تصمیم به کاشت مژه دارید؟ این نکات مهم را فراموش نکنید

نکات مهم کاشت مژه
مژه‌های بلند و پر پشت در زیبایی چشم‌ها و چهره تاثیر زیادی دارد. به مرور زمان به خاطر استفاده زیاد از لوازم آرایشی، مشکلات چشمی و برخی از بیماری‌ها، مژه‌ها کم پشت می‌شود و حالت خود را از دست می‌دهند. یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود مژه‌های بلند، خوش حالت و پر پشتی داشته باشیم، روش کاشت مژه است.

تصمیم به کاشت مژه دارید؟ این نکات مهم را فراموش نکنید

تقریبا همه خانم‌ها علاقه دارند که مژه‌های بلند و حالت‌داری داشته باشند و برای رسیدن به اندازه مژه دلخواه خود به سمت روش‌های مختلفی می‌روند. به دلیل اینکه مژه‌های پر پشت و بلند می‌تواند حالت زیبایی به چهره و چشم‌ها بدهد، به مد روز تبدیل شده است.
خانم‌ها برای داشتن مژه‌های بلند می‌توانند از سرم‌های تقویت کننده مژه، اکستنشن مژه، مژه‌های مصنوعی چند بار مصرف، ریمل و... استفاده کنند. اما هیچ کدام از این روش‌ها برای طولانی مدت مناسب نیستند، بنابراین به سراغ روش کاشت مژه می‌روند.

در این مقاله در بازارگیت شما را به طور کامل با روش کاشت مژه آشنا می‌کنیم. با مزایا و معایب این روش همراه ما باشید.

نکات مهم کاشت مژه
تصمیم به کاشت مژه دارید؟ این نکات مهم را فراموش نکنید

اکستنشن یا کاشت مژه چیست؟ 

در ابتدا باید بدانید که در روش اکستنشن، مژه‌هایی به مژه‌های واقعی شما چسبانده می‌شود اما، کاشت مژه روشی است که باید توسط جراح و متخصص زیبایی انجام شود. 
اما هم اکنون کاشت مژه در سالن‌های زیبایی انجام می‌شود که همان اکستنشن مژه است. تنها تفاوت آن‌ها از یکدیگر روش انجام کاشت است. بنابراین در کاشت مژه، مژه‌هایی مصنوعی به صورت تک به تک به مژه‌های طبیعی شما چسبانده می‌شوند تا طول، ضخامت و رنگ مژه‌هایتان را بهبود ببخشند. این موها از مواد مصنوعی مانند ابریشم، موی سمور و یا موی انسان ساخته می‌شوند.

کاشت مژه طبیعی
نمونه‌ای از کاشت مژه کاملا طبیعی

مراحل آماده سازی چشم و مژه برای کاشت مژه

  • تمیز کردن مژه‌ها با محلول ضد عفونی کننده و تمیز کننده
  • شانه کردن مژه‌ها با براش مخصوص مژه
  • استفاده از پرایمر برای مژه‌ها 
  • خشک کردن مژه با استفاده از سشوار
  • شانه کردن مژه‌ها با براش مژه
  • کاور کردن مژه‌های پلک پایین به کمک چسب‌های تری سام یا پد 
  • آغاز کاشت مژه
مراحل آماده سازی برای کاشت مژه
مراحل آماده سازی برای کاشت مژه

انواع کاشت مژه

کاشت مژه دائمی و کاشت مژه موقت
روش کاشت مژه موقت، همان طور که از اسم آن پیدا است ماندگاری طولانی ندارد و به دلیل چسبی که استفاده می‌شود تا چند ماه بر روی مژه باقی می‌ماند و از نظر قیمت هم ارزان‌تر از روش دائمی است. این در حالی است که روش دائمی نیاز به نیروی متخصص برای کاشت دارد.

در روش دائمی بالا و پایین پلک برش داده می‌شود تا مژه‌ها جاساز شوند. برای کاشت مو در این ناحیه فولیکول‌های مو از پوست سر برداشته می‌شوند و در این نواحی جاساز می‌شوند که در نهایت با بخیه زدن مژه‌های کاشته شده در جای خود محکم می‌شوند.

کاشت مژه دائمی و کاشت مژه موقت
کاشت مژه دائمی و کاشت مژه موقت

انواع روش‌های کاشت مژه

به طور کلی کاشت مژه به چهار روش اصل یعنی کاشت مژه طبیعی، چشم گربه‌ای، چشم باز و چشم عروسکی انجام می‌شود. اما با توجه به روش‌های انجام، مدل‌های متخلفی از کاشت وجود دارد که عبارت است از:

  • کاشت مژه کلاسیک
  • کاشت مژه تار به تار 
  • کاشت مژه نچرال یا طبیعی
  • کاشت مژه گلامور و اسپایکی
  • کاشت مژه عروسکی
  • کاشت مژه سه بعدی
  • کاشت مژه هیدن 
  • کاشت مژه ابریشمی
 کاشت مژه نچرال
کاشت مژه طبیعی

کاشت مژه کلاسیک

این نوع روش کاشت مناسب خانم‌هایی است که می‌خواهند مژه‌های‌شان کاملا پر پشت نشان داده شود. در روش کلاسیک متخصص زیبایی در این امر مژه‌ها را بین مژه‌های طبیعی قرار می‌دهد تا مژه‌ها کاملا پر پشت شوند. اگر شما برای اولین بار قصد انجام این کار را دارید، بهتر است به سوی کاشت مژه کلاسیک بروید زیرا این روش حالتی طبیعی به مژه‌های شما می‌بخشد. 

کاشت مژه والیوم

این نوع کاشت عکس مدل کلاسیک که یک تار بین مژه‌ها قرار می‌گیرد، 4 تا 5 تار بین هر مژه قرار خواهد گرفت. در این روش مژه‌های شما حجیم‌تر دیده می‌شوند و حالت طبیعی ندارند.

کاشت مژه والیوم
کاشت مژه والیوم

کاشت مژه ابریشمی

یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مژه، کاشت مژه ابریشمی است. به دلیل اینکه جنس تارهای مو که ابریشمی است به این نام شناخته می‌شود. این نوع کاشت طبیعی‌تر و ماندگارتر از روش کلاسیک در چهره‌تان دیده می‌شود.

کاشت مژه برای افرادی که شیمی درمانی انجام می‌دهند

برای افرادی که در شیمی درمانی مژه‌های خود را از دست داده‌اند، کاشت مژه می‌تواند یک روشی مناسب برای جای گذاری مژه‌ها باشد. البته این روش از نظر برخی پزشکان برای بیمار درست نیست و تنها باید بیمارانی که با ریزش مژه مواجه‌اند از آن استفاده کنند. به همین علت قبل از انجام کاشت مژه بهتر است نزد پزشک بروید و با او مشورت کنید.

عکس کاشت مژه
کاشت مژه ابریشمی

تفاوت کاشت مژه به صورت درست و نادرست

اکستنشن تار به تار به این معنا نیست که مژه‌هایی که کاشته می‌شوند باید به یکدیگر چسبیده باشند بلکه به این معنی است که بر روی هر تار باید یک مژه قرار گیرد و در پایان کاشت هر تار از تار دیگری جدا باشد. به همین علت باید در هر قسمت هر دو تار را با پنس از یکدیگر جدا کنند و پس از آن با استفاده از برس مخصوص بررسی شود.

اگر شخصی که کار کاشت مژه‌های شما را انجام می‌دهد فردی متخصص و حرفه‌ای نباشد و مژه‌های اکستنشن را به طور معمولی بین مژه‌هایتان قرار دهد، در پایان تارها به مژه‌ها می‌چسبند و در نتیجه مژه‌ها به هیچ عنوان انعطاف پذیر و قابل برس کشیدن نمی‌شوند و هر بار که برای ترمیم می‌روید مژه‌هایتان نامرتب و بد شکل می‌شوند.

اگر تارها به صورت طبیعی بر روی مژه‌های شما قرار بگیرند می‌توانید به راحتی برس بکشید و مژه‌ها را مرتب کنید و در زمان ترمیم نیز می‌توانید کم پشتی آن را دوباره درمان کنید.

کاشت مژه ابریشمی
تفاوت کاشت مژه صحیح و غلط

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای کاشت مژه نیستند؟ 

کاشت مژه برای افرادی که مشکلات چشمی دارند مناسب نیست. شما با توجه به سبک و علاقه خود می‌توانید یکی از روش‌های کاشت مژه را انتخاب و انجام دهید. اما اگر به هر دلیل مانند سوختگی و یا بیماری مژه‌هایتان را از دست داده‌اید بهتر است کاشت مژه طبیعی را انتخاب کنید.

نکات مهمی که قبل از کاشت مژه باید به آن‌ها دقت کنید

  • قبل از انجام کاشت چشم‌هایتان را کاملا پاک کنید تا هیچ گونه آرایشی بر روی چشم‌هایتان باقی نماند. 
  • قبل از کاشت بهتر است صورت خود را بشویید و به حمام بروید زیرا 12 تا 24 ساعت بعد از فرایند کاشت، صورت خود را نباید بشویید. 
  • اگر امکان دارد تا چند روز قبل از فرایند کاشت از ریمل ضد آب استفاده نکنید. 
  • تا جایی که ممکن است تا چند روز بعد از فرایند کاشت از فر مژه استفاده نکنید زیرا موجب شکسته شدن تار مژه‌ها می‌شود. 
  • اگر چشم‌تان را با استفاده از خط چشم آرایش کرده‌اید حتما برای پاک کردن از موادی استفاده کنید که فاقد چربی باشند، زیرا چربی‌ها موجب کنده شدن چسب مژه می‌شوند. 
  • از کشیدن و دست زدن به مژه‌ها خودداری کنید.
کاشت مژه موقت
نکات مهمی که قبل از کاشت مژه باید به آن‌ها دقت کنید

مراقبت‌های بعد از کاشت مژه

  1. تا جای امکان از ریمل استفاده نکنید اما اگر استفاده می‌کنید به هیچ عنوان از ریمل چرب استفاده نکنید. 
  2. از چشم پاک کن‌های 2 فاز که محلول روغنی و چربی دارند برای پاک کردن آرایش چشم‌ها استفاده نکنید. 
  3. چشم‌هایتان را با آب داغ نشویید. 
  4. به سونا نروید، زیرا چسب مژه ضعیف می‌شود و سنگینی آن به مژه‌های اصلی آسیب می‌زند. 
  5. هنگام دوش گرفتن به صورت مستقیم زیر دوش نباشید زیرا فشار آب موجب کنده شدن مژه و آسیب دیدن آن‌ها می‌شود. 
  6. در زمان کاشت مژه توجه داشته باشید که التهاب، گل مژه، قرمزی و آلرژی نداشته باشید. 
  7. در زمان فرایند کاشت مژه از تقویت کننده مژه استفاده نکنید. 
  8. پس از انجام فرایند کاشت مژه تا یک روز آب به چشم‌هایتان نزنید. 
  9. از فر مژه استفاده نکنید. 
  10. در زمان خواب روی مژه‌هایتان نخوابید.
قیمت کاشت مژه
عکس  مژه کاشته شده

قیمت کاشت مژه

هزینه کاشت مژه با توجه به موقت و یا دائمی بودن و روش‌هایی که برای کاشت انتخاب می‌کنید متفاوت است. در کاشت موقت هزینه نهایی با توجه به چسب مصرفی و لوازم مورد نیاز برای کاشت اعلام می‌شود. اما برای کاشت دائمی هزینه نهایی به تخصص پزشک و خدمات آن بستگی دارد.

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. آیا کاشت مژه موجب آسیب دیدن مژه‌های اصلی می‌شود؟

    مژه‌های انسان عمری مشخص دارند اما این عمر بین هر فرد متفاوت است. به عنوان مثال برای برخی بین 3 تا 5 هفته، 10 تا 15 تار از مژه هایشان کم می‌شود و جای آن‌ها مژه‌های جدید به وجود می‌آیند. به همین علت اگر فردی که عمل کاشت را انجام می‌دهد متخصص باشد و خود فرد هم تمامی مراقبت‌های بعد از کاشت را رعایت کند به هیچ عنوان به مژه‌ها آسیبی وارد نمی‌شود.
  2. ترمیم کاشت مژه چگونه است؟

    همانطور که مژه‌های اصلی در گذر زمان دچار ریزش می‌شوند، مژه‌های کاشته شده هم بعد از کاشت می‌افتند و تغییر می‌کنند. مرحله ترمیم، مرحله‌ای سخت و پیچیده است که نیاز به مهارت کافی دارد تا مژه‌های کاشتی که ریزش داشتند دوباره کاشته شوند.
  3. چه سایزی از مژه برای چشمان شما مناسب است؟

    سایز مژه‌ها با یکدیگر متفاوت‌اند و ممکن است علاقه داشته باشید که مژه‌ای بلند داشته باشد اما باید ببینید که مژه‌های طبیعی شما توان تحمل وزن آن مژه‌ها را دارد یا خیر؟ به طور کلی در پاسخ باید بگوییم که طول و اندازه مژه به میزان تحمل مژه‌های اصلی شما و مهم‌تر اینکه به سلیقه شما بستگی دارد.
  4. قبل از کاشت مژه چه اطلاعاتی باید داشته باشیم؟

    قبل از کاشت مژه باید اطلاعات کافی در رابطه با میزان تراکم مژه‌ها، طول مژه‌ها و میزان فر بودن مژه‌ها داشته باشید. اگر قصد دارید مژه‌های بلندی داشته باشید باید به میزان تراکم مژه‌ها دقت کنید. البته قبل از فرایند کاشت می‌توانید از متخصص زیبایی در این زمینه کمک بگیرید تا تمامی مشکلات و سوال‌های شما را رفع کند تا با خیال راحت بتوانید این کار را انجام دهید.
  5. آیا با مژه‌های کاشته شده می‌توان به استخر یا حمام رفت؟

    بله. اما باید از زمان فرایند کاشت شما 12 تا 24 ساعت گذشته باشد و در این مدت هیچگونه آبی نباید با صورت و چشم شما برخورد کند. البته توجه داشته باشید که 24 ساعت بعد از فرایند کاشت بهتر است ابتدا حمام بروید و دوش بگیرید زیرا تا این مدت اجازه شستشوی صورت خود را نداشته‌اید.
مطلب مفید بود؟
48
3
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی