برای فرم صورت شما چه مدل ابرویی مناسب است؟

مدل ابرو متناسب با فرم صورت
یکی از مهم‌ترین نکاتی که در برداشتن و آرایش ابرو مهم است، فرم صورت شماست. به هر فرم صورتی مدل خاصی از ابرو متناسب است. مثلا اگر صورت گردی دارید بهتر است سعی کنید که مدل ابروهایتان بیشتر شبیه مدل هشتی باشد. در این مقاله از بازارگیت ابروی متناسب با انواع فرم صورت را بررسی کردیم. همراه ما باشید.

برای فرم صورت شما چه مدل ابرویی مناسب است؟

برای انتخاب مدل ابروی متناسب با فرم صورت نکاتی وجود دارد که باید حتما رعایت کنید تا بتوانید به مدل ابروی دلخواه خود برسید.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مدل ابرو با توجه به انواع فرم صورت آشنا کنیم. 

مدل جدید ابرو
برای فرم صورت شما چه مدل ابرویی مناسب است؟

مدل ابروی متناسب با فرم صورت شما کدام است؟ 

داشتن ابرویی متعادل و متناسب با فرم صورت یکی از مهم‌ترین عواملی است که در زیبایی چهره نقش دارد. زیرا ابرو تکمیل کننده زیبایی و هماهنگی اجزای صورت است. شاید برای شما هم پیش آمده است که به سالن زیبایی و آرایشی رفته باشید و بعد از انجام آرایش ابرو و صورت، از ابروهای‌تان راضی نبوده باشید زیرا برداشتن ابروها و مدل ابروها به فرم صورت و چهره بستگی دارد و کاملا باید با هم به لحاظ ساختارهای زیبایی شناسی نزدیک باشند.

به فرم صورت شما چه مدل ابرویی میاد
مدل ابرو متناسب با فرن صورت شما کدام است؟ 

انواع فرم صورت

شش فرم اصلی برای صورت وجود دارد که عبارت است از:

  • فرم صورت دایره‌ای
  • فر صورت مربعی 
  • فرم صورت مثلثی 
  • فرم صورت قلبی 
  • فرم صورت بیضی
  • فرم صورت مستطیلی
انواع فرم صورت
انواع فرم صورت

چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟

  • فرم صورت دایره‌ای

اگر طول و عرض صورت شما تقریبا یکسان است و دارای چانه و فک گردی هستید، صورت شما گرد است. همچنین در این فرم هیچگونه زاویه یا لبه اصلی در چهره دیده نمی‌شود و استخوان گونه کاملا برجسته است. اگر عرض گونه شما پهن‌ترین قسمت از صورت شما است احتمالا صورت فرم صورت شما دایره‌ای است. 

  • فرم صورت مربعی

 اگر پیشانی، فک و گونه‌های شما تقریبا هم عرض باشند، صورت شما مربعی است. افرادی که صورت مربعی دارند دارای فک کاملا زاویه‌دار و برجسته‌تری نسبت به دیگر فرم‌های صورت هستند.

  • فرم صورت مثلثی

اگر پیشانی شما باریک و چانه‌تان کوچک و تیز باشد، فرم صورت شما مثلثی است. در این فرم صورت‌ها گونه‌ها عریض‌ترین ناحیه صورت هستند و عکس فرم صورت‌های قلبی پیشانی پهن و بلندی ندارند.

  • فرم صورت قلبی

اگر پیشانی شما پهن و بلند و چانه‌تان تیز باشد، فرم صورت شما قلبی است. صورت‌های قلبی تا حدودی شبیه فرم صورت دایره‌ای هستند اما صورت‌های قلبی شکل، پیشانی پهن‌تری دارند.

تشخیص فرم صورت
تشخیص فرم صورت
  • فرم صورت مستطیلی

اگر طول صورت شما به طور واضحی از عرض آن بلندتر است و اگر پیشانی‌تان بلند است، فرم صورت شما مستطیلی می‌باشد. همچنین اگر فک شما مربعی است به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که فرم صورت‌تان مستطیلی است. 

  • فرم صورت بیضی

اگر طول صورت شما از عرض صورت‌تان بیشتر است، فرم صورت شما بیضی است. همچنین کسانی که فرم صورت بیضی دارند، بخش پایینی صورت نسبت به بخش بالایی صورت بلندتر است. این افراد دارای فک گرد و پیشانی پهنی نیز هستند.

تشخیص فرم صورت
تشخیص فرم صورت

ابروی مناسب انواع فرم‌های صورت

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، مدل ابرو باید با فرم صورت تناسب و هماهنگی داشته باشد. حال که فهمیدید صورت شما چه فرمی است. وقت آن است که ابروی مناسب فرم صورت خود را پیدا کنید. 

مدل ابرو برای صورت کشیده
ابروی مناسب انواع فرم‌های مختلف صورت

ابروی مناسب صورت‌های کشیده

بر خلاف صورت‌های مثلثی، این فرم صورت با ابروهای صاف بسیار زیبا می‌شوند. توجه داشته باشید که ابروهای هلالی و یا شکسته برای این فرم صورت‌ها به هیچ عنوان مناسب نیستند.

مدل ابرو برای صورت کشیده
ابروی مناسب صورت‌های کشیده

ابروی مناسب صورت‌های لاغر

مدل ابروی مناسب برای صورت لاغر باید تخت و افقی باشد، زیرا این مدل ابرو چهره فرد را متعادل‌تر نشان می‌دهد. همچنین مدل ابروهای صاف و کشیده‌ای که انتهای آن‌ها کمی زاویه‌دار است نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای این فرم صورت باشد. خانم‌ها با صورت‌های کشیده توجه داشته باشند که از برداشتن ابروها به صورت مدل هشت و با زاویه تند خودداری کنند.

مدل ابرو برای صورت لاغر
مدل ابروی مناسب برای صورت‌های لاغر

ابروی مناسب صورت‌های دایره‌ای یا گرد

خانم‌هایی که فرم صورت گردی دارند بهتر است که هیچ گاه ابرو‌هایشان را به صورت هلالی آرایش نکنند. اینگونه افراد بهتر است از گردی صورت‌شان استفاده کنند و ابرو‌هایشان را به صورت هشتی و یا رو به بالا آرایش کنند. همچنین موقع آرایش و پر کردن هیچگاه برای ابروها زاویه و قوس ایجاد نکنند.

مدل ابرو برای صورت گرد
مدل ابرو برای صورت گرد

ابروی مناسب صورت‌های بیضی شکل

برای اینگونه فرم صورت‌ها، ابروهای هشتی و رو به بالا مناسب نیست. مدل ابروی مناسب صورت‌های بیضی، مدلی است که در قسمت 2/3 به سمت گوشه‌های صورت متمایل به پایین باشد. 

ابروی مناسب صورت‌های مثلثی

خانم‌هایی که فرم صورت‌شان مثلثی است باید از ابروهای صاف و بی حالت دوری کنند زیرا چهره‌شان خسته و بی‌حال نشان داده می‌شود. اینگونه خانم‌ها باید ابروهای‌شان را روبه بالا و دنباله‌دار آرایش کنند. 

مدل ابرو برای صورت مثلثی
مدل ابرو برای صورت مثلثی

ابروی مناسب صورت مربعی

این دسته از خانم‌ها هم همانند فرم صورت گرد به سمت هلالی کردن ابروهای خود نروند و با استفاده از ابروهای رو به بالا و حالت‌دار، تعادل و زیبایی چهره خود را حفظ کنند. همچنین ابروهای کوتاه برای این فرم صورت‌ها مناسب نیست زیرا عرض صورت را بیشتر نشان می‌دهد. بنابراین به صورت کلی طول ابروها را بلند بگیرید و ابروهایتان را کمی قوس‌دار آرایش کنید. 

مدل ابرو برای صورت مربعی
ابروی مناسب صورت مربعی

ابروی مناسب صورت‌های قلبی

خانم‌هایی که فرم صورت قلبی دارند همه نوع فرم ابرویی با چهره‌شان تناسب دارد جز مدل ابروهای روبه پایین. اما بهترین فرم ابرو برای این فرم صورت، ابروهای صاف است. کسانی که فرم صورت قلبی دارند باید از ابروهای زاویه‌دار دوری کنند زیرا باریکی چانه و پهنی پیشانی‌شان بیشتر نشان داده می‌شود.

مدل ابرو برای صورت قلبی
ابروی مناسب صورت قلبی

 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. یک روش آسان برای شناخت فرم صورت چگونه است؟

    بله، برای این کار روش‌های متنوعی وجود دارد، یکی از آسان‌ترین روش‌ها این است که یک آینه مقابل خود بگذارید و موهایتان را بالای سر ببندید. سپس با استفاده از ماژیک دور تا دور صورت‌تان را داخل آینه بکشید. حال شکلی که داخل آینه کشیده‌اید باید نزدیک به یکی از شش فرم اصلی صورت باشد. با این روش شما می‌توانید تشخیص دهید که فرم صورت‌تان چیست و در نهایت با توجه به آن آرایش ابرو‌های‌تان را انجام دهید.
  2. به چه روش‌هایی می‌توان فرم مناسب ابروها را انتخاب کرد؟

    به چندین روش می‌توان بهترین فرم ابرو که متناسب با چهره است را انتخاب کرد که این روش‌ها عبارت است از: انتخاب مدل ابرو با توجه به فاصله چشم و ابرو، انتخاب مدل ابرو با توجه به فاصله چشم‌ها از هم، انتخاب مدل ابرو با توجه به فرم صورت
  3. چند مدل ابرو وجود دارد؟

    در حال حاضر رایج‌ترین مدل‌های ابرو به شش دسته تقسیم می‌شوند که عبارت است از: ابروهای کمانی، ابروهای ساده، ابروهای هشتی، ابروهای گرد و ابروهای کشیده
مطلب مفید بود؟
33
5
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی