دو نوع نمدی و مویی موجود هستند. قلموهای نمدی برای افراد مبتدی و قلموهای مویی برای افراد حرفه‌ای مناسب است. خط چشم مایع برای خشک شدن نیاز به زمان دارد. به آسانی پاک نمی‌شود و برخی از انواع آن هم برای پاک شدن نیاز به شوینده یا محلول‌های پاک کننده دارد.

خط چشم مایع
خط چشم مایع

مزایای خط چشم مایع

•    خط چشم مایع برای مدل‌های آرایشی مجلسی، عربی و گربه‌ای مناسب است.
•    این مدل خط چشم باعث پر پشت به نظر رسیدن مژه‌ها بعد از کشیدن خط چشم می‌شود.
•    دارای ماندگاری بیشتری نسبت به نوع مدادی است.
•    برای رسم خطوط نازک، ظریف و باریک بسیار مناسب است.
•    بعد از خشک شدن در اطراف چشم پخش نمی‌شود.

نحوه استفاده از خط چشم مایع

برای کشیدن خط چشم مایع حتما باید دستان خود را ثابت نگه‌ دارید. خط چشم را نزدیک به خط رویش مژه‌ها بکشید. خط چشم را به صورت خط‌های کوچک بکشید تا خط چشمی صاف و ظریف‌تر حاصل شود. از گوشه داخلی چشم شروع به کشیدن خط چشم کنید و از نیمه چشم به بعد به ضخامت خط چشم خود بیافزایید تا چشم‌ها کشیده به نظر برسند.

خط چشم مایع
نحوه کشیدن خط چشم مایع
  • خط چشم ماژیکی

خط چشم ماژیکی در دسته خط چشم‌های مایع قرار می‌گیرد. این نوع از خط چشم، جدید‌ترین نوع خط چشم است که برای سهولت استفاده افراد مبتدی عرضه شده است. خط چشم ماژیکی دارای ماندگاری بالایی است. این نوع خط چشم‌ها غلظت پایینی نسبت به خط چشم مایع دارند و گاها زود خشک می‌شوند و کم حجم هستند.

خط چشم ماژیکی
خط چشم ماژیکی

نحوه استفاده از خط چشم ماژیکی

استفاده از خط چشم ماژیکی همانند مداد چشم است. برای استفاده از گوشه داخلی به سمت گوشه خارجی می‌کشیم. از نیمه چشم به بعد به سمت گوشه خارجی چشم، رفته رفته خط چشم را ضخیم‌تر می کنیم.
در امتداد چشم، خط چشم را به سمت بیرون از چشم امتداد می‌دهیم تا چشم حالت کشیده پیدا کند.

خط چشم ماژیکی
نحوه ترسیم خط چشم ماژیکی
  • خط چشم ژله ای

خط چشم ژله‌ای جزو خط چشم‌های پرطرفدار و محبوب می‌باشد. این نوع خط چشم به حالت ژله‌ای بوده و در ظروف کوچک بسته بندی می‌شود. هنگام استفاده از خط چشم ژله‌ای حتما باید از براش یا قلمو مخصوص استفاده شود. خط چشم ژله‌ای پایه کرمی دارد و استفاده از آن آسان نیست. موقع کشیدن خط چشم به خاطر بافت کرمی که دارد ممکن است خط چشم صاف و یکنواخت نشود. کشیدن خط چشم با خط چشم‌های ژله‌ای مهارت زیادی را می‌طلبد.

خط چشم ژله‌ای
خط چشم‌های ژله‌ای

مهم ترین ویژگی خط چشم ژله‌ای حالت کرمی آن است که باعث شده بتوان آن را با دیگر آرایش‌ها ترکیب کرد. این نوع از خط چشم برای سایه‌های غلیظ بسیار مناسب است. خط چشم ژله‌ای هم مانند خط چشم مایع ماندگاری بالایی دارد.
اگر مهارت کافی در کشیدن خط چشم داشته باشید، این مدل راحت تر و تمیز تر نسبت به سایر مدل‌ها، حتی خط چشم‌های مایع خواهد بود. خط چشم ژله‌ای مثل سایر خط چشم‌ها قابلیت حمل در داخل کیف را ندارد. همچنین بسیار سریع خشک می‌شود به خاطر همین باید سریع آن را رسم کرد. خط چشم ژله‌ای برای افرادی که پوست خشک دارند مناسب نیست، چرا که باعث ایجاد خشکی بیشتر در پوست می‌شود.

نحوه استفاده از خط چشم ژله‌ای 

برای استفاده از خط چشم ژله‌ای از براش یا قلمو برای رسم آن استفاده می‌شود.
قلمو را به خط چشم آغشته کرده و حجم اضافی آن را گرفته و سریع اقدام به رسم خط چشم کنید. دستتان را ثابت نگه‌داشته و به حالت نقطه‌ای و کوتاه از گوشه داخلی به سمت گوشه خارجی خطی نازک را رسم کنید. خط چشم را از نیمه چشم رفته رفته ضخیم تر کنید و خط چشم را در امتداد چشم ادامه دهید تا چشمانتان کشیده‌تر به نظر برسد.

خط چشم و انواع آن
نحوه استفاده از خط چشم ژله‌ای

 

مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی